PSV - Ajax 14-04-2013
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Re: PSV - Ajax 14-04-2013
Uhm.. Daarom zeggen ze ook competitiewedstrijd....
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Wat wordt er hier nou gezeurd over kampioen dankzij het instorten van de concurrentie? Ajax eindigt op 78 punten, een aantal waarvoor de gemiddelde kampioen zich niet hoeft te schamen, en verloor alleen van Vitesse. Gewoon prima, de terechte kampioen.
I think I lost my fucking headache
Cijfermatig kan het ok zijn (lijken), maar hoe de cijfers tot stand komen, dat is een ander verhaal.LucaS schreef:Wat wordt er hier nou gezeurd over kampioen dankzij het instorten van de concurrentie? Ajax eindigt op 78 punten, een aantal waarvoor de gemiddelde kampioen zich niet hoeft te schamen, en verloor alleen van Vitesse. Gewoon prima, de terechte kampioen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hoezo dat dan? De cijfers kwamen ook tot stand met matig veldspel en laksheid in het begin, maar met wat betere arbitrage hadden we het een stukje makkelijker gehad. Sterker nog, het had ons een hoop puntverlies gescheeld. Is dat calimero? Nee, het is natuurlijk een gegeven dat Ajax nooit en te nimmer een penalty krijgt. Achteraf maakt het allemaal niet uit, want, zoals het er naar uit ziet, wordt de best voetballende ploeg kampioen. En ja dat heeft wat tijd gekost, al hadden we voor de winterstop ook wat prima duels. PSV-thuis, City-thuis, City-uit, Twente-thuis bijvoorbeeld.
78 punten begint in de richting te komen (moeten ze nog wel vier keer winnen!). En dan kun je er ook nog die absurde wedstrijden tegen Roda, ADO en Utrecht bij bedenken. Vind het sowieso een beetje raar om op de ineenstorting van PSV te wijzen, aangezien die gewoon twee keer verslagen zijn. Ook toen ze in hun zogenaamd goede periode zaten.
Grappig de teneur van de wedstrijd-topics is als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik ben ongelooflijk blij dat die k-club uit Eindhoven verslagen is, maar het is bij mij niet meteen hosanna.
Wanneer ik naar dit seizoen kijk, is het wat mij betreft een mix van eigen kracht én onvermogen van de rest. Ik zoek een Ajax dat domineert en onaantastbaar is.

Ik ben ongelooflijk blij dat die k-club uit Eindhoven verslagen is, maar het is bij mij niet meteen hosanna.
Wanneer ik naar dit seizoen kijk, is het wat mij betreft een mix van eigen kracht én onvermogen van de rest. Ik zoek een Ajax dat domineert en onaantastbaar is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
De geur van een nieuwe titel maakt ons allemaal wat milder.
Maar we moeten de problemen eerder uit het seizoen natuurlijk niet vergeten. Dikke kans namelijk dat we daar volgend seizoen weer mee te maken krijgen wanneer er een aantal spelers vertrekken. Het kan zomaar zijn dat we op drie posities een nieuwe speler moeten inpassen. Dan zou het prettig zijn als we daarbij wat minder punten proberen te morsen.

Maar we moeten de problemen eerder uit het seizoen natuurlijk niet vergeten. Dikke kans namelijk dat we daar volgend seizoen weer mee te maken krijgen wanneer er een aantal spelers vertrekken. Het kan zomaar zijn dat we op drie posities een nieuwe speler moeten inpassen. Dan zou het prettig zijn als we daarbij wat minder punten proberen te morsen.
Nil volentibus arduum
Ik troost me met de gedachte dat ze onze spelers tenminste willen hebben. Ajax doet het blijkbaar goed.
En de kracht zit hem vooral in de bluf en het terug kunnen vallen op positiespel.Zeux schreef:Wanneer ik naar dit seizoen kijk, is het wat mij betreft een mix van eigen kracht én onvermogen van de rest. Ik zoek een Ajax dat domineert en onaantastbaar is.
Ajax verwijten dat het niet dominant en onaantastbaar is komt een beetje verwend over. Dat lijkt me in het licht van de laatste jaren wat ongepast. Mijn bezwaar is dat er zo goed als geen rek meer in zit, op een niveau hoger moeten de huidige sterkhouders al afhaken.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Uhm, ja, ik vrees het.Le T. schreef: Ajax verwijten dat het niet dominant en onaantastbaar is komt een beetje verwend over.

Maar het is natuurlijk wel waarom ik fan van Ajax ben: het zo aantrekkelijke spel.
Je doet aan klagen op hoog niveau, Zeux. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het seizoen toch effe wat beter verlopen is dan je had verwacht.
Ik verheug me nu al op volgend seizoen. Ajax is nog nooit 4 keer op rij kampioen geweest. Een prachtige uitdaging dus! Toch, Siem, Toby, Chris, Kenneth?!
Ik verheug me nu al op volgend seizoen. Ajax is nog nooit 4 keer op rij kampioen geweest. Een prachtige uitdaging dus! Toch, Siem, Toby, Chris, Kenneth?!

Zullen we eerst die derde even pakken? ;)
Daar zit wat in.Jöhnk schreef:Zullen we eerst die derde even pakken? ;)

Djuricic en Finnbogason eerst.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Via-via kreeg ik dit tekstje toegespeeld, geschreven door een Ajax-supporter die als gast van Ajax naar uitwedstrijden meereist: dus niet in het uitvak, maar (normaliter) op de eretribune, zoals er in de ArenA ook vaak een plukje van de tegenstander op de noordelijke punt van de hoofdtribune zit.
K.
Thijs, is dit ook binnen Ajax bekend? Misschien moet de club daar iets mee.Ik hoop dat onderstaande uiteindelijk via diverse wegen bij PSV terecht komt:
Afgelopen zondag zaten de gasten van AJAX in Eindhoven wederom in Vak GG. Dit was enigszins een verassing, nadat het vorig jaar daar redelijk uit de hand is gelopen en nota bene Hans van Breukelen himself de hele wedstrijd als een scheidsrechter de PSV supporters heeft moeten kalmeren.
Hierdoor durfden oa de ouders van Siem de Jong het al niet meer aan mee te gaan naar Eindhoven dit jaar. Ook nu was het weer raak: Vanaf minuut 1 waren er scheldpartijen en bedreigingen van de fanatieke PSV supporters die in vak GG zitten. Het wedstrijdverloop verergerde dit alleen maar, ondanks dat geen 1 Ajacied bij de goal juichte. De moeder van Cillisen kreeg een kauwgum in d'r haar, er werd gespuugd en wat niet meer.
In de rust zijn meerdere van ons persoonlijk bedreigd, waardoor enkele besloten de wedstrijd vanuit een ander vak te bekijken en anderen noodgedwongen in het spelershome hebben gekeken hoe Ajax PSV weer versloeg.
PSV is verplicht hier wat aan te doen, zo kun je niet met je gasten omgaan! Hoe fout moet het gaan? Van stewards (die wel behulpzaam waren maar redelijk machteloos staan) heb ik begrepen dat het ook met AZ en Twente al tot confrontaties is gekomen. De supporters in vak GG van PSV zijn dermate fanatiek dat het ONVERSTANDIG is hier de gasten van de tegenpartij te plaatsen.
Bij elke club in Nederland worden wij goed ontvangen en zitten we in de hoek op de eretribune. Hier kun je in de rust veilig een drankje halen en naar het toilet. Ook in de Arena worden de gasten van de tegenpartij GASTVRIJ behandeld en op een rustige plek in het stadion geplaatst.
Het lijkt me duidelijk dat PSV hier wat aan moet doen, anders stel ik voor voortaan de gasten van PSV bij AJAX-PSV op Zuid I te plaatsen.
K.
Still alive...
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Triest verhaal, ben deze week nog niet in de Arena geweest dus geen idee of Ajax dit weet. Neem overigens aan van wel, want zoiets komt via Cillessen bijv. wel bij de teamleiding en uiteindelijk de clubleiding terecht. Zal het vrijdag eens navragen.
Wat een rare actie overigens, je zet je gasten toch niet in de hoek op de tweede ring van het stadion neer. Zeker van een op zich wel nette club als PSV verwacht je dit niet.
Wat een rare actie overigens, je zet je gasten toch niet in de hoek op de tweede ring van het stadion neer. Zeker van een op zich wel nette club als PSV verwacht je dit niet.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Vreemd dat het zo gaat. Naar de gasten toe is het absoluut niet netjes als het kennelijk geen incident is maar een terugkerend probleem. Maar ook naar je eigen supporters toe is het onhandig. Ik neem tenminste aan dat er ook volk in dat vak zit wat wel gewoon naar de wedstrijd wil kijken. Die hebben hier dus ook tweewekelijks mee te maken.
Nil volentibus arduum
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Dat valt dan nog wel mee, denk ik. Neem tenminste aan dat ze niet als een stel hondsdolle apen tekeer gaan richting de moeder van Ted van de Pavert of de broer van Melvin Platje.Marillion schreef: Ik neem tenminste aan dat er ook volk in dat vak zit wat wel gewoon naar de wedstrijd wil kijken. Die hebben hier dus ook tweewekelijks mee te maken.
Ajax werkt in veel stadions nog steeds als een rode lap op een stier, al (en dat heb ik niet onderzocht, vermoed ik gewoon) wordt het de laatste twee jaar wel iets minder. Heb het idee dat het imago van Ajax sterk is verbeterd.
Maargoed, ik hoor van collega's dat je als Ajacied (staf, pers, etc) bij Utrecht, ADO en Feyenoord nog steeds de meest verschrikkelijke verwensingen naar je hoofd krijgt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Het zal inderdaad per club meer of minder vervelend zijn. Maar dat soort volk heeft meestal niet zoveel nodig om vervelend te zijn. Ik denk dat er zeker nog een aantal wedstrijden zijn waar het voor de gewone supporters vervelend kan zijn.
Nil volentibus arduum
Dat van feyenoord had ik nou nooit verwacht.Maargoed, ik hoor van collega's dat je als Ajacied (staf, pers, etc) bij Utrecht, ADO en Feyenoord nog steeds de meest verschrikkelijke verwensingen naar je hoofd krijgt.

“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Zit jij nou te kotsen op je eigen reactie?!Toppie schreef:Toppie schreef:Kuipers gaat ons de nederlaag aansmeren een KNVB aktie

De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Op naar de vierde ster!
- InnerHarbour