PSV - Ajax 14-04-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Le T.

Re: PSV - Ajax 14-04-2013

Bericht door Le T. » ma apr 15, 2013 10:32 am

Zeux schreef:
Le T. schreef:
Duke schreef:Het zegt ook iets over de concurrentie, maar De Boer haalt inderdaad het maximale uit deze groep.
Dat is tegelijkertijd het probleem, het maximum van zijn groep wordt steeds lager naarmate hij langer bezig is die samen te stellen.
Zeker als jaar na jaar de toppers weglopen. Steeds een beetje minder qua gemiddeld niveau. Gelukkig daalt de rest van de NL-competitie mee, dus valt het niet op. :ajaxsmiley.gif:
Klopt, en dan is het nog niet eens voetballend niveau waarop die titels zijn binnengehaald, maar op het afbluffen van mentale wrakken.
Als het Frank & Marc lukt om de jonge jongens die zich nu ontwikkelen langer vast te houden, dan kan het absoluut wat worden. Als ik Siem en Toby was, zou ik ook niet vertrekken deze zomer. Heb niet het gevoel dat ze in het buitenland het verschil gaan maken en dan lonkt daar de bank of de tribune. Bij Ajax zullen ze tot de kern behoren. Voetballend ligt er voor hen dus een mooiere toekomst in NL dan in pak 'm beet Duitsland of Engeland (financieel is wat anders). Eriksen hou je niet vast. Maar dat is op zich niet erg, omdat hij nu al maar in de helft van de competitiewedstrijden 'aan' staat. Als je daar iemand als Maher voor haalt, zak je niet eens zo heel ver terug.
Als ze in het buitenland het verschil niet gaan maken, dan gaan ze dat in Europa ook niet doen. Als je dan een TH hebt dat denkt dat spelers als Sana en Boerrigter voldoende in zich hebben dan wordt de selectie met elk transferrondje zwakker ipv sterker. Ook op lange termijn, op korte termijn mag, maar daarna moeten de vervangers juist sterker worden dan de vertrokken spelers. Dan heb je alleen nog het systeem en bluf waarmee je het moet doen. Tel daarbij op dat De Boer nogal wat tijd nodig heeft om te puzzelen tot iedereen op een logische plek staat, dan wordt het ook nationaal heel lastig als één van de 4 concurrenten zijn zaakjes een beetje op orde heeft.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 10:38 am

Er komt een nieuwe rechtsbuiten. Kan niet anders.

En ook de concurrenten hebben te maken met transfers. Bony weg bij Vitesse. PSV doet komend jaar niet mee. 010 is gewoon te slecht en ook daar zullen spelers weggaan.
IK GELOOF!!!!!!

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma apr 15, 2013 10:57 am

Afbeelding

Het zal je vader maar zijn :biggrin.gif:
15 mei 2011.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma apr 15, 2013 11:03 am

Foto gaat rap over het internet, die zal nu wel zitten te zweten op z'n werk. :biggrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma apr 15, 2013 11:07 am

Laudrup schreef:Afbeelding

Het zal je vader maar zijn :biggrin.gif:
Dit soort mensen stemrecht afnemen en het zakie onder de gordel afknippen!

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 11:15 am

Qua onderkinnen lijkt ie op Tiny Sanders.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma apr 15, 2013 11:15 am

Thijs schreef:Foto gaat rap over het internet, die zal nu wel zitten te zweten op z'n werk. :biggrin.gif:
Werk? Denk je dat ie dat heeft?

Hier is ie trouwens wat duidelijker te zien: http://www.ad.nl/ad/nl/5624/sportwereld ... -vak.dhtml
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander

Bericht door Alexander » ma apr 15, 2013 11:53 am

Ik zit nog even na te genieten. Heerlijk om van PSV in Eindhoven te winnen. Echt genieten. Kan haast niet mooier. Maar wat is het toch jammer dat de spelers van dit seizoen niet nog een jaar blijven. Een goede rechtsbuiten erbij en ik zie ze volgend jaar goed presteren in Europa.

zeux

Bericht door zeux » ma apr 15, 2013 11:54 am

Rishi schreef:
En ook de concurrenten hebben te maken met transfers. Bony weg bij Vitesse. PSV doet komend jaar niet mee. 010 is gewoon te slecht en ook daar zullen spelers weggaan.
Je moet toch bij het opbouwen van een team niet gaan anticiperen op de (mogelijke) zwakte van een ander?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 12:00 pm

Nee maar het is daarom gelul om te zeggen dat Frank profiteert van fouten bij andere clubs.

Nederlandse clubs hebben ieder jaar te maken met een vertrek van de beste speler(s). En het inpassen van nieuwe spelers duurt gewoon eventjes. En bij Ajax wordt er nou eenmaal meer verwacht van een speler.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » ma apr 15, 2013 12:10 pm

Rishi schreef:Nee maar het is daarom gelul om te zeggen dat Frank profiteert van fouten bij andere clubs.
Hij heeft geprofiteerd van fouten bij anderen. Of machteloosheid van anderen. Vind het juist belangrijk dat te constateren. Omdat een ploeg de eigen zwaktes moet willen oplossen en niet denken: de rest wordt gelukkig ook 'zwakker'. De eigen kracht creëren en daar van uitgaan.

Ajax moet de potentie hebben om weer - net als vroeger - een competitie helemaal te domineren. Dat verlies en gelijke spelen op één hand te tellen zijn. Dat je niet met 'angst' naar Zwolle, Den Haag of Waalwijk gaat. Zo'n team moet je willen bouwen. Fuck the rest. Moet geen oriëntatie zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 12:13 pm

Dat zeg ik toch ook nergens?

Ajax gaat toch ook naar PSV toe met een houding van: Dit gaan we winnen.

Dat het tijd kost om een team op te bouwen is echter een gegeven. Ajax verkoopt straks Siem, Eriksen en Toby. Dan moet je dus opnieuw gaan bouwen.

'Gelukkig' heeft de rest dat ook. Ondanks dat je niet naar die clubs moet kijken.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 12:15 pm

Rishi schreef: Nederlandse clubs hebben ieder jaar te maken met een vertrek van de beste speler(s). En het inpassen van nieuwe spelers duurt gewoon eventjes. En bij Ajax wordt er nou eenmaal meer verwacht van een speler.
Voilà. :biggthumpup.gif:

We zitten met Moisander, Hoesen, Schöne en Poulsen voor een prikkie op de eerste rij. Prima beleid van Overmars en natuurlijk de credits voor FdB die er ieder seizoen weer een goed functionerend elftal van maakt.

Het duurt altijd effe (lijkt me normaal wanneer meerdere basisspelers vertrekken), maar in de lente staat Ajax er keer op keer.

De boo boys op AT schreven Ajax al snel in het seizoen, en veel te voorbarig, af. Ajax heeft het als club aardig op orde. Saneren en presteren is hand in hand gegaan. Nu komt hopelijk de stap richting incidentele uitschieters op europees niveau.

zeux

Bericht door zeux » ma apr 15, 2013 12:16 pm

Rishi schreef: Ajax verkoopt straks Siem, Eriksen en Toby.
Ik ben benieuwd hoeveel energie ze gaan stoppen in het behouden van in ieder geval Siem en Toby.

DVD van gesjeesde spelers in het buitenland maken?

Helaas is er het geld waar niet tegen op te bieden is.

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 12:21 pm

Zeux schreef: Ajax moet de potentie hebben om weer - net als vroeger - een competitie helemaal te domineren. Dat verlies en gelijke spelen op één hand te tellen zijn. Dat je niet met 'angst' naar Zwolle, Den Haag of Waalwijk gaat. Zo'n team moet je willen bouwen. Fuck the rest. Moet geen oriëntatie zijn.
Wat is dit voor kretologie, joh?

Ajax speelde gisteren om te winnen in Eindhoven. Ajax speelt iedere pot om te winnen. De Boer is nooit tevreden.

Je vervalt echt van het ene in het andere uiterste. Een paar maanden geleden toeterde je nog dat we de komende 5 jaar niets winnen. Nu je ongelijk is aangetoond kom je met de volgende bak onzin.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 12:25 pm

“Het hele seizoen gaat zo’n nacht na de wedstrijd door je hoofd”, vertelt de Belgische aanvaller, die van mening is dat de ploeg van trainer Dick Advocaat meer verdiende.

“We hebben er tegen Ajax alles aan gedaan, maar hebben een beetje pech gehad. De wil om te winnen en onze inzet was hoger”, vindt Mertens,
:drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma apr 15, 2013 12:27 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef: Nederlandse clubs hebben ieder jaar te maken met een vertrek van de beste speler(s). En het inpassen van nieuwe spelers duurt gewoon eventjes. En bij Ajax wordt er nou eenmaal meer verwacht van een speler.
Voilà. :biggthumpup.gif:

We zitten met Moisander, Hoesen, Schöne en Poulsen voor een prikkie op de eerste rij. Prima beleid van Overmars en natuurlijk de credits voor FdB die er ieder seizoen weer een goed functionerend elftal van maakt.

Het duurt altijd effe (lijkt me normaal wanneer meerdere basisspelers vertrekken), maar in de lente staat Ajax er keer op keer.

De boo boys op AT schreven Ajax al snel in het seizoen, en veel te voorbarig, af. Ajax heeft het als club aardig op orde. Saneren en presteren is hand in hand gegaan. Nu komt hopelijk de stap richting incidentele uitschieters op europees niveau.
Dat afschreven van club en spelers doen we allemaal wel eens.. :hypocrite.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 12:30 pm

Raymon schreef: Dat afschreven van club en spelers doen we allemaal wel eens.. :hypocrite.gif:
Wanneer ik er weer (zie topic Poulsen) eens naast zit, geef ik het grif toe. I.t.t. vele anderen, die van 2 wrongs 1 right proberen te maken.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 12:32 pm

Dat is zeker zo. Ik krijg heel vaak van Wimpey te horen dat ik het wel goed had en hij niet :hypocrite.gif: :666.gif:
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma apr 15, 2013 12:34 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef: Dat afschreven van club en spelers doen we allemaal wel eens.. :hypocrite.gif:
Wanneer ik er weer (zie topic Poulsen) eens naast zit, geef ik het grif toe. I.t.t. vele anderen, die van 2 wrongs 1 right proberen te maken.
Ben jij dit seizoen niet al een paar keer 'helemaal klaar met Ajax' geweest?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 12:44 pm

Raymon schreef: Ben jij dit seizoen niet al een paar keer 'helemaal klaar met Ajax' geweest?
Een keer, volgens mij. Na ADO-thuis. Twente-uit daarna overgeslagen. Die pot was de ommekeer. Sindsdien zie je het vuur dat er daarvoor niet was.

We zijn niet véél beter dan andere ploegen. Wel beter. En dat vind ik knap, aangezien 4 bepalende spelers zijn vertrokken. Dat doet FdB erg knap. Hij geeft die groep ieder seizoen weer een touwtje en laat ze collectief aan dezelfde kant aan dat touwtje trekken.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 15, 2013 12:45 pm

Zeux schreef:Ik ben benieuwd hoeveel energie ze gaan stoppen in het behouden van in ieder geval Siem en Toby.

Ze vertellen die jongens heus dat ze voor hun ontwikkeling, ... Als ze weg willen, gaan ze weg. En ik begrijp dat ze weg willen.

Zeux, we zouden toch geen kampioen worden? :confused.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » ma apr 15, 2013 12:49 pm

Na het zoveelste gelijkspel begin dit jaar geloofde ik er ook even niet meer in, maar uiteindelijk bleken de trends uit het verleden toch weer een betere voorspeller dan mijn supportersgevoel.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 12:52 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef: Ben jij dit seizoen niet al een paar keer 'helemaal klaar met Ajax' geweest?
Een keer, volgens mij. Na ADO-thuis. Twente-uit daarna overgeslagen. Die pot was de ommekeer. Sindsdien zie je het vuur dat er daarvoor niet was.

We zijn niet véél beter dan andere ploegen. Wel beter. En dat vind ik knap, aangezien 4 bepalende spelers zijn vertrokken. Dat doet FdB erg knap. Hij geeft die groep ieder seizoen weer een touwtje en laat ze collectief aan dezelfde kant aan dat touwtje trekken.
Ajax is wel veel beter. Heel veel beter zelfs.

Vergeet niet dat Ajax tegen Real Madrid, Dortmund en City speelde voor de CL. Logisch dat daar naar meer de focus op ligt. Zou niet mogen gebeuren maar zoiets is natuurlijk onoverkomelijk.

Frank de Boer heeft een tijdje wel de fout gemaakt, en dat heb ik toen ook aangegeven, door niet collectief druk te zetten maar een tegenstander te laten voetballen. Juist het drukzetten is een kracht van Ajax. Barca is ook stukken minder als ze de tegenstander laten voetballen. Want verdedigen kunnen ze niet.

Zo heeft Ajax ook veel punten verloren. Door niet door te drukken. Heracles uit bijvoorbeeld. Gisteren ook weer bijna.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » ma apr 15, 2013 12:53 pm

Yopi schreef:
Zeux schreef:Ik ben benieuwd hoeveel energie ze gaan stoppen in het behouden van in ieder geval Siem en Toby.

Ze vertellen die jongens heus dat ze voor hun ontwikkeling, ... Als ze weg willen, gaan ze weg. En ik begrijp dat ze weg willen.

Zeux, we zouden toch geen kampioen worden? :confused.gif:
Inderdaad, ik had er - net als diverse anderen - geen vertrouwen in. En als psv niet zo in elkaar was gestort, was het ook niet gebeurt.

Plaats reactie