De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

Yopi
Erelid

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » zo mar 31, 2013 3:07 pm

Tja, zolang een speler zich als een pion laat gebruiken door Van Gaal, is alles koek en ei. Maar op het moment dat een speler een eigen mening heeft, laat Van Gaal zich van zijn rancuneuze kant zien. Vraag maar aan Seedorf, Rivaldo, Marcio Santos, Van Bommel, enz.

Seedorf vond Van Gaal niet eerlijk, hij vond dat Van Gaal belangstelling voor zijn spelers veinsde terwijl zijn werkelijke doel was de spelers te controleren. Seedorf was dan ook snel weg bij Ajax.

jabu

Bericht door jabu » zo mar 31, 2013 3:21 pm

Seedorf was toen 17 en had het in die fase wel erg veel over 'respect' en 'trots'. Van die mooie nietszeggende containerbegrippen. Misschien had hij gelijk hoor, maar op je 17 mag je ook wel gewoon iets accepteren zonder direct de werkwijze van de trainer aan de kaak te stellen. Kritiek van een ervaren Lahm zegt mij meer.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 31, 2013 3:42 pm

Ik heb Seedorf hoog zitten. Een correcte man, en wát een carrière! :biggthumpup.gif:

Ik onderschrijf ook niet het idee dat je op je zeventiende niets mag zeggen. Het gaat erom wát je te zeggen hebt, niet om hoe oud je bent.

jabu

Bericht door jabu » zo mar 31, 2013 3:57 pm

Dan verschillen we daar dan over van mening. Ik denk dat iemand die aan het begin van zijn carrière staat en net komt kijken heel anders tegen dingen aankijkt dan iemand die een of twee decenni(um/a) aan voetbalervaring in de top heeft met diverse verschillende trainers. Dat doet niets af aan het feit dat ook ik de persoon Seedorf hoog heb zitten.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo mar 31, 2013 4:34 pm

Yopi schreef:Seedorf vond Van Gaal niet eerlijk, hij vond dat Van Gaal belangstelling voor zijn spelers veinsde terwijl zijn werkelijke doel was de spelers te controleren. Seedorf was dan ook snel weg bij Ajax.
En wat dacht je van Rijkaard? Met een normale vent als trainer waren Clarence en Frank vast langer bij Ajax doorgegaan en had de generatie van 95 echt geschiedenis kunnen schrijven. Nu moesten we het doen met die ene CL titel. Enerzijds moet je LVG dankbaar zijn dat hij het elftal zover heeft gekregen maar anderzijds heeft hij uiteindelijk natuurlijk veel te weinig uit die groep weten te halen .

Le T.

Bericht door Le T. » zo mar 31, 2013 4:42 pm

Dubbel schreef:
Yopi schreef:Seedorf vond Van Gaal niet eerlijk, hij vond dat Van Gaal belangstelling voor zijn spelers veinsde terwijl zijn werkelijke doel was de spelers te controleren. Seedorf was dan ook snel weg bij Ajax.
En wat dacht je van Rijkaard? Met een normale vent als trainer waren Clarence en Frank vast langer bij Ajax doorgegaan en had de generatie van 95 echt geschiedenis kunnen schrijven. Nu moesten we het doen met die ene CL titel. Enerzijds moet je LVG dankbaar zijn dat hij het elftal zover heeft gekregen maar anderzijds heeft hij uiteindelijk natuurlijk veel te weinig uit die groep weten te halen .
:drecul.gif:
Wollt ihr den totalen Mensch?

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo mar 31, 2013 4:55 pm

We hadden minimaal nog tien jaar gedomineerd!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 31, 2013 5:29 pm

Yopi schreef:Tja, zolang een speler zich als een pion laat gebruiken door Van Gaal, is alles koek en ei. Maar op het moment dat een speler een eigen mening heeft, laat Van Gaal zich van zijn rancuneuze kant zien. Vraag maar aan Seedorf, Rivaldo, Marcio Santos, Van Bommel, enz.

Seedorf vond Van Gaal niet eerlijk, hij vond dat Van Gaal belangstelling voor zijn spelers veinsde terwijl zijn werkelijke doel was de spelers te controleren. Seedorf was dan ook snel weg bij Ajax.
Nou.. de teller staat op 3 spelers onderhand? Butt (dat is te vergelijken met een misgenoegde wisselspeler, Lahm de routinier en Seedorf waar ik verder weinig van gehoord tegen LvG overigens). Kom op mensen, keep em comming.
Whitey on the moon.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 31, 2013 5:37 pm

Is toch niet echt interessant? Rivaldo, Giovanni, Sonny Anderson, Kahn en dergelijke hadden/hebben in ieder geval zware kritiek. Giovanni noemde 'm zelfs een keer Hitler als ik me niet vergis.

Van Gaal is een prima trainer, maar is qua persoonlijkheid en qua communicatie in de media bij tijd en wijle een hele vreemde vogel. Vooral dat laatste is natuurlijk tenenkrommend. Maakt het uit? Ach, zolang de resultaten goed zijn is er nooit iemand die klaagt. Zo werken die dingen.

Le T.

Bericht door Le T. » zo mar 31, 2013 5:41 pm

Ik had bij Seedorf ook het idee dat hij gewoon zin had om de grote wijde wereld in te trekken. Volgens mij was het de piepelmennedjer Hiddink die altijd de juiste snaar weet te raken en een arm om iedereen heen legt die problemen had met de Ajacieden waar Van Gaal geen kind aan had.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 31, 2013 6:05 pm

Volgens mij was het ontstaan van de kabel ook de schuld van van Gaal.
I think I lost my fucking headache

Le T.

Bericht door Le T. » zo mar 31, 2013 7:19 pm

LucaS schreef:Volgens mij was het ontstaan van de kabel ook de schuld van van Gaal.
En de ruzie tussen Cruijff en Rijkaard.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 31, 2013 9:18 pm

Peter schreef:Is toch niet echt interessant? Rivaldo, Giovanni, Sonny Anderson, Kahn en dergelijke hadden/hebben in ieder geval zware kritiek. Giovanni noemde 'm zelfs een keer Hitler als ik me niet vergis.

Van Gaal is een prima trainer, maar is qua persoonlijkheid en qua communicatie in de media bij tijd en wijle een hele vreemde vogel. Vooral dat laatste is natuurlijk tenenkrommend. Maakt het uit? Ach, zolang de resultaten goed zijn is er nooit iemand die klaagt. Zo werken die dingen.
Zo werkt het dus niet. LvG behaalt altijd resultaten, maar het is nooit rustig rond zijn persoontje. De grootste kranten/weekbladen in NL moeten em niet, dus die blijven constant zagen. Heel jammer. Als we de media moesten geloven hadden we nu nog met Van Basten als bondscoach gezeten. Dat zijn altijd hele "interessante" interviews maar preseteren ho maar. LvG wordt nooit neutraal benaderd.
Whitey on the moon.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 31, 2013 9:49 pm

LvG behaalt niet altijd resultaat natuurlijk. 2000-2005 was een groot drama. Nederlands Elftal was hopeloos, bij Ajax geflopt als AD, tweede periode bij Barcelona was bizar slecht (12e plek). Meer recent was zijn tweede seizoen bij Bayern ook vrij armetierig (4e toen hij ontslagen werd). Kritiek komt er altijd als het slecht gaat. Zo werken die dingen. De fabel dat LvG veel wind vangt terwijl hij altijd presteert is bollocks. Van Gaal gedraagt zich als een idioot richting de media en dan word je keihard gepakt als je niet presteert. Dat is het risico wat je neemt.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 31, 2013 11:18 pm

Van Gaal presteert soms wel en soms niet. Net als andere trainers.
LucaS schreef:Volgens mij was het ontstaan van de kabel ook de schuld van van Gaal.
Dat klopt wel, ja. Van Gaal bepaalde alles, financieel en sportief. De donkere spelers vonden dat de blanke spelers werden voorgetrokken. De spanningen liepen hoog op en Van Gaal kreeg de boel niet meer in het gareel. Vandaar dat hij in zijn laatste jaar bij Ajax met een begenadigde selectie vierde (!) werd.

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 01, 2013 7:14 am

Yopi schreef: Vandaar dat hij in zijn laatste jaar bij Ajax met een begenadigde selectie vierde (!) werd.
Hoho, Van Gaal boekt altijd resultaten.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 01, 2013 10:10 am

Yopi schreef:Van Gaal presteert soms wel en soms niet. Net als andere trainers.
Dat klopt wel, ja. Van Gaal bepaalde alles, financieel en sportief. De donkere spelers vonden dat de blanke spelers werden voorgetrokken. De spanningen liepen hoog op en Van Gaal kreeg de boel niet meer in het gareel. Vandaar dat hij in zijn laatste jaar bij Ajax met een begenadigde selectie vierde (!) werd.
Hupakee, wordt LvG ook weer hiervan beticht. Volgens mij was het Van Os die met magere contractjes aan het strooien was, maar goed. Geschiedenis wordt verandert waar je bij staat.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » ma apr 01, 2013 10:13 am

Volgens mij moet je stoppen met denken dat je enige nuance omtrent Van Gaal in de hoofden van de notoire Van Gaal-haters kunt krijgen. Dat haten is namelijk religieus geworden.

Verspilde moeite.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 01, 2013 10:27 am

GangstaRiB schreef:Hupakee, wordt LvG ook weer hiervan beticht. Volgens mij was het Van Os die met magere contractjes aan het strooien was, maar goed. Geschiedenis wordt verandert waar je bij staat.
Jij doet juist aan geschiedsvervalsing.

En op wiens voorspraak deelde Van Os contracten uit, denk je? Of bepaalde die man zelf wie een contract moest krijgen? Van Gaal was trainer en TD tegelijk. Als hij zei dat een speler een (verbeterd) contract moest krijgen, gebeurde dat.

Kom op, zeg. :excited.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 01, 2013 10:33 am

Ik zie dat Louis “de Achterbakse” weer twee van zijn Apostelen heeft gestuurd. :hypocrite.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 01, 2013 11:03 am

Yopi schreef:Van Gaal presteert soms wel en soms niet. Net als andere trainers.
Nou, voor Van Gaal gelden wel eigen regels hoor. Zo weet je dat de prestaties van Koeman bij Ajax aan het goede werk van Adriaanse te danken waren. Koeman kwam immers in een gespreid bedje terecht.

De credits bij AZ daarentegen waren voor Van Gaal. Nooit het geluid gehoord dat hij daar kon profiteren van het goede werk dat Adriaanse vóór hem verricht had.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 01, 2013 11:16 am

Verbeek profiteert nog steeds van het goede werk van LVG. :hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 01, 2013 11:22 am

Yopi schreef:Verbeek profiteert nog steeds van het goede werk van LVG. :hypocrite.gif:
Louis moet TV-dominee worden. Preken voor eigen parochie kan ie als geen ander.

Hij zou natuurlijk ook een prima TV-dominee zijn, want Zijn volgers volgen Hem blindelings. Daar is dit topic het ultieme bewijs voor.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 01, 2013 1:34 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef:Verbeek profiteert nog steeds van het goede werk van LVG. :hypocrite.gif:
Louis moet TV-dominee worden. Preken voor eigen parochie kan ie als geen ander.

Hij zou natuurlijk ook een prima TV-dominee zijn, want Zijn volgers volgen Hem blindelings. Daar is dit topic het ultieme bewijs voor.
Het is jammer dat je er een karikatuur van maakt. LvG mag natuurlijk kritisch benaderd worden, maar niet oneerlijk. Hoewel zijn gooi naar het AD-schap bij Ajax niet de schoonheidsprijs verdiend, hebben we ook kunnen zien hoe de Volgers van JC diep geworteld zitten in de vooraanstaande media waarbij ze zelf het beleid bij een miljoenenbedrijf kunnen bepalen. En dat staat mij erg tegen. Vandaar dat ik graag (mede) de verdediging voer voor het vakmanschap van LvG. Hij hoeft nog niet eens iets te zeggen alvorens de eerder genoemde media hun conclusie al klaar hebben, die vervolgens klakkeloos door sommigen wordt overgenomen.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 01, 2013 2:00 pm

Niemand bestrijdt hier dat LVG een vakman is, GangstaRib. Hij is echter ook een mens en mensen maken fouten. Van de fouten van LVG kan ik er zo een aantal noemen. Dat doen heeft niets met bashen te maken.

In Duitsland en Spanje roept zijn gedrag net zoveel weerstand op als hier. Zijn er in Duitsland ook 'JC-volgers' te vinden? Volgens mij heeft Van Gaal het daar op eigen kracht verbruid, hoor.

Plaats reactie