Champions League 2012-2013

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Le T.

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Le T. » do apr 11, 2013 11:23 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wanneer is er bij loting voor de halve finales ook alweer Een Groot En Duister Complot; als de Spaanse en Duitse clubs elkaar loten, of juist niet?
Geen idee, maar waarom zou je nog een aparte loting voor de halve finale organiseren als je geen uitkomst voor ogen hebt? Alleen om op tv te komen? Anders kun je toch net zo goed in één keer loten?
Rishi schreef:Kuipers floot inderdaad uitstekend. Kandidaat voor de finale?
Hij was het toch die vorig jaar Barcelona van vroegtijdige uitschakeling door Milan redde? Misschien mag hij dan dit jaar zijn beloning in ontvangst nemen.

Ik vond hem op zich wel goed fluiten, maar hij had wel vaker geel moeten trekken, zowel voor overtredingen als voor aanstellerij.
Zeux schreef:Het is toch bizar hoe de complete 'make-up' van een team verandert als zo iemand als Messi er in komt? Dag en nacht. Alsof ervoor het geloof er niet was dat ze het ook 'zonder' konden. Puur psychologisch.
Het klopt ook gewoon niet zonder Messi. Dan moet Iniesta met de bal op de verdediging aflopen, terwijl diens kwaliteiten liggen in de actie op een paar m2 als onderdeel van de combinatie.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 11, 2013 11:25 am

Jöhnk schreef:Toch heeft ook Bayern zwakke plekken. Ik denk dat Messi er best een paar in kan prikken tegen de verdediging van Standard Luik.
Dante is dit seizoen de beste speler bij Bayern, Jöhnk. Absolute klasse zoals die jongen speelt en zich ontwikkeld heeft. Zowel qua opbouw als defensief en qua anticiperen is hij top dit seizoen. Zoals ook Mandzukic een grote verrassing is gebleken.

Middenveld van Bayern walst over dat van Barcelona heen.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 11, 2013 11:29 am

wimpey schreef:
Yopi schreef: Barcelona speelt in dienst van Messi, logisch dat ze hem missen.
Barcelona is een team in verval. Dat toonde Milan al aan. Onvoldoende ververst en onvoldoende doorstroming vanuit die gehypte opleiding. PSG was gewoon beter, zonder Messi zou Barcelona eruit geknikkerd zijn.

Bayern maakt mince meat van dit Barcelona. Kwaliteitsverschil is momenteel vrij groot, in het voordeel van Bayern uiteraard.
Barca was uit slecht in Milaan. Thuis hebben ze de beste wedstrijd van het seizoen afgeleverd. Staaltje voetbalklasse waar ze in Duitsland van dromen.

En dat PSG zonder Messi Barca eruit zou knikkeren is totaal niet relevant want Messi speelt er dus wel. Zonder Thiago Silva had Barca er 5 gescoord. Maar ook dat is niet relevant.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do apr 11, 2013 11:42 am

wimpey schreef:Dante is dit seizoen de beste speler bij Bayern, Jöhnk. Absolute klasse zoals die jongen speelt en zich ontwikkeld heeft. Zowel qua opbouw als defensief en qua anticiperen is hij top dit seizoen. Zoals ook Mandzukic een grote verrassing is gebleken.

Middenveld van Bayern walst over dat van Barcelona heen.
Op zich vind ik Bayern ook favoriet hoor, maar het is aan de andere kant wel zo dat een Barcelona op topniveau te hoog gegrepen is voor welke tegenstander dan ook. Vergelijk met Spanje: het was logisch om te denken dat Italië het EK zou winnen, maar toen had Spanje opeens toch weer een topdag en waren ze veel te goed.

Hoe zit het trouwens met Gomez? Is zelfs Pizarro hem voorbij, of begrijp ik dat verkeerd?

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 11, 2013 11:52 am

Exact. Als Barca en Messi een topdag hebben, en die hadden ze tegen Milan, winnen ze van Bayern.

Als ze die niet hebben wordt het lastig. Maar Bayern is een ploeg die de bal moet hebben. En die zullen ze tegen Barca niet krijgen. Benieuwd of ze daarmee om kunnen gaan.

PSG, Madrid, Milan... clubs die de bal niet willen. Denk dat Barca meer moeite heeft met Madrid dan met Bayern. Ook omdat ik Madrid beter vind dan Bayern. De Duitse competitie is ook niet zo heel goed. Zo een HSV :excited.gif:

Dortmund heeft een leuk elftal maar ik denk dat die toch niet goed genoeg zijn. Als het erop aankomt is Madrid straks wel gewoon sterker.

1. Barca
2. Madrid
3. Bayern.
4. Dortmund.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do apr 11, 2013 11:59 am

Kowalczyk schreef:Donderdag: nieuwe column op NUsport.

Over Messi, dat 'ie te goed wordt en dat dat een probleem is.

HIER LEZEN.

K.
Zlatan poepiegoed? Je moet geen column en een wedstrijd tegelijkertijd kijken. Ibrahimovic was (wederom) erg matig.

Overigens is het nu gemeengoed om te vertellen dat Barcelona met Messi en zonder Messi een wereld van verschil is. Leuk, maar in de heenpot tegen Milan was hij er gewoon bij (en speelde hij matig). PSG speelde de beste minuten (de eerste 30 van pot 1) tegen een Barcelona met Messi. Barcelona speelt gewoon over het algemeen vrij matig. Uiteraard maakt het verschil of Messi er bij is, maar ook met hem is het nog altijd niet veel. Daar doet een overwinning tegen een bangerig Milan niets aan af. Nee, dit Barcelona is lang zo goed niet als in andere jaren.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 11, 2013 12:04 pm

Zlatan moet daar de spelmaker uithangen. Niet zijn sterkste punt. Maar hij was niet heel erg slecht. Gaf een assist en was balvast. Maar poepiegoed niet nee.

Dit Barca is inderdaad minder dan voorgaande jaren. Maar nog steeds goed genoeg om van iedereen te winnen.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » do apr 11, 2013 12:08 pm

Behalve van PSG dan. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do apr 11, 2013 12:10 pm

Rishi schreef:Dit Barca is inderdaad minder dan voorgaande jaren. Maar nog steeds goed genoeg om van iedereen te winnen.
Nee, vind ik niet. Zoals ze gisteren speelden zijn ze niet goed genoeg om van iedereen te winnen. Bij lange na niet. Zoals ze thuis tegen Milan speelden wel. Daarom vlak ik ze niet uit. Als Barcelona het echt op de heupen krijgt zijn ze de sterkste.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 11, 2013 12:14 pm

Peter schreef:Behalve van PSG dan. :smallgrin.gif:
Ze zijn toch door?

PSG wist dat ze moesten winnen of 3x moesten scoren en dan gelijk spelen.
Barca speelde daar ook wel een beetje naar.

En om nou te zeggen dat PSG heeeeel veeeel kansen heeft gecreerd. Nou nee. Na de 0-1 zette Barca ook al een beetje aan. Er ontstond meteen wat meer druk. Messi was de finishing touch.

PSG zonder Zlatan gezien? Niet om aan te gluren.
Hoevaak heeft Mourinho niet al spelers rust willen geven om vervolgens na een achterstand Ozil in te brengen. En dan geeft hij geen spelers rust tegen Atletico Madrid. Maar tegen Levante ofzo.

Het zou gek zijn als Barca niet afhankelijk zou zijn van Messi. Hij is 4x achter elkaar uitgeroepen tot beste speler van de wereld.

@ Johnk: Ik neem aan dat Barca alleen maar sterker wordt. Met Mascherano achterin is het ook alweer een stuk sterker achterin.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » do apr 11, 2013 12:36 pm

Rishi schreef:
En om nou te zeggen dat PSG heeeeel veeeel kansen heeft gecreerd. Nou nee.
Nee amper een kans gehad. Barcelona was superieur. Excuus.

Le T.

Bericht door Le T. » do apr 11, 2013 12:43 pm

Ik krijg het woord ******goed niet uit mijn toetsenbord en dat woord is dan ook het enige kritiekpunt op die column, maar Zlatan was wel ijzersterk. Hij had inderdaad niet de brille van wanneer hij wel in goede vorm steekt, maar je zult maar iemand in je team hebben lopen die je een hele lange bal tussen 4 verdedigers kunt geven en die dan meteen zo controleert dat het gevaarlijk kan worden. Dat is niet terug te brengen tot goals en assist, dat gaat om zo'n force majeure voorin dat het hele elftal anders kan spelen. Ik weet niet of Messi wel een groter verschil maakt bij Barca dan hij bij PSG.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 11, 2013 1:10 pm

Peter schreef:
Rishi schreef:
En om nou te zeggen dat PSG heeeeel veeeel kansen heeft gecreerd. Nou nee.
Nee amper een kans gehad. Barcelona was superieur. Excuus.
Moest jij niet naar de kampioen van Italie kijken? :excited.gif: :smallgrin.gif:

PSG heeft kansjes gehad. Kon het nou niet echt hele grote kansen noemen. Barca overigens ook niet hoor.

Vond de instelling van PSG wel bewonderingswaardig. Beter dan dat laffe spel van Madrid of United (tegen Madrid).
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 11, 2013 1:23 pm

Le T. schreef: Dat is niet terug te brengen tot goals en assist, dat gaat om zo'n force majeure voorin dat het hele elftal anders kan spelen.
En dat werkt overal, behalve bij Barcelona. Hele volksstammen hebben hun ongelijk v.w.b. Zlatan met verloop van tijd toe moeten geven. Zelfs een vml. TD en bijna AD van Ajax had het volledig verkeerd gezien v.w.b. Ibra.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do apr 11, 2013 2:32 pm

Van Gaal houdt niet van dit type speler: op intuïtie spelend, eigenwijs, macho. Bovendien heeft Zlatan bij Ajax maar bij vlagen zijn klasse laten zien. Hij is niet verder gekomen dan dertien doelpunten in een seizoen, belachelijk weinig.

Priegelen in de kleine ruimte is niets voor hem. Het is geen toeval dat hij voor Ajax zijn beste wedstrijden speelde in de CL. Dan startte Koe met een extra middenvelder en was Zlatan voorin aanspeelpunt.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do apr 11, 2013 2:34 pm

Zo wat zal die Fabregas balen zeg. Met hem speelde Barcelona slecht, het publiek applaudiseerde toen hij gewisseld werd, na zijn wissel ging de ploeg beduidend beter spelen en hij miste door de wedstrijd ook nog de geboorte van zijn kind, dus wie weet ruzie met de vrouw. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 11, 2013 2:49 pm

Ach, ze hadden ook een ander kunnen wisselen. Barca is nogal afgestemd op Messi. De beste man speelt ook praktisch alles.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » do apr 11, 2013 3:01 pm

Jöhnk schreef:
Rishi schreef:Dit Barca is inderdaad minder dan voorgaande jaren. Maar nog steeds goed genoeg om van iedereen te winnen.
Nee, vind ik niet. Zoals ze gisteren speelden zijn ze niet goed genoeg om van iedereen te winnen. Bij lange na niet. Zoals ze thuis tegen Milan speelden wel. Daarom vlak ik ze niet uit. Als Barcelona het echt op de heupen krijgt zijn ze de sterkste.
Voorgaande jaren waren ze ook al niet goed genoeg om van iedereen te winnen en moest de scheidsrechter zo'n beetje elk seizoen wel minstens één keer ingrijpen terwijl ze op uitschakeling stonden. Als ze het echt op hun heupen krijgen zijn ze erg sterk ja, maar dat geldt ook voor andere teams.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 11, 2013 3:03 pm

Ze hebben gewonnen dankzij de scheids. Nu weten we het wel :drecul.gif:

Ga jij anders nog ff kijken hoe Van der Vaart het spel verdeelde tegen Bayern Munchen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 11, 2013 3:47 pm

Wel mooi overigens dat de clubs die nu in de halve finale staan ook echt de beste van Europa zijn.

Bayern en Barca met een straatlengte voorsprong kampioen. Dortmund en Madrid zijn ook gewoon fantastische clubs. Het is weleens anders geweest. Al verdient een club het ook wel als ze in de halve finale staan. Maar dit is toch mooier.
IK GELOOF!!!!!!

Arthur

Bericht door Arthur » do apr 11, 2013 4:00 pm

Ik vond het mooier toen je gewoon kampioen moest zijn om mee te mogen doen aan de Champions League.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 11, 2013 4:03 pm

Die tijd heb ik niet echt meegemaakt.

Maar met de nummers 1 en 2 van Duitsland en Spanje kan ik wel leven. Malaga zou mij teveel geworden zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 11, 2013 4:19 pm

Arthur schreef:Ik vond het mooier toen je gewoon kampioen moest zijn om mee te mogen doen aan de Champions League.
Zo is het. Zoals het nu gaat moet je het toernooi feitelijk een andere naam geven.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » do apr 11, 2013 5:48 pm

Rishi schreef:Ze hebben gewonnen dankzij de scheids. Nu weten we het wel :drecul.gif:
Volgens mij stonden ze vorig jaar op uitschakeling toen de scheidsrechter een overtreding van een Barcelonees beloonde met een strafschop tegen Milan. Het jaar ervoor kreeg Arsenal een belachelijke rode kaart toen ze alleen maar de stand zo hoefden te houden als die was. Ik meen dat het het jaar daarvoor was dat Chelsea de scheidsrechters oevre beu was en dat zelfs tot toestanden op het veld leidde.

Waar dat dan aan ligt is een tweede, feit is dat een club die heerst of die beter is dan slechts goed genoeg om de CL te kunnen winnen niet elk jaar in dat soort situaties komt.
Rishi schreef:Wel mooi overigens dat de clubs die nu in de halve finale staan ook echt de beste van Europa zijn.

Bayern en Barca met een straatlengte voorsprong kampioen. Dortmund en Madrid zijn ook gewoon fantastische clubs. Het is weleens anders geweest. Al verdient een club het ook wel als ze in de halve finale staan. Maar dit is toch mooier.
Real hoort er natuurlijk niet bij, die staat een straatlengte achter en als de scheidsrechter normaal kaarten had uitgedeeld in zowel Madrid als in Manchester dan had de club die in het land van de huidige CL-kampioen een straatlengte voorstaat in de halve finale gestaan.

jabu

Bericht door jabu » do apr 11, 2013 10:50 pm

Dortmund staat een nog grotere straatlengte achter in de competitie.

Plaats reactie