Voetbal International (TV)

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Thijs » vr mar 15, 2013 9:50 am

Haha, ik vind het zelf ook altijd leuk om mensen een beetje te fucken/stangen, of ze gek te krijgen. Wat dat betreft is Genee echt de oppergod in het zuigen.

Geniaal hoe hij dat doet. Die heerlijk IRRITANTE manier van discussievoeren ook.

"Oh, is dat zo? :)'"
"Ik begrijp dat ik het fout heb?"

We kennen allemaal die onuitstaanbare figuren wel die zo discussieren, je wil ze echt aanvliegen maar je MOET RUSTIG blijven...want je wil je natuurlijk nooit laten kennen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Le T.

Bericht door Le T. » vr mar 15, 2013 9:51 am

Marillion schreef:
Le T. schreef:En dat bekritiseert Van Gaal voor zijn omgang met "kritische" vragen?
Inderdaad, week in week uit is 'ie aan de beurt en vervolgens doet Derksen precies hetzelfde.
Verschil is dat Derksen daadwerkelijk een kritische vraag kreeg, terwijl Van Gaal wordt geacht vriendelijk te reageren op een negatieve mening van een journalist.

Het enige journalistieke van VI is dat ze zoals alle journalisten vinden dat journalisten en wat daar voor door moet gaan boven elke kritiek verheven zijn en elkaar altijd moeten dekken. Elke trainer, hulptrainer, clubbestuurder of 17-jarige voetballer die zich zo zou aanstellen met zo'n kontverhaal was op dit moment dan ook al volledig afgemaakt door de collectieve pers.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mar 15, 2013 10:02 am

Derksen zit vanavond weer gewoon aan tafel, hoor ik net. Hoe geloofwaardig ben je dan... :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » vr mar 15, 2013 10:30 am

Duke schreef:Derksen zit vanavond weer gewoon aan tafel, hoor ik net. Hoe geloofwaardig ben je dan... :excited.gif:
Kijkcijfers galore!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Toppie

Bericht door Toppie » vr mar 15, 2013 10:36 am

VI staat voor Voetballoze Idioten

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mar 15, 2013 1:12 pm

Johan heeft nog steeds niet gezegd waarom genee geen gelijk kan hebben. Erg zwak. Waarschijnlijk weet hij het niet.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mar 15, 2013 4:28 pm

Johan Derksen eist van de directie van RTL dat Wilfred Genee niet langer de redactie van het tijdschrift VI afbrandt. Dat heeft de voetbalanalist en hoofdredacteur van het magazine gezegd tegen RTV Rijnmond. De redacteuren van VI weigeren nog in het gelijknamige tv-programma aan te schuiven zolang Genee daar presentator is.

'Ik wil eerst met de directie van RTL praten. Als ze mij niet de garantie geven dat Genee niet langer zijn eigen merk beschadigt, dan ga ik daar niet meer aan tafel zitten. En dan kan het programma ook geen Voetbal International meer heten. Ik ben er niet van gediend dat Genee over de rug van VI-redacteuren wil scoren. Hij heeft niet door dat hij zijn eigen merk beschadigd', zegt Derksen tegen VI Radio.

zeux

Bericht door zeux » vr mar 15, 2013 5:13 pm

Stalinist, die Derksen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thom

Bericht door Thom » vr mar 15, 2013 5:26 pm

Die proleet van een Derksen liet zich goed kennen. Ik hoorde het gesprek via mijn telefoon via mijn oortjes en dan hoor je hem echt zich inhouden, zijn ademhaling verraadt zijn woede. En Genee heeft iig gelijk in de zin dat hij als journalist het volste recht heeft dingen te beweren; ondanks hun professionele relatie gaat hij er vol in. En het verbaast me niets als hij gelijk heeft. Ik kan niet wachten tot Genee triomfantelijk zijn gelijk haalt bij vi tv. Derksen heeft altijd kritiek op van Gaal omdat hij in wezen hetzelfde karakter heeft: compromisloos en stronteigenwijs. Verschil tussen de 2: van Gaal heeft iets gedaan met zijn leven.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

zeux

Bericht door zeux » vr mar 15, 2013 5:35 pm

Ik ben op zich wel benieuwd hoe dit afloopt.

Ik denk dat Genee kwa 'inhoud' sterk staat in deze zaak. Dat toont de reactie van Derksen eigenlijk al aan, want hij heeft geen inhoudelijk weerwoord tegen Genee.

Wat Derksen misschien ondeschat is dat hij een vetrekkende hoofdredacteur is. Wat hij nu eist is niet alleen on-journalistiek, maar censuur én chantage tegelijk. Lijkt me niet goed voor het imago van VI, dus het kan dat de uitgever er niet blij mee is. Door zijn vertrek als hofdredacteur is Derksen feitelijk al 'schnee von gestern', dus in principe makkelijk te dumpen.
Aan de andere kant, geloof ik niet dat de VI-lezers nu zo principieel van aard zijn, dus het kan ook meevallen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mar 15, 2013 6:03 pm

Derksen heeft natuurlijk een punt. VI sponsort het programma, en een sponsor kun je niet op deze manier behandelen. Het is in ieder geval niet slim. Als Frank de Boer zou zeggen dat aegon bagger is, dan zouden er ook heel wat mensen niet blij worden. In de eerste plaats bij aegon zelf.

Verder vraag ik me af hoe journalistiek relevant het punt van Genee is? Hij heeft blijkbaar declaratiebonnetjes in handen gekregen. Met welk doel was dat? En wat doet het precies af van de essentie van het verhaal van VI?

zeux

Bericht door zeux » vr mar 15, 2013 6:14 pm

Jöhnk schreef:Derksen heeft natuurlijk een punt. VI sponsort het programma, en een sponsor kun je niet op deze manier behandelen. Het is in ieder geval niet slim. Als Frank de Boer zou zeggen dat aegon bagger is, dan zouden er ook heel wat mensen niet blij worden. In de eerste plaats bij aegon zelf.

Verder vraag ik me af hoe journalistiek relevant het punt van Genee is? Hij heeft blijkbaar declaratiebonnetjes in handen gekregen. Met welk doel was dat? En wat doet het precies af van de essentie van het verhaal van VI?
VI is een journalistiek medium. Althans dat wil het zijn. Dit raakt aan hun journalistieke identiteit.

Als VI fout zit, moet je dat kunnen melden. Óók van binnenuit. Zelfkritisch zijn is een ongelooflijk belangrijke eigenschap voor journalistieke media, zéker als je ook anderen de maat neemt.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mar 15, 2013 6:21 pm

Dan zou je eerst intern uit moeten zoeken of het allemaal klopt en als dat niet is, het dan naar buiten brengen.

zeux

Bericht door zeux » vr mar 15, 2013 6:25 pm

Ah, ok, Derksen mag Genee aan de lopende band afzeiken en andersom mag niks? Als Derksen relaxter had gereageerd op Genee was er niks aan de hand geweest. Maar zijn ego kon het niet hebben dat Genee een scoop had.

Derksen roept om censuur van Genee. Een journalist (laat staan hoofdredacteur) onwaardig.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mar 15, 2013 6:26 pm

Genee verliest zich in de details. Wie is daar nou in geinteresseerd?

De manier waarop dit gaat, komt me erg bekend voor. Er komt kritiek op de leiding van een club, en vervolgens wordt degene die de kritiek leverde zwartgemaakt door middel van het lekken van 'bewijsmateriaal'. Shoot the messenger!

zeux

Bericht door zeux » vr mar 15, 2013 6:27 pm

Jöhnk schreef:Genee verliest zich in de details. Wie is daar nou in geinteresseerd?
Precies het probleem van de huidige tijd.

Inhoud doet er blijkbaar niet meer toe.

zeux

Bericht door zeux » vr mar 15, 2013 6:30 pm

Jöhnk schreef:
De manier waarop dit gaat, komt me erg bekend voor. Er komt kritiek op de leiding van een club, en vervolgens wordt degene die de kritiek leverde zwartgemaakt door middel van het lekken van 'bewijsmateriaal'. Shoot the messenger!
Blijkbaar had Genee beet met dat bewijsmateriaal. Als Derksen met zijn redacteuren sterk had gestaan, had hij Genee weg kunnen blazen met tegenfeiten. Dàt was journalistiek geweest.
Het feit dat Derksen vol voor de enkels van Genee ging en niet de bal (en nu voor zijn 'kop' gaat), is behoorlijk veelbetekenend. Dat betekent dat de 'messanger' weinig in handen heeft. Ook het voorkomen van de rechtzaak wijst daarop.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mar 15, 2013 6:40 pm

Het zwartmaken van Van de Velde is de inhoud helemaal niet. Het is de afleidingsmanoeuvre. Zoals ik al zei: shoot the messenger.

zeux

Bericht door zeux » vr mar 15, 2013 6:51 pm

Volkskrant:
'Met jouw talent kun je in vijf minuten meer dan twee onderzoeksjournalisten in veertien dagen. Zoek het lekker uit met je hele handel.' Na die opmerking richting collega-presentator Wilfred Genee liep VI-hoofdredacteur en tv-presentator Johan Derksen gisteren weg uit de tv-studio van Voetbal International. De onenigheid is dusdanig hoog opgelopen dat Derksen naar de directie van RTL stapt om zijn collega op de vingers te laten tikken. Toch zijn de kemphanen vanavond weer tot elkaar veroordeeld.

Het meningsverschil tussen de presentatoren betreft een conflict tussen voetbalclub SC Heerenveen en voetbalblad VI. Maandag maakte de club bekend een rectificatie te willen afdwingen via de rechter. Redacteuren van VI hadden geschreven over een boekhoudkundige truc van directeur Robert Veenstra, de club beweert echter dat VI de cijfers fout heeft uitgelegd. Inmiddels zijn club en blad in gesprek over een schikking en is de rechtszaak aangehouden.

De kwestie was voor collega-presentator Wilfred Genee van tv-programma VI aanleiding om Derksen enkele dagen op rij aan een vragenvuur te onderwerpen en zelf een belletje te plegen met de Friese voetbalclub. Genee kwam na eigen onderzoek tot de conclusie dat het verhaal van Derksens redacteuren rammelt. Gisteren aan het einde van een live uitzending over Europaleague-voetbal was de zaak weer onderwerp van gesprek. Toen werd het Derksen allemaal eventjes te veel.

Gekibbel
'Jij hebt twee avonden te kennen gegeven dat je totaal niet op de hoogte was van de gang van zaken. Je hebt enkel onzin uitgeslagen', bromde Derksen. 'Oh, dus dat was het. Ga door. Leg eens uit.', tartte Genee. Derksen: 'Je was de sprekende papegaai van Veenstra.' Zo ging het gekibbel een minuut of vijf door.

Genee, zo bleek, kreeg van clubdirecteur Veenstra een kijkje in de boekhouding van Heerenveen en raakte daardoor overtuigd van het gelijk van Veenstra. 'In die papieren wordt het tegendeel bewezen.' Derksen wilde het niet horen: 'Jij pleegt één telefoontje met Veenstra en zet redacteuren van VI voor lul. Je wilt goedkoop scoren.' Genee: 'Ik probeer de waarheid op tafel te krijgen.' Derksen: 'Schei nou toch uit, Wilfred.' Tenslotte stond Derksen op met de mededeling: 'Als VI willen we niks meer met jou te maken hebben.' Terwijl Derksen uit beeld liep, riep Genee hem nog met opgetrokken wenkbrauwen na: 'En tot morgen... of niet?'

'Onze vreemde band'
Vanochtend hebben beide kemphanen in verschillende radioprogramma's gereageerd op de ruzie. Genee zei (onder meer) op Radio 2 dat hij verwachtte dat zijn collega vanavond weer zal aanschuiven. 'Al was hij (Derksen, red.) wel behoorlijk boos. We praten eigenlijk nooit iets uit. We werken al elf jaar samen, hebben heel veel aanvaringen gehad maar spreken dat nooit uit. Dat is onze vreemde band.'

Derksen liet aan Radio Rijnmond weten aan een contract gebonden te zijn. 'Ik moet wel. Ik heb pas bij RTL mijn contract met vier jaar verlengd.' Hij zei een gesprek te willen met de directie van RTL. Zijn collega-presentator moet ophouden met het 'afbranden van VI-redacteuren'. 'Het is namelijk niet de Wilfred Genee-show.'

Ook aan zijn eigen VI gaf Derksen een interview. 'Het gaat niet om mij. Het gaat om redacteuren die uitstekende prestaties leveren en die door meneer Genee eventjes weggezet worden als jongens die foute informatie spuien.' Derksen wil van RTL de garantie dat Genee niet het merk Voetbal International 'doorlopend ter discussie kan stellen'. Als RTL daarmee niet akkoord gaat, wil Derksen niet meer aanschuiven. Vooralsnog gaat hij vanavond 'met frisse tegenzin' naar de studio. Vanavond de volgende aflevering van de Wilfred- en Johanshow, 20.30 uur, RTL-7.
Dus: VI beschuldigt Veenstra van boekhoudkundig gesjoemel (nogal een aantijging) en Genee heeft informatie gezien waaruit blijkt dat die aantijging onjuist is. Daar draait het dan toch om?

Als VI keiharde bewijzen heeft dat er boekhoudkundig dingen fout zitten bij Veenstra, kunnen ze met een gerust hart de rechtzaak afwachten. Zoals Derksen aanvankelijk ook stoer wilde doen geloven ('we hebben tientallen rechtzaken per jaar'). Maar dat durven ze niet.

Het lijkt er dus op dat de VI-redadteuren iets te hard van stapel zijn gelopen. Foutje. Kan gebeuren. Beetje dom. Maar het is Genee die dat blootlegt. En die Derksen daar in VI TV mee confronteert. En dat pikt het ego Derksen niet. Vandaar deze soap. Als Derksen 'groter' had gereageerd, was er niks aan de hand geweest, had Veenstra een interviewtje op bladzijde 65 van VI gehad en kraaide er niemand meer naar.

Le T.

Bericht door Le T. » vr mar 15, 2013 7:02 pm

Thom schreef:Die proleet van een Derksen liet zich goed kennen. Ik hoorde het gesprek via mijn telefoon via mijn oortjes en dan hoor je hem echt zich inhouden, zijn ademhaling verraadt zijn woede. En Genee heeft iig gelijk in de zin dat hij als journalist het volste recht heeft dingen te beweren; ondanks hun professionele relatie gaat hij er vol in. En het verbaast me niets als hij gelijk heeft. Ik kan niet wachten tot Genee triomfantelijk zijn gelijk haalt bij vi tv. Derksen heeft altijd kritiek op van Gaal omdat hij in wezen hetzelfde karakter heeft: compromisloos en stronteigenwijs. Verschil tussen de 2: van Gaal heeft iets gedaan met zijn leven.
Verschil is ook dat Van Gaal juist wel antwoord geeft op inhoudelijke vragen en niet iets afdoet met 'jij weet er niks van', terwijl hij dan wél een punt zou hebben.
Jöhnk schreef:Derksen heeft natuurlijk een punt. VI sponsort het programma, en een sponsor kun je niet op deze manier behandelen. Het is in ieder geval niet slim. Als Frank de Boer zou zeggen dat aegon bagger is, dan zouden er ook heel wat mensen niet blij worden. In de eerste plaats bij aegon zelf.
Zijn het nou journalisten of sponsoren? Ik snap überhaupt niet dat mensen kijken naar 'interviews' waarbij de ene journalist informeert naar de speculaties en meninkjes van een directe collega, maar als ze dan ook nog boven elke kritiek verheven zouden moeten zijn als ze een serieuze beschuldiging doen dan moet je ook helemaal ophouden journalistiek te pretenderen. Alsof ze elkaar, en dan bedoel ik het hele voetbaljournaille, niet voldoende de hand boven het hoofd houden.
Dat had Derksen dan mooi kunnen vertellen, maar dan moet je wel tegen een kritische vraag kunnen en niet als een klein kind reageren
Zeux schreef:

VI is een journalistiek medium. Althans dat wil het zijn. Dit raakt aan hun journalistieke identiteit.

Als VI fout zit, moet je dat kunnen melden. Óók van binnenuit. Zelfkritisch zijn is een ongelooflijk belangrijke eigenschap voor journalistieke media, zéker als je ook anderen de maat neemt.
.
Daar ontbreekt het toch al hopeloos aan. Je zou een leuke compilatie kunnen maken van Derksens meningen over voetballers die er hopeloos naast zaten, maar hjj wordt keurig gespaard.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mar 15, 2013 8:23 pm

Afbeelding

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 15, 2013 8:47 pm

Jöhnk schreef:Derksen heeft natuurlijk een punt. VI sponsort het programma, en een sponsor kun je niet op deze manier behandelen. Het is in ieder geval niet slim.
Derksen is een beetje hypocriet. Laten we het niet hebben over het feit dat hij zich regelmatig voor het karretje van Cruijff laat spannen. Maar als je hoort hoe hij over sponsor gillette praat, is het een wonder dat die zich nog niet hebben teruggetrokken.
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mar 15, 2013 9:08 pm

Gillette zal daar de humor toch wel van inzien? Ze moeten zich pas zorgen gaan maken als iemand met het voorkomen van Johan Derksen die scheermesjes wél gaat aanprijzen. :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » vr mar 15, 2013 9:15 pm

Is er iemand die kijkt?

Ik kan RTL7 niet ontvangen in Sharjah.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mar 15, 2013 9:23 pm

Roddel uitgebreid mee. Met Derksen versus Genee

Iemand benieuwd naar sappige details van de veelbesproken televisiefittie tussen Johan Derksen en Wilfred Genee? Daar komen ze dan. Allereerst: het privé-oorlogje was zeker niet gespeeld, dit soort knetterende ruzies zijn schering en inslag op de VI-burelen. Aanleiding is een artikel over S.C. Heerenveen in de papieren VI van topverslaggevers Knipping & Van Duren. Dit duo heeft VI zowel financieel als publicitair de laatste jaren op de kaart gezet met bestsellende voetbalboeken. Geen wonder dus dat hoofdredacteur Derksen juist hun rug dekt. In het gewraakte artikel staan echter onjuistheden die voor Heerenveen-directeur Veenstra reden waren om naar de rechter te stappen. Om een vonnis te voorkomen is er nu voor een middenweg gekozen: Veenstra mag in VI uitgebreid zijn kant van het verhaal komen uitleggen. Is hij niet tevreden met het resultaat dan gaat de rechtszaak alsnog door. Genee wist dat omdat hij een hotline met Veenstra heeft en dit irriteert Derksen. Niet dat hij iets te willen heeft want hij heeft gewoon een contract met RTL en zal vanavond dus gewoon moeten aanschuiven. Overigens is het wel 100% bullshit dat alle overige VI-verslaggevers 'klaar zijn' met Genee, zoals Derksen claimt. Het betreft gewoon een solo-actie van De Snor die niet wil dat zijn verslaggevers tegengas krijgen van Genee. Knipping & Van Duren worden vanwege hun reputatie volledig gesteund door Derksen, maar dit zorgt voor irritatie op de VI-redactie. Bij eenzelfde soort verhaal waarbij een VI-verslaggever een conflict had met Gertjan Verbeek koos Derksen echter de kant van de AZ-trainer omdat deze anders zijn bijdrage aan het programma Derksen & ... zou staken. VI is daarnaast sinds de bekendmaking van de opvolger van Derksen een soort mijnenveld van gedeukte ego's. De beslissing van de VI-directie om een externe opvolger van Derksen te benoemen, werd tijdens zijn vakantie achter zijn rug om teruggedraaid waarna Thijs van Veghel en Tom van Hulsen, twee protegés van Derksen, de functie kregen. Sindsdien is de redactie verdeeld in twee kampen hetgeen epische vecht-TV oplevert. Zo, nu bent u weer op de hoogte. We wensen alle VI-medewerkers sterkte met de razzia die Derksen zal ontketenen naar aanleiding van deze ontboezemingen. Vanavond kijken we weer. Want Derksen gaat met frisse tegenzin met die vlerk van een Genee aan tafel.
Geenstijl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie