Duitsland
Moderator: mods
Re: Duitsland
AZ staat 14e ofzo. Dortmund de afgelopen twee jaar kampioen en nu weer halve finale CL. Toch iets anders dan AZ.
Overigens vind ik Reus beter.
IK GELOOF!!!!!!
BVB is groter dan 'best groot'. Dit nieuws is daar aangekomen als een mokerslag.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Mijn punt is: een toptalent verhuist van een best grote club naar de grootste.
Götze kiest voor de Pep-factor en een enorme zak met geld. Guardiola ziet in Götze de nieuwe Messi.
Het verschil tussen de absolute top in een competitie (Ajax, Bayern enz.) en de clubs net daaronder, is de breedte van de selectie. Bayern heeft 3 topspitsen, als Lewandowski bij Dortmund zou wegvallen hebben ze meteen een probleem. Zolang iedereen fit blijft hebben ze een elftal dat zich kan meten met de Europese top.Rishi schreef:AZ staat 14e ofzo. Dortmund de afgelopen twee jaar kampioen en nu weer halve finale CL. Toch iets anders dan AZ.
Het is wel een probleem van de Bundesliga. Je hebt Bayern, en je hebt de rest. Een beetje competititie heeft toch tenminste 2 of 3 clubs met vergelijkbare pretenties. Dan lijkt Dortmund aan te kunnen haken en een echte duurzame concurrent voor Bayern te kunnen worden, en dan komt die daar winkelen alsof het geen rivaal is maar een kleiner clubje die blij moet zijn met al dat geld voor dat ene toevallige talent.
Daarom zet het kwaad bloed, het is niet zo dat Dortmund ook wel eens een speler van Bayern wegkoopt. Bayern bevestigt nog maar eens dat ze een maatje groter zijn, ondanks recente confrontaties, en dat op deze manier ook zullen blijven. In het vervolg zal Dortmund clausules moeten gaan opnemen van 37 miljoen, mits niet van Bayern.
Daarom zet het kwaad bloed, het is niet zo dat Dortmund ook wel eens een speler van Bayern wegkoopt. Bayern bevestigt nog maar eens dat ze een maatje groter zijn, ondanks recente confrontaties, en dat op deze manier ook zullen blijven. In het vervolg zal Dortmund clausules moeten gaan opnemen van 37 miljoen, mits niet van Bayern.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Als Dortmund weer slim inkoopt, net als met Reus afgelopen zomer, kunnen ze aardig bijblijven. Het zou me niks verbazen als Dortmund nu Schurrle en/of Kiessling weg haalt bij Bayer Leverkussen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Schurrle gaat wel naar Chelsea, denk ik zo.
Gelukkig bulkt het in Duitsland van het talent. Draxler zal wat lastig worden, maar vergeet ook niet dat Dortmund een prima jeugdafdeling heeft. Zie daar ook nog wel wat doorstromen.
Gelukkig bulkt het in Duitsland van het talent. Draxler zal wat lastig worden, maar vergeet ook niet dat Dortmund een prima jeugdafdeling heeft. Zie daar ook nog wel wat doorstromen.
wimpey schreef: Guardiola ziet in Götze de nieuwe Messi.
Geloof ik niks van. En zou dat wel waar zijn, dan zou dat een grove en domme fout zijn van Pep. Messi is niet te vervangen, en de invulling van zijn positie dus ook niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Op zich wel, maar BvB werd de afgelopen 2 jaar kampioen.Le T. schreef:Het is wel een probleem van de Bundesliga. Je hebt Bayern, en je hebt de rest.
En de jaren daarvoor werd Bayern ook niet jaarlijks kampioen.
Overdrijven is ook een vak...Reus bijv. kon ook naar Bayern, maar koos voor BvB.Dan lijkt Dortmund aan te kunnen haken en een echte duurzame concurrent voor Bayern te kunnen worden, en dan komt die daar winkelen alsof het geen rivaal is maar een kleiner clubje die blij moet zijn met al dat geld voor dat ene toevallige talent.
Daarbij betaalt Bayern 37 miljoen voor Götze, dat is niet echt kleindgeld.
Ze krijgen 60 miljoen voor Gotze en Lewandowski. Daar moet je toch wat leuks van kunnen kopen?
Draxler, Eriksen, Isco, Soldado, Schurrle?
Draxler, Eriksen, Isco, Soldado, Schurrle?
IK GELOOF!!!!!!
In het algemeen is het zo dat Bayern 2 op de 4 jaar kampioen wordt, en als ze 2 jaar achter elkaar geen kampioen worden er lichte paniek onstaat. De kampioenschappen die dan niet voor Bayern zijn worden verdeeld onder een aantal clubs. Bayern heeft eigenlijk nooit een echte langdurige rivaal gehad, laat staan twee of drie, en dat is een tamelijk unieke positie. Nu dreigde Dortmund zich tot echte rivaal te ontwikkelen, en dan wordt die verzwakt door Bayerns geld.Baseman schreef:Op zich wel, maar BvB werd de afgelopen 2 jaar kampioen.Le T. schreef:Het is wel een probleem van de Bundesliga. Je hebt Bayern, en je hebt de rest.
En de jaren daarvoor werd Bayern ook niet jaarlijks kampioen.
Maar het verzwakt BD waarschijnlijk meer dan het Bayern versterkt, het verzwakt BD in ieder geval. Die moeten weer opnieuw beginnen met een talent of aankoop. Zo wordt het heel moeilijk er een blijvende rivaliteit van te maken.Overdrijven is ook een vak...Reus bijv. kon ook naar Bayern, maar koos voor BvB.Dan lijkt Dortmund aan te kunnen haken en een echte duurzame concurrent voor Bayern te kunnen worden, en dan komt die daar winkelen alsof het geen rivaal is maar een kleiner clubje die blij moet zijn met al dat geld voor dat ene toevallige talent.
Daarbij betaalt Bayern 37 miljoen voor Götze, dat is niet echt kleindgeld.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Patrick Hermann zal wel naar BVB gaan. Of niet wimpey?
Denk niet dat BVB gaat shoppen bij de (sub)topclubs in Europa.
Denk niet dat BVB gaat shoppen bij de (sub)topclubs in Europa.
Dortmund moet vooral niet tientallen miljoenen gaan betalen voor spelers. Dat kan een keer werken maar op den duur kom je erdoor in de problemen.
- Jinne
- Site Admin
Dat moeten ze wel doen als bij ons komen shoppen natuurlijk.Yopi schreef:Dortmund moet vooral niet tientallen miljoenen gaan betalen voor spelers. Dat kan een keer werken maar op den duur kom je erdoor in de problemen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Als Dortmund wederom erin slaagt de juiste aankopen te doen, dan haken ze ook de komende 2/3 jaar aan bij de Europese top. De club zal het zich niet elk jaar kunnen permitteren om tientallen miljoenen te spenderen, maar op dit moment komen er flinke geldstromen binnen en hebben ze via drie verschillende wegen enorme financiële meevallers (1. ontzettend hoge bedragen incasseren op de transfermarkt 2. meer topwedstrijden dan vooraf verwacht in een uitverkocht huis 3. vele miljoenen CL prijzengeld) dus is het een logische keuze om al die bakken met geld niet te gaan oppotten.
Reus is een geweldige aankoop gebleken, veel clubs zouden terughoudend zijn om 17 miljoen euro uit te geven voor een speler die ze zelf hebben opgeleid, Dortmund heeft het aangedurfd en dat betaalt zich uit.
Echter, wanneer er een aantal missers achter elkaar worden gemaakt glijd je als club al snel bergaf. In de periode 'Van Marwijk in Dortmund' was vrijwel elke aankoop een mislukking en een paar jaar later zat BVB tegen een faillissement aan. Zo snel kan het gaan.
Reus is een geweldige aankoop gebleken, veel clubs zouden terughoudend zijn om 17 miljoen euro uit te geven voor een speler die ze zelf hebben opgeleid, Dortmund heeft het aangedurfd en dat betaalt zich uit.
Echter, wanneer er een aantal missers achter elkaar worden gemaakt glijd je als club al snel bergaf. In de periode 'Van Marwijk in Dortmund' was vrijwel elke aankoop een mislukking en een paar jaar later zat BVB tegen een faillissement aan. Zo snel kan het gaan.
Dat je dit topic niet hebt gevonden om KJH af te zagen en VDV op te hemelen, na jl. zondag.Le T. schreef:VdV met 2 knappe goals en de man die alle aanvallen opzet. Straks wordt hij nog weggekocht door een Turkse topclub.

Dat zou voor ons goed nieuws zijn!
Ik ken die Neymar eigenlijk alleen van dat verwijfde kapsel en een paar flitsen. Maar past dat wel bij elkaar?
Nil volentibus arduum
Neymar is toch vooral de nieuwe Beckham / Nakata? Beter in reclamecampagnes dan op het veld. Toch?
Neymar kan ook heel aardig voetballen, Wimpey. Kijk anders even zijn goals op youtube als je verder niks van hem kent. Hele mooie voetballer. En natuurlijk moet hij nog veel leren en is niet alles wat uit Brazilie komt heel goed, maar deze jongen wel.
IK GELOOF!!!!!!
Zoals Joey Barton recent al zei: "Neymar is de Justin Bieber van het voetbal. Lijkt goed op Youtube, maar valt tegen in het echt." 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Die Barton zal het wel meemaken volgend jaar op het WK, als hij op de tribune zit. Of in de gevangenis.....
IK GELOOF!!!!!!