De eerste helft tegen AZ was top

Moderator: mods
Wat verlang je dan bij het kroegkijken?Thijs schreef:Ik verwacht dezelfde opstelling als Ajaciedjuh, met Kolbeinn in de spits.
Babel en Hoesen kun je er altijd nog bijgooien, lekker om ze op de bank te hebben.
Aangezien ik zo stom was om me te verslapen voor de kaartverkoop wil ik de wedstrijd in A'dam gaan kijken in de kroeg. Waar kijken jullie, mochten jullie dat wel eens doen?
Ben wel eens op het Leidseplein gaan kijken na een logeerpartij in A'dam maar dat was gewoon met een kopje koffie en niet zo heel enerverend allemaal.
Je ziet het wel erg positief in.Rishi schreef: Ajax moet het van het spel tussen de linies hebben. Lekker combineren. En dan met steekpasjes Siem, Fischer en Sig vrijzetten.
Precies mijn gedachten. Ik hoor verschillende Ajacieden in de media al praten over 'een gelijkspel is voldoende' en dat lijkt me dodelijk. Volle bak voor de winst gaan, niks anders. Ook over de schorsingen ben ik het eens. Moisander is lastig te vervangen en voor Rhijn is helemaal geen (afdoende) alternatief.Kowalczyk schreef:Yes...Ajaciedjuh schreef:Wat me niet bevalt is het gevoel van een gelijkspel is ook oke. psv moet en Ajax mag. Dat je moet winnen is een veel makkelijkere instelling, dan hinken op 2 gedachten.
Over Cillessen maak ik me absoluut geen zorgen trouwens. Goeie keeper. Die staat er gewoon. Schorsing voor Moisander of Van Rhijn (die stonden op scherp tegen Heracles) was veel ernstiger geweest. Dan lever je toch in ten opzichte van de geplande basiself. Nu niet. Vermeer, Cillessen, ik vind het prima.
K.
Ik zal niet zeggen dat ik er wel gerust op ben, maar dit PSV is mentaal echt niet zo sterk als dat Ajax toen. Deze ploeg gaat juist gebukt onder dat soort druk.De Dominee schreef: Ik ben er niet gerust op in ieder geval. PSV wil meer dan Ajax. Vergelijk het met Ajax - Twente in 2011. Ajax MOEST en zou die 3e ster pakken. Twente wilde ook wel graag, maar niet zo graag als Ajax. Ajax won. Daar vrees ik nu ook voor.
Laat ze zichzelf maar uit de wedstrijd halen door met dat soort randzaken bezig te zijn. Onze defensieve kwetsbaarheid komt vooral naar voren als de tegenstander bezig is met voetballen en druk zetten.Randverschijnselen, strijd, intimidatie, allerhande vallende PSV'ers
Hij heeft juist de reputatie er nooit te staan in de toppers. Heeft hij uberhaupt weleens gescoord tegen Ajax?Toivonen prikt er altijd eentje in tegen ons.
Huh? Ze hebben maar twee keer tegen elkaar gespeeld en twee keer liep Van Rhijn toch als winnaar van het veld.De Dominee schreef:Mertens vs Rhijn is ook altijd 'lachen'.
Inderdaad nog nooit gescoord tegen ons. Bizar hersenspinsel van De Dominee.Arthur schreef:Ik zal niet zeggen dat ik er wel gerust op ben, maar dit PSV is mentaal echt niet zo sterk als dat Ajax toen. Deze ploeg gaat juist gebukt onder dat soort druk.De Dominee schreef: Ik ben er niet gerust op in ieder geval. PSV wil meer dan Ajax. Vergelijk het met Ajax - Twente in 2011. Ajax MOEST en zou die 3e ster pakken. Twente wilde ook wel graag, maar niet zo graag als Ajax. Ajax won. Daar vrees ik nu ook voor.
Laat ze zichzelf maar uit de wedstrijd halen door met dat soort randzaken bezig te zijn. Onze defensieve kwetsbaarheid komt vooral naar voren als de tegenstander bezig is met voetballen en druk zetten.Randverschijnselen, strijd, intimidatie, allerhande vallende PSV'ers
Hij heeft juist de reputatie er nooit te staan in de toppers. Heeft hij uberhaupt weleens gescoord tegen Ajax?Toivonen prikt er altijd eentje in tegen ons.
Inderdaad. Dit is voor PSV dé wedstrijd om het jaar en het jubileum in één keer goed te maken. Ik verwacht inderdaad een PSV dat er op los gaat, on-Advocaat's denk ik. Ajax is nog steeds hartstikke kwetsbaar als ze opgejaagd worden. Daar doet het schijnoverwicht tegen NEC enzo niks aan af.Kowalczyk schreef:Ik ben er (uiteraard) beslist niet gerust op.
PSV weet dat dit de laatste en enige kans is om het kutseizoen nog een draai te geven. Alles of niks. Erop of eronder. Kortom: een tegenstander die strak staat als Utrecht, Den Haag of Steaua, maar dan kwalitatief beter en (dat vooral) met betere spitsen. PSV heeft - dat zou je haast vergeten - veruit de productiefste voorhoede van Nederland en als ik dan zie wat voor kansen NEC en Heracles in de ArenA kregen... Daar zullen Lens en Toivonen wel raad mee weten, kan ik je alvast garanderen. En als je met 1-0 achterkomt, kan die wedstrijd zomaar in de fik vliegen. Dan kan PSV zich erin vastbijten. Laat ik het 'laatste-kans-testosteron' noemen.
Sowieso: we winnen daar niet vaak hè. Zelfs in de beste tijden niet.
'Gewoon ons eigen spel spelen'? Ja, hartstikke mooi, volledig mee eens. Maar óók het mes tussen de tanden en stoom uit de oren graag. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, sterker: het een mág het ander niet uitsluiten, in dit geval.
Met kalm zelfvertrouwen ga je op je bek; zoveel is wel zeker. Ze moeten de adrenaline ook door hun flikker voelen gieren; anders gaat het mis.
K.
En dan heb je BoerRigter ook nog. Alle vier op de bank/tribune?De Dominee schreef:Overigens vergat ik het zelf, maar is Cuenca ook niet weer terug? Dan kunnen we met Babel, Hoesen en Cuenca de hele voorhoede vervangen met prima spelers.
Daarom denk ik dat PSV (met Lothar in de hoofdrol) gewoon blufpoker gaat spelen en er volop knalt. Als ze blijven afwachten, dan geef ik ons de grootste kans.El Clavo schreef:psv zal er niet volop gaan, die zijn bang. Een ploeg zonder vertrouwen en vol irritatie. Ze verliezen punten van hele matige ploegen en wonnen afgelopen weekend maar nipt van de hekkensluiter. En dan komen die **joden ook nog eens op bezoek. Al knap (en makkelijk) gewonnen bij Twente en AZ bijvoorbeeld.
Je bekijkt dit teveel vanuit Ajaxperspectief, denk ik. Bij Psv en Van Bommel zit afwachten veel meer in de genen en daarom zullen zij daar in zware wedstrijden veel sneller op terugvallen dan onze ploeg. Ik ben het met je eens dat druk zetten de zwakke kanten van Ajax meer zal benadrukken, maar die van Psv komen dan net zo goed meer naar boven.GangstaRiB schreef:Daarom denk ik dat PSV (met Lothar in de hoofdrol) gewoon blufpoker gaat spelen en er volop knalt. Als ze blijven afwachten, dan geef ik ons de grootste kans.El Clavo schreef:psv zal er niet volop gaan, die zijn bang. Een ploeg zonder vertrouwen en vol irritatie. Ze verliezen punten van hele matige ploegen en wonnen afgelopen weekend maar nipt van de hekkensluiter. En dan komen die **joden ook nog eens op bezoek. Al knap (en makkelijk) gewonnen bij Twente en AZ bijvoorbeeld.