De nieuwe Bondscoach
Moderator: mods
Re: De nieuwe Bondscoach
Ribery geeft het in een interview in de VI duidelijk aan: Van Gaal is een toptrainer, maar hij eist geen tegenspraak en iedere speler moet in het keurslijf van Van Gaal passen. Dat valt natuurlijk heel slecht bij de toppers, die hebben daardoor geen vrijheid meer en kunnen dus hun creativiteit nauwelijks meer kwijt. En een discussie daarover is onmogelijk.
Als Van Gaal zichzelf minder serieus zou nemen en zich niet zou gedragen als übermensch, dan had hij echt zo goed kunnen worden als hij nu denkt.
Zonde.
Dat gezegd hebbende, vooralsnog presteert hij uitstekend bij Oranje.
Hopelijk blijft dat zo.
Als Van Gaal zichzelf minder serieus zou nemen en zich niet zou gedragen als übermensch, dan had hij echt zo goed kunnen worden als hij nu denkt.
Zonde.
Hopelijk blijft dat zo.
Dat is niet altijd het geval, voor El Hamdaoui maakte hij bij AZ een uitzondering met het kampioenschap als gevolg.Baseman schreef:Ribery geeft het in een interview in de VI duidelijk aan: Van Gaal is een toptrainer, maar hij eist geen tegenspraak en iedere speler moet in het keurslijf van Van Gaal passen. Dat valt natuurlijk heel slecht bij de toppers, die hebben daardoor geen vrijheid meer en kunnen dus hun creativiteit nauwelijks meer kwijt. En een discussie daarover is onmogelijk.
Zonde.
Hopelijk blijft dat zo.
-
Nogmaals, wat heb je aan toppers die het groepsproces verneuken? Daarom hebben teams als Barca en Real tijdenlang niks gewonnen omdat het een onsamenhangend zooitje was. Zelfde geldt voor Italiaanse clubs. Van Gaal haalt CL-finales en wint kampioenschappen met de spelers die hij nodig denkt te hebben. Waarom zou je dan nog persé een zogenaamde vedette willen zien die alleen maar voor eigen succes gaat?Baseman schreef:Ribery geeft het in een interview in de VI duidelijk aan: Van Gaal is een toptrainer, maar hij eist geen tegenspraak en iedere speler moet in het keurslijf van Van Gaal passen. Dat valt natuurlijk heel slecht bij de toppers, die hebben daardoor geen vrijheid meer en kunnen dus hun creativiteit nauwelijks meer kwijt. En een discussie daarover is onmogelijk.
Zonde.
Hopelijk blijft dat zo.
Whitey on the moon.
Precies wat ik tegen die denkwijze heb: zo defensief. Alsof een topper per definitie het groepsproces wil verneuken.
Topspelers dragen een grote verantwoordelijkheid, dan mag je ze ook best iets te zeggen geven. Niet voor niets presteert een speler als Messi optimaal onder menselijke trainers als Guardiola en Rijkaard.
Topspelers dragen een grote verantwoordelijkheid, dan mag je ze ook best iets te zeggen geven. Niet voor niets presteert een speler als Messi optimaal onder menselijke trainers als Guardiola en Rijkaard.
Denk je dat Van Gaal problemen met Messi zou hebben gehad?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Klopt. Na een 11e plek in 07/08 en 2 nederlagen in de eerste 2 wedstrijden van het seizoen 08/09 had Van Gaal door dat het anders moest. Compact spelen en vanuit de omschakeling i.p.v. pressie.gaizka schreef: Dat is niet altijd het geval, voor El Hamdaoui maakte hij bij AZ een uitzondering met het kampioenschap als gevolg.
Geen zinnige Van Gaal-kritikaster zet ook vraagtekens bij de vakman Van Gaal. Maar zoals Baseman het kernachtig uitdrukte: de vakman heeft een menselijk probleem. Hij had meer uit zijn carrière kunnen halen.
Klopt. Alleen hebben de supporters het probleem dat hun club meer uit o.a. zijn vakmanschap had kunnen halen. Maar kennelijk is dat niet het belangrijkste. Ipv dat het clubbestuur zijn best doet om het vakmanschap te laten floreren, maken die er voor de vakman een uitdagende hindernisbaan van waarop hij moet laten zien dat hij ook van hele andere markten thuis is. En als er dan weer eentje daarop faalt dan zoeken ze iemand die die hindernissen wel aankan, maar het vak niet beheerst.wimpey schreef:Geen zinnige Van Gaal-kritikaster zet ook vraagtekens bij de vakman Van Gaal. Maar zoals Baseman het kernachtig uitdrukte: de vakman heeft een menselijk probleem. Hij had meer uit zijn carrière kunnen halen.
Grootste hindernis is de pers, en die doet dan ook maar wat graag alsof het heel belangrijk is dat iemand die hindernis aankan. Dat is het helemaal niet tenzij supporters en bestuur dat zelf belangrijk gaan maken omdat ze ofwel niet zelf nadenken en klakkeloos napraten wat hen wordt voorgekauwd, of in het geval van bestuurders ze het zichzelf op korte termijn makkelijk willen maken.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Ach, ik vind dat de trainer ook het gezicht en het uithangbord van het eerste elftal is en daarmee ook een representatieve functie heeft. Dat betekent niet dat je in de reet van alle journalisten moet kruipen, maar het schofferen van journalisten is weer een heel ander uiterste.
Als ik naar een restaurant ga waar de beste kok ter wereld staat, maar ik wordt afgekafferd door diezelfde kok, dan kan hij nog zo lekker koken, maar ik breng mijn geld er niet meer naar toe.
Als ik naar een restaurant ga waar de beste kok ter wereld staat, maar ik wordt afgekafferd door diezelfde kok, dan kan hij nog zo lekker koken, maar ik breng mijn geld er niet meer naar toe.
Bayern München stelt een passant aan om voor het eerste elftal te zorgen. Niet om à la Ten Have de veranderingsmanager uit te hangen en de gehele (prima functionerende) club door te lichten en naar eigen goeddunken overhoop te gooien. Met enige gepaste bescheidenheid had Van Gaal nog 'gewoon' trainer van Bayern kunnen zijn.Le T. schreef: Alleen hebben de supporters het probleem dat hun club meer uit o.a. zijn vakmanschap had kunnen halen.
Van Gaal is nu eenmaal een lastige man, dus als hij faalt komt dat doordat de pers hem pest. Als Van Gaal prijzen pakt, dan zit hij eindelijk bij een club waar ze hem op basis van zijn vakmanschap beoordelen. Het is allemaal niet zo moeilijk, jongens.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
De club functioneerde niet prima, de club moest omschakelen op een ander soort voetbal. Dat is inmiddels met succes gedaan, sterker nog, dat succes was er al na een half jaar.wimpey schreef:Bayern München stelt een passant aan om voor het eerste elftal te zorgen. Niet om à la Ten Have de veranderingsmanager uit te hangen en de gehele (prima functionerende) club door te lichten en naar eigen goeddunken overhoop te gooien.Le T. schreef: Alleen hebben de supporters het probleem dat hun club meer uit o.a. zijn vakmanschap had kunnen halen.
Met een wat meer dienstbare opstelling van Hoeness die woord houdt had hij ook nog trainer van Bayern kunnen zijn. Als hij wil bepalen wie er op doel staat dan had hij Van Gaal niet moeten contracteren.Met enige gepaste bescheidenheid had Van Gaal nog 'gewoon' trainer van Bayern kunnen zijn.
Het belangrijkste werk van een clubbestuur lijkt mij om de trainers optimaal te laten functioneren, in het bijzonder de hoofdtrainer. Wat je echter ziet is dat iedereen en dan met name de pers zijn porselein bij de club mag komen stallen, en dat ze dan de olifant de schuld geven als er scherven vallen en die eruit moet of onder druk komt te staan. Het lijkt mij dat de supporter uiteindelijk het meeste heeft aan zo'n olifant, en dat je dus als bestuur moet zorgen dat de porseleinkast hem niet in de weg staat.
Bij het hele idee dat de pers er met al zijn grillen nou eenmaal bijhoort en dat een trainer dus handig met de pers zou moeten zijn vraag ik me af wat ik daar aan heb. "Zo werkt het nou eenmaal" vind ik geen argument, daarvoor is het voetbal zelf veel te belangrijk. Ik denk ook niet dat ik er daar uniek in ben, ik ken geen supporter die tevreden is omdat de persco veel soepeler ging dan de wedstrijd.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het is niet alleen maar lofzang natuurlijk. Louis van Gaal nam half Nederland mee naar Barcelona, maar presteerde het tot twee keer toe om in de eerste ronde van de CL uitgeschakeld te worden. Ja, hij pakte twee keer de schaal, maar het sterrenensemble van Real Madrid stal natuurlijk wel de show in Europa.GangstaRiB schreef:Van Gaal haalt CL-finales en wint kampioenschappen met de spelers die hij nodig denkt te hebben. Waarom zou je dan nog persé een zogenaamde vedette willen zien die alleen maar voor eigen succes gaat?
Ik vind Louis van Gaal nog altijd het beste bij een outsider/underdog. Dan kan hij kneden, kan hij alles naar zijn hand zetten, hoeft hij niet te werken met moeilijke vedettes en zodoende kan hij verrassen. Dan is 'ie op z'n best. De vraag is even of hij deze elementen ook kan inzetten voor Oranje. Ik zou het hoe dan ook een huzarenstukje vinden als hij de halve finale haalt met deze jongens.
Zelfs de kwartfinale zou heel knap zijn, afhankelijk van de loting. Vergeet niet dat Europese ploegen buiten Europa standaard een stuk minder presteren.
- Jinne
- Site Admin
Dat viel in Zuid-Afrika wel mee. Althans voor de podiumplekken. Hangt ook van de loting af. Duitsland ontliep iedereen in 2002 tot de finale.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Bij een topclub wordt een trainer afgerekend op prestaties. En in München al helemaal. Bayern speelde trouwens voor, tijdens en na LvG 4-2-3-1. Niets nieuws onder de zon.Le T. schreef: De club functioneerde niet prima, de club moest omschakelen op een ander soort voetbal.
Met een wat meer dienstbare opstelling van Hoeness die woord houdt had hij ook nog trainer van Bayern kunnen zijn.
Waarom zou Hoeness een trainer willen behouden, die 20 punten achter lag op Dortmund?

En wanneer Bayern in 09/10 niet in Turijn had gewonnen, zou het experiment-Van Gaal al binnen 6 maanden beeindigd zijn geweest.
-
Geldt dat niet voor iedere coach? Pep had ook een ontzettend slechte beginperiode bij Barca, maar mocht uiteindelijk toch blijven zitten. Het verhaal is bekend.wimpey schreef:Bij een topclub wordt een trainer afgerekend op prestaties. En in München al helemaal. Bayern speelde trouwens voor, tijdens en na LvG 4-2-3-1. Niets nieuws onder de zon.Le T. schreef: De club functioneerde niet prima, de club moest omschakelen op een ander soort voetbal.
Met een wat meer dienstbare opstelling van Hoeness die woord houdt had hij ook nog trainer van Bayern kunnen zijn.
Waarom zou Hoeness een trainer willen behouden, die 20 punten achter lag op Dortmund?Hoeness liet hem m.i. nog lang aanrommelen met spelers van het niveau Kraft, Pranjic, Braafheid.
En wanneer Bayern in 09/10 niet in Turijn had gewonnen, zou het experiment-Van Gaal al binnen 6 maanden beeindigd zijn geweest.
Whitey on the moon.
Onder LvG bakte Bayern er in 10/11 niets van. Tja, dan is het einde oefening. Zal straks voor Pep ook gelden bij Bayern.GangstaRiB schreef: Geldt dat niet voor iedere coach?
Nee, Guardiola verloor de eerste wedstrijd. Dat is even wat anders dan de achterstand die Van Gaal opliep.GangstaRiB schreef:Geldt dat niet voor iedere coach? Pep had ook een ontzettend slechte beginperiode bij Barca, maar mocht uiteindelijk toch blijven zitten. Het verhaal is bekend.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat moet je anders zien: wanneer Van Gaal 20 punten achter ligt, ligt het aan het materiaal, de media enzo. En dan moet je hem lekker laten aanmodderen.Bert schreef: Dat is even wat anders dan de achterstand die Van Gaal opliep.
Iedere andere trainer pleur je er natuurlijk op staande voet uit. Maar da's logisch.
-
Dan bedoel ik Rijkaard. Die verloor eerste een hoop wedstrijden, kreeg kritiek, Cruijff ging ervoor liggen, Rijkaard behaalde resultaat en won uiteindelijk de CL. Je zou kunnen zeggen dat je beleid de kans moet geven, maar als ik Wimpey moet geloven moet je gelijk iemand eruit knikkeren. Beetje Inter praktijken.Bert schreef:Nee, Guardiola verloor de eerste wedstrijd. Dat is even wat anders dan de achterstand die Van Gaal opliep.GangstaRiB schreef:Geldt dat niet voor iedere coach? Pep had ook een ontzettend slechte beginperiode bij Barca, maar mocht uiteindelijk toch blijven zitten. Het verhaal is bekend.
Whitey on the moon.
Van Gaal is niet ontslagen bij Bayern vanwege de slechte resultaten maar vanwege zijn gedrag. Als er geen basis tot samenwerken meer is houdt het op.
20 punten achterstand duiden op niet al te lekker beleid. Kijk eens hoe Heynckes dat doet: 20 punten voorsprong en grandioos voetbal.GangstaRiB schreef: Je zou kunnen zeggen dat je beleid de kans moet geven, maar als ik Wimpey moet geloven moet je gelijk iemand eruit knikkeren. Beetje Inter praktijken.
Bayern is AZ niet, GR. Bayern dreigde CL-voetbal te gaan missen. Bovendien stond de groep niet meer achter Van Gaal. Dan is het einde verhaal.
Dan houdt het op.wimpey schreef:Bovendien stond de groep niet meer achter Van Gaal. Dan is het einde verhaal.
En de leiding van Bayern wilde niet meer met hem samenwerken. Dan houdt het ook op.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Houdt deze discussie dan ook op? 

"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Louis staat sowieso in de finale van de CL.
Zoef. Snel weg, voordat ik pek en veren over me heen krijg.....

Zoef. Snel weg, voordat ik pek en veren over me heen krijg.....