MLB
Moderator: mods
Re: MLB
Het is heerlijk die WBC, prachtig en spannend honkbal op hoog niveau. Daarom is de prestatie van NL ook erg knap, vind ik.Arthur schreef:Ach, ik heb een kaart nodig om op te zoeken waar dat Baltimore van jou ook alweer ligt. Dan vind ik de prestaties van ons underdoglandje tegen veel hoger aangeslagen teams een stuk leuker om te volgen.
Aan de andere kant heeft Nederland dit keer wel een beetje geluk in de 'Aziatische' groep terecht te zijn gekomen. Daar loopt minder MLB rond en dat blijft wel de sterkste competitie. Wat dat betreft heeft Nederland volgens mij in de 'Aziatische groep' zelfs het hoogste MLB-gehalte, met onder meer toptalenten als Simmons, Schoop en Bogaerts in het infield en (oud)MLB-ers in het outfield. Japan League is ook goed, maar toch geen MLB. Aan de andere kant heeft Japan twee keer WBC gewonnen en was Korea (door NL met 5-0 verslagen in de eerste ronde) runner up en Olympisch kampioen (de laaste, zoals al gememoreerd). Dus die Aziaten moet je niet onderschatten. En zo'n team heft natuurlijk ontzettend ervaren spelers.
Cuba is altijd een topnatie geweest, met spelers waarvan zeker een deel MLB-potentie had/heeft. Maar het begint ook een team op leeftijd te worden en de magie gaat er wat van af (structureel verliezen van NL helpt dan niet. :-) ).
Eigenlijk vind ik het knapper dat Nederland in 2009 twee keer de Domincaanse Republiek versloeg. Een jongen als Sydney de Jong - nooit in de VS geweest - die de belangrijke dubbel slaat, dat is mooi. Het 'MLB-gehalte' van dat team was lager, terwijl bij de Domincanen wel allerlei topjongens uit de MLB op het veld stond.
Ben benieuwd wat Nederland in San Francisco gaat doen. Want hoe dan ook, het is een prachtige prestatie!
PS Baltimore is wel een échte sportstad. En IH heeft op zich gelijk dat WBC een mengeling van MLB & Minor League-niveau is, met spelers die net uit de winter komen en daardoor nog niet echt 'warm' zijn. Dus het échte werk is het niet.
Vooral pitchers zijn huiverig om zo vroeg in het seizoen hun arm al onder spanning te zetten. Het seizoen is lang en bij vorige edities is het (met name) pitchers niet goed bevallen om de WBC voorafgaand aan de MLB te doen. Voor infielders ligt het minder scherp, maar ook daarvan haakt nogal wat grote namen af. Gelukkig hoeft een roster maar 24 man te hebben en is de MLB-pool groot genoeg om toch fraaie teams vol topspelers te hebben in de WBC.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
Ja joh helemaal leuk voor de mensen die het WBC wel wat vinden zoals ik al eerder vertelde. Waar ik vooral leuk voor vind is voor de spelers, 95% schat ik zo in, die het MLB niet zullen halen, kijk die nemen ze nooit meer af dat ze een keer in AT&T Park hebben gespeeld, een prachtig ballpark en zoveel mensen kunnen dat niet zeggen.
Tegen wie moeten ze in San Fran?
YNWA
Dat weten we over een week.InnerHarbour schreef:Ja joh helemaal leuk voor de mensen die het WBC wel wat vinden zoals ik al eerder vertelde. Waar ik vooral leuk voor vind is voor de spelers, 95% schat ik zo in, die het MLB niet zullen halen, kijk die nemen ze nooit meer af dat ze een keer in AT&T Park hebben gespeeld, een prachtig ballpark en zoveel mensen kunnen dat niet zeggen.
En 95%?
Jones, Balentien en Bernadina speelden er al.
Schoop speelt bij je eigen Orioles.
Bogaerts is prospect Red Sox.
Simmons heeft heeft al MLB gespeeld voor Braves.
Er zitten een paar heel jonge jongens bij, waarvan nog niet duidelijk is waar hun plafond ligt.
Die 95% ga je niet halen, ouwe zuurpruim.

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
Nou dan doen we 94% ook goed, hoeveel van die prospects halen het, niet veel, sommige snuffelen eraan, Jones is de enige echte.
YNWA
True. Maar jij had het over 'een keer'. En dat hebben er toch al een aantal gehaald.InnerHarbour schreef:Nou dan doen we 90% ook goed, hoeveel van die prospects halen het, niet veel, sommige snuffelen eraan, Jones is de enige echte.

Die Schoop speelt wel een mooi toernooi overigens. Hoeveel kans dicht je die toe binnen de Orioles-organisatie?
- InnerHarbour
Tja, hij is eigenlijk een SS maar dat zie ik niet gebeuren, hij heeft de pas 19 jarige Manny Machado voor zich die de Orioles vorig jaar met op het derde honk hebben gezet. Hardy was en is ook dit jaar nog de SS maar ik verwacht Machado in 2014 op die positie, dat is een geweldige atleet. Schoop heeft volgens mij te horen gekregen dat hij zich moet richten op het tweede honk, speelt hij dat voor Nederland ook niet?
Ik heb hem vorig jaar in Bowie AA aan het werk gezien op 2. Deed dat verdedigend naar behoren maar het waren ook alleen routine plays maar ja die moet je ook goed doen. Aan slag deed hij niet veel maar dat was volgens mijn Amerikaanse vrienden waarmee ik was mijn schuld. Ik bleef maar naar hem schreeuwen in Dutch zodat Schoop vermoede dat hij zich in de twilight Zone bevond.
Ik begrijp dat hij goed staat te slaan, op welke positie in de line up?
Ik heb hem vorig jaar in Bowie AA aan het werk gezien op 2. Deed dat verdedigend naar behoren maar het waren ook alleen routine plays maar ja die moet je ook goed doen. Aan slag deed hij niet veel maar dat was volgens mijn Amerikaanse vrienden waarmee ik was mijn schuld. Ik bleef maar naar hem schreeuwen in Dutch zodat Schoop vermoede dat hij zich in de twilight Zone bevond.

Ik begrijp dat hij goed staat te slaan, op welke positie in de line up?
YNWA
- InnerHarbour
Klote WBC, dagen staan de spelers stil, ze moeten elke dag spelen, zo komen ze slechter in een ritme. Alleen maar last van dat shit toernooi. 

YNWA
NL wordt weer zoek geslagen door Japan. Abe TWEE homeruns in één inning. 8-1 (Simmons had hr in eerste inning), tweede inning. Japan batted around. And still going on.
Om die reden heeft Nederland een paar oefenduels ingelast, toch?InnerHarbour schreef:Klote WBC, dagen staan de spelers stil, ze moeten elke dag spelen, zo komen ze slechter in een ritme. Alleen maar last van dat shit toernooi.
Meulens: 'Bondscoach Cuba is helemaal gek'
Manager Hensley Meulens bleef maandag kalm na de sensationele 7-6 zege van de honkballers op Cuba bij de World Baseball Classic.
"Het is moeilijk in woorden te beschrijven als zoiets voor je ogen gebeurt. Maar ik heb al een paar keer wat meegemaakt", sprak de bondscoach, die als slagcoach van de San Francisco Giants al twee keer de World Series won, lachend.
De winst is voor Meulens een zoete wraak op de Cubaanse coach Victor Mesa, die in de aanloop naar dit duel aangaf dat Nederland niet veel voorstelt en Cuba zeker gaat winnen.
"Die gozer is helemaal gek. Ik dacht toen al, niet reageren en we zien na de wedstrijd wel wie het beste team heeft. En dat is nu gebleken."
Hahaha wat een actie:
http://www.rtl.nl/xl/#/u/46df700b-fcaa- ... 065da68d4a
http://www.rtl.nl/xl/#/u/46df700b-fcaa- ... 065da68d4a
- InnerHarbour
Hier aan het ontbijt in Swansea zie ik dat de VS uitgeschakeld is door Porto Rico boewhahahaha en dan zijn er nog mensen die denken dat dit veel meer is dan een ST toernooi. Welcome back to camp Jonesy! 

YNWA
InnerHarbour schreef:Hier aan het ontbijt in Swansea zie ik dat de VS uitgeschakeld is door Porto Rico boewhahahaha en dan zijn er nog mensen die denken dat dit veel meer is dan een ST toernooi. Welcome back to camp Jonesy!

Haal de caribische spelers uit de MLB en de competitie wordt een stuk minder interessant.

(Dat een Nederlander de American Chauvinist Pig uit gaat hangen is ook hilarisch)
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik ben allesbehalve kenner maar dacht altijd dat Nederland en Italië de Europese grootmachten waren op het gebied van honkbal. Nu zag ik dat Spanje meedeed aan de WBC en geen Italië. Is Spanje beter geworden, of heeft het andere oorzaken?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Italië deed wel mee, in de groep van de USA. Deden het niet slecht. Hebben tweede ronde bereikt, dat lukte Spanje niet. Spanje bestond voor grootste deel uit jongens uit Venezuela en xo (zoals de balangrijkste Nederlanders Antillianen zijn). Italië speelt op WBC met Amerikanen met ergens Italiaanse roots. Bij EK's moet iedereen het zonder MLB doen. Dan is NL het laatste decennium het sterkst. Al verloren ze recent wat EK-finales van Italië. Spanje kan op dat soort toernooien geen potten breken.
Nederland moet tegen Domincaanse Republiek maandag.
Interessante wedstrijd. Vier jaar geleden versloeg NL de DR liefst twee maal, wat toen een sensatie was en door de Dominicanen als een vernedering werd ervaren. Ik verwacht Diegomar Markwell op de heuvel. Veruit beste pitcher bij Nederlanders en gooit goed dit toernooi (tot nu toe :-) ). Domincanen hebben heel goede line-up met topspelers uit de MLB (dig that USA): José Reyes, Robinson Cano, Hanley Ramirez, Eric Aybar, Edwin Encarnacion, Nelson Cruz, daar staat echt wat. En tot op het bot gemotiveerd. Hebben nog geen wedstrijd verloren op WBC.
Interessante wedstrijd. Vier jaar geleden versloeg NL de DR liefst twee maal, wat toen een sensatie was en door de Dominicanen als een vernedering werd ervaren. Ik verwacht Diegomar Markwell op de heuvel. Veruit beste pitcher bij Nederlanders en gooit goed dit toernooi (tot nu toe :-) ). Domincanen hebben heel goede line-up met topspelers uit de MLB (dig that USA): José Reyes, Robinson Cano, Hanley Ramirez, Eric Aybar, Edwin Encarnacion, Nelson Cruz, daar staat echt wat. En tot op het bot gemotiveerd. Hebben nog geen wedstrijd verloren op WBC.
- InnerHarbour
Tja voor een derde wereldland als de DR zal het tweederangs toernooitje wat voorstellen. Het baseball Mekka ziet het voor wat het is en behandeld het zodanig. Nog een paar dagen en dan is die flauwekul weer voorbij.Zeux schreef:Nederland moet tegen Domincaanse Republiek maandag.

YNWA
Ach, bij die Major League teams zitten de stadions blijkbaar wel vol met Amerikanen die massaal komen bekijken hoe hun team een oefenwedstrijd tegen Nederland met grote cijfers verliest... Ieder z'n passie.
- InnerHarbour
Teixeira gaat nog wel wat langer duren, het kan geen fijnere organisatie overkomen.InnerHarbour schreef:Granderson en Teixeira missen minstens april en Pay-Rod is niet terug voor de All-star break, dat zijn een heleboel homeruns, de MFY gaan wat doen, kan niet anders, toch?

YNWA