Christian D. Eriksen
Moderator: mods
Re: Christian D. Eriksen
Dat zou me eerlijk gezegd een zorg zijn. Als hij vertrekt ben ik alleen geïnteresseerd in de opbrengst voor Ajax.
Maar Liverpool blijft natuurlijk een grote club in Engeland. Ik weet niet hoe het er op dit moment voor staat maar er kan daar een mooie uitdaging liggen als men het elftal wil hervormen om terug te keren naar de top.
Maar Liverpool blijft natuurlijk een grote club in Engeland. Ik weet niet hoe het er op dit moment voor staat maar er kan daar een mooie uitdaging liggen als men het elftal wil hervormen om terug te keren naar de top.
Nil volentibus arduum
Ja. Goede trainer met een elftal dat op een enigszins vergelijkbare wijze als Ajax wil voetballen.Yopi schreef:Is Liverpool een geschikte club voor Eriksen?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Is Ajax een beetje met Eriksen aan het leuren of lijkt dat maar zo?
Waar maak je dat uit op?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dit artikel lijkt net een 1-2-tje tussen Verweij en Overmars. En dan dat onwaarschijnlijke bedrag...
Als Suarez voor € 25 miljoen is verkocht is het niet eens zo onwaarschijnlijk, Suarez had alleen wel al wat meer laten zien (WK).
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Mwah. Ajax krijgt natuurlijk wel vergoeding op vergoeding als je aan een goede carriereplanning werkt. Als het slechts een paar ton scheelt, dan kan Ajax daar natuurlijk een rolletje in spelen. Al vind ik Liverpool wel een prima keuze, hoor. Daar werken ze sinds kort wel met beleid natuurlijk.Marillion schreef:Dat zou me eerlijk gezegd een zorg zijn. Als hij vertrekt ben ik alleen geïnteresseerd in de opbrengst voor Ajax.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Volgens mij geldt voor Eriksen iets wat De Dijk vrij vertaald eens zong; een supporter weet pas wat ie mist, als ie niet is is.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Ik ga hem zeker missen, maar tegen een hoog bedrag voor nog één jaar contract kunnen we geen nee zeggen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Volgens mij geldt voor Eriksen iets wat De Dijk vrij vertaald eens zong; een supporter weet pas wat ie mist, als ie niet is is.
ADEriksen wil dat Ajax 15 tot 20 miljoen aan hem verdient
Christian Eriksen (21) wil Ajax niet met lege handen achterlaten. De Deen heeft nog een contract tot 2014, maar heeft besloten onder geen beding transfervrij de deur achter zich dicht te trekken. Eriksen stelt dat hij daarvoor te veel te danken heeft aan zijn opleiding bij Ajax, dat hem op 16-jarige leeftijd binnenhaalde.
Zaakwaarnemer Martin Schoots: 'Je ziet spelers hun shirt wel eens kussen, zo veel geven ze om die club. Om dat een jaar later bij een ander shirt te doen. Bij Christian zit de liefde aan de binnenkant. Ik zie het nog voor me dat hij als 16-jarige zijn eerste Ajax-shirt mee naar huis nam, naar zijn jongenskamer in Denemarken. Hij is nog steeds trots dat hij bij Ajax speelt. Misschien dat het voor sommige mensen te romantisch klinkt, maar Christian is daarin heel authentiek en wil Ajax iets teruggeven.'
Wie heeft die kop gemaakt? Vijftien tot twintig miljoen, dat staat nergens.

De opstelling van Eriksen valt zeer te prijzen. Hopelijk denkt hij er in de zomer nog zo over.
Rare kop voor een stukje van 2 alinea's. Waarschijnlijk heeft de site van het AD voor een gedeelte een artikel van een andere website overgenomen en ontbreekt het gedeelte waar namen en rugnummers worden genoemd.
Overigens heeft Eriksen al meerdere keren aangegeven dat hij wil dat Ajax goed aan hem verdient. Komende zomer hoopt hij dat er een goede club langskomt die zijn contract tot 2014 wil afkopen. Mocht hij niet de gedroomde transfer kunnen maken dan is hij van plan om nog een jaar bij Ajax te blijven en tijdens het seizoen zijn contract te verlengen. Dat is erg netjes van hem.
Overigens heeft Eriksen al meerdere keren aangegeven dat hij wil dat Ajax goed aan hem verdient. Komende zomer hoopt hij dat er een goede club langskomt die zijn contract tot 2014 wil afkopen. Mocht hij niet de gedroomde transfer kunnen maken dan is hij van plan om nog een jaar bij Ajax te blijven en tijdens het seizoen zijn contract te verlengen. Dat is erg netjes van hem.

Geloof je echt dat hij zijn contract volgend jaar nog verlengd?
IK GELOOF!!!!!!
Mooie woorden van Eriksen, ben benieuwd of hij dat nog vindt wanneer Ajax het eerste bod van 10 miljoen afslaat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Het is inderdaad niet uit te sluiten dat er moeizame onderhandelingen ontstaan zoals afgelopen zomer bij Jan Vertonghen het geval was. Nog steeds vind ik dat Ajax zich daar best een stuk harder had kunnen opstellen.
Het is voor een speler als Eriksen wel een verschil of hij binnenstapt bij een club die 15 miljoen voor hem neerlegt of dat hij ergens als transfervrije speler binnenkomt. Ik zou er zelf voor kiezen om naar een club te gaan bewust de keuze heeft gemaakt een flinke transfersom voor je neer te tellen.
Het is voor een speler als Eriksen wel een verschil of hij binnenstapt bij een club die 15 miljoen voor hem neerlegt of dat hij ergens als transfervrije speler binnenkomt. Ik zou er zelf voor kiezen om naar een club te gaan bewust de keuze heeft gemaakt een flinke transfersom voor je neer te tellen.
Dat is zeker zo. Maar als een club dit seizoen bijvoorbeeld 15 wilt neerleggen voor hem, en Ajax wijst hem dan af. Kan hij er ook voor kiezen om volgend jaar transfervrij naar diezelfde club te gaan.
En af te spreken dat hij dan een miljoentje meer per jaar krijgt en een flinke tekenpremie.
En af te spreken dat hij dan een miljoentje meer per jaar krijgt en een flinke tekenpremie.
IK GELOOF!!!!!!
Ik mag toch hopen dat Ajax bij dergelijke bedragen toehapt.
Wanneer een club als Liverpool 15 miljoen biedt dan kunnen we best proberen er 17 of 18 miljoen uit te slepen, maar in principe mag er toch graag een grote strik om Eriksen.
In de zomer van 2013 is de situatie toch vrij gunstig in de zin dat een aantal Premier League clubs duidelijk behoefte hebben aan een paar nieuwe bouwstenen en dat er (ik denk voorlopig voor het laatst) op de Nederlandse markt waardige vervangers haalbaar zijn zoals Maher of heel eventueel Van Ginkel.

In de zomer van 2013 is de situatie toch vrij gunstig in de zin dat een aantal Premier League clubs duidelijk behoefte hebben aan een paar nieuwe bouwstenen en dat er (ik denk voorlopig voor het laatst) op de Nederlandse markt waardige vervangers haalbaar zijn zoals Maher of heel eventueel Van Ginkel.
Bij 15 miljoen moeten ze hem inderdaad verkopen. Voor 7 miljoen Maher halen en we staan er prima voor. Als Siem weggaat halen we Van Ginkel voor de helft van het geld dat Siem heeft opgeleverd.
Al denk ik niet dat Siem weggaat. Die moet na het WK weggaan.
Al denk ik niet dat Siem weggaat. Die moet na het WK weggaan.
IK GELOOF!!!!!!
Ik ga graag nog een jaar door met Siem. Ben alleen bang dat hij vrij goed in de markt ligt, clubs zien niet zo snel meer een speler over het hoofd die alleen al tegen Manchester City drie doelpunten maakt. Een hoop teams missen zo'n type die makkelijk scoort én een echte teamspeler is.
Het levert weer zo'n 'Sulejmani uitgangspositie' op als Ajax eerst een flinke buidel geld incasseert en daarna met een volle portemonnee de transfermarkt op gaat. Ik zie liever dat we in mei al actie ondernemen. Met Eredivisie nummer 15 of 16 AZ al direct rondmaken dat Maher na een eventuele nacompetitie een contract in Amsterdam tekent. De kosten mogen hier wat mij betreft best voor de baten uitgaan.
Het levert weer zo'n 'Sulejmani uitgangspositie' op als Ajax eerst een flinke buidel geld incasseert en daarna met een volle portemonnee de transfermarkt op gaat. Ik zie liever dat we in mei al actie ondernemen. Met Eredivisie nummer 15 of 16 AZ al direct rondmaken dat Maher na een eventuele nacompetitie een contract in Amsterdam tekent. De kosten mogen hier wat mij betreft best voor de baten uitgaan.
Klopt. En als je Siem of Eriksen toch niet verkoopt kan Maher ook op 6. Schone doet dat nu ook al.
IK GELOOF!!!!!!
Dat lijkt me een zekerheidje, ja. Hopelijk komt het zo snel mogelijk rond.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Direct na het binnenhalen van de titel graag. Dan weten we waar we aan toe zijn en is er tijd genoeg om te anticiperen. Een bedrag in de categorie die ze hier noemen zou ik voor tekenen gezien de resterende looptijd van zijn contract.
Nil volentibus arduum
Ik heb nog stiekem de hoop dat Siem, Toby en Vermeer wellicht blijven. Zullen immers bij hun club moeten spelen om het WK mee te maken.
Eriksen is weg. Helaas.
Eriksen is weg. Helaas.
In enkele reacties onder dat berichtje lees ik dat die nieuwssite een reputatie heeft in het leveren van complete bullshit in transfernieuws. Voorbeeldje categroie onbetrouwbaar transfernieuws kennelijk. Laat niet verlet, dat de kans op een vertrek van Eriksen deze zomer voor een bedrag tussen de 15 en 20 M natuurlijk vrij groot is. Toch dus weer dat kruis voor Ajax. Lijkt zo'n jongen zich eindelijk serieus op te werken naar een dragende rol in het team, vertrekt ie alweer. Balen. Zo bouw je nooit eens structureel wat op, hoe goed je doorstroming ook is.