FC Groningen - Ajax 12-05-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel

Re: FC Groningen - Ajax 12-05-2013

Bericht door Lionel » ma mei 13, 2013 1:05 pm

Op dit moment ook de beste keeper van Nederland.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mei 13, 2013 1:08 pm

wimpey schreef:
Arthur schreef:Natuurlijk wordt Cillessen eerste keeper als Vermeer weg gaat. En als hij net zo de tijd krijgt als Vermeer zal ook hij het goed gaan doen.
Ik vind het wel lekker dat Vermeer een goede keeper achter zich heeft. In 2011 had ie Jeroen Verhoeven achter zich. Dus nu presteert Vermeer veel beter. 'Gewoon' de beste keep in NL.
Dat dus. Het is gewoon belangrijk om een goede back-up te hebben. In maart 2011 stonden we met Verhoeven echt voor lul. In Brazilië hebben miljoenen tv kijkers zich helemaal scheel gelachen om de beelden van Ajax tegen Spartak Moskou met Verhoeven in het doel.

Bovendien heeft de concurrentie op de training het niveau van Vermeer omhoog gestuwd. Dat zou niet gebeurd zijn met Verhoeven als tweede man of als bijv Babos of Ten Rouwelaar zou zijn gehaald voor een overduidelijke bijrol.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mei 13, 2013 1:08 pm

Rishi schreef:Op dit moment ook de beste keeper van Nederland.
Ben jij niet van mening dat de beste keeper van Nederland bij Ajax in het doel hoort te staan?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mei 13, 2013 1:19 pm

:drecul.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 13, 2013 1:23 pm

Cruijff schreef:
Ben jij niet van mening dat de beste keeper van Nederland bij Ajax in het doel hoort te staan?
Jawel.
Maar kampioen worden we volgend jaar ook wel met Cillissen.

Laat ik het zo stellen:

Ik heb liever Cillissen + Van Ginkel + Schone(die je koopt van het geld dat Vermeer oplevert) dan dat ik Vermeer + Schone + Serero heb.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mei 13, 2013 1:35 pm

Het aantrekken van Van Ginkel zal niet van de verkoop van Vermeer afhangen.
Rishi schreef:Jawel.
Dat soort uitspraken zijn altijd tricky. Herinner je je de groot dichter nog die na een ronde cirkel stelde dat Ajax zonder Zlatan Ibrahimovic heus ook wel kampioen werd... Ja... 7 seizoenen later...

Arthur

Bericht door Arthur » ma mei 13, 2013 1:42 pm

Ik ben zelf niet van het bijgeloof en heb op zich niet zoveel tegen dit soort uitspraken, maar het slaat nergens op om dit te zeggen als de transfermarkt nog niet eens open is.
Met de huidige ploeg zou ik er ook volop vertrouwen in hebben, maar het mag duidelijk zijn dat we het volgende seizoen bepaald niet met de huidige ploeg in gaan.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 13, 2013 1:45 pm

Cruijff schreef:Het aantrekken van Van Ginkel zal niet van de verkoop van Vermeer afhangen.
Rishi schreef:Jawel.
Dat soort uitspraken zijn altijd tricky. Herinner je je de groot dichter nog die na een ronde cirkel stelde dat Ajax zonder Zlatan Ibrahimovic heus ook wel kampioen werd... Ja... 7 seizoenen later...
Wie was de vervanger van Zlatan? Ik vind het verschil tussen Vermeer en Cillissen niet zo (heel) groot.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mei 13, 2013 1:45 pm

Precies, stel dat Alderweireld, Eriksen en Siem vertrekken, dan wil ik niet ook nog Vermeer in de uitverkoop doen. Een beetje de vaste namen in de ploeg houden ajb. Veltman zou de man achter Toby zijn en Denswil die achter Moisander, ik kan me voorstellen dat supporters een centrum willen met Denswil LCV en dan Moisander RCV. Maar dat is allemaal erg voorbarig zolang er nog niemand weg is.

Wat mij betreft staan Toby en Niklas volgend seizoen nog steeds samen centraal achterin. Binnen 1 seizoen is dat een behoorlijk ingespeeld duo geworden en volgens mij zit er nog wat verbetering in. Als Ajax in Europa leuk mee wil doen dan houd ik het liefst de 5 verdedigers (inclusief Vermeer) intact.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 13, 2013 1:52 pm

Natuurlijk heb ik liever dat iedereen blijft.

Ik ga er eigenlijk al een beetje vanuit dat Eriksen en Siem weggaan. Voor Eriksen komt waarschijnlijk Maher. Voor Siem dus niemand.

In dat geval heb ik liever Van Ginkel erbij. Puur omdat ik Serero/Klaassen/Schone niet goed genoeg vindt. Leuk om mee te draaien. Maar Van Ginkel is buitencategorie.
En dan kan de verkoop van Vermeer een leuk extratje opleveren. Ook omdat Cillissen heeft aangetoond een waardig vervanger te zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mei 13, 2013 3:33 pm

Het zou mij weinig verbazen als alleen Van Ginkel komt en Maher niet. Misschien gaat Ajax AZ en Vitesse ook wel tegen elkaar uitspelen door te stellen dat ze de één of de ander halen. Dan zal Vitesse de vraagprijs wellicht laten zakken en kruipt Maher naar zijn Eindhovense maatjes toe. Hij schurkt behoorlijk aan tegen bepaalde PSV spelers.

Maar ik zie totaal geen reden om de (volgens jou) beste keeper van Nederland in de uitverkoop te doen. Waarom niet kijken of hij ook nummer 1 is bij Brazilië 2014 en kijken wat voor stappen Kenneth qua niveau en marktwaarde nog kan maken. Cillessen staat bij mij vooral op het netvlies door dit soort acties (na 2 minuten en 3 seconden).

Van Hanegem kraamt veel onzin uit zijn columns, maar onderstaande is wel waar:
Hoe vaak moeten PSV, Ajax en FC Twente falen om een titel van Feyenoord mogelijk te maken? Vaker dan dit jaar gebeurde, zal het niet meer voorkomen. Iedereen leert van dit seizoen, hoop ik en dus zal het volgend seizoen weer moeilijker worden.
Dat geldt natuurlijk ook voor Ajax. Een vierde titel op rij is niet gegarandeerd als je weer net zoveel punten morst tegen Ado, Utrecht, Roda en Heracles. De ambities moeten voor komend seizoen juist omhoog, niet omlaag.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 13, 2013 3:37 pm

Bij Eriksen hoop ik ook dat hij blijft, maar bij hem ben ik 'tegen beter weten in' al wel voorbij... Ik hoop dat Toby en Siem blijven. Tegen beter weten in. :smallgrin.gif:

Die 2 zijn lastig te vervangen. Ik denk dat menigeen zich op die 2 heeft verkeken. Ze zijn van jaar tot jaar beter geworden. :biggthumpup.gif:

Toby was begin dit seizoen niet top, maar hij kan ook zonder Vertonghen naast zich de europese subtop aan. Moisander heeft zich aan hem kunnen optrekken dit seizoen, zoals Toby zich lang aan Jan optrok. Beste RCV in NL, een stuk verder dan die gehypte De Vrij bijv.

Siem is captain, cultuurbewaker en (m.i.) MVP. Stabiele speler, stabiel persoon. Stel je raakt Toby én Siem kwijt: dan lever je bijv. qua kopkracht, bij defensieve - en offensieve standaards wel errug veel in. Ik zie Serero er geen 5 met de kop maken of verhinderen. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mei 13, 2013 3:43 pm

Inderdaad, De Jong en Alderweireld zijn boegbeelden. Bij Toby springt het iets minder in het oog, maar hij is echt sterk in alle opzichten.

Ik houd die twee jongens liever dan dat ik Eriksen houd.

zeux

Bericht door zeux » ma mei 13, 2013 3:44 pm

Cruijff schreef: Van Hanegem kraamt veel onzin uit zijn columns, maar onderstaande is wel waar:
Hoe vaak moeten PSV, Ajax en FC Twente falen om een titel van Feyenoord mogelijk te maken? Vaker dan dit jaar gebeurde, zal het niet meer voorkomen. Iedereen leert van dit seizoen, hoop ik en dus zal het volgend seizoen weer moeilijker worden.
Dat geldt natuurlijk ook voor Ajax. Een vierde titel op rij is niet gegarandeerd als je weer net zoveel punten morst tegen Ado, Utrecht, Roda en Heracles. De ambities moeten voor komend seizoen juist omhoog, niet omlaag.
Helemaal eens.

Heel tevreden zijn met de titel, maar ook scherp blijven kijken naar de momenten van falen dit seizoen en daar verbetering zoeken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mei 13, 2013 3:49 pm

wimpey schreef:
Arthur schreef:Natuurlijk wordt Cillessen eerste keeper als Vermeer weg gaat. En als hij net zo de tijd krijgt als Vermeer zal ook hij het goed gaan doen.
Ik vind het wel lekker dat Vermeer een goede keeper achter zich heeft. In 2011 had ie Jeroen Verhoeven achter zich. Dus nu presteert Vermeer veel beter. 'Gewoon' de beste keep in NL.
Alleen had ie toen Stekelenburg voor zich.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mei 13, 2013 3:51 pm

Cruijff schreef:Inderdaad, De Jong en Alderweireld zijn boegbeelden. Bij Toby springt het iets minder in het oog, maar hij is echt sterk in alle opzichten.

Eens. Als Ajax Eriksen verkoopt en Maher ervoor zou terughalen, terwijl Toby en Siem blijven, ben ik niet ontevreden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mei 13, 2013 3:52 pm

@ Zeux:

WvH eindigt met:
Er was te weinig geloof in de landstitel en dat heeft Feyenoord opgebroken. Zoiets is jammer voor de Feyenoord-familie, maar ook voor de hele eredivisie. Drie keer Ajax achter elkaar kampioen, ik gun het ze in Amsterdam van harte, maar dat is toch slecht voor de rest. Ik proef berusting waar ik gezonde agressie wil proeven.
Dat viel mij nu ook op bij zowel Feyenoord als Vitesse als Twente. Bij die 3 clubs is echt een tam soort sfeertje, een zoutloze houding van "Jammer dat we niet 1 of 2 plaatsen hoger zijn geëindigd, maar meer zat er niet in." Bij PSV hebben ze weer een blinde vlek en nog steeds niet door waarom ze ondermaats hebben gepresteerd, maar die andere clubs accepteren het gewoon dat Ajax weer kampioen is.

Dat hadden ze echt wel kunnen voorkomen. Twente had in de Arena niet op een gelijkspel moeten spelen, maar keihard moeten aanvallen om Ajax een achterstand van 9 punten en een directe dreun op de neus te voorkomen. Bij Vitesse ondergaan ze gelaten verliespartijen tegen RKC, VVV en andere dwergen. Terwijl ze in alle toppers de punten grepen. De Feyenoord trainer praat over wel of geen Plan B bij een concurrent, maar zijn ploeg is zelf hulpeloos als ze geen lange ballen naar Pellè kunnen spelen.

Lekker voor ons, maar volgend seizoen hoop ik op sterkere tegenstand én een Ajax dat gegroeid is en dat zowel in de Eredivisie en in Europa even demonstreert aan de concurrentie.

zeux

Bericht door zeux » ma mei 13, 2013 3:57 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Cruijff schreef:Inderdaad, De Jong en Alderweireld zijn boegbeelden. Bij Toby springt het iets minder in het oog, maar hij is echt sterk in alle opzichten.

Eens. Als Ajax Eriksen verkoopt en Maher ervoor zou terughalen, terwijl Toby en Siem blijven, ben ik niet ontevreden.
Als Maher voor Eriksen de enige wezenlijke mutatie is, moet Ajax er een keer meteen vanaf september kunnen staan. Maher inpassen in een ingespeelde ploeg zou geen probleem moeten zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 13, 2013 4:00 pm

Daar tekent natuurlijk iedereen voor.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mei 13, 2013 4:01 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
wimpey schreef:Ik vind het wel lekker dat Vermeer een goede keeper achter zich heeft. In 2011 had ie Jeroen Verhoeven achter zich. Dus nu presteert Vermeer veel beter. 'Gewoon' de beste keep in NL.
Alleen had ie toen Stekelenburg voor zich.

In 2010/2011 was Vermeer lange tijd geblesseerd, ik meen een blessure aan de achillespees. Toen Stekelenburg uitviel bij Excelsior uit moest Verhoeven invallen. Die pakte toen nog een paar erg lastige ballen waardoor we nog blij mochten zijn ook met 1 punt op Woudestein (groot deel van de wedstrijd gespeeld met 10 man, rode kaart Anita).

In het voorjaar van 2011 brak Steek zijn duim, Verhoeven moest hem vervangen. O.a. Europees tegen Spartak Moskou. Dat ging niet zo best, ook de 3-2 nederlaag in Den Haag met Verhoeven in het doel was een drama.

Net op tijd was Vermeer weer fit én... ook meteen in bloedvorm. Wie van NEC-uit en Heerenveen-uit in het seizoen van onze 30e landstitel de samenvatting terugkijkt, krijgt met terugwerkende kracht een halve hartverzakking. De ene grote kans na de andere voor onze opponenten. Vermeer pakte bizarre ballen, net als bij Fiorentina thuis onder San Marco waren er van die momenten dat je als supporters tegen elkaar zei: "Die zou Steek niet gepakt hebben."

Vermeer kwam opeens vanuit het niets uit de ziekenboeg en was belangrijker dan veel mensen zich herinneren. Een Frank de Boer zal dat denk ik wel maar wat goed weten en hield trouw aan Kenneth vast, ook na een 6-4 nederlaag in Utrecht. Stekelenburg werd in de aanloop naar het WK 2010 steeds beter, blonk in Zuid-Afrika uit en had toen bij Ajax een zeer goede 1e seizoenshelft 2010/2011, maar ik denk dat het oeuvre van Kenneth's Ajax carrière nu al groter is dan van Steek.
Laatst gewijzigd door Cruijff op ma mei 13, 2013 4:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 13, 2013 4:02 pm

Die Van Hanegem met zijn Feyenoord kampioen. :excited.gif:

Al die scheidsrechterlijke dwalingen in Feyenoords voordeel, en dan nóg geen kampioen. Sterker nog, ze staan niet eens in de buurt aan het eind van de rit. Dan moet je ophouden over het kampioenschap hoor. Het zat er gewoon niet in.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mei 13, 2013 4:04 pm

Jöhnk schreef:Die Van Hanegem met zijn Feyenoord kampioen. :excited.gif:

Al die scheidsrechterlijke dwalingen in Feyenoords voordeel, en dan nóg geen kampioen. Sterker nog, ze staan niet eens in de buurt aan het eind van de rit. Dan moet je ophouden over het kampioenschap hoor. Het zat er gewoon niet in.
Mee eens. Ze hadden het totaal niet verdiend, maar ze hebben natuurlijk wel gewoon zelf (voorronde) CL laten liggen.

Heerenveen uit hadden ze met Pellè wellicht ook verknald, maar die uitglijders tegen RKC en Ado waren bedroevend. Eén puntje meer en ze hadden denk ik kunnen juichen. Gisteren ging Twente-PSV nergens meer om, maar als de 2e plaats op het spel had gestaan was PSV denk ik gewoon ook kopje onder gegaan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mei 13, 2013 4:15 pm

Dat die frustries uit Grunn gister liepen te schoppen lijkt geen incident:
De club met de meest gedisciplineerde spelers is dit seizoen kampioen van de eredivisie geworden. Ajax maakte over de gehele jaargang 2012-2013 niet alleen de minste overtredingen (336), maar kreeg daarnaast ook de minste kaarten.

Slechts 34 keer werd een overtreding van een Amsterdammer met geel bestraft, vier keer volgde er een rode kaart.

In het noorden van het land werden de meeste overtredingen gemaakt. Heerenveen werd 584 keer bestraft, terwijl FC Groningen de meeste gele kaarten (73) kreeg. Spelers van AZ en NEC werden het vaakst van het veld gestuurd. Liefst acht keer moest een voetballer van één van die clubs vroegtijdig de kleedkamer opzoeken.

Danny Holla (ADO) en Mark van Bommel (PSV) werden dit seizoen 11 keer met geel bestraft, het meest van alle spelers. De aanvoerder van PSV kreeg er in zijn laatste wedstrijd als prof zelfs twee.
En dan te bedenken dat o.a. Moisander in de Kuip en Van Rhijn bij Fey thuis die rode kaart onterecht voorgeschoteld kregen. Er is niets mis mee dat een Ajacied af en toe van zich afbijt, maar met name aan het eind van het seizoen 2011/2012 (toen o.a. Vertonghen en Anita op scherp stonden) was ik ook al onder de indruk van de discipline waarmee Ajax wedstrijd in wedstrijd uit van domme kaarten gevrijwaard bleef. Volgens mij hebben we toen een record aantal wedstrijden op rij geen enkele prent gekregen.

Thom

Bericht door Thom » ma mei 13, 2013 9:45 pm

Dubbel schreef:
999 schreef:Krijg je met zo'n lelijk shirt :) ..
Moederdag, het zal wel tegen borstkanker bedoeld zijn.
:bigups.gif: ik weet niet wat ik lees. Erg onsmakelijk!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di mei 14, 2013 12:40 am

Was niet grappig bedoeld of zo. Heb dacht ik wel vaker gezien dat teams op moederdag in het kader van breast cancer awareness met roze accenten in hun outfit spelen. Het staat er wat lullig, excuses.

Plaats reactie