Spanje
Moderator: mods
Re: Spanje
Lijkt me dat ik wat Milan-Barca gelijk had. Jij vond daar Ambrosini goed spelen. Dan weet je wel hoe laat het is. Die kan er namelijk geen zak van.
IK GELOOF!!!!!!
18 competitiewedstrijden op rij scoren is en blijft uitzonderlijk. Wie doet hem dat na?
Ook wanneer ploegen als ONS Sneek en Feyenoord deel uit zouden maken van je competitie zou dat een 'track record' zijn die voor vrijwel niemand is weggelegd.
Ook wanneer ploegen als ONS Sneek en Feyenoord deel uit zouden maken van je competitie zou dat een 'track record' zijn die voor vrijwel niemand is weggelegd.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Mijn punt is: zelfs als ie niet zo goed speelt, blijft ie scoren en records breken. De man is een fenomeen.Peter schreef:Het zou je sieren als je gewoon even de wedstrijden van januari en februari had bekeken, want dan had je een gefundeerde mening kunnen vormen over het spel van Barcelona en Messi in het bijzonder. Zelfs Rishi gaf aan dat het niet veel was en dan weet je wel hoe laat dat het is. Volgens Rishi speelt Barcelona namelijk iedereen compleet ondersteboven en verliest men alleen door onderschatting en arrogantie haha.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Zo constant zoveel scoren is geen toeval meer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Toch siert het je niet als je niet gewoon evenalle wedstrijden van Barcelona in januari en februari hebt bekeken, haha! 

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
OK dat is een ander punt en dat staat uiteraard buiten kijf.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Mijn punt is: zelfs als ie niet zo goed speelt, blijft ie scoren en records breken. De man is een fenomeen.Peter schreef:Het zou je sieren als je gewoon even de wedstrijden van januari en februari had bekeken, want dan had je een gefundeerde mening kunnen vormen over het spel van Barcelona en Messi in het bijzonder. Zelfs Rishi gaf aan dat het niet veel was en dan weet je wel hoe laat dat het is. Volgens Rishi speelt Barcelona namelijk iedereen compleet ondersteboven en verliest men alleen door onderschatting en arrogantie haha.
Joh echt. Je zou bijna denken dat je met een mensen te maken hebt.Peter schreef:Het zou je sieren als je gewoon even de wedstrijden van januari en februari had bekeken, want dan had je een gefundeerde mening kunnen vormen over het spel van Barcelona en Messi in het bijzonder..
FCB had gewoon een mindere periode. Kén 'beuren.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
'Fuentes werkte voor Real Madrid van 2007 tot 2009'
Real Madrid heeft drie jaar gebruikgemaakt van de diensten van dopingarts Eufemiano Fuentes. Dat heeft diens advocaat, Tomas Valvidielso, vrijdag tegen persbureau AP gezegd. De Koninklijke heeft een schuld bij Fuentes openstaan voor de jaren 2007, 2008 en 2009. De Nederlanders Arjen Robben, Klaas-Jan Huntelaar, Wesley Sneijder, Ruud van Nistelrooij en Royston Drenthe stonden in die jaren bij Real Madrid onder contract.
Specifieker is Fuentes niet over de data omdat hij zich die niet meer herinnert. Volgens de advocaat heeft de schuld die Real bij Fuentes open heeft staan verder 'niets te maken met Operacion Puerto', het lopende dopingonderzoek tegen de arts. Fuentes liet al eerder weten dat hij naast wielrenners ook onder meer voetballers, tennissers, atleten en boksers als klanten had. Namen van sporters die hij onder behandeling had gaf hij echter nog nooit prijs.
Hoezo, hij kon ze toch ook gynaecologische adviezen hebben gegeven, Arjen Robben speelde daar...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Zeer weinig vertrouwen in. Was er niet laatst een kroongetuige in deze zaak op onverklaarbare wijze om het leven gekomen?
Spanje gaat nog liever failliet dan dat het zijn sporthelden afvalt.
Spanje gaat nog liever failliet dan dat het zijn sporthelden afvalt.
http://www.nu.nl/sport/3411189/dopingar ... deeld.html
Materiaal wordt vernietigd... ... Heel wat sporters halen opglucht adem. Fifa en uefa ook schat k zo in
Materiaal wordt vernietigd... ... Heel wat sporters halen opglucht adem. Fifa en uefa ook schat k zo in
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Vooral een gemiste kans. Met deze beslissing verdwijnen bakken vol met bewijs over dopinggebruik in verschillende sporten. Een uitgelezen kans op een inkijkje in het niveau van de medische begeleiding van een paar jaar terug. De betrokken sporters die tot op heden anoniem zijn gebleven zullen opgelucht ademhalen. Voor diegene die op basis van geruchten en zonder sluitend bewijs wel zijn veroordeeld is het een hard gelach.
Nil volentibus arduum
Schandalige beslissing van de rechter natuurlijk, maar niet onverwacht.
Dat er zeer belangrijke en bekende Spaanse sporters/teams bij betrokken zijn is nu wel duidelijk gemaakt, dat is de enige reden om geen namen bekend te maken en het bewijsmateriaal zelfs te vernietigen.
Dat er zeer belangrijke en bekende Spaanse sporters/teams bij betrokken zijn is nu wel duidelijk gemaakt, dat is de enige reden om geen namen bekend te maken en het bewijsmateriaal zelfs te vernietigen.
Barca (met Messi op de bank) staat 2-1 achter, ze zijn het helemaal kwijt de laatste weken...
Barca met Messi staat 3 - 2 voor.En Barca had met Villa in de basis ( gewisseld voor Messi ) al na een half uur met 3 - 0 voor moeten staan ...
Blij met de punten ...
Die is natuurlijk weg.'Zolang ik trainer van Real ben, keept Diego López'
Dinsdag, 7 mei 2013 om 13:12José Mourinho heeft daags voor het competitieduel tussen Real Madrid en Málaga duidelijk gemaakt dat het niet zeker is dat hij na dit seizoen uit het Santiago Bernabéu vertrekt. "Ik overweeg om door te gaan", benadrukte de oefenmeester, die continu met een terugkeer naar Chelsea in verband wordt gebracht. Afgelopen zondag bracht hij een bezoek aan Ikea, waar hij voor tweehonderd euro aan verhuisdozen en tape kocht. Het contract van de Portugees met Real Madrid loopt medio 2016 af.
Mourinho nam de tijd om in te gaan op de keeperskwestie. De Portugees ziet geen reden om Iker Casillas weer in het doel te zetten, zolang hij de oefenmeester van los Merengues is. "Mijn boodschap aan jullie, zodat jullie mij begrijpen: ik ben voetbaltrainer, ik ben gehaald om te trainen", claimde de oefenmeester. "Een trainer heeft bepaalde taken. Onder meer bepalen wie speelt en wie niet. Ik gooi geen muntje op. Ik denk na, ik praat en ik analyseer. Ik ben uren bezig met het bekijken van wedstrijden en gebruik mijn hoofd om keuzes te maken."
"Ik houd meer van de keeper Diego López dan van de keeper Iker Casillas", vervolgde Mourinho. "Dat is makkelijk. Het is niets persoonlijks. Ik houd van een doelman die goed met zijn voeten kan spelen, die goed in de lucht is en die een fenomeen tussen de palen is. Ik houd van een ander soort keeper. Net als Casillas kan zeggen dat hij liever een ander soort trainer heeft, zoals Vicente del Bosque of Manuel Pellegrini. Iemand die kneedbaar is, niet zoals ik. Zolang ik trainer van Real Madrid ben, speelt Diego altijd. Onder normale omstandigheden. Dat is simpel. Ik accepteer dat mensen zeggen dat ik geen verstand heb van voetbal omdat ik voor Diego kies."
"Maar respecteer ook een trainer die zegt dat Diego speelt, het is mijn beslissing", benadrukte Mourinho. "Waarom speelt Nacho? Omdat ik dat een goede voetballer vind, een voetballer in ontwikkeling. Raphaël Varane speelt omdat hij de toekomst van Real Madrid is, samen met Sergio Ramos."
IK GELOOF!!!!!!
Zou het niet doen als ik de arts was. Belangen zijn inmiddels zo groot dat ik hem idg geen levensverzekering meer zou durven verkopen. Voor ons als publiek natuurlijk wel fijn om weer iets meer te weten. Ik blijf het gevoel houden dat 90% van de grote opmars van de Spaanse sport in de laatste 15 jaar niet eerlijk is verlopen.BERLIJN -
De Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes wil de lijst met zijn klanten verkopen aan de media. Dat meldt de Britse krant The Guardian. De advocaat van Fuentes zou hierover een mail hebben gestuurd.
Fuentes zou in de mail hebben aangeboden dat hij over diverse klanten wil praten. Het zou gaan om prominente Spaanse voetbalploegen, wielrenners en winnaars van olympische medailles. Hij biedt zelf diverse onderwerpen aan. "Hoe ik een elftal voorbereidde op de Champions League. Mijn medische verbintenissen met de winnaars van de Tour, Giro en Vuelta en van de marathon van Londen.”
Het gerucht gaat dat Falcao voor 60 miljoen euro verpatst wordt aan AS Monaco. Jaja, ook daar zit een rijke stinkerds die Monaco overnam toen ze onderin het tweede niveau bivakkeerden.
Hier wat duiding over het hoe en waarom en eigendom van transferrechten door derden en voor de zekerheid ook gekopieerd hieronder.
Ook grappig (of niet), hij is eigendom van een Nederlandse BV. Waarschijnlijk om geen belasting te hoeven betalen, daar zijn we in Nederland goed in voor grote bedrijven.
Hier wat duiding over het hoe en waarom en eigendom van transferrechten door derden en voor de zekerheid ook gekopieerd hieronder.
Ook grappig (of niet), hij is eigendom van een Nederlandse BV. Waarschijnlijk om geen belasting te hoeven betalen, daar zijn we in Nederland goed in voor grote bedrijven.
Explaining the Falcao move to Monaco
You have probably all already seen that Falcao is destined for Monaco. There were a lot of rumors about a potential move to Manchester United, Chelsea, Real Madrid and others - so why does he end up moving to Monaco?
The answer is because of the complicated third-party ownership involved with Falcao. There was a very similar situation with Hulk when he moved to Zenit.
To explain this, we need to take a step back and first see how third party ownership works. Those in England would have previously seen this topic as it reached prominence when Carlos Tevez and Javier Mascherano signed for West Ham United. Here were two stars from Argentina signing for a club in London who were struggling to stay in the top flight. The controversy lead to West Ham paying compensation of £18M to Sheffield United, and lead the FA to ban third party ownership.
But third party ownership is still alive and well on the continent. It is most often applied with South American stars making the jump across the Atlantic to Europe. The way it works is that investment groups will purchase the registration rights of an upcoming player. This is sometimes done while the player is at a club, and sometimes as part of a transfer.
For eg. one scenario would be that a 16 year old star in South America would be approached by an agent and asked if he wants backing with marketing and making it big in Europe. These deals usually involve paying the player a better salary, hooking him up with a better agent, better management, sponsorship deals etc. If and when the player agrees, the third party owners will then go to the club he is registered to and negotiate to buy his registration rights - either all of or part of.
The player is then in the hands of the management and third party ownership group, who manage every aspect of his career from that point on. That usually involves paying him a larger salary on top of his club salary, placing him in clubs where he will get more exposure, etc.
The other way third-party ownership happens is that the investment group finances a transfer for a player. For eg. Porto want to sign a player from Brasil but don't have the funds, they would approach an investment group and have them stake 50-60% of the deal in return for the players registration rights.
The investment group make all of this upfront investment with the hope that at some point in the future the player proves himself, becomes a star, and can then exit at a very large valuation.
Some examples: Tevez and Mascherano were placed into West Ham by their investment group as a way of getting them more exposure. It worked out well in both cases as Liverpool purchased Mascherano (buying out the investment group and giving them a good return) and City eventually ended up buying out Tevez - albeit via Manchester United (who never owned the entirety of his transfer rights).
Back to Falcao. He was purchased by a third-party ownership group as part of his transfer to Porto. They bought 55% (likely more) of his transfer rights, supplemented his salary while he was paying at Porto and then moved him to Atletico for the purpose of getting him more exposure (likely with an eye on moving him eventually to Real Madrid). During the time Falcao was there, the investors were supplementing his wages again (infact paying most of them) and working on negotiating his big move which would see them cash out.
Porto's financials show the following for the Falcao transfer:
sale of 60% of the economic rights of the player Bolatti to the entity Natland Financieringsmaatschappij B.V., on July 2009, by the amount of, approximately, 1,500,000 Euro, (transaction perform under the acquisition process of 40% of the registration of Falcao)
There is another section where it is disclosed that they sold another 5% option in Falcao, and another section where it is disclosed that there is an option for a third party to purchase a further 10%.
The same filing shows that Porto only owned 45% of Hulk.
What is more interesting is who is involved in the Falcao ownership. The group is called Doyen Sports and it was founded by Jorge Mendes (most famous as Ronaldo's agent, but an infamous player agent who is involved in a lot of third-party deals) and Peter Kenyon (former Chelsea chairman).
On their website they have a page for Falcao and you can also see the other players listed. Falcao, like Hulk, ended up in a situation where there was so much invested in him that it would take a lot of money for the investors to see a return (known as being highly leveraged). They were paying his salary for a few seasons, had floated Atleti some money to keep them alive (they got some shirt sponsorship in return) and had made the initial investment when he first transferred.
Falcao ends up moving to Atletico in a 40M move - despite Atleti the previous season stating that they had to clear players out because of their 220M euro tax bill with the Spanish government. What this ended up being is a 20 + 20M deal. 20M never gets paid because its just the third-party owners paying themselves, and of the other 20M only 18M is owed by Atleti, who take an option of paying in two 9M installments (they were late on the first one, they only paid 2.5M and defaulted to the point of Porto threatening to sue and taking the issue up with FIFA). End situation is that around 60% of the rights are with the Doylen group. It also appears that while Falcao was at Atletico that Doylen took an option for a larger stake in him since Atleti were late on their payments. Something weird happen which involved Doylen taking a sponsorship. Either way, they had the majority stake and Atletico had no say or control of the player. For all purposes it was nothing more than a loan with Atletico having a small stake in his registration rights.
The president of Atletico Madrid continuously insisted that they own all the rights to Falcao, but this simply isn't true.
Falcao is on a wage of 10M euro per year, and the return the investors wanted is 60M euro in transfer fee. This narrows down the list of potential clubs that can buy you out to very few. Atletico had no say in where Falcao goes, they had an option in the winter transfer window, but that expired. The owners needed their return and they were going to get it one way or the other.
The list can be narrowed down to PSG, Monaco, Real Madrid, Chelsea and City. City aren't making large investments any longer, PSG have their fix of strikers. Of the remaining three, it is apparent that Real Madrid didn't want to pay up the 60M + 50M in contracts for Falcao (for whatever reason). Apparently Chelsea matched the 60M clause but to pay Falcao the 10M per season in wages would involve a total gross salary of 300k+ per week, which just isn't manageable.
Chelsea also have the issue of not being allowed to directly purchase a player from a third-party owner (apparently this is what turned ManU off a move) so it would have required a two-step sale with Falcao going to one club outright and then to Chelsea. Apparently with the David Luiz transfer on the same day he moved to Chelsea Benfica bought out the entirety of his rights from third-party owners (so you can summize that Chelsea gave them the money to buy out that deal so that they could purchase 100% of Luiz directly from Benfica, thus avoiding the third-party rule in England).
With all of these factors you end up with only one target: Monaco. They have the 60M to pay out the investors, they have the funds to pay his wages of 10M per year and better yet they have no income tax so they don't have to supplement the gross.
So in the end Falcao is moved around Europe by his investors with the only goal of making a return for them. He has little to no say in his final destination because of a deal he agreed to years ago while he was still in South America.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Mooie finale tussen Real en Atletico Madrid, ruststand 1-1 dankzij goals van Ronaldo & Diego Costa.
Sierd de Vos heeft trouwens de eerste 3 minuten non stop gepraat, wat een mannetje
Sierd de Vos heeft trouwens de eerste 3 minuten non stop gepraat, wat een mannetje