Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

elliquido

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door elliquido » ma mei 06, 2013 10:16 am

West Ham zou een hele mooie club zijn voor Siem.
Die krijgen straks een heel groot stadion, (het OS) en heeft een traditionele grote aanhang.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 06, 2013 10:17 am

Gek zeg!
IK GELOOF!!!!!!

elliquido

Bericht door elliquido » ma mei 06, 2013 10:45 am

we hebben allemaal een kater.. desondanks

Het kampioensteam van 2014 (na vele transfers)

cillessen

van rijn veltman moisander blind

maher

van ginkel fisher

cuenca sigthorson boerighter

schaduwteam

v/d hart

ligeon denswil ? boilessen?

poulsen

andersen meleg

lukoki hoesen ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 06, 2013 10:47 am

Een middenveld met Maher-Fischer-Van Ginkel? En dan nog eens Blind als linksback? Zozo...
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 06, 2013 10:50 am

Fischer is absoluut niet geschikt als middenvelder. Hij is nog veel te veel individualist. Laat die jongen zich maar lekker ontwikkelen als buitenspeler.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 06, 2013 11:24 am

Er is geen peil op te trekken nog. Het ligt voor de hand dat de Jong, Alderweireld en Eriksen vertrekken, maar wie weer vertrekt Vermeer en/of Van Rhijn ook wel. Dan moet je opeens aan de bak. Al zul je die twee jongens wel intern vervangen. Veel zal afhangen van de voorbereiding, want wie weet grijpen jongens als Denswil, Bazoer, Boilesen wel hun kans. Zou betekenen dat je het vertrek van Alderweireld intern kan opvangen. Voor het middenveld geldt hetzelfde. Wie weet grijpen jongens als Meleg, Andersen, Sporkslede, Klaassen wel hun kans. Aangezien je twee sterkhouders ziet vertrekken zul je hoe dan ook een diepte-investering moeten doen in de vorm van Maher of van Ginkel. Aanvallend is het makkelijker, want daar kun je bouwen op Fischer, Hoesen en Sigi. Je zult echter een diepte-investering moeten doen voor de rechtsbuitenpositie.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 06, 2013 11:29 am

In de verdediging hoeft er niks bij als alleen Toby vertrekt.
Veltman, Denswil en Bazoer heb je daar.

Als Van Rhijn vertrekt hebben we wel een 'probleem'. Ligeon is m.i. niet goed genoeg. En met Veltman en Ligeon in de verdediging ben je gewoon te zwak.

Op het middenveld moet Maher er gewoon bij. Die jongen wilt weg, zal niet mega-duur zijn en heeft ongelooflijk veel potentie.

Ik verwacht niet dat Van Ginkel gehaald gaat worden. Past gewoon niet in het beleid van Ajax. Bovendien heb je met Schone een prima back-up en heb je zoals Peter al zegt genoeg talent.

In de aanval verwacht ik eerlijk gezegd geen diepte-investeringen. Denk dat ze voor Cuenca en Babel gaan.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma mei 06, 2013 11:49 am

Cruijff z'n filosofie is dat je verdedigers zelf opleidt of aanvallers omturnt toch?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 06, 2013 12:06 pm

Klopt. Zeker een rechtsback moet wel om te toveren zijn.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 06, 2013 12:12 pm

Rishi schreef:In de verdediging hoeft er niks bij als alleen Toby vertrekt. Veltman, Denswil en Bazoer heb je daar.
Toe dan. Een sterkhouder vervangen door een trio dat gezamenlijk goed is voor 5 potjes eredivisie. :excited.gif: Wanneer Toby vertrekt, moet Ajax minimaal een ervaren kracht / mentor halen. Die natuurlijk niet naar de naam Heitinga mag luisteren.

Ik las ergens dat Ajax die Muniesa transfervrij wil halen. M.i. hebben we al een stuk of 5 linkspoten voor 2 posities. Ene Sergi Roberto zou Ajax willen huren. Ken hem niet... En Cuenca zou ook nog een jaar bij Ajax blijven...

Ik ben bang dat we voor echt talent niet in Barcelona moeten zijn. :excited.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 06, 2013 12:46 pm

Ik zit absoluut niet te wachten op dat soort constructies. Wat heeft zo'n Muniesa nu aan minuten gemaakt? Die was immers zwaar geblesseerd waardoor hij niet meer naar Amsterdam kon komen. Nee, dat soort noodoplossingen zijn niet geschikt wanneer je een belangrijke basisspeler moet vervangen.

Eerst kijken of je de oplossing intern in huis hebt en anders proberen om op de transfermarkt je slag te slaan.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 06, 2013 12:53 pm

Marillion schreef:Ik zit absoluut niet te wachten op dat soort constructies. Wat heeft zo'n Muniesa nu aan minuten gemaakt? Die was immers zwaar geblesseerd waardoor hij niet meer naar Amsterdam kon komen. Nee, dat soort noodoplossingen zijn niet geschikt wanneer je een belangrijke basisspeler moet vervangen.
Komt nog bij dat zo'n jongen niets met Ajax heeft.
Eerst kijken of je de oplossing intern in huis hebt en anders proberen om op de transfermarkt je slag te slaan.
Het zal steeds lastiger worden. Toby, Eriksen, Siem. Vrees dat we ze allen kwijtraken. 3 spelers die de filosofie van FdB belichamen en uitdragen. Intern vervang je die niet, lijkt me. Buiten NL vind je geen betaalbare - en kant-en-klare oplossing (die ook nog eens graag in de eredivisie gaat ballen). En binnen NL zullen AZ en Vitesse de hoofdprijs verlangen.

Ajax zal weer creatief moeten zijn. Waarbij ik vrees dat het huidige trio lastiger te vervangen zal zijn dan Vertonghen / Anita.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma mei 06, 2013 1:00 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:In de verdediging hoeft er niks bij als alleen Toby vertrekt. Veltman, Denswil en Bazoer heb je daar.
Toe dan. Een sterkhouder vervangen door een trio dat gezamenlijk goed is voor 5 potjes eredivisie. :excited.gif: Wanneer Toby vertrekt, moet Ajax minimaal een ervaren kracht / mentor halen. Die natuurlijk niet naar de naam Heitinga mag luisteren.

Ik las ergens dat Ajax die Muniesa transfervrij wil halen. M.i. hebben we al een stuk of 5 linkspoten voor 2 posities. Ene Sergi Roberto zou Ajax willen huren. Ken hem niet... En Cuenca zou ook nog een jaar bij Ajax blijven...

Ik ben bang dat we voor echt talent niet in Barcelona moeten zijn. :excited.gif:
Sergi Roberto ken je niet.... hmmm is een groot talent hoor! Heeft in alle spaanse jeugdelftallen gespeeld. Heeft de grote pech dat hij Xavi en Iniesta voor zich heeft, die speel je niet zomaar uit de basis.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 06, 2013 1:13 pm

Van Rhijn, Blind en Moisander hebben nu alle drie een jaar op het hoogste niveau bij Ajax in de benen. Die moeten de onervaren Veltman wel kunnen helpen.

Voor Siem en Eriksen schat ik het toch allemaal anders in.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » ma mei 06, 2013 1:15 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef:Overmars gaat zo te lezen in ieder geval geen gekke dingen doen. Mooi zo.
Het lijkt me vrij frustrerend af en toe om TD of trainer van Ajax te zijn. Je hebt een lekker elftal staan, bent weer kampioen, vertrekken je beste spelers weer. Haal Siem, Toby en Eriksen weg: kun je weer opnieuw beginnen. Dat maken Klaassen, Veltman, Serero, Meleg, Andersen niet effe ongedaan, lijkt me...

Ik hoop persoonlijk vooral dat Siem blijft. Hij lijkt me de autoriteit binnen de selectie, de cultuurbewaker. Intelligente jongen, heeft de meeste dienstjaren in Ajax-1 en hij staat er wanneer het belangrijk is. Die zal erg lastig te vervangen zijn.
Je kunt ook elke zomertransferperiode als een kans zien om de selectie sterker te maken. Als je dat 5 jaar achter elkaar lukt ben je al bijna een absolute Europese topclub. Maar ja, dan moet je wel durven verkopen en vooral durven kopen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 06, 2013 1:17 pm

Europese topclub :excited.gif:

Ajax had afgelopen zomer inderdaad Reus moeten halen. En in 2010 Ozil en Khedira. En 2 jaar geleden Bale.

Zoiets Le T?

Vermeer:

Van der Wiel - Varane- Vertonghen - Maxwell (die hadden we van Barca over kunnen nemen)
Khedira - Siem - Ozil

Suarez - Pato (die konden we ophalen bij Milan) - Bale.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 06, 2013 1:52 pm

Rishi schreef:Europese topclub :excited.gif:

Ajax had afgelopen zomer inderdaad Reus moeten halen. En in 2010 Ozil en Khedira. En 2 jaar geleden Bale.

Zoiets Le T?
:biggrin.gif:

Dat we Götze hebben laten lopen, vergeef ik FdB en Overmars niet.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 06, 2013 1:57 pm

Inderdaad! Klote Frank :hypocrite.gif:

En misschien kunnen we Lewandowski alvast een contract aanbieden dat hij vanaf volgend jaar bij ons komt spelen. Dan loopt zijn contract immers af.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 06, 2013 2:26 pm

Le T. schreef: Je kunt ook elke zomertransferperiode als een kans zien om de selectie sterker te maken. Als je dat 5 jaar achter elkaar lukt ben je al bijna een absolute Europese topclub. Maar ja, dan moet je wel durven verkopen en vooral durven kopen.
Kwestie van perceptie. Ajax heeft geinvesteerd in jongens als Cerny, Bazoer, Meleg, Fischer en Andersen met het oog op de toekomst. Deze jongens zullen er niet direct staan, maar wie weet heeft Ajax over 2-3 jaar wel een geweldige lichting met spelers. En wie kun je dan twee seizoen lang genieten van een wervelend Ajax die behoort de absolute top. De gedachte dat je 5 jaar achter elkaar de selectie sterker kan maken en tot de absolute top kan blijven behoren is een utopie natuurlijk. Als je de laat zo hoog legt, dan zit je naar de verkeerde competitie/club te kijken.

Voor Ajax is het erg lastig om spelers te kopen die van directe meerwaarde zijn. Laat staan dat je ieder jaar spelers haalt die tot de absolute top van de wereld behoren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 06, 2013 6:15 pm

wimpey schreef:
In het tweede wordt ook nog gevoetbald, wimpey, en reken maar dat De Boer iedere wedstrijd ziet. Grappig overigens ook wat hij daarover zegt in de VI: van spelers uit de eigen gelederen weet je precies wat je kunt verwachten, een aankoop daarentegen blijft een gok. Is precies het tegenovergestelde van wat sommigen op dit forum beweren, dat vond ik wel grappig.

In dit kader: De Boer noemt het duo Veltman-Denswil een verdedigingscentrum dat bij elke topclub in de eredivisie meekan.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mei 06, 2013 7:31 pm

Bazoer sluit komend seizoen ook aan bij het eerste.

Leon

Bericht door Leon » ma mei 06, 2013 9:16 pm

Nee, volgens Ronald de Boer is Bazoer er waarschijnlijk komend seizoen klaar voor. Is heel wat anders.. ;-)
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

gaizka

Bericht door gaizka » ma mei 06, 2013 9:28 pm

Zou wel heerlijk als een speler uit de jeugdopleiding van PSV bij ons doorbreekt en een toptransfer maakt in de toekomst :ajaxsmiley.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » di mei 07, 2013 8:23 am

Peter schreef:
Le T. schreef: Je kunt ook elke zomertransferperiode als een kans zien om de selectie sterker te maken. Als je dat 5 jaar achter elkaar lukt ben je al bijna een absolute Europese topclub. Maar ja, dan moet je wel durven verkopen en vooral durven kopen.
Kwestie van perceptie. Ajax heeft geinvesteerd in jongens als Cerny, Bazoer, Meleg, Fischer en Andersen met het oog op de toekomst. Deze jongens zullen er niet direct staan, maar wie weet heeft Ajax over 2-3 jaar wel een geweldige lichting met spelers. En wie kun je dan twee seizoen lang genieten van een wervelend Ajax die behoort de absolute top. De gedachte dat je 5 jaar achter elkaar de selectie sterker kan maken en tot de absolute top kan blijven behoren is een utopie natuurlijk. Als je de laat zo hoog legt, dan zit je naar de verkeerde competitie/club te kijken.
Het gaat er juist om dat je overlap krijgt, want over 3 jaar is een gekocht talent ook alweer aan de volgende stap toe. Je hebt talent dat erbij komt, je hebt talent dat zich al even ontwikkeld heeft en dus beter wordt, je hebt spelers die vertrekken en je hebt spelers die erbij gekocht worden. Als je dat goed doet wordt je elk jaar iets sterker, niet aan het begin van het seizoen misschien, maar wel in maart van het nieuwe seizoen tov maart in het oude seizoen.

Als je alleen maar zwakker wordt omdat spelers vertrekken dan kun je er net zo goed meteen mee ophouden. Als je niet van het een op het andere jaar sterker kunt worden maar moet afwachten in welke mate je verzwakt raakt dan kunnen de Europese ambities de koelkast in.
Voor Ajax is het erg lastig om spelers te kopen die van directe meerwaarde zijn. Laat staan dat je ieder jaar spelers haalt die tot de absolute top van de wereld behoren.
Je kunt wel spelers halen die tot de top van de wereld kunnen gaan behoren, daar kun je dan in die ontwikkeling daar naartoe de top het moeilijk mee maken. Maar dan moet je dus niet op koopjesjacht in Zweden en in de eerste divisie, maar de knip trekken voor spelers als Maher en dan 2 van de 3 met winst verkopen. Dán laat je de jeugdopleiding renderen. Niet alleen doordat je de posities invult waar je even geen eigen speler voor hebt lopen, maar ook door het algehele niveau waardoor spelers zich moeten ontwikkelen voor een basisplaats.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 07, 2013 8:33 am

Jöhnk schreef: In het tweede wordt ook nog gevoetbald, wimpey, en reken maar dat De Boer iedere wedstrijd ziet.
Dan ziet ie Dijks en Ligeon. :excited.gif: Of ie daar vrolijk van wordt...
In dit kader: De Boer noemt het duo Veltman-Denswil een verdedigingscentrum dat bij elke topclub in de eredivisie meekan.
Daar heb ik dus mijn twijfels bij. Veltman - Moisander is defensief / fysiek / qua kopkracht veel te licht. En om Moisander nou op RCV neer te zetten, zodat je Denswil kan laten spelen... Ajax ontkomt er niet aan een gedegen RCV te halen wanneer Toby vertrekt.

En dat weet het TH ook wel. Ze hebben Hoesen en Blind aan krachttraining laten doen. Die zetten vlg. seizoen op RCV echt niet exclusief in op feather weights als Veltman en Bazoer.

Ik voorzie een Poulsen-constructie. Een ervaren kracht, een mentor, die het gros van de wedstrijden speelt. Met daarachter Veltman en Bazoer, die moeten aantonen over het potentieel te beschikken om die plek op termijn in te kunnen vullen.

Plaats reactie