Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

zeux

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » vr mar 08, 2013 10:54 am

Rishi schreef:Denk het wel ja. Als hij fit is, is Boilesen ook beter dan Daley. Vraag alleen is of hij fit gaat worden. En blijkbaar heeft het medische team en het technische hart er vertrouwen in.
Persoonlijk vind ik het 'sample' behoorlijk mager om zulke absolute conclusies te trekken. Zeker gezien de lange blessureperiode. Ik lees zijn spelerstopic terug. Na de blessure in september 2011 lees ik op een gegeven moment dat hij eind november dat jaar weer terug werd verwacht. We zijn inmiddels bijna 1,5 jaar later.

Hij is 21. Op deze leeftijd vind ik het nogal wat om twee jaar stil te staan in je ontwikkeling.

Weet iemand hoe het de afgelopen weken ging in Jong Ajax?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 08, 2013 10:58 am

Geen idee. Maar het lijkt me inderdaad handig om op z'n minst wat terughoudend te zijn met de verwachtingen. Die jongen is er enorm lang uitgeweest. En wat heeft hij daarvoor nu heel laten zien? Het talent van een speler gaat op deze manier een eigen leven leiden. Hij is straks in gedachten voor velen beter dan hij is geweest en misschien wel ooit zal worden.
Nil volentibus arduum

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr mar 08, 2013 11:07 am

Hij was een talent twee jaar terug, toen was hij beter dan Daley.Daley is ondertussen een zekerheidje geworden en erg gegroeid het laatste jaar. Ook al zou boilesen terugkomen tot het niveau van twee jaar geleden dan is Daley dat nu ver en breed voorbijgestreefd en zal het boilesen een tijd kosten om dat niveau te bereiken.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 08, 2013 11:10 am

Klopt. Vandaar dat ze toch met Daley verder willen. Prima toch?
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 08, 2013 11:31 am

Zeux schreef:
Weet iemand hoe het de afgelopen weken ging in Jong Ajax?
Daarom nam ik hem ook op. Die jongen speelde alsof hij nooit is weggeweest. Afwachten natuurlijk, maar hij was erg goed.

WP:
Ook al zou boilesen terugkomen tot het niveau van twee jaar geleden dan is Daley dat nu ver en breed voorbijgestreefd en zal het boilesen een tijd kosten om dat niveau te bereiken
Dat vind ik dus niet. Daley vult die positie op zijn manier aardig in, maar is natuurlijk errug kwetsbaar. Die jongen speelt als een halve linkshalf waardoor hij in de omschakeling nooit hoeft thuis te geven. Je ziet hem er dan namelijk achter aan hollen. Hij doet het heel behoorlijk als Ajax in balbezit is. Hij schuift dan door en is gevaarlijk. Als Ajax de bal kwijt is, is Daley altijd verstoppertje aan het spelen. Hij krijgt zo nooit de zwarte piet, want hij is zelf nooit direct verantwoordelijk. Probleem is wel dat je heel vaak ziet dat het centrum moet corrigeren. Bij het huidige Ajax ben je alleen het gros van de tijd in, temporiserend, balbezit.

Op basis van die paar wedstrijdjes van Boilesen vind ik hem echt by far een betere back. Veel meer vermogen en positioneel beter. In balbezit maakt het weinig uit, al vind ik ook daar Boilesen van meer toegevoegde waarde vanwege zijn snelheid.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 08, 2013 11:37 am

Mooi om te lezen dat hij goed speelde.
Misschien dat hij dus ook centraal kan komen te spelen.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » vr mar 08, 2013 11:44 am

Peter schreef: Dat vind ik dus niet. Daley vult die positie op zijn manier aardig in, maar is natuurlijk errug kwetsbaar. Die jongen speelt als een halve linkshalf waardoor hij in de omschakeling nooit hoeft thuis te geven. Je ziet hem er dan namelijk achter aan hollen. Hij doet het heel behoorlijk als Ajax in balbezit is. Hij schuift dan door en is gevaarlijk. Als Ajax de bal kwijt is, is Daley altijd verstoppertje aan het spelen. Hij krijgt zo nooit de zwarte piet, want hij is zelf nooit direct verantwoordelijk. Probleem is wel dat je heel vaak ziet dat het centrum moet corrigeren. Bij het huidige Ajax ben je alleen het gros van de tijd in, temporiserend, balbezit.
Het is in dit verband wel aardig om de uitleg van Cruijff te horen over die linksback-positie in het filmpje met zijn optreden tijdens het EK in Portugal bij Barend en Van Dorp dat laatst werd gepost. Vanaf ongeveer minuut 3:50 legt Cruijff precies uit hoe hij de linksback graag laat opkomen, waarbij het centrum dan dekking geeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 08, 2013 11:58 am

Cruijff heeft het over ruimte trekken voor medespelers in balbezit. Dat is inderdaad wat Blind doet bij Ajax, maar dat doet niets af aan zijn beperkte actieradius en snelheid (die met name bij balverlies de kwetsbaarheid vergroten).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 08, 2013 1:29 pm

Hoe moeten TH-bashers nu verder, nu Ajax 'gewoon' een nieuw contract voor Blind in petto heeft en Blind 'gewoon' bij Ajax lijkt te willen blijven?

Lijkt erop dat binnen Ajax een nieuwe Guevara of Falcone gevonden worden moet!!

Ik zou het trouwens verstandig vinden van Blind om te verlengen. Bij Ajax is hij op zijn plek. Bij Aston Villa of HSV sneeuwt hij onder in een type voetbal dat niet bij hem past.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mar 08, 2013 2:02 pm

Ik vind dat Blind niet de kwaliteiten heeft om bij Ajax te kunnen blijven. Als back is ie echt niet goed genoeg als we het niveau willen nastreven van onze grote Roerganger JC. Op het niveau Eredivisie voldoet hij, zolang hij niet tegen het kaliber Lens hoeft te spelen.
Whitey on the moon.

ferry

Bericht door ferry » vr mar 08, 2013 2:09 pm

wimpey schreef:Hoe moeten TH-bashers nu verder, nu Ajax 'gewoon' een nieuw contract voor Blind in petto heeft en Blind 'gewoon' bij Ajax lijkt te willen blijven?
Ongeveer net zo als Blind-bashers nu verder moeten, nu hun geliefde TH het kennelijk helemaal in die jongen ziet zitten. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 08, 2013 3:30 pm

Frank ziet Blind ook eventueel op 6 spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mar 08, 2013 4:17 pm

Van mij mag ie wel blijven. Ik hoop op een Anita scenario. Vaak beschimpt, dapper volgehouden en dan ineens een sterkhouder.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mar 08, 2013 5:59 pm

Zolang er niets getekend is blijf ik hoop houden.
YNWA

Toppie

Bericht door Toppie » wo mar 27, 2013 8:52 am

Gisteren speelde hij weer top :biggthumpup.gif:

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mar 27, 2013 10:45 am

Ja, dat vind ik ook. Zelfs verdedigend hield hij zich prima staande.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 27, 2013 11:05 am

Er zal binnenkort wel een keer duidelijkheid komen neem ik aan. Het eerste gesprek is al weer even geleden.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mar 27, 2013 11:53 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ja, dat vind ik ook. Zelfs verdedigend hield hij zich prima staande.
Meen je dat? Mij viel juist op dat hij er weer geen enkele voorzet uit kon halen. Hij kruipt mij ook iets te snel en te graag naar binnen. Ik vond Robben defensief zelfs sterker.

Voetballend was hij prima. Dat is het probleem niet. :biggthumpup.gif:

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mar 27, 2013 12:11 pm

Ik zag hem een sliding of 3, 4 maken, waarbij de bal niet alleen aanraakte, maar ook in bezit kreeg. Ik ben van Daley gewend dat hij de bal bij een sliding weet te aaien, maar waarbij de tegenstander de bal nog steeds weet te behouden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 27, 2013 12:19 pm

Hij zal zich in verdedigend opzicht absoluut nog moeten ontwikkelen (zijn collega op rechts overigens ook). Maar gezien de progressie die hij dit seizoen heeft gemaakt heb ik er best vertrouwen in dat hij daar nog stappen mee kan maken. Hij lijkt echt goed in zichzelf te investeren.
Nil volentibus arduum

Rednose

Bericht door Rednose » wo mar 27, 2013 6:45 pm

Daley Blind

Wie driekwart jaar geleden gezegd had dat Daley Blind een vaste waarde bij Oranje zou worden, was voor gek verklaard. Zelfs bij zijn club Ajax werd openlijk getwijfeld over de verdediger en Mitchell Dijks leek klaar te staan om zijn plek links achterin in Amsterdam over te nemen. Maar Blind rechtte de rug, ging bij Ajax met de week beter spelen en is inmiddels de beste linksback van Nederland. Tegen Estland en Roemenië stond de 23-jarige zoon van assistent-bondscoach Danny Blind in de basis en presteerde hij prima. Het was even zoeken na het afscheid van Giovanni van Bronckhorst in 2010, maar met Daley Blind lijkt het Nederlands elftal eindelijk weer een solide linkervleugelverdediger te hebben.
Het is maar MSN, maar Wimpey...eat your heart out :ajaxsmiley.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 18, 2013 7:24 am

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... ract.dhtml

Wanneer Blind verstandig is (hij lijkt me allesbehalve dom), tekent hij bij en pakt volgend jaar het WK mee.

Die jongen heeft trouwens veel aan FdB te danken zeg! Het was lang niks. Wanneer Jol trainer was gebleven, zou Blind een modale eredivisiespeler zijn, vandaag de dag.

jabu

Bericht door jabu » do apr 18, 2013 8:09 am

Een sterk verbeterde verbintenis. En hij verdiende al zoveel... Wellicht was het financieel gezien dan toch verstandig geweest om hem iets eerder een contractverlenging aan te bieden.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 18, 2013 8:19 am

Blind moet natuurlijk gewoon bijtekenen. Bij elke andere club wordt het niks.
IK GELOOF!!!!!!

Arthur

Bericht door Arthur » do apr 18, 2013 8:27 am

Jabu schreef:Een sterk verbeterde verbintenis. En hij verdiende al zoveel... Wellicht was het financieel gezien dan toch verstandig geweest om hem iets eerder een contractverlenging aan te bieden.
Dan had je van tevoren moeten speculeren op een spectaculaire ontwikkeling van Blind. Achteraf kun je makkelijk zeggen dat ze dat hadden moeten doen, maar ik denk dat het over het algemeen financieel gezien verstandiger is om niet zulke gokjes te wagen en maar te accepteren dat dit af en toe zal gebeuren.

Plaats reactie