Champions League 2012-2013
Moderator: mods
Re: Champions League 2012-2013
Wat zijn de verwachtingen voor vanavond? Ik heb het idee dat Bayern momenteel een maatje te groot is voor Barca, zeker als Messi niet mee zal doen.
Ik denk dat Barca wint. Bayern zal de bal niet hebben. En Messi doet gewoon mee. 1-2 of 1-3.
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Mmmmmmm lastig, ik heb niets maar dan ook niets met Bayern, heb sowieso heel weinig met Duits voetbal, maar als ze tegen dat verwende zooitje duikelende om kaarten zeurende elkaar tot vervelends toe de bal over 2 meter toeschuivende zaalvoetballers uit Barcelona spelen zie ik ze denk ik toch maar graag winnen.gaizka schreef:Wat zijn de verwachtingen voor vanavond?
YNWA
Bayern heeft op 14-12-2012 voor het laatst punten laten liggen in een wedstrijd die er toe deed. Ze hebben thuis ook verloren van Arsenal maar dat maakte niet zo heel veel uit. Al was dat wel kantje boord.
Maar die hebben gewoon sinds 14-12-2012 alles gewonnen. In totaal maar 2x verloren 4x gelijk gespeeld.
1x verlies dus tegen Arsenal.
Geniaal seizoen. Ik ben echt benieuwd vanavond.
Maar die hebben gewoon sinds 14-12-2012 alles gewonnen. In totaal maar 2x verloren 4x gelijk gespeeld.
1x verlies dus tegen Arsenal.
Geniaal seizoen. Ik ben echt benieuwd vanavond.
IK GELOOF!!!!!!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ajax heeft sinds 14-12 3 x verloren en 4 x gelijkgespeeld. We zijn dus ongeveer even goed als Bayern.Rishi schreef:Maar die hebben gewoon sinds 14-12-2012 alles gewonnen. In totaal maar 2x verloren 4x gelijk gespeeld.

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Eeuwig zonde dat beide ploegen zonder hun belangrijkste spelers (Messi en Kroos) moeten spelen. Desalniettemin kan het natuurlijk een mooie wedstrijd worden.
Het duel tussen Busquets en Müller wordt interessant. Müller is defensief vrij gedisciplineerd, maar wat doet Bayern als Xavi en Busquets gaan roteren? Busquets is bovendien een uitstekende controleur, maar geeft hij Müller over aan de centrumverdedigers als Martinez of Schweinsteiger diepte zoekt? Interessante vraagstukken. Bayern moet voorkomen dat Barcelona met haar drie middenvelders tegenover Martinez en Schweinsteiger komt te staan. Barcelona moet voorkomen dat Busquets overlopen wordt in de omschakeling, want Bayern zoekt graag snel de diepte vanuit de loopacties van de middenvelders.
Ten slotte ben ik benieuwd in hoeverre beide ploegen gaan pressen. Barcelona speelt een stuk terughoudender dit seizoen en zeker zonder Messi, de voornaamste vormgever, ligt het voor de hand dat Barcelona wat zal terugzakken. Bayern speelt dit seizoen met enorm veel druk op de tegenstander. Met name Mandzukic is hierin belangrijk. Maar als Barcelona aan tikken toekomt, dan vergooit Bayern enkel waardevolle energie.
Het duel tussen Busquets en Müller wordt interessant. Müller is defensief vrij gedisciplineerd, maar wat doet Bayern als Xavi en Busquets gaan roteren? Busquets is bovendien een uitstekende controleur, maar geeft hij Müller over aan de centrumverdedigers als Martinez of Schweinsteiger diepte zoekt? Interessante vraagstukken. Bayern moet voorkomen dat Barcelona met haar drie middenvelders tegenover Martinez en Schweinsteiger komt te staan. Barcelona moet voorkomen dat Busquets overlopen wordt in de omschakeling, want Bayern zoekt graag snel de diepte vanuit de loopacties van de middenvelders.
Ten slotte ben ik benieuwd in hoeverre beide ploegen gaan pressen. Barcelona speelt een stuk terughoudender dit seizoen en zeker zonder Messi, de voornaamste vormgever, ligt het voor de hand dat Barcelona wat zal terugzakken. Bayern speelt dit seizoen met enorm veel druk op de tegenstander. Met name Mandzukic is hierin belangrijk. Maar als Barcelona aan tikken toekomt, dan vergooit Bayern enkel waardevolle energie.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Kroos de belangrijkste man? Ik vind hem goed maar niet de belangrijkste hoor. En Messi speelt gewoon. Die heeft straks toch 2 weken om te herstellen?
Ik ben benieuwd wie de bal heeft. Barca zakt dit seizoen inderdaad wat verder terug maar in de grote wedstrijden kwamen ze daardoor in de problemen. Op de vleugels heeft Barca voldoende snelheid om Robben en Ribery op te vangen in de counter.
Als ik coach van Barca was zou ik net zo spelen als tegen Milan. Dus Messi om een spits heen. Daar ligt de zwakte van Bayern.
Wie heeft de bal en wie moet achter de bal aanrennen?
Ik ben benieuwd wie de bal heeft. Barca zakt dit seizoen inderdaad wat verder terug maar in de grote wedstrijden kwamen ze daardoor in de problemen. Op de vleugels heeft Barca voldoende snelheid om Robben en Ribery op te vangen in de counter.
Als ik coach van Barca was zou ik net zo spelen als tegen Milan. Dus Messi om een spits heen. Daar ligt de zwakte van Bayern.
Wie heeft de bal en wie moet achter de bal aanrennen?
IK GELOOF!!!!!!
Robben en Ribery komen de backs amper tegen, omdat ze in de omschakeling juist snel het centrum opzoeken. De zone van Busquets en de centrumverdedigers dus. Daar liggen kansen voor Bayern. Barcelona's centrum is al het hele seizoen een zorgenkindje en Busquets zal het moeilijk krijgen tegen zoveel opduikende spelers.
Als Messi speelt zal hij uiteraard altijd voor gevaar zorgen. Hij is de beste speler ter wereld. Maar Bayern heeft het in het centrum vrij goed dicht zitten, hoor. Schweinsteiger en Martinez kunnen prima controlerend spelen, om samen met het centrale duo de boel dicht te houden. De kansen voor Barcelona liggen in theorie achter de verdediging van Bayern, maar Barcelona heeft niet echt spelers die die ruimte benutten.
Als Messi speelt zal hij uiteraard altijd voor gevaar zorgen. Hij is de beste speler ter wereld. Maar Bayern heeft het in het centrum vrij goed dicht zitten, hoor. Schweinsteiger en Martinez kunnen prima controlerend spelen, om samen met het centrale duo de boel dicht te houden. De kansen voor Barcelona liggen in theorie achter de verdediging van Bayern, maar Barcelona heeft niet echt spelers die die ruimte benutten.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Villa daarom maar in de spits zetten.
Het is voor Barca zaak dat ze niet in de omschakeling gepakt gaan worden (open deur natuurlijk). Of helemaal inzakken of full press. Dat halve drukzetten (waar ook Frank de Boer een tijdje last van had met Ajax) gaat niet werken. Daar is Bayern veel te goed voor en Barca verdedigend te kwetsbaar.
Het is voor Barca zaak dat ze niet in de omschakeling gepakt gaan worden (open deur natuurlijk). Of helemaal inzakken of full press. Dat halve drukzetten (waar ook Frank de Boer een tijdje last van had met Ajax) gaat niet werken. Daar is Bayern veel te goed voor en Barca verdedigend te kwetsbaar.
IK GELOOF!!!!!!
Ik ga er met interesse voor zitten. Wellicht dat een Bayern speler met een tactiek / stevige daad komt die ik nog geen enkele ploeg met succes heb zien uitvoeren. Vroeg in de wedstrijd een forse beuk aan Messi uitdelen.gaizka schreef:Wat zijn de verwachtingen voor vanavond? Ik heb het idee dat Bayern momenteel een maatje te groot is voor Barca, zeker als Messi niet mee zal doen.
Wanneer Messi tijdens de wedstrijd gekwetst raakt zal dat mentaal flink doorwerken voor Barcelona. We hebben tegen PSG gezien hoe broos het vertrouwen van Barça is wanneer ze het zonder hun absolute sterspeler moeten rooien.
Nog even iets anders. Begrijpt iemand hier waarom als een CL wedstrijd de ene week op dinsdag wordt gespeeld, de return persé op woensdag plaats moet vinden en vice versa? Borussia Dortmund en Real Madrid krijgen een duidelijk zwaardere belasting voor hun kiezen met 3 wedstrijden in 6 dagen, waar Bayern en Barça over 8 dagen weten of hun seizoen een enorme Europese climax krijgt of slechts zo-zo geslaagd is met een adel verplichte landstitel.
Pepe heeft het vaak geprobeerdCruijff schreef:Ik ga er met interesse voor zitten. Wellicht dat een Bayern speler met een tactiek / stevige daad komt die ik nog geen enkele ploeg met succes heb zien uitvoeren. Vroeg in de wedstrijd een forse beuk aan Messi uitdelen.gaizka schreef:Wat zijn de verwachtingen voor vanavond? Ik heb het idee dat Bayern momenteel een maatje te groot is voor Barca, zeker als Messi niet mee zal doen.
Wanneer Messi tijdens de wedstrijd gekwetst raakt zal dat mentaal flink doorwerken voor Barcelona. We hebben tegen PSG gezien hoe broos het vertrouwen van Barça is wanneer ze het zonder hun absolute sterspeler moeten rooien.

Als Messi uitvalt zal dit zeker invloed hebben op het moraal bij Barca. Dat is toch anders dan wanneer hij op het veld staat en nog kan invallen.
IK GELOOF!!!!!!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ja dat denk ik ook. Wat ik van Bayern af en toe voorbij zag komen, was imposant. En toen ik Barca - PSG zag, was wel heel duidelijk hoe afhankelijk Barca is van Messi. Als die nog licht geblesseerd is, kun je je afvragen of hij het verschil zal kunnen maken, als ie speelt. Ik zou mijn geld op een overwinning van Bayern zetten.gaizka schreef:Wat zijn de verwachtingen voor vanavond? Ik heb het idee dat Bayern momenteel een maatje te groot is voor Barca, zeker als Messi niet mee zal doen.
(omdat ik slechte ervaringen met gokken heb, blijft het bij de hypothese van geld inzetten...)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Daar heb je een punt, snap ik ook niks van!Cruijff schreef:Nog even iets anders. Begrijpt iemand hier waarom als een CL wedstrijd de ene week op dinsdag wordt gespeeld, de return persé op woensdag plaats moet vinden en vice versa? Borussia Dortmund en Real Madrid krijgen een duidelijk zwaardere belasting voor hun kiezen met 3 wedstrijden in 6 dagen, waar Bayern en Barça over 8 dagen weten of hun seizoen een enorme Europese climax krijgt of slechts zo-zo geslaagd is met een adel verplichte landstitel.
Messi start trouwens, ben benieuwd hoe fit hij is...
Boateng achterin. Bayern gaat doordekken op Messi?
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik denk dat het motief is om het publiek zoveel mogelijk zowel de dindsdag als de woensdag vrij te laten houden voor voetbal kijken, en dus ook de wedstrijd die niet je voorkeur heeft mee te pikken.Cruijff schreef:Nog even iets anders. Begrijpt iemand hier waarom als een CL wedstrijd de ene week op dinsdag wordt gespeeld, de return persé op woensdag plaats moet vinden en vice versa? Borussia Dortmund en Real Madrid krijgen een duidelijk zwaardere belasting voor hun kiezen met 3 wedstrijden in 6 dagen, waar Bayern en Barça over 8 dagen weten of hun seizoen een enorme Europese climax krijgt of slechts zo-zo geslaagd is met een adel verplichte landstitel.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het is weer zo ver. Penalties krijg je waarschijnlijk alleen als je de bal klemvast hebt.
Nou Le T, kom er maar in! Twee opzichtige handsballen die strafschoppen voor Bayern hadden moeten zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Geen hoogstaande pot verder. Beetje machteloos Barcelona. En Messi wil wel, maar heeft niet de geest.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Bayern speelt erg hoog. Barcelona is helemaal nergens.
Ik vond de 2e eerder opzichtig dan opzettelijk. Maar met het buitenspel vlaggen ging het ook niet helemaal goed.Zeux schreef:Nou Le T, kom er maar in! Twee opzichtige handsballen die strafschoppen voor Bayern hadden moeten zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Wim Kieft (op Sport 1) vindt het allebei geen penalties. Daarnaast zijn Ronald de Boer en hij niet te spreken over het spel van Bayern en hebben ze het vermoeden dat Messi wat dikker is geworden. 

Was dit geen buitenspel?