Ajax Rules schreef:Het kan alle kanten op toch?Yopi schreef:Hij niet, nee. Je kunt van een ezel....
Vooropgesteld dat een speler talent heeft wel, ja.

Het is best lastig. Sommige spelers vallen niet echt op, maken dan een spurt door en staan er opeens. Bergkamp was er zo eentje. Iedereen zag wel dat hij aardig een bal kon raken, maar er waren veel twijfels over hem omdat hij zich weinig deed gelden. Het was dat Cruijff níet twijfelde en hem bij het eerste haalde, anders had ik het nog moeten zien. (Dan was hij er ongetwijfeld via een omweg alsnog gekomen, maar dan had Ajax weinig aan hem gehad.)
Legio voorbeelden van spelertjes die als toptalenten werden gezien en het toch niet redden. Vooral de groei is een lelijke spelbreker.
@D_Skilled: ik lees van jou op AN harde kritiek op Bruijn en Vissers. Wat Bruijn betreft deel ik die wel, hij speelde inderdaad te bang en te traag. Maar wat Vissers betreft ben ik het niet geheel met je eens - zijn aanname kan weliswaar beter, maar een jongen van zestien die over twintig, dertig meter een bal met precies de goede balsnelheid door de verdediging snijdt, heeft wél een goede trap/balgevoel en bovendien een scherpe blik. Met die jongen moet hard gewerkt worden aan zijn tekortkomingen, maar daar is jij een B'tje voor. Hebben ze bij Ajax niet zo'n machine waarmee je de balaanname kunt oefenen?
Op AN wordt een bak kritiek over deze B1 uitgestort - ten onrechte naar mijn mening. Anderlecht was fysiek veel sterker en daarom op de beslissende momenten net wat doortastender. Dat geeft niet, onze jongens leren ervan om tegen zulke tegenstanders te spelen. We zullen zien of die Belgische beren uiteindelijk verder komen dan onze lichtgewichtjes. Met de B1 van vorig jaar hadden we misschien wel gewonnen - dat team was fysiek veel sterker. Wat is dan wijsheid - in die B1 blijkt amper een bruikbare speler rond te lopen.