PSV - Ajax 14-04-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel

Re: PSV - Ajax 14-04-2013

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 8:28 am

Na de winterstop gaat het allemaal prima. Zonde dat we Steau-uit verloren. Zwaar onnodig.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 8:31 am

Rishi schreef:Na de winterstop gaat het allemaal prima. Zonde dat we Steau-uit verloren. Zwaar onnodig.
Die EL was enkel ballast. Ajax moet komend seizoen de eerste ronde CL overleven. Dan heb je 2 i.p.v. 4 europese wedstrijden in 3 weken. Wereld van verschil.

Je had trouwens gelijk v.w.b. psv - Ajax. :biggthumpup.gif: Maar ik ook, want wat brachten we onszelf weer onnodig in de problemen tegen een middenmoten. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 8:34 am

EL is zeker ballast. Maar ik vind dat Ajax na de winterstop ook gewoon weer normaal voetbalt. Meer druk naar voren. Meer durf.

En geen Derk. Want wat is die gast slecht zeg. Frank wisselde trouwens als een baas :headbang.gif:

Gelukkig dat ik gelijk kreeg en jij net iets minder. Ajax had inderdaad met 1-5 moeten winnen. Stelletje ezels.

Vrijdag Hoesen in de spits. Een Ajax-spits. Kolbeinn is meer wat voor PSV.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 8:39 am

Rishi schreef: En geen Derk. Want wat is die gast slecht zeg.
Denkt te veel na en twijfelt dan. Las dat ie er bij de 2-3 nog over dacht om die bal met links te nemen. Dat dus. Dan was ie er niet in gegaan. Is niet vrij in z'n kop. Die kans op 2-4 wilde hij plaatsen. Neem dat ding vol op je slof en ga voor de lange hoek... Hij is geen topper, maar beslist bruikbaar wanneer hij weer intuitief gaat spelen.

Le T.

Bericht door Le T. » ma apr 15, 2013 8:40 am

Duke schreef:Het zegt ook iets over de concurrentie, maar De Boer haalt inderdaad het maximale uit deze groep.
Dat is tegelijkertijd het probleem, het maximum van zijn groep wordt steeds lager naarmate hij langer bezig is die samen te stellen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 8:51 am

Le T. schreef:
Duke schreef:Het zegt ook iets over de concurrentie, maar De Boer haalt inderdaad het maximale uit deze groep.
Dat is tegelijkertijd het probleem, het maximum van zijn groep wordt steeds lager naarmate hij langer bezig is die samen te stellen.
:smallgrin.gif:

Jammer he, dat Ajax wederom kampioen wordt en van seizoen tot seizoen beter voetbal op de mat legt?! Fans van andere clubs zijn op AT welkom, kom gewoon uit de kast joh.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 8:57 am

wimpey schreef:
Rishi schreef: En geen Derk. Want wat is die gast slecht zeg.
Denkt te veel na en twijfelt dan. Las dat ie er bij de 2-3 nog over dacht om die bal met links te nemen. Dat dus. Dan was ie er niet in gegaan. Is niet vrij in z'n kop. Die kans op 2-4 wilde hij plaatsen. Neem dat ding vol op je slof en ga voor de lange hoek... Hij is geen topper, maar beslist bruikbaar wanneer hij weer intuitief gaat spelen.
Bel me als die dag aankomt
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » ma apr 15, 2013 9:03 am

Le T. schreef:
Zeker als jaar na jaar de toppers weglopen. Steeds een beetje minder qua gemiddeld niveau. Gelukkig daalt de rest van de NL-competitie mee, dus valt het niet op. :ajaxsmiley.gif:

Als het Frank & Marc lukt om de jonge jongens die zich nu ontwikkelen langer vast te houden, dan kan het absoluut wat worden. Als ik Siem en Toby was, zou ik ook niet vertrekken deze zomer. Heb niet het gevoel dat ze in het buitenland het verschil gaan maken en dan lonkt daar de bank of de tribune. Bij Ajax zullen ze tot de kern behoren. Voetballend ligt er voor hen dus een mooiere toekomst in NL dan in pak 'm beet Duitsland of Engeland (financieel is wat anders). Eriksen hou je niet vast. Maar dat is op zich niet erg, omdat hij nu al maar in de helft van de competitiewedstrijden 'aan' staat. Als je daar iemand als Maher voor haalt, zak je niet eens zo heel ver terug.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma apr 15, 2013 9:17 am

2x heeft 040 weten te scoren en door 2 persoonlijke fouten.. bij de zat de keeper er gewoon goed bij. Het is dan jammer dat hij via de paal bij een psv speler komt...
Elke bal die hoog kwam bokste hij resoluut weg.. Is ook een kunst.. Niks mis mee.

De 2 pingels waren echt terecht niet gegeven.. Fischer moest oppassen dat hij niet verder bleef zeuren..
Kuipers floot goed.. Alleen die van Lens mag hij een kaart mogen geven..
Poulsen hiervoor leeft deze man volgens mij en was totaal niet onder de indruk van onze DUITSE vriend.. en maar klagen en maar klagen en zijn vingertjes opsteken.. Man gaat lekker genieten van je pensioen.

Zeer meer dan terechte overwinning.. als je die 2 persoonlijk fouten weglaat heb je in feite niks weggegeven..

Al met al op 5 mei thuis tegen WillemII het kampioenschap vieren.. Zullen ze in Amsterdam wel niet zo leuk vinden, want dan is het Bevrijdingsdag..
Weer op zoek naar een Interim coach..

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 9:24 am

Zeux schreef: Zeker als jaar na jaar de toppers weglopen. Steeds een beetje minder qua gemiddeld niveau. Gelukkig daalt de rest van de NL-competitie mee, dus valt het niet op. :ajaxsmiley.gif:
Bij Le T. is het natuurlijk vooral een kwestie van agenda's en subjectieve waarneming... Hij kan natuurlijk moeilijk beweren dat Ajax o.l.v. FdB steeds vaker steeds beter voetbal op de mat legt. Dat laatste hoeft voor jou natuurlijk niet te gelden.

Maar het zou volgens jou immers 5 jaar eerst maar eens niets worden. Maar niets wordt gewoon weer kampioen en speelt gewoon weer het beste voetbal in NL. :hypocrite.gif:
Als je daar iemand als Maher voor haalt, zak je niet eens zo heel ver terug.
Siem, Toby en Eriksen zijn weg. Vermeer ook, vrees ik. Je moet als speler niet te lang in NL blijven hangen, dat geeft geen goed beeld af.

Dus krijg je vlg. seizoen weer hetzelfde: een elftal dat op cruciale plekken anders bezet is. De besten vertrekken, het duurt even voordat het op de rails staat en in het voorjaar slaat Ajax o.l.v. FdB weer toe. Kun je de klok gelijk op zetten. Het lullige is alleen dat je door al die mutaties zo weinig kans hebt je CL-poule eens te overleven.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 9:27 am

Het ligt er ook aan wie je haalt.

Eriksen - Maher
Siem - Van Ginkel
Vermeer - Cilissen
Toby - ?

En een iets minder sterke poule zou geen overbodige luxe zijn :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 15, 2013 9:31 am

wimpey schreef:
Zeux schreef: Zeker als jaar na jaar de toppers weglopen. Steeds een beetje minder qua gemiddeld niveau. Gelukkig daalt de rest van de NL-competitie mee, dus valt het niet op. :ajaxsmiley.gif:
Bij Le T. is het natuurlijk vooral een kwestie van agenda's en subjectieve waarneming... Hij kan natuurlijk moeilijk beweren dat Ajax o.l.v. FdB steeds vaker steeds beter voetbal op de mat legt. Dat laatste hoeft voor jou natuurlijk niet te gelden.

Maar het zou volgens jou immers 5 jaar eerst maar eens niets worden. Maar niets wordt gewoon weer kampioen en speelt gewoon weer het beste voetbal in NL. :hypocrite.gif:
Als je daar iemand als Maher voor haalt, zak je niet eens zo heel ver terug.
Siem, Toby en Eriksen zijn weg. Vermeer ook, vrees ik. Je moet als speler niet te lang in NL blijven hangen, dat geeft geen goed beeld af.

Dus krijg je vlg. seizoen weer hetzelfde: een elftal dat op cruciale plekken anders bezet is. De besten vertrekken, het duurt even voordat het op de rails staat en in het voorjaar slaat Ajax o.l.v. FdB weer toe. Kun je de klok gelijk op zetten. Het lullige is alleen dat je door al die mutaties zo weinig kans hebt je CL-poule eens te overleven.
Ach, het puntentotaal is natuurlijk wel een teken aan de wand.
Whitey on the moon.

Toppie

Bericht door Toppie » ma apr 15, 2013 9:32 am

De vraag blijft ook natuurlijk, blijft Frank de Boer ?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 15, 2013 9:36 am

Rishi schreef:Het ligt er ook aan wie je haalt.

Eriksen - Maher
Siem - Van Ginkel
Vermeer - Cilissen
Toby - ?

En een iets minder sterke poule zou geen overbodige luxe zijn :excited.gif:

Ik vrees het meest voor het vertrek van De Jong. Van GInkel is dan wel een leuke speler, maar De Jong is dit seizoen echt een top aanvoerder en leider gebleken voor ons. Die vervang je niet zo snel.

Verder wil ik absoluut niet de party pooper zijn, maar we moeten nog een paar wedstrijden he! Laten we niet te snel gaan vieren, al is het om het niet te jynxen!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma apr 15, 2013 9:38 am

Toppie schreef:De vraag blijft ook natuurlijk, blijft Frank de Boer ?

Tuurlijk blijft-ie, hij heeft nog schoolgaande kinderen. Van Gaal ging ook pas weg toen z'n jongste eindexamen had gedaan. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 9:39 am

Toppie schreef:De vraag blijft ook natuurlijk, blijft Frank de Boer ?
Dat is inderdaad cruciaal. Wat mij betreft krijgt hij een contract voor onbepaalde tijd.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 9:46 am

Die blijft nog wel. 100%.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 15, 2013 9:47 am

Cruciaal is dat je blijft vasthouden aan de uitgezette koers, ook als het even minder gaat. Dat je dan geen trainer hebt die gaat lopen zeiken over aankopen.

Frank doet het prima, maar hij kan ook in alle rust werken en weet precies waar hij aan toe is. Dat hebben trainers in het verleden niet mogen beleven.

Wat de wedstrijd van gisteren betreft, Ajax was vooral tactisch veel sterker. PSV liep leeg, had niet eens meer fut voor een slotoffensief. Ik neem aan dat Tonnie BS weer een mooie analyse voor Frank heeft gemaakt. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 9:49 am

Frank heeft er zelf voor gezorgd dat hij in rust kan werken.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 15, 2013 10:02 am

Nee hoor. De organisatie is nu totaal anders. Er is nu duidelijkheid voor iedereen.
Voorheen kregen trainers amper de kans om iets op te bouwen. Daar werden ze paniekerig van.

Frank heeft natuurlijk ook geluk dat de concurrentie op dit moment weinig voorstelt. Als je PSV gisteren zag... Dat is toch geen team? :confused.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 10:12 am

Yopi schreef:Nee hoor. De organisatie is nu totaal anders. Er is nu duidelijkheid voor iedereen.
Daar doe je Frank tekort. Wanneer Ajax-1 niet zou hebben gepresteerd, ga je voor gaas met die fluwelen revolutie. Dan ligt heel NL in een breuk.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 10:19 am

Precies. En zou iedereen hem voor gek verklaren dat hij El Ham verbannen heeft.

Frank heeft er zelf voor gezorgd dat zijn positie zo sterk is. Hij is gewoon een baas.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 15, 2013 10:24 am

Het is een wisselwerking. Trainers gaan gekke dingen doen als ze onder druk komen. Daar hebben we treffende voorbeelden van gezien bij Ajax.

Over gisteren: Advocaat gokte inderdaad op een momentje van Lens. Ik vond de tactiek van PSV getuigen van moedeloosheid. Met die speelwijze houd je nooit de nul tegen Ajax. Voor mijn gevoel geloofde PSV er zelf niet in.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 10:29 am

PSV kan ook maar 1 trucje. Afwachten.

De ploeg wilde opbouwen. Zielig om te zien dat spelers de bal gewoon niet willen of verwachten.

Advocaat had Van Bommel achterin moeten zetten. Had hem de opbouw laten verzorgen. Nu moest hij zwemmen.

Sowieso klopte er niks van de ploeg. Eriksen kwam bij de 1-0 helemaal vrij, bij de 2-1 dacht Van Bommel te moeten doordekken op de linksback van Ajax. Gelukkig dacht Hutchison dat ook :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 10:31 am

Is Aad de Mos nog ergens geinterviewd na de wedstrijd? :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie