MLB

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: MLB

Bericht door InnerHarbour » vr mar 08, 2013 4:09 pm

Zeux schreef:
InnerHarbour schreef:Granderson en Teixeira missen minstens april en Pay-Rod is niet terug voor de All-star break, dat zijn een heleboel homeruns, de MFY gaan wat doen, kan niet anders, toch?
Teixeira speelde een matig 2012 als ik het mij goed herinner, a-rod droeg ook vorig jaar al weinig bij. Granderson is een verlies, maar slechts een maandje. Het wordt allemaal toch pas na de AS-break beslist. Tijd zat voor hem.
Win en verlies partijen in april tellen net zo hard mee als in september.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr mar 08, 2013 4:32 pm

Het zal niet de eerste keer zijn dat Yankees een zwakke seizoenstart hebben.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mar 08, 2013 6:25 pm

Zeux schreef:Japan wint van Taiwan in de 10de (bijna 5 uur!).

Nederland-Japan over twee dagen. Tricky game in een uitverkochte Tokyo Dome. En dat geeft een boel lawaai kan ik je zeggen.
Idd. Ik vond het bij de wedstrijd van Nederland in en tegen Taiwan al een heksenketel. Dat zal in dat Tokyo Dome alleen maar heftiger zijn. In Japan is men echt helemaal gek van honkbal. Zou een strakke prestatie zijn als Nederland ook Japan klopt en zich dan plaatst voor de halve finale. A.s. zondagochtend live vanaf 11:00 uur!

zeux

Bericht door zeux » vr mar 08, 2013 6:29 pm

Cruijff schreef:
Zeux schreef:Japan wint van Taiwan in de 10de (bijna 5 uur!).

Nederland-Japan over twee dagen. Tricky game in een uitverkochte Tokyo Dome. En dat geeft een boel lawaai kan ik je zeggen.
Idd. Ik vond het bij de wedstrijd van Nederland in en tegen Taiwan al een heksenketel. Dat zal in dat Tokyo Dome alleen maar heftiger zijn. In Japan is men echt helemaal gek van honkbal. Zou een strakke prestatie zijn als Nederland ook Japan klopt en zich dan plaatst voor de halve finale. A.s. zondagochtend live vanaf 11:00 uur!
Taiwan is heftiger. In Tokyo Dome zingen en juichen ze bijna continu, maar in Taiwan rammen ze drie uur lang met twee plastic toetertjes op elkaar. Wordt je he-le-maal gek van. Heb zowel in Taiwan als in Tokyo Dome wedstrijden gezien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr mar 08, 2013 6:33 pm

Dice K, Itchiro, Chang, Wu, Yu, en noem maar op. Ik heb een hekel aan al die 'Japanners' in de MLB. Hopelijk gaat NL ze pakken.

zeux

Bericht door zeux » vr mar 08, 2013 6:36 pm

Dubbel schreef:Dice K, Itchiro, Chang, Wu, Yu, en noem maar op. Ik heb een hekel aan al die 'Japanners' in de MLB. Hopelijk gaat NL ze pakken.
Heb begrepen dat bij Japan geen MLB-ers meedoen. Allemaal Japan League.

Maar desondanks: hoop dat ze ze pakken!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mar 08, 2013 6:39 pm

Dubbel schreef:Dice K, Itchiro, Chang, Wu, Yu, en noem maar op. Ik heb een hekel aan al die 'Japanners' in de MLB.
Just out of curiosity Dubbel, waarom?
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za mar 09, 2013 12:13 pm

Leuk strategisch potje aan de gang tussen Taiwan en Cuba.
Long ball én small ball. Nice.

Cuba staat wel op scherp. Het verlies tegen NL zit niet lekker. Ze zijn er nu vanaf de eerste inning bij met de kop.

zeux

Bericht door zeux » za mar 09, 2013 1:21 pm

Cuba geeft gas in de vijfde en zesde inning, Taiwan wordt weggeslagen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mar 09, 2013 4:20 pm

Het systeem zit zo in elkaar dat als Nederland morgenochtend van Japan verliest er mogelijk weer een ontmoeting wacht met Cuba, toch? Om te bepalen wie het laatste ticket naar de USA binnenhengelt.

Die Cubanen blijven hoe dan ook gevaarlijke klanten. Honkballand bij uitstek.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mar 09, 2013 4:23 pm

Overigens stoor ik me er aan dat de publieke omroep hier live geen zendtijd aan besteedt. Elke seconde van het schaatsen krijgen we altijd wel voorgeschoteld, maar morgen zijn we louter op de livestream op nos.nl aangewezen. Wellicht dat ze na 13:15 uur de wedstrijd ff oppakken, maar dan ben ik al richting de Arena.

zeux

Bericht door zeux » za mar 09, 2013 4:31 pm

Cruijff schreef:Het systeem zit zo in elkaar dat als Nederland morgenochtend van Japan verliest er mogelijk weer een ontmoeting wacht met Cuba, toch? Om te bepalen wie het laatste ticket naar de USA binnenhengelt.

Die Cubanen blijven hoe dan ook lastige klanten. Honkballand bij uitstek.
Yep, als NL van Japan verliest, wacht opnieuw Cuba. En dan wordt het andere koek.

Mesa, de coach van Cuba, is superfanatiek. Die voelt het verlies tegen NL heel erg nadrukkelijk als een persoonlijke nederlaag. Die zal echt alles uit de kast trekken om NL te verslaan.

Hoorde van de commentatoren vandaag dat de Cubanen bij het inslaan alle spelers aan het eind van de BP een serie stootslagen hebben laten oefenen. Cuba is een powerhit-natie. Hard slaan, homeruns. Dat ze Aziaten met hun eigen spelletje - smallball - willen bestrijden, zegt genoeg over de motivatie van de Cubanen. En het werkte. Een opoffering-stootslag van Abreu - normaal gesproken een powerhitter - lokte een fout van de Taiwanezen uit in de vijfde inning, waarna de boel ging rollen en Taiwan totaal weggespeeld werd (met harde klappen en homeruns).

Cordemans gaat overigens op zijn 38ste de wedstrijd tegen Japan pitchen als starter voor Nederland.

zeux

Bericht door zeux » za mar 09, 2013 4:38 pm

Cruijff schreef:Overigens stoor ik me er aan dat de publieke omroep hier live geen zendtijd aan besteedt. Elke seconde van het schaatsen krijgen we altijd wel voorgeschoteld, maar morgen zijn we louter op de livestream op nos.nl aangewezen. Wellicht dat ze na 13:15 uur de wedstrijd ff oppakken, maar dan ben ik al richting de Arena.
Heb je ESPN America? Daar is de hele WBC live te zien.

zeux

Bericht door zeux » zo mar 10, 2013 11:14 am

Cordemans begint niet zo goed...

zeux

Bericht door zeux » zo mar 10, 2013 11:33 am

Dit gaat 'm niet worden. Dat voel je aan.
Cordemans is te kwetsbaar op de heuvel.

zeux

Bericht door zeux » zo mar 10, 2013 11:34 am

En hoppa.

Two run HR met één man uit in de tweede inning. Na al een HR in de eerste inning.

Wisselen! Cordemans heeft het niet.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo mar 10, 2013 11:37 am

Cordemans, gooit die nog, moet iets van 45 zijn.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » zo mar 10, 2013 11:42 am

38.

En een 3 run HR.

Nog steeds maar één man uit in de tweede inning.

Snap niet dat Blyleven hem heeft laten staan. Eerste inning ging al heel moeizaam. Een 2 run HR zo vroeg in de tweede, dan moet hij eraf.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo mar 10, 2013 11:45 am

Oh ik heb het gevoel dat ik die naam 5 OS geleden al voorbij zag komen.

Verliezen van Japan is toch niet zo gek, hebben veel meer spelers, meer geld. Tis dat we die jongens van de Antillen hebben, hier en daar geboren, anders was het echt nog veel minder.

Misschien niet veel beter in relief?
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op zo mar 10, 2013 11:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mar 10, 2013 11:45 am

Ai ai ai dit gaat helemaal mis.

Zeux schreef:
Cruijff schreef:Overigens stoor ik me er aan dat de publieke omroep hier live geen zendtijd aan besteedt. Elke seconde van het schaatsen krijgen we altijd wel voorgeschoteld, maar morgen zijn we louter op de livestream op nos.nl aangewezen. Wellicht dat ze na 13:15 uur de wedstrijd ff oppakken, maar dan ben ik al richting de Arena.
Heb je ESPN America? Daar is de hele WBC live te zien.
Jep, zit in mijn abonnement op kanaal 412 van de digitale.

zeux

Bericht door zeux » zo mar 10, 2013 11:47 am

Nu Stuifbergen. Zat in de organisatie van de Twins, maar is volgens mij terug in NL.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo mar 10, 2013 11:48 am

Thuiswedstrijd ook nog voor Japan. Niks vreemds aan dat je de kuikenbak ingaat.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo mar 10, 2013 11:51 am

Zeux schreef:Nu Stuifbergen. Zat in de organisatie van de Twins, maar is volgens mij terug in NL.
Heeft het tot AAA geschopt zie ik, niet lang slecht ERA.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » zo mar 10, 2013 11:51 am

InnerHarbour schreef: Verliezen van Japan is toch niet zo gek, hebben veel meer spelers, meer geld. Tis dat we die jongens van de Antillen hebben, hier en daar geboren, anders was het echt nog veel minder.
Yep, Japan heeft vorige keer WBC gewonnen. En volgens mij spelen alle topspelers uit de Japan League, maar geen MLB-ers.

Er zit ontzettend veel talent in het infield van NL. Schoop van de Orioles hoort daarbij. Die jongens kunnen echt slaan.

Pitching is echter kwetsbaar. Je moet als pitching coach in durven grijpen als je ziet dat je starter het niet heeft op een dag. Kan gebeuren.

Die 3 run HR had er nooit mogen komen.

zeux

Bericht door zeux » zo mar 10, 2013 11:55 am

InnerHarbour schreef:Thuiswedstrijd ook nog voor Japan. Niks vreemds aan dat je de kuikenbak ingaat.
Zeker niet.

Maar gezien het spel van NL deze week, hadden ze op zich kans tegen de Japanners. Mar niet als je zes runs in twee innings toestaat.

Er zit slagkracht in de ploeg. En ze hebben nog acht innings om die te laten zien. Als ze in de komende innings runs terugsprokkelen (en ze hebben tegen Cuba en Korea laten zien dat ze tegen sterke pitchers kunnen slaan) hebben ze nog een kansje.

Maar het is absoluut een uphill struggle.

Plaats reactie