Laatste opmerking dan van mijn kant, het is helemaal niet legaal.Ajax Rules schreef: Dat kaartje hebben ze dus ENKEL EN ALLEEN dankzij de legaliteit van het vragen van een hogere prijs. Niemand gaat toch voor 20 euro de kampioenswedstrijd verkopen?
Ajax.nlZwarthandel
Alleen indien men tickets koopt via de formele verkooporganisaties (club of Ticketbox/ Primera) zijn de tickets legaal en loopt men niet het risico om (dure) geblokkeerde tickets te krijgen.
TicketBox is het enige officiële (weder)verkoopkanaal voor voetbaltickets. Tickets voor wedstrijden in het Nederlands betaald voetbal of het Nederlands Elftal kunt u kopen bij één van de TicketBox (www.ticketbox.nl) verkooppunten (Primera) of via de online ticketshops van clubs (zie: Onlinekaartverkoop of KNVB.
Bij alle overige partijen, als Budgetticket, Seatwave, Ticket Unlimited, ViaGoGo,Ticket For Sale, AA Tickets e.d., die op internet te vinden zijn, en kaarten aanbieden voor Ajax-wedstrijden, handelen in strijd met de van toepassing zijnde KNVB Standaardvoorwaarden.
Waarschuwing!
Ajax adviseert supporters met klem alleen tickets via de officiële verkooppunten aan te schaffen. De enige officiële verkooppunten zijn: Ajax Onlinekaartverkoop, Ajax & Oad Reizen en TicketBox. U loopt een groot risico veel meer te betalen dan noodzakelijk en kaarten in handen te krijgen die geen recht geven tot toegang tot het stadion. Dergelijk handelen is strafbaar gesteld met een stadionverbod voor een periode van 18 maanden en een boete van €450,-
(Overigens heb ik mijn SCC ook voor zondag niet verkocht/verhuurd voor 20 euro, maar voor 15 euro. Gaat naar een vriend, die ga ik al helemaal geen poot uitdraaien natuurlijk)