PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

beelzebub

Re: Ik ben een koning

Bericht door beelzebub » wo mar 20, 2013 6:42 pm

LucaS schreef:Er kijken ervaringsdeskundigen mee? Ervaring in wat, in ontsporen?
Ja, ze hebben Keith Bakker gevraagd.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Oscarito

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Oscarito » wo mar 20, 2013 7:12 pm

Daar hebben we 'm weer hoor. Tjezus...
En ondertussen maar de club naar de klote aan het helpen en geen enkel benul hebben van hoe en wat het toch komt.

Dank Sanders en Brands voor het topbeleid! :1evil.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mar 20, 2013 7:19 pm

Als ik het goed begrijp, was PSV failliet gegaan zonder het kunststukje van Sanders met de grond onder het stadion. Je moet die man toch nageven dat hij de gemeente op knappe wijze een poot heeft uitgedraaid.

Maar het vervolg was minder inderdaad. Komt denk ik ook omdat Sanders niks van voetbal snapt. Dat is toch een groot nadeel, als je algemeen directeur bij een voetbalclub bent.

Rednose

Bericht door Rednose » wo mar 20, 2013 7:41 pm

Ze zijn daar collectief het spoor bijster lijkt het wel, graag nog even doorgaan zo!
Wil degene die LSD in de drankjes bij PSV heeft gedaan zich svp melden? (krijgt medaille :666.gif: )
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 20, 2013 9:09 pm

Oscarito schreef:Daar hebben we 'm weer hoor. Tjezus...
En ondertussen maar de club naar de klote aan het helpen en geen enkel benul hebben van hoe en wat het toch komt.

Dank Sanders en Brands voor het topbeleid! :1evil.gif:
Gaat prima met psv, niets aan veranderen!! :cheer.gif:

Volgend seizoen Cocu als nieuwe trainer, die heeft in 2012 immers bewezen voor het trainersvak in de wieg te zijn gelegd. :hypocrite.gif:

En dan nog een miljoen of 20 voor extra aanvallers uittrekken. Laat Tiny en Brands maar rooien!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 21, 2013 11:52 am

Jöhnk schreef:Als ik het goed begrijp, was PSV failliet gegaan zonder het kunststukje van Sanders met de grond onder het stadion. Je moet die man toch nageven dat hij de gemeente op knappe wijze een poot heeft uitgedraaid.
In het interview valt te lezen dat ze de deal met de gemeente vooraf door een taxateur en juristen hebben laten onderzoeken.
"Maar als het mis zou gaan, is er nog geen man overboord. Stel dat de grond die PSV verkocht maar de helft van de 48 miljoen waard zou zijn en dat PSV dat moet terugbetalen. Op dat moment wordt de jaarlijkse vergoeding aan de gemeente Eindhoven (2,4 miljoen per jaar, red.) ook de helft lager. We zullen dan een nieuwe lening af kunnen sluiten en mogelijk per jaar een paar extra ton kwijt zijn. Dat kan PSV beslist dragen. Ik maak me meer zorgen over de huur die wij moeten betalen voor de parkeergarage bij het stadion."

PSV zit komende zomer goed op de transfermarkt, denkt Sanders. "Toch hebben we afgelopen winter geen gekke dingen willen doen. In de winterstop stond Adam Maher als eerste prioriteit op het lijstje van de technische staf. Dat hebben we geprobeerd en is mislukt. Verder is door de staf in de zomer inderdaad gezegd dat het elftal kampioenswaardig is. We hebben nog wel geprobeerd versterking te halen, maar dat is op niets uitgelopen. De verdediging slecht? Ik vraag me af of ze het bij andere topclubs achterin zoveel beter voor elkaar hebben. De ontwikkeling van Mathias 'Zanka' Jörgensen is inderdaad een tegenvaller. We hadden hele hoge verwachtingen van hem en die zijn helaas nog niet uitgekomen. Wie moet je dat verwijten? Soms scout je een speler uitgebreid en is iedereen laaiend enthousiast, zelfs bij andere clubs. Dan blijkt dat iemand in een andere omgeving minder presteert. Komende zomer verwacht ik dat bij ons mogelijk drie of vier spelers getransfereerd worden. Onze groep vertegenwoordigt veel waarde, dat mag ook wel eens gezegd worden."
:drecul.gif: :excited.gif: :drecul.gif:

jabu

Bericht door jabu » do mar 21, 2013 12:21 pm

Leuk ook voor die Zanka om dit te lezen. :excited.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 21, 2013 12:28 pm

Ik vraag me af wie er zo enthousiast was over Zanka? Want de supporters van FC Kopenhagen waren het er unaniem over eens dat hij er weinig van kon. En op het EK-21 in Denemarken werd hij aan alle kanten voorbij gelopen tegen Ijsland.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 21, 2013 12:39 pm

Ik ga proberen wat tijd vrij te maken om jullie op het volledige artikel te trakteren.

Er lag gister een ED in de trein waar ik mee reisde, dus die heb ik mee naar huis genomen.

Er staan zeker nog 6, 7 dingen in waarvan je echt van je stoel valt. :smallgrin.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 21, 2013 12:54 pm

Jöhnk schreef:Ik vraag me af wie er zo enthousiast was over Zanka? Want de supporters van FC Kopenhagen waren het er unaniem over eens dat hij er weinig van kon. En op het EK-21 in Denemarken werd hij aan alle kanten voorbij gelopen tegen Ijsland.
Andere clubs waren erg enthousiast, zo valt te lezen.

VV Zeeburg zag in hem een directe versterking en potentiële sterspeler. Ook Go Ahead Eagles zag hem graag het centrum versterken.

Ik bedoel maar. Die Tiny toch.

Laudrup

Bericht door Laudrup » do mar 21, 2013 12:54 pm

Cruijff schreef:
Jöhnk schreef:Als ik het goed begrijp, was PSV failliet gegaan zonder het kunststukje van Sanders met de grond onder het stadion. Je moet die man toch nageven dat hij de gemeente op knappe wijze een poot heeft uitgedraaid.
In het interview valt te lezen dat ze de deal met de gemeente vooraf door een taxateur en juristen hebben laten onderzoeken.
"Maar als het mis zou gaan, is er nog geen man overboord. Stel dat de grond die PSV verkocht maar de helft van de 48 miljoen waard zou zijn en dat PSV dat moet terugbetalen. Op dat moment wordt de jaarlijkse vergoeding aan de gemeente Eindhoven (2,4 miljoen per jaar, red.) ook de helft lager. We zullen dan een nieuwe lening af kunnen sluiten en mogelijk per jaar een paar extra ton kwijt zijn. Dat kan PSV beslist dragen. Ik maak me meer zorgen over de huur die wij moeten betalen voor de parkeergarage bij het stadion."

PSV zit komende zomer goed op de transfermarkt, denkt Sanders. "Toch hebben we afgelopen winter geen gekke dingen willen doen. In de winterstop stond Adam Maher als eerste prioriteit op het lijstje van de technische staf. Dat hebben we geprobeerd en is mislukt. Verder is door de staf in de zomer inderdaad gezegd dat het elftal kampioenswaardig is. We hebben nog wel geprobeerd versterking te halen, maar dat is op niets uitgelopen. De verdediging slecht? Ik vraag me af of ze het bij andere topclubs achterin zoveel beter voor elkaar hebben. De ontwikkeling van Mathias 'Zanka' Jörgensen is inderdaad een tegenvaller. We hadden hele hoge verwachtingen van hem en die zijn helaas nog niet uitgekomen. Wie moet je dat verwijten? Soms scout je een speler uitgebreid en is iedereen laaiend enthousiast, zelfs bij andere clubs. Dan blijkt dat iemand in een andere omgeving minder presteert. Komende zomer verwacht ik dat bij ons mogelijk drie of vier spelers getransfereerd worden. Onze groep vertegenwoordigt veel waarde, dat mag ook wel eens gezegd worden."
:drecul.gif: :excited.gif: :drecul.gif:
Afbeelding
15 mei 2011.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 21, 2013 2:53 pm

Over het gezeur van PSV over de arbitrage heeft Sanders ook nog wat te zeggen:
Calimero-gedrag? We mogen toch wel iets vinden als club? Laat ze maar zeuren. PSV is 14 keer kampioen geworden in de afgelopen 27 jaar. We hadden in Eindhoven een kleinere achterban en minder financiële middelen dan elders. Desondanks is PSV een topclub geworden. Ik lig niet wakker van Calimero, wat mij betreft maken ze het de tweede mascotte naast Phoxy. Dat wij ons verstoppen voor de media, is daarnaast complete onzin. Nergens wordt iemand de gelegenheid gegeven om vijftien minuten iets rustig uit te leggen. Ondertussen wordt van alles geroepen wat aantoonbaar niet klopt. Halve waarheden in kwaliteitskranten en op tv zijn schering en inslag, hoor en wederhoor wordt lang niet altijd meer toegepast.

Sanders is ook kritisch op de eigen organisatie, als het gaat om het ontwikkelen van jeugdspelers bij PSV. "Als wij afspraken maken over meetrainen van jonge spelers met de eerste selectie, moeten die worden nagekomen. Daar sta ik voor. Er is geen enkel bezwaar om een groep van vier of vijf talenten structureler bij het eerste elftal te betrekken. Dat doen we volgend seizoen zeker." De afgelopen jaren heeft de jeugdopleiding veel te weinig opgeleverd, nu is er gelukkig een aantal talenten dat op doorbreken staat. Niet voor niets hebben we zo'n grote naam (Phillip Cocu, red.) dit jaar op de A1 gezet, dat is bewust geweest."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 21, 2013 3:04 pm

Het verhaal dat ze naar hun grootste talenten afsteken is helemaal een giller. Blijkbaar hebben ze in Eindhoven 4 of 5 spelers in de categorie Bazoer, Fischer, Klaassen rondlopen. Die hebben ze toegezegd dat ze met het eerste elftal mogen meetrainen, maar Dick Advocaat zegt: "OPZOUTEN! Komt HE-LE-MAAL niets van in!" Ook al hebben die jongens een hogere handelingssnelheid dan Marcelo, Hutchinson en Wijnaldum, hij wil er niet aan.

In de PSV organisatie zijn 2 of 3 mensen die wel de bevoegdheid maar niet de ballen hebben om Advocaat in deze terug te fluiten. Dus tegen die jeugdspelers zegt men maar: "Volgend seizoen komt er een trainer die de afspraken die we een half jaar geleden met jullie hebben waargemaakt misschien wel gaat nakomen. We mogen niet zeggen wie die persoon is, maar hij komt er echt hoor!" :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 21, 2013 8:02 pm

De Übercalimero mag natuurlijk niet ontbreken! :biggthumpup.gif:

Van Raaij: "Uitspraken Advocaat maken het erger"

Al vier seizoenen op rij geen titel en dan viert de club komende zomer ook nog eens het honderdjarig bestaan. Het kampioenschap moet behaald worden, zo werd bij PSV al volop benadrukt. Oud-voorzitter Harry van Raaij ziet de ontwikkelingen in Eindhoven nu met lede ogen aan.

"Het doet mij verschrikkelijk pijn", begint Van Raaij in De Telegraaf. "PSV is gestart als de grote kampioenskandidaat, maar door een terugval na de winterstop moeten we nu weer voor het ergste vrezen."

"Dat onder anderen trainer Dick Advocaat zelf de druk van 'kampioen moeten worden' erop heeft gelegd, maakt het allemaal een graadje erger als het niet lukt. PSV heeft de titel hard nodig", gaat de voormalig preses verder.

De prestaties zijn één, het wangedrag van enkele spelers komt daar nog eens bij. Tot verbazing van Van Raaij haalde directeur Tiny Sanders woensdag stevig uit naar de spelersgroep, waar hij als algemeen directeur ook verantwoordelijk voor is.

"Vooral de uitspraak dat 'spelers die als doodnormale jongens zijn binnengekomen na anderhalf jaar vreemde trekken vertonen' heeft mij verwonderd. Als je dat als clubleiding constateert, moet je er iets aan veranderen", stelt de 76-jarige Van Raaij.

"Iedereen communiceert op zijn eigen wijze, maar ik zou de kritiek op de selectie in deze fase van de competitie liever intern hebben gehouden." Of Sanders gelijk heeft, durft hij niet te zeggen. "Dat weet ik niet. Als directeur Tiny Sanders dat zegt, zal het wel zo zijn. De vele incidenten zijn in mijn ogen voornamelijk individuele gevallen."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 21, 2013 8:27 pm

'Spanning leidt tot vreemd gedrag bij PSV'

Algemeen directeur Tiny Sanders van PSV gaat in op de kritiek die hij de laatste tijd kreeg.

Tiny Sanders wil nog geen conclusies trekken. "We liggen op koers om dit jaar drie prijzen te pakken. Dat de titelambitie is zo nadrukkelijk uitgesproken, is een bewuste keuze geweest. Net zoals de keuze om geen inzage te geven in de technische staf voor komend seizoen. Dat Dick Advocaat weggaat, is iets wat in de media geconcludeerd mag worden. Maar stel nou dat hij hier binnen komt met Phillip Cocu en Ernest Faber en zegt dat ze alle drie volgend jaar nog een klus willen klaren. Met dat scenario hou ik rekening. Advocaat is eerder van gedachten veranderd, vorig jaar zei hij in eerste instantie nee tegen een aanbod van PSV." Sanders weigert te bevestigen dat Advocaat weggaat, terwijl gezaghebbende media dat allang gemeld hebben. "Iedereen mag dat voor eigen rekening opschrijven, wij zeggen dit niet. Vorig jaar heeft de trainer in de winterstop laten weten dat hij zou vertrekken. Dat is ons niet goed bevallen en mede daarom brengen we het laatste stuk nu niet naar buiten. We weten waar we naar toe willen, ook als we gaan kampioen worden."

Wat is dan de positie van technisch manager Marcel Brands? Sanders desgevraagd: "Er is ook in dat geval geen enkele reden om hem ter discussie te stellen. Ik heb zelden zo'n integer iemand gezien met zo'n groot netwerk en zoveel kennis, die keihard werkt. Stuur mij dan maar weg, dat lijkt me voor de continuïteit van de club een stuk beter. Ik wilde deze functie in eerste instantie voor minstens vier en maximaal acht jaar vervullen. Ik denk daar nu anders over, maakt van die acht maar een zes."

Sanders is vooral geroemd om de financiële herstructurering van PSV. Een aangekondigd onderzoek van de Europese Commissie zou de hele operatie uit 2011 alsnog in gevaar kunnen brengen, is de gedachte van de buitenwereld. Sanders: "Wij gaan ervan uit dat helemaal geen sprake is van staatssteun. Dat is door een taxateur en juristen uitgezocht.

Maar als het mis zou gaan, is er nog geen man overboord. Stel dat de grond die PSV verkocht maar de helft van de 48 miljoen waard zou zijn en dat PSV dat moet terugbetalen. Op dat moment wordt de jaarlijkse vergoeding aan de gemeente Eindhoven (2,4 miljoen per jaar, red.) ook de helft lager. We zullen dan een nieuwe lening af kunnen sluiten en mogelijk per jaar een paar extra ton kwijt zijn. Dat kan PSV beslist dragen. Ik maak me meer zorgen over de huur die wij moeten betalen voor de parkeergarage bij het stadion."

Sanders maakte zich binnen PSV sterk om een signaal af te geven over de arbitrage aan de KNVB. "Met een paar clubs hadden we al een brief voorbereid met verbeterpunten, PSV deed het ook nog individueel. We wilden de boel wakker schudden in de week voor Feyenoord-PSV, bewust na een overwinning op Utrecht. Calimero-gedrag? We mogen toch wel iets vinden als club? Laat ze maar zeuren. PSV is 14 keer kampioen geworden in de afgelopen 27 jaar. We hadden in Eindhoven een kleinere achterban en minder financiële middelen dan elders. Desondanks is PSV een topclub geworden. Ik lig niet wakker van Calimero, wat mij betreft maken ze het de tweede mascotte naast Phoxy. Dat wij ons verstoppen voor de media, is daarnaast complete onzin. Nergens wordt iemand de gelegenheid gegeven om vijftien minuten iets rustig uit te leggen. Ondertussen wordt van alles geroepen wat aantoonbaar niet klopt. Halve waarheden in kwaliteitskranten en op tv zijn schering en inslag, hoor en wederhoor wordt lang niet altijd meer toegepast.

Sanders is ook kritisch op de eigen organisatie, als het gaat om het ontwikkelen van jeugdspelers bij PSV. "Als wij afspraken maken over meetrainen van jonge spelers met de eerste selectie, moeten die worden nagekomen. Daar sta ik voor. Er is geen enkel bezwaar om een groep van vier of vijf talenten structureler bij het eerste elftal te betrekken. Dat doen we volgend seizoen zeker." De afgelopen jaren heeft de jeugdopleiding veel te weinig opgeleverd, nu is er gelukkig een aantal talenten dat op doorbreken staat. Niet voor niets hebben we zo'n grote naam (Phillip Cocu, red.) dit jaar op de A1 gezet, dat is bewust geweest."

Zelfreflectie is Sanders niet vreemd. "PSV is nog altijd een warme en open club en dat blijft zo. Of mijn persoonlijkheid daar goed bij past? Die vraag krijg ik wel vaker. Op termijn moet iemand anders het daarom weer overnemen. PSV zat bij mijn aantreden in een tijd waarin een aantal mensen tien of vijftien jaar in dienst was en kabbelde. Er moest een grote herstructurering worden doorgevoerd. Het kon zo niet allemaal doorgaan en daar ben ik voor aangesteld. Denk niet dat ik doof ben voor signalen."

Het aantal besloten trainingen wordt bijvoorbeeld geëvalueerd. "Natuurlijk gaan we ook dat komend seizoen in overleg met de technische staf opnieuw bekijken." PSV wil hoe dan ook een geslaagd jubileumjaar willen vieren, Sanders heeft er nog steeds vertrouwen in. "Kijk ook eens wat we de afgelopen honderd jaar al allemaal bereikt hebben."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do mar 21, 2013 8:56 pm

:biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Oscarito

Bericht door Oscarito » do mar 21, 2013 10:06 pm

Jöhnk schreef:Ik vraag me af wie er zo enthousiast was over Zanka? Want de supporters van FC Kopenhagen waren het er unaniem over eens dat hij er weinig van kon. En op het EK-21 in Denemarken werd hij aan alle kanten voorbij gelopen tegen Ijsland.
PSV scouts waren echt enthousiast over hem. Zagen een topper in hem. Ik heb tegen ze gezegd dat ik vond dat ie er helemaal geen hol van kon, zeiden ze dat PSV geen Alex meer konden halen, er geen geld was en dus een niveau lager moest kijken. Zelfde met Tyton... Bla, bla...

Dat is het hele probleem bij PSV, totaal geen inventiviteit en lange termijn visie. En dat ligt simpelweg aan de beleidsbepalers. Maar ondertussen wel miljoenen uitgeven aan spelers die de club niet naar het volgende niveau helpen. Na het bijna-faillissement hadden ze een voorbeeld moeten nemen aan Feyenoord (wel uit noodzaak geboren maar allez). Vanaf nul beginnen en inzetten op de jeugd met gerichte aankopen. Altijd naar de lange termijn kijken, wordt je liever 7 op de 10x kampioen als je de eerste twee jaar geen kampioen wordt of wil je snel succes door de komende twee jaar kampioen te worden en uiteindelijk in 10 seizoenen maar 4x kampioen te worden ipv die 7x?

Maar ja, volgens PSV is er helemaal niks aan het handje. Marcelo en Derijck kunnen goede statistieken overhandigen, zelfs in het grote Nederlands elftal worden fouten gemaakt, de media zoekt PSV continu, publiek staat niet achter hun club, scheidsrechters benadelen PSV altijd. Ole!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do mar 21, 2013 11:11 pm

Toch denk ik dat er heel wat gaat gebeuren bij PSV als het weer geen kampioen wordt. Sanders neemt er al een voorschot op door te stellen dat hij eigenlijk niet zo lang meer wil blijven.

We kunnen er kort over zijn: als PSV geen kampioen wordt is de aanstelling van Dick Advocaat een mislukking. Hij moet namelijk presteren, verder deugt hij grof gezegd nergens voor. De lange termijn interesseert hem niet, de titel interesseert hem niet, niets interesseert hem, behalve zijn CV en naar ik aanneem een dikke bonus. In feite heeft Marcel Brands, daartoe in staat gesteld door Sanders, Russische roulette gespeeld.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 21, 2013 11:35 pm

Als ik het zo van buitenaf bekijk is er daar geen sprake van een topsportklimaat. Het ligt aan iedereen behalve aan PSV. Tja, zo werkt het natuurlijk niet. En nu begint de directie de spelers ook al publiekelijk af te vallen. Het is een bende daar.

Aan de andere kant is de competitie zo grillig. Het kan over een paar weken weer helemaal anders liggen. Als ik er nu naar kijk verwacht ik het niet maar PSV kan er aan het einde van het seizoen zomaar met de dubbel vandoor gaan. Dat zou dan ondanks die bende zijn maar dan staan de zaken er toch ineens wat anders voor.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr mar 22, 2013 9:15 am

EINDHOVEN - Het door PSV geplande jubileumduel juli staat op losse schroeven.

De wedstrijd zou worden gespeeld in het kader van het 100-jarig jubileum van de club. Droomtegenstander FC Barcelona bleek eerder al niet haalbaar, onderhandelingen met AC Milan en Benfica verlopen ook moeilijk. PSV moet veel geld betalen aan deze teams en heeft daarnaast niet de zekerheid dat het eigen stadion in juli goedgevuld is. Afblazen van de jubileumwedstrijd is nog niet aan de orde, maar wel een serieuze optie.
Zou ook wel een beetje genant zijn als het daarom niet doorgaat.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

roelf

Bericht door roelf » vr mar 22, 2013 9:19 am

Wedstrijdje tegen de nieuwe kampioen. Lijkt me wel wat.

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr mar 22, 2013 11:51 am

Inderdaad. Wat is er mis met een jubileumwedstrijdje in augustus in de Amsterdam Arena. We noemen het de Johan Cruijffschaal. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr mar 22, 2013 2:45 pm

EINDHOVEN - Het CDA in Eindhoven verbaast zich erover dat wethouder Staf Depla niet bij de Europese Unie heeft gecontroleerd of de aankoop van grond van PSV wel geoorloofd was. De partij stelt dat Depla eerder had toegezegd om Brussel op de hoogte te stellen, maar dit heeft nagelaten.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 25, 2013 8:51 pm

Haha Sanders is goed bezig. Vraagt mensen van binnen en buiten de club om het gedrag te analyseren van de spelersgroep. Advocaat, de spelers en de technische staf weten van niks.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 25, 2013 10:15 pm

Wie is de mol? :hypocrite.gif:

Plaats reactie