Het is de euforie. Cloud # 9 enzo.Oscarito schreef: Die andere club erbij halen is zwak.
Mea culpa.
Moderator: mods
Het is de euforie. Cloud # 9 enzo.Oscarito schreef: Die andere club erbij halen is zwak.
wimpey schreef:Jan Vertonghen laat zich niet wegpesten, denk ik dan... Is die Belg dan de nieuwe Vertonghen of de nieuwe Jordi Hoogstrate?
Ajax is goed bezig, heel goed zelfs al mag de scouting iets beteren. Belangrijkste is dat ze werken vanuit een visie. Overigens staat dat los van clubs die een speler willen hebben want ze verzinnen er van alles bij. Eenmaal iemand naar club X gaat stond ie in de belangstelling van heel de wereld zogenaamd. In werkelijkheid is daar maar een fractie van waar.Rishi schreef:Goed of niet goed... veel clubs wilden die spelers hebben maar veel jeugdspelers kiezen voor Ajax. Dat is geen toeval.
Deze kijkt als een konijntje in de koplampen van een aanstormende auto. Dat wordt geen Vertonghen.Yopi schreef:
Kijkt nog wat schuchter uit zijn ogen.![]()
Ach, Vertonghen was ook zo. Die jongens veranderen snel in Amsterdam.
Met dat laatste ben ik het met je eens hoor. Maar het geeft me een goed gevoel dat er spelers naar Ajax komen. En liever een jonge Belg dan een Deen van 24 die er geen pepernoot van kan. En zo een jonge speler wordt bij Ajax overduidelijk een betere voetballer.Oscarito schreef:Ajax is goed bezig, heel goed zelfs al mag de scouting iets beteren. Belangrijkste is dat ze werken vanuit een visie. Overigens staat dat los van clubs die een speler willen hebben want ze verzinnen er van alles bij. Eenmaal iemand naar club X gaat stond ie in de belangstelling van heel de wereld zogenaamd. In werkelijkheid is daar maar een fractie van waar.Rishi schreef:Goed of niet goed... veel clubs wilden die spelers hebben maar veel jeugdspelers kiezen voor Ajax. Dat is geen toeval.
Alleen dat zeggen op basis van een jeugdtransfer, speler die je ook niet kent dat vind ik niet kunnen.
Dat gaat me te ver. Die pestkoppen waren ouder en bovendien met een paar.wimpey schreef:Deze kijkt als een konijntje in de koplampen van een aanstormende auto. Dat wordt geen Vertonghen.
Je laat je als kerel-in-spé niet wegpesten. En al helemaal niet door een stel halfzachte Belgen.
Duidelijk de nieuwe Leyder van Ajax!Yopi schreef:wimpey schreef:Jan Vertonghen laat zich niet wegpesten, denk ik dan... Is die Belg dan de nieuwe Vertonghen of de nieuwe Jordi Hoogstrate?
Kijkt nog wat schuchter uit zijn ogen.![]()
Ach, Vertonghen was ook zo. Die jongens veranderen snel in Amsterdam.
Vertonghen kwam bij Ajax binnen als een verlegen Belgje. Werd goed opgevangen door een heel fijn gastgezin. Het kan er zomaar erg vervelend aan toe gaan als jongens samen in een huis komen te wonen waar een aantal 2 jaar ouder zijn een deel Franstalig is en een deel Vlaming. Jaloezie kan als het jongste ventje het meeste talent heeft ook een rol gaan spelen.wimpey schreef:Jan Vertonghen laat zich niet wegpesten, denk ik dan...
Ajax.nl schreef:Ajax contracteert Anwar El-Ghazi
16 april 2013
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Anwar El-Ghazi. De jeugdinternational werd geboren op 3 mei 1995 in Barendrecht. De rechtervleugelaanvaller is afkomstig uit de jeugdopleiding van Sparta Rotterdam en tekent in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2013 en loopt tot en met 30 juni 2016.
De contractondertekening van El-Ghazi voltrok zich in de spotlights. Zowel een cameraploeg van Ajax TV als van RTV Rijnmond volgde de verrichtingen van de 17-jarige aanvaller in de Amsterdam ArenA op de voet. De Rotterdamse regionale zender werkt aan een documentaire over El-Ghazi en twee andere jeugdspelers van Sparta. Uiteraard mocht daar de overgang naar Ajax niet in ontbreken. Sterker nog; de ondertekening ontwikkelt zich misschien wel tot het hoogtepunt van de docu.
Dat het een bijzonder moment was bleek wel uit het enthousiasme van de hoofdrolspeler zelf. ,,Van jongs af aan ben ik al Ajax-fan. Het is geweldig dat ik nu voor deze club mag spelen”, aldus de jeugdinternational, die Real Madrid-sterspeler Cristiano Ronaldo als voorbeeld heeft.
Directeur voetbalzaken Marc Overmars typeert El-Ghazi als een ‘klassieke rechtsbuiten’. Met Sjaak Swart als begeleider/zaakwaarnemer kan de nieuwste aanwinst ongetwijfeld nog veel opsteken van Ajax’ bekendste rechtsbuiten aller tijden.
Dinsdagavond zie je op Ajax TV een reportage over de contractondertekening van Anwar El-Ghazi. Ook directeur voetbalzaken Marc Overmars komt in de uitzending aan het woord.
Dit bedoel ik even serieus en niet vervelend, maar waarom moeten wij blij zijn? Zijn Oscarito en D-skilled internationale scouten die al diversen talenten bij clubs over de hele wereld hebben ondergebracht of twee gasten die graag naar jeugdvoetbal kijken (mag natuurlijk ook iets daartussenin zijnJöhnk schreef:Rustig aan, heren. Laten we blij zijn dat Oscarito al die jeugdspelers waar wij nog nooit van gehoord hebben kent, en dat hij er iets over wil schrijven. Natuurlijk hoeft hij dan niet altijd gelijk te hebben, en mogen wij hopen dat Ajax de nieuwe Messi heeft binnengehaald.
Ik denk dat wij jij hebt met honkbal, zij hebben met jeugd voetbal.InnerHarbour schreef:Dit bedoel ik even serieus en niet vervelend, maar waarom moeten wij blij zijn? Zijn Oscarito en D-skilled internationale scouten die al diversen talenten bij clubs over de hele wereld hebben ondergebracht of twee gasten die graag naar jeugdvoetbal kijken (mag natuurlijk ook iets daartussenin zijnJöhnk schreef:Rustig aan, heren. Laten we blij zijn dat Oscarito al die jeugdspelers waar wij nog nooit van gehoord hebben kent, en dat hij er iets over wil schrijven. Natuurlijk hoeft hij dan niet altijd gelijk te hebben, en mogen wij hopen dat Ajax de nieuwe Messi heeft binnengehaald.)