Duitsland
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Duitsland
Yep, grote mannenvoetbal.wimpey schreef:Bayern - Real Madrid wordt een heerlijke CL-finale.

YNWA
Mourinho zou die wedstrijd vermoorden met zijn behoudende tactiek.
En toch had Bayern zich in de 1/8e finale van de CL enorm voor schut kunnen zetten tijdens de return tegen Arsenal. Als de 0-3 erin was gevlogen, was dat nieteens geflatteerd geweest.
De finale is al bekend of wat?
Eerst Juve-Bayern hoor. Wat een affiche.

Eerst Juve-Bayern hoor. Wat een affiche.
VdV met 2 knappe goals en de man die alle aanvallen opzet. Straks wordt hij nog weggekocht door een Turkse topclub.
Wollt ihr den totalen Mensch?
HSV - Fortuna Düsseldorf: wát een affiche!!Le T. schreef:VdV met 2 knappe goals en de man die alle aanvallen opzet. Straks wordt hij nog weggekocht door een Turkse topclub.
- InnerHarbour
Wat een transfer.. Zou hij worden uitgekotst nu?
Wel een geniale aankoop. Nu nog Hummels en een fatsoenlijke spits.
Wel een geniale aankoop. Nu nog Hummels en een fatsoenlijke spits.
IK GELOOF!!!!!!
Geniale aankoop. Messi-rol?Bayern München gaat zich voor volgend seizoen versterken met Mario Götze, zo bevestigt Borussia Dortmund dinsdagmorgen via de officiële kanalen. De talentvolle middenvelder en zijn zaakwaarnemer Volker Struth hebben de directie enkele dagen geleden laten weten dat de Duits international gebruik wil maken van zijn transferclausule en vanaf 1 juli naar Bayern wil vertrekken.
Borussia Dortmund benadrukt dat tot op heden geen enkele vertegenwoordiger van Bayern contact heeft opgenomen. "Uiteraard zijn we ontzettend teleurgesteld, maar zowel Mario Götze als zijn zaakwaarnemer hebben zich aan de regels gehouden", zegt BVB-voorman Hans-Joachim Watzke. De naderende transfer komt op een vervelend moment, daar beide clubs om een plek in de finale van de Champions League strijden en wellicht op Wembley elkaars tegenstander zullen zijn.
Technisch directeur Michael Zorc en trainer Jürgen Klopp verzoeken de supporters van Borussia Dortmund om Götze vooral in de belangrijke Champions League-wedstrijden tegen Real Madrid te steunen, net als alle andere spelers van die Borussen. BILD maakte in de nacht van maandag op dinsdag al melding van de naderende transfer. Bayern zou bereid zijn om het contract van de middenvelder voor een bedrag van 37 miljoen euro af te kopen
IK GELOOF!!!!!!
In de Messi-rol? Misschien dat dat kan, met Müller erachter voor de diepte wanneer Götze inzakt. Maar waar laat je Kroos dan? Kroos is dit seizoen de belangrijkste speler van Bayern achter de spitsen. Bovendien ben je dan wel erg afhankelijk van de diepte van Müller. De Bayern-vleugels spelen toch vrij ver terug.
De kracht van het huidige Bayern is dat ze met Schweinsteiger, Martinez en Kroos (drie passers) het middenveld compleet kunnen domineren, terwijl Kroos ook nog eens perfect de momenten uitzoekt om tussen de linies voor gevaar te zorgen en op de flanken een meerderheid te creëren. Kroos zou ik daarom laten staan waar hij nu staat, hoogstens iets naar links om een tweede aanvallende middenvelder toe te laten. Maar dat kan nooit Götze zijn. Dan moet Kroos veel te controlerend spelen. Wellicht laat Guardiola Schweinsteiger of Martinez wat verder naar voren spelen, als tweede speler naast Kroos.
Guardiola zal toch dicht bij de huidige filosofie van Bayern moeten blijven, om de spelers optimaal te benutten. Dat betekent Kroos als aanvallende middenvelder en Schweinsteiger voor het tempo. Ribery is te goed om bij het grofvuil te zetten en Müller brengt van nature veel diepgang en verdedigende arbeid (belangrijk met zo veel stilisten). Misschien probeert Guardiola Müller om te scholen tot spits? Maar is Mandzukic dan niet beter? Lastig, lastig.
Overigens zie ik Götze wel degelijk wat toevoegen aan Bayern. Bayern heeft amper spelers die op snelheid verdedigers opzoeken. Eigenlijk alleen Shaqiri en Robben (maar die is geblesseerd of uit vorm, over het algemeen).
De kracht van het huidige Bayern is dat ze met Schweinsteiger, Martinez en Kroos (drie passers) het middenveld compleet kunnen domineren, terwijl Kroos ook nog eens perfect de momenten uitzoekt om tussen de linies voor gevaar te zorgen en op de flanken een meerderheid te creëren. Kroos zou ik daarom laten staan waar hij nu staat, hoogstens iets naar links om een tweede aanvallende middenvelder toe te laten. Maar dat kan nooit Götze zijn. Dan moet Kroos veel te controlerend spelen. Wellicht laat Guardiola Schweinsteiger of Martinez wat verder naar voren spelen, als tweede speler naast Kroos.
Guardiola zal toch dicht bij de huidige filosofie van Bayern moeten blijven, om de spelers optimaal te benutten. Dat betekent Kroos als aanvallende middenvelder en Schweinsteiger voor het tempo. Ribery is te goed om bij het grofvuil te zetten en Müller brengt van nature veel diepgang en verdedigende arbeid (belangrijk met zo veel stilisten). Misschien probeert Guardiola Müller om te scholen tot spits? Maar is Mandzukic dan niet beter? Lastig, lastig.
Overigens zie ik Götze wel degelijk wat toevoegen aan Bayern. Bayern heeft amper spelers die op snelheid verdedigers opzoeken. Eigenlijk alleen Shaqiri en Robben (maar die is geblesseerd of uit vorm, over het algemeen).
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Martinez zie ik nog wel in de verdediging belanden. Schweini en Kroos op het middenveld. Ribery, Gotze en Muller in de aanval.
Robben wordt verkocht. Gomez ook. Robben is te egoistisch voor Pep (en ook geen Messi) en Gomez te statisch. Mandzukic niet goed genoeg.
Robben wordt verkocht. Gomez ook. Robben is te egoistisch voor Pep (en ook geen Messi) en Gomez te statisch. Mandzukic niet goed genoeg.
IK GELOOF!!!!!!
Neuer; Lahm, Martinez/Aankoop/Boateng, Aankoop, Alaba; Martinez, Schweinsteiger, Kroos; Muller, Gotze, Ribery.
Zoiets?
Zoiets?
IK GELOOF!!!!!!
Boateng? Onder welke steen heb jij geleefd? Dante natuurlijk! Klasbak. Müller zie ik niet renderen als diepe rechtsbuiten. Hij heeft geen actie en komt vanuit die positie moeilijk centraal achter de verdediging. Hij is geen Pedro. Mandzukic niet goed genoeg? Speelt een ijzersterk seizoen bij Bayern. Maakt doelpunten, houdt de bal vast, trekt ruimte, zorgt voor diepte en zet druk op de verdediging.
Nogmaals, de boel compleet omgooien bij Bayern heeft geen zin. Bayern heeft een van de beste teams ter wereld.
Nogmaals, de boel compleet omgooien bij Bayern heeft geen zin. Bayern heeft een van de beste teams ter wereld.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Muller kan natuurlijk prima vanuit een vrije rol spelen. Zeker met een Lahm die dan op kan komen. Hij zou ook nog in de spits kunnen.Bert schreef:Boateng? Onder welke steen heb jij geleefd? Dante natuurlijk! Klasbak. Müller zie ik niet renderen als diepe rechtsbuiten. Hij heeft geen actie en komt vanuit die positie moeilijk centraal achter de verdediging. Hij is geen Pedro. Mandzukic niet goed genoeg? Speelt een ijzersterk seizoen bij Bayern. Maakt doelpunten, houdt de bal vast, trekt ruimte, zorgt voor diepte en zet druk op de verdediging.
Mandzukic speelt inderdaad heel sterk. Maar toch vind ik het geen echte klasbak. Maar dat komt meer omdat ik hem vergelijk met de rest van het elftal. Die behoren tot de beste ter wereld op hun plek.
Omgooien hoeft ook niet. Maar Bayern heeft de middelen om door te selecteren. Gaan ze ook doen denk ik.
IK GELOOF!!!!!!
Götze in, Ribéry en Robben out.
Ik vind het wel mooi dat ze een Duits team willen bouwen. Beter dan die belachelijke Engelse clubs 

IK GELOOF!!!!!!
Je vergeet Lewandowski, Bert.Bert schreef: Misschien probeert Guardiola Müller om te scholen tot spits? Maar is Mandzukic dan niet beter? Lastig, lastig.
Ik zie Müller onder Pep wel op rechtshalf belanden.
Rechtshalf in een 4-3-3, Wimpey?
Lewandowski is niet goed genoeg voor dat geld. Kunnen ze beter Falcao halen.
IK GELOOF!!!!!!
Precies, Falcao & Bale en Ribery verkopen.Rishi schreef:Rechtshalf in een 4-3-3, Wimpey?
Falcao is de beste spits ter wereld in het zestienmetergebied, maar Lewandowski is natuurlijk een stuk veelzijdiger. Maar ik begrijp dat Lewandowski ook naar Bayern gaat?
En met niemand anders!
En met niemand anders!