Champions League 2012-2013
Moderator: mods
Re: Champions League 2012-2013
Haha kom op zeg! Net alsof vertonghen het enige verschil is tussen Ajax en Dortmund.
Is 1995 echt zolang geleden??
Natuurlijk niet. En je zult mij ook niet horen beweren dat wij dan in hun plaats in de halve finale zouden hebben gestaan.
Maar de eerste CL groepswedstrijd van dit seizoen was niet bepaald overtuigend van zwart-gele kant. Ajax had uit bij Dortmund net zo goed kunnen winnen, uiteindelijk was Moisander degene die onder een bal doorkopte en daardoor de 1-0 weggaf.
Wanneer je daar met Vertonghen 3 punten pakt, gooi je niet alleen de stand in de groep op de kop, maar ook de moraal van Dortmund aan diggelen. En gaan ze in speelronde 2 (City uit) zomaar nog een keer kopje onder. Eén overwinning die van eigenaar wisselt brengt niet opeens Ajax flink omhoog, maar kan wel het hele speelschema of de loting voor de knock-out rondes omgooien en inplaats van Dortmund opeens een United, Galatasaray of Juventus in de halve finale brengen.
Maar de eerste CL groepswedstrijd van dit seizoen was niet bepaald overtuigend van zwart-gele kant. Ajax had uit bij Dortmund net zo goed kunnen winnen, uiteindelijk was Moisander degene die onder een bal doorkopte en daardoor de 1-0 weggaf.
Wanneer je daar met Vertonghen 3 punten pakt, gooi je niet alleen de stand in de groep op de kop, maar ook de moraal van Dortmund aan diggelen. En gaan ze in speelronde 2 (City uit) zomaar nog een keer kopje onder. Eén overwinning die van eigenaar wisselt brengt niet opeens Ajax flink omhoog, maar kan wel het hele speelschema of de loting voor de knock-out rondes omgooien en inplaats van Dortmund opeens een United, Galatasaray of Juventus in de halve finale brengen.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Hopelijk wordt Real Madrid nog even hard genakt vanavond en dan is het toch een schitterende heenronde in de halve finales. 

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Zo dat was me een rare pot. Barca was ontzettend slecht. Bayern vond ik ook alles behalve indrukwekkend. Scheidsrechter die ze nooit meer mogen laten fluiten.
Al met al terecht maar de jubelstemming die er nu heerst vind ik overdreven. Alsof ze de nieuwe grootmacht zijn.
Hoop vanavond dat Madrid wint. Kan daar toch meer van genieten dan van Robben.
Al met al terecht maar de jubelstemming die er nu heerst vind ik overdreven. Alsof ze de nieuwe grootmacht zijn.
Hoop vanavond dat Madrid wint. Kan daar toch meer van genieten dan van Robben.
IK GELOOF!!!!!!
Mwahhh ik vind het allemaal wel meevallen. Ik vond Bayern ook niet het Bayern van in de competitie. En Juve is wel gewoon slecht. Die kunnen niet beter.Peter schreef:Weggespeeld. Vernederd. Een elftal in verval.
Juventus was zo slecht nog niet, maar dat wisten wimpey en ik wel.
Twee schotjes van Bartra. Dat was 't wel.
Wimpey gaf het inderdaad al aan

IK GELOOF!!!!!!
Zo, wat een pandoering voor Barcelona. Mooi 'screen' trouwens van Muller. Ik gebruik het ook weleens in de reserve zesde klasse. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Zelfs de scheidsrechter legde zich in de 2e helft neer bij de uitschakeling. Er schijnt nu een tijdperk voorbij te zijn, wanneer is dat tijdperk eigenlijk begonnen?
Het mag eigenlijk niemand verbazen die zich niet in de luren liet leggen door het gedweep van een andere planeet. Volgens mij doet Bayern het al 3 seizoenen gemiddeld beter in de CL, en heeft Barca al 4 jaar elke keer wel een ronde wat hulp nodig wanneer ze op uitschakeling staan. Bayern is sterker aan het worden, terwijl Barca al een tijdje 'aanvallend' voetbal wil spelen zonder spits en met vleugelspelers die geen actie maken omdat ze dan het balbezit wel eens zouden kunnen verliezen. Bayern gaat veel sneller en met meer daadkracht op de goal af en vindt veel meer wegen daarheen, Barca weet alleen nog maar de weg via Messi en die is af te snijden. Bovendien treuzelen ze zoveel in balbezit dat ze er heel erg veel van moeten hebben om in 90 minuten nog een fatsoenlijk aantal kansen uit te spelen.
Het was dan ook niet geflatteerd, en wijzen naar de scheidsrechter is helemaal ridicuul. Het is het verschil tussen modern aanvallend voetbal met klassieke wapens, inclusief de fysieke strijd, en een ontspoorde spelopvatting die is gaan draaien rondom 1 speler.
Het mag eigenlijk niemand verbazen die zich niet in de luren liet leggen door het gedweep van een andere planeet. Volgens mij doet Bayern het al 3 seizoenen gemiddeld beter in de CL, en heeft Barca al 4 jaar elke keer wel een ronde wat hulp nodig wanneer ze op uitschakeling staan. Bayern is sterker aan het worden, terwijl Barca al een tijdje 'aanvallend' voetbal wil spelen zonder spits en met vleugelspelers die geen actie maken omdat ze dan het balbezit wel eens zouden kunnen verliezen. Bayern gaat veel sneller en met meer daadkracht op de goal af en vindt veel meer wegen daarheen, Barca weet alleen nog maar de weg via Messi en die is af te snijden. Bovendien treuzelen ze zoveel in balbezit dat ze er heel erg veel van moeten hebben om in 90 minuten nog een fatsoenlijk aantal kansen uit te spelen.
Het was dan ook niet geflatteerd, en wijzen naar de scheidsrechter is helemaal ridicuul. Het is het verschil tussen modern aanvallend voetbal met klassieke wapens, inclusief de fysieke strijd, en een ontspoorde spelopvatting die is gaan draaien rondom 1 speler.
Wollt ihr den totalen Mensch?
10-0 had de krachtsverhoudingen beter weergegeven. Maar de Hongaarse Gözübüyük weigerde om hands te bestraffen.
Maakt ook niet uit. Bayern had geen enkele moeite met Barcelona. Die mochten hun doelloze getik tot 30-35 meter van het Bayern doel opvoeren. Dan klapte Bayern er op en walste volledig over Barcelona heen. Beste wedstrijd ooit van Robben? Hij was weergaloos.
Wát een elftal heeft Heynckes ervan gemaakt. Hij heeft in 2 jaar tijd van een knoeiende nummer 4 van de BuLi de beste voetbalmachine van Europa gemaakt. Pep kan z'n borst nat maken.
Maakt ook niet uit. Bayern had geen enkele moeite met Barcelona. Die mochten hun doelloze getik tot 30-35 meter van het Bayern doel opvoeren. Dan klapte Bayern er op en walste volledig over Barcelona heen. Beste wedstrijd ooit van Robben? Hij was weergaloos.
Wát een elftal heeft Heynckes ervan gemaakt. Hij heeft in 2 jaar tijd van een knoeiende nummer 4 van de BuLi de beste voetbalmachine van Europa gemaakt. Pep kan z'n borst nat maken.
Je vergeet voor het gemak dat de eerste 3 goals afgekeurd hadden moeten worden, Wimpey?wimpey schreef:10-0 had de krachtsverhoudingen beter weergegeven. Maar de Hongaarse Gözübüyük weigerde om hands te bestraffen.
Ik ben benieuwd wat Bayern doet tegen Madrid, als die de finale halen. Want zoooooooo overtuigend als jij het stelt was het ook niet. Ik heb betere wedstrijden gezien van Barca, Dortmund en Madrid dit seizoen. Ook van Bayern trouwens.
Ik vond Barca ook eerder heel slecht dan Bayern heel goed. Want zoals jij het hier beschrijft leek het wel alsof Barca compleet is weggespeeld. Maar dat is echt het zuiverste soort scorebordjournalistiek hoor. Verdiende overwinning, en in Nou Camp gaat Bayern sowieso scoren, maar doen alsof Barca is weggespeeld is overdreven.
Wat denken jullie vanavond? Ik verwacht wel een ander Madrid dan in de poulefase. Ze scoren ook zeker een uit-goal.
IK GELOOF!!!!!!
Wat was er mis met het eerste doelpunt?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Misschien een beetje veel leunen van Dante bij het doorkoppen? Voor mij is het echter een geldig doelpunt hoor.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Als je zag voor wat hij later geel gaf had hij deze goal ook kunnen en moeten afkeuren (puur om hoe hij later floot en zelfs geel gaf). Op zich vond ik het ook geen overtreding.
IK GELOOF!!!!!!
Ik vind het overigens wel jammer dat het 4-0 is geworden.
2-0 was leuker geweest voor de return. Want dit gaat Bayern niet meer weggeven. Lijkt me onmogelijk.
2-0 was leuker geweest voor de return. Want dit gaat Bayern niet meer weggeven. Lijkt me onmogelijk.
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik geniet zeker van Juventus. Je zag dat Juventus het erg lastig had tegen Bayern, dus dat zegt wat over de kracht van Bayern. Gaven we al aan, maar jij dacht dat Juventus er geen ruk van kon (sterker nog, dat denk je nog steeds). Als je dan vervolgens ziet hoe Barcelona het doet (het team wat zogenaamd van iedereen gehakt zou maken), dan weet ik meer dan genoeg. Bij Bayern had men een 11e veldspeler kunnen opstellen, want Neuer heeft geen bal tussen de palen gehad. Sterker nog, Barcelona is geen enkele keer gevaarlijk geweest.Rishi schreef:Mwahhh ik vind het allemaal wel meevallen. Ik vond Bayern ook niet het Bayern van in de competitie. En Juve is wel gewoon slecht. Die kunnen niet beter.Peter schreef:Weggespeeld. Vernederd. Een elftal in verval.
Juventus was zo slecht nog niet, maar dat wisten wimpey en ik wel.
Twee schotjes van Bartra. Dat was 't wel.
Wimpey gaf het inderdaad al aanMaar ook hij kan onmogelijk tevreden zijn met het spel van Bayern. Jij geniet van Juve, dus dan was het gisteren een walhalla voor jou
![]()
Uiteraard zal wimpey 'onmogelijk tevreden' zijn met het spel van Bayern. Als ze iets scherper waren geweest (Robben met name) dan was het 8-0. Dat mogen ze zichzelf zeker aanrekenen.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik vond hem tot die goal een zwakke(re) schakel. Net niet scherp genoeg. In het begin moet hij het overzicht bewaren, want er staan er twee vrij voor de goal. Later ligt er veel ruimte achter de defensie van Bayern en kan Ribery er zo doorheen, maar is die bal van Robben net niet goed genoeg. Achteraf niet cruciaal natuurlijk, maar het is wel het verschil tussen goed en beslissend zijn.wimpey schreef:Beste wedstrijd ooit van Robben? Hij was weergaloos.
Als je Bayern normaal gesproken ziet spelen en dan kijkt naar gisteren kan een voetballiefhebber als Wimpey niet tevreden zijn als het gaat om de uitvoering en het spel. Daarvoor had het inderdaad 8-0 moeten worden. Wat op zich ook goed mogelijk was geweest want het was een drama van Barca kant. Zeker na de 3-0.
Maar Juve kon en kan gewoon niet beter. Barca wel. Juve probeerde te schade te beperken. Iets wat Barca niet heeft gedaan. Of dat wijs is, is een ander verhaal
Maar dit Barca maakt gehakt van iedere Italiaanse ploeg. Dit Bayern is gewoon een heel goed team. Had alleen verwacht dat Barca beter zou zijn. Maar ze hebben geen moment de indruk gewekt dat ze er in geloofden. Leek wat dat betreft veel op Milan-Barca. Alleen dit keer is het wel klaar.
Maar Juve kon en kan gewoon niet beter. Barca wel. Juve probeerde te schade te beperken. Iets wat Barca niet heeft gedaan. Of dat wijs is, is een ander verhaal

Maar dit Barca maakt gehakt van iedere Italiaanse ploeg. Dit Bayern is gewoon een heel goed team. Had alleen verwacht dat Barca beter zou zijn. Maar ze hebben geen moment de indruk gewekt dat ze er in geloofden. Leek wat dat betreft veel op Milan-Barca. Alleen dit keer is het wel klaar.
IK GELOOF!!!!!!
-
Robben was vlijmscherp (net zoals heel Bayern overigens). Die corners van hem waren levensgevaarlijk. Hij kon zelfs Alba op snelheid hebben.Peter schreef:Ik vond hem tot die goal een zwakke(re) schakel. Net niet scherp genoeg. In het begin moet hij het overzicht bewaren, want er staan er twee vrij voor de goal. Later ligt er veel ruimte achter de defensie van Bayern en kan Ribery er zo doorheen, maar is die bal van Robben net niet goed genoeg. Achteraf niet cruciaal natuurlijk, maar het is wel het verschil tussen goed en beslissend zijn.wimpey schreef:Beste wedstrijd ooit van Robben? Hij was weergaloos.
Whitey on the moon.
Neuh. Robben is toch een beetje aflopende zaak, hij is nog steeds aalglad maar hij was echt wel sneller en wendbaarder. Robben is niet zo'n hele grote doordat hij heel vaak geblesseerd is en daardoor weinig op zijn top kwam waar je nou eenmaal wedstrijdritme en je vaste plek in het elftal voor nodig hebt. Maar hij kon/kan in topvorm echt een plaag zijn die qua dreiging niet eens zoveel hoeft onder te doen voor Messi of Ronaldo.wimpey schreef:10-0 had de krachtsverhoudingen beter weergegeven. Maar de Hongaarse Gözübüyük weigerde om hands te bestraffen.
Heynkes heeft goed voortgeborduurd op het werk van Van Gaal inderdaad. Guardialo zal echter uit een andere vaatje moeten tappen dan bij Barca, want de kracht van dit Bayern zit hem juist in het balverlies durven riskeren en het goed gebruik van verschillende wapens ipv de grote rondo met één dribbelaar. Op Robben kun je wat dat betreft niet rekenen, en Ribéry speelde best goed maar liet toch weer zien dat hij op het allerhoogste niveau nauwelijks een effectieve passeeractie heeft. Het zou best wel eens een grote mislukking kunnen worden.Wát een elftal heeft Heynckes ervan gemaakt. Hij heeft in 2 jaar tijd van een knoeiende nummer 4 van de BuLi de beste voetbalmachine van Europa gemaakt. Pep kan z'n borst nat maken.
Robben veroverde gisteren zelfs een x-aantal ballen.Le T. schreef: Robben is toch een beetje aflopende zaak
Heynckes.Heynkes heeft goed voortgeborduurd op het werk van Van Gaal inderdaad.
Hier gaan we niet over in discussie. LvG stond met Bayern 20 punten achter Dortmund en vloog tegen Inter uit de CL. En ook qua voetbal is de ploeg van Heynckes veel beter.
Dit Barca is een relikwie. Als je zag hoe Xavi gisteren aan alle kanten voorbij werd gelopen.Rishi schreef: Maar Juve kon en kan gewoon niet beter. Barca wel.

Tevens is die opleiding niet zo goed (die Bartra) en de aankopen evenmin. Die Alba anyone?! Prutssmurf.
Tegen PSG en Milan redden ze het nog net. Tegen een topploeg worden ze aan flarden gespeeld. Zoals ik je had voorspeld.

De eerste drie goals, zeker de 2-0 en 3-0, hadden nooit geteld mogen worden. De handsbal van Pique vind ik overigens ook wel meevallen na het zien van de beelden. In slowmotion lijkt het allemaal heel erg. Maar hij draait toch echt zijn lichaam en gaat niet met de hand naar de bal.
Bayern was ook helemaal niet zo goed. Barca was eerder heel slecht. Was tegen Milan al duidelijk geworden al konden ze het toen thuis rechtzetten. Snapte ook niet waarom Villa niet gewoon in de spits speelde. Dankzij hem rendeert Messi ook beter.
Bayern was ook helemaal niet zo goed. Barca was eerder heel slecht. Was tegen Milan al duidelijk geworden al konden ze het toen thuis rechtzetten. Snapte ook niet waarom Villa niet gewoon in de spits speelde. Dankzij hem rendeert Messi ook beter.
IK GELOOF!!!!!!
Waarom niet? Als je achter de bal blijft is het ook geen buitenspel, en als twee spelers met elkaar in botsing komen doordat een derde ze verrast en er vandoor gaat, dan is dat niet meteen een overtreding van de een. Dat die verdediger Robben al lang en breed kwijt was doet formeel natuurlijk niet terzake, maar voor obstructie is wel opzet vereist natuurlijk.Rishi schreef:De eerste drie goals, zeker de 2-0 en 3-0, hadden nooit geteld mogen worden.
Nee, het leek weer een ouderwets avondje 12 tegen 11 te worden, met penalties die van mij ook niet alletwee gegeven hoeven worden, maar die Barca doorgaans wél krijgt en tegenstanders zelden tot nooit. Daarnaast werd Bayern nog 3 keer onterecht afgefloten voor buitenspel in de eerste helft, dus het had voor de rust al beslist kunnen zijn.
Die 1e of die 2e? Bij die 1e ging de speler wel met de arm naar de bal toe, bij het blokken van een schot kan dat echt niet meer, ook al denk je hem nog op het lichaam te kunnen krijgen, die arm moet strak langs het lichaam. 100 procentje.De handsbal van Pique vind ik overigens ook wel meevallen na het zien van de beelden. In slowmotion lijkt het allemaal heel erg. Maar hij draait toch echt zijn lichaam en gaat niet met de hand naar de bal.
Misschien probeert die wel eens wat wat tot balverlies leidt, dat is veel te aanvallend natuurlijk.Bayern was ook helemaal niet zo goed. Barca was eerder heel slecht. Was tegen Milan al duidelijk geworden al konden ze het toen thuis rechtzetten. Snapte ook niet waarom Villa niet gewoon in de spits speelde. Dankzij hem rendeert Messi ook beter.
Het is natuurlijk niet zo gek als het na ongeveer 8 jaar alleen maar succes met je club en nationale elftal een keer minder gaat. Wat o.a. Xavi en Iniesta in al die jaren hebben gewonnen is ongekend, kun je alleen maar respect voor hebben.wimpey schreef:Dit Barca is een relikwie. Als je zag hoe Xavi gisteren aan alle kanten voorbij werd gelopen.Rishi schreef: Maar Juve kon en kan gewoon niet beter. Barca wel.![]()
Tevens is die opleiding niet zo goed (die Bartra) en de aankopen evenmin. Die Alba anyone?! Prutssmurf.
Tegen PSG en Milan redden ze het nog net. Tegen een topploeg worden ze aan flarden gespeeld. Zoals ik je had voorspeld.
Absoluut. Maar ze hebben daar niet tijdig ververst en niet al te lekker ingekocht.gaizka schreef: Het is natuurlijk niet zo gek als het na ongeveer 8 jaar alleen maar succes met je club en nationale elftal een keer minder gaat. Wat o.a. Xavi en Iniesta in al die jaren hebben gewonnen is ongekend, kun je alleen maar respect voor hebben.