De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Die plaat begint ook te vervelen ...
Blij met de punten ...
Mee eens. Hoop dat hij Frank wel heeft gezegd dat Ajax ruk speelde tegen Steau. Ondanks de foutjes waar een trainer niet veel aan kan doen. De instelling tegen Steau deugde niet.999 schreef:Die plaat begint ook te vervelen ...
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Leuk, mij verveelt JC en wat hij te vertellen heeft nooit. 

YNWA
De man meet natuurlijk wel met 2 maten. Maar dat doen andere vml. Ajax-stamhoofden ook.InnerHarbour schreef:Leuk, mij verveelt JC en wat hij te vertellen heeft nooit.
Dit is maar de helft van zijn column. Hij zegt o.a. ook:Duke schreef:http://www.vi.nlCruijff: 'Dompers basis voor terugkeer aan Europese top'
Johan Cruijff is van mening dat de tegenslagen die Ajax de voorbije week kreeg te verwerken vooral als leermomenten moeten worden gezien. Volgens de hervormer van Ajax ligt de oplossing niet in het halsoverkop kopen van spelers.
'Het zijn een paar leerzame weken geworden', begint Cruijff zijn maandagse column in De Telegraaf. 'Een fase waarin Ajax van het ene uiterste in het andere terecht kwam. Met het risico dat de drie prijzen waar de ploeg voor ging in korte tijd onbereikbaar zouden zijn geworden. Dankzij de overwinning op FC Twente is het in de competitie nog niet beslist, ondanks puntenverlies tegen Roda en ADO, maar in de beker en Europa League is het over en uit', doelt hij op de nederlagen bij Steaua Boekarest (2-0, na strafschoppen) en AZ (0-3).
'Toch een domper, alleen moet je daar nu wel je voordeel mee doen', vervolgt Cruijff. 'Ga je alles analyseren dan kom je tot de conclusie, dat zowel tegen Roda, ADO, AZ als Steaua persoonlijke fouten de doorslag hebben gegeven. In bijna alle gevallen gaat het ook nog om positionele fouten. Spelers staan verkeerd opgesteld of lopen naar de verkeerde plek. Dit gebeurt zowel zonder als met bal. Dat onderstreept nog eens het belang van de indidviduele trainingen die we bij Ajax aan het opvoeren zijn.'
Cruijff: 'De oplossing van deze problemen is daarom vooral een kwestie van opleiden en daarin zijn nog grote stappen te maken.' Het zomaar kopen van spelers is niet de oplossing in Amsterdam, meent de legendarische nummer veertien. 'Wat dat betreft moet Ajax het toch meer van scouten en opleiden hebben. Zo moet de basis voor een terugkeer aan de Europese top worden gelegd.'
" Nogmaals, er zijn nogal wat dingen duidelijk geworden. Aan de hand daarvan zal de technische staf beslissingen moeten nemen. Er zit niks anders op, als je als club tenminste verder wilt."
Dit duidt erop dat er doorgeselecteerd gaat worden. Als het aan Cruijff ligt tenminste.
Elders in de telegraaf vertelt Valentijn Driessen in zijn column dat De Boer de namen van Alderweireld,De Jong en Eriksen expres gedropt heeft als spelers die waarschijnlijk zullen vertrekken van de zomer. "Ze zijn teveel huisraad geworden en voor de ontwikkeling van Ajax en van deze 3 spelers is het beter als ze in de zomer een mooie transfer maken." Aldus Valentijn Driessen.
Als die drie vertrekken is het armoedig hoor.
IK GELOOF!!!!!!
Beetje een open deur. Toby en Eriksen hebben nog een jaar contract en Siem is aan z'n 6e seizoen in Ajax-1 bezig.Trab schreef: Elders in de telegraaf vertelt Valentijn Driessen in zijn column dat De Boer de namen van Alderweireld,De Jong en Eriksen expres gedropt heeft als spelers die waarschijnlijk zullen vertrekken van de zomer. "Ze zijn teveel huisraad geworden en voor de ontwikkeling van Ajax en van deze 3 spelers is het beter als ze in de zomer een mooie transfer maken." Aldus Valentijn Driessen.
Maar we kunnen na de zomer een personeel heel ander Ajax verwachten.
Je kunt met 30 miljoen heel wat doen.Rishi schreef:Als die drie vertrekken is het armoedig hoor.
-
Zit wel wat in. Je hebt immers Serero achter de hand. 

Whitey on the moon.
Weird. In het interview met Jonk/Bergkamp werd toch juist gezegd dat zij er naar streven om jongens langer bij Ajax te houden. Dat lijkt me contrair aan de opvatting dat spelers na een jaar of vijf, zes teveel 'huisraad' worden.Trab schreef:"Ze zijn teveel huisraad geworden en voor de ontwikkeling van Ajax en van deze 3 spelers is het beter als ze in de zomer een mooie transfer maken." Aldus Valentijn Driessen.
Een jongen als Siem heeft het op zich natuurlijk in zich om een carrière lang bij Ajax te spelen in een steeds belangrijkere rol (stabiele routine). Alleen moet hij wel zelf mentaal die stap maken en een echte 'leider' worden. Vind hem de laatste wedstrijden behoorlijk onzichtbaar.
Een jongen als Erikssen houd je niet vast. En gezien zijn lauwe spel, lijkt hij ook wel klaar met Ajax, zeker in competitieverband.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Het lijkt me idd zinvol om in de categorie Lukoki, Serero, Dijks etc. de kaasschaaf te hanteren.GangstaRiB schreef:Zit wel wat in. Je hebt immers Serero achter de hand.
Precies. Aan zo een Lukoki, Derk, Dijks heb je helemaal niks. Hopen dat een Denswil kan aanhaken. Volgend jaar misschien Bazoer.
IK GELOOF!!!!!!
Waarom is Denswil eigenlijk afgevoerd na zijn prima optreden tegen VVV?
-
Maar hoe wordt het verlies van Siem, Eriksen en Toby opgevangen? Het TH wil de portemonnee niet trekken voor veelbelovende talenten, je ziet nu al de krapte in de selectie door de zuinigheid (Sana, Hoesen etc etc). Dus als je sterkhouders laat gaan en je koopt er (top)talenten voor terug, dan vrees ik een aardige terugslag in de prestaties. Er is dan serieus niemand die de kar kan trekken. Misschien Moisander of Poulsen. Maar dan snap ik niet hoe we ooit willen gaan aanhaken bij de Europese top.....wimpey schreef:Het lijkt me idd zinvol om in de categorie Lukoki, Serero, Dijks etc. de kaasschaaf te hanteren.GangstaRiB schreef:Zit wel wat in. Je hebt immers Serero achter de hand.
Vroegah... kon je uittekenen welke speler een eventuele verkoop kon opvangen, nu kan ik dat niet. Er zit op dit moment niemand achter Siem, Eriksen of Toby.
Whitey on the moon.
- Ajaciedjuh
FdB kiest voor Veltman omdat hij dan meer opties heeft: Toby kan eventueel rechtsback, RV (Moissander dan links). Dus met Veltman op de bank (en Dijks), kunnen ze achterin alles opvangen bij blessures.Jöhnk schreef:Waarom is Denswil eigenlijk afgevoerd na zijn prima optreden tegen VVV?
Denswill is alleen een optie voor Moissander.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Moisander kan ook rechts in het centrum, vergeet dat niet. Sterker nog: dat was vier jaar lang zijn positie bij AZ. Het lijkt me trouwens ook sterk dat Denswil een zwakkere back is dan Dijks.
Mogelijk vindt De Boer dat Denswil voor zijn ontwikkeling moet spelen bij Jong Ajax (dus dat hij daar meer aan heeft dan op de bank zitten bij het eerste). Dat zou ik nog begrijpen.
Mogelijk vindt De Boer dat Denswil voor zijn ontwikkeling moet spelen bij Jong Ajax (dus dat hij daar meer aan heeft dan op de bank zitten bij het eerste). Dat zou ik nog begrijpen.
Ik moet ze eerst nog alledrie zien vertrekken. Maar mocht dat gebeuren gaat Ajax echt de markt wel op. Er is helemaal nooit gesteld dat dit niet meer zou gebeuren.
Met Meleg en Andersen zijn er afgelopen seizoen al twee talenten gehaald die zullen doorstromen. Afhankelijk van wie er uiteindelijk vertrekt zal er nog wel wat meer gebeuren. Ik denk verder dat men ook zal kijken naar de ontwikkeling van een aantal spelers die dit seizoen de kans hebben gekregen. Bij onvoldoende progressie wil je wellicht doorselecteren. Maar die jongens hebben wel contracten dus dan moet je ze wel ergens kwijt kunnen.
Met Meleg en Andersen zijn er afgelopen seizoen al twee talenten gehaald die zullen doorstromen. Afhankelijk van wie er uiteindelijk vertrekt zal er nog wel wat meer gebeuren. Ik denk verder dat men ook zal kijken naar de ontwikkeling van een aantal spelers die dit seizoen de kans hebben gekregen. Bij onvoldoende progressie wil je wellicht doorselecteren. Maar die jongens hebben wel contracten dus dan moet je ze wel ergens kwijt kunnen.
Nil volentibus arduum
Ik blijf het voorbeeld Moisander noemen. Kostte bijna 5 miljoen.GangstaRiB schreef: Het TH wil de portemonnee niet trekken voor veelbelovende talenten,
Ik vind Sana een goed voorbeeld. Hoesen niet, die jongen heeft talent.je ziet nu al de krapte in de selectie door de zuinigheid (Sana, Hoesen etc etc).
Die vat ik niet helemaal: Maher is een toptalent. Maar wanneer Ajax hem haalt, val je terug?Dus als je sterkhouders laat gaan en je koopt er (top)talenten voor terug, dan vrees ik een aardige terugslag in de prestaties.
Ajax heeft op het voorbije decennium na ieder decennium incidenteel europese successen geboekt. Zou niet weten waarom dat nu ineens onmogelijk zou zijn. Verdomd goed opleiden en de grootste jonge talenten vroegtijdig scouten en binnenhalen. Het is toch niet zo dat Cruijff e.c. het wiel uitvinden?Misschien Moisander of Poulsen. Maar dan snap ik niet hoe we ooit willen gaan aanhaken bij de Europese top.....
Wie ving het vertrek van Kluivert, Davids e.c. dan op?Vroegah... kon je uittekenen welke speler een eventuele verkoop kon opvangen, nu kan ik dat niet. Er zit op dit moment niemand achter Siem, Eriksen of Toby.

[/quote]Maar kan het TH dat ook? Wat ze tot nu toe met de miljoenen hebben gedaan is niet erg hoopgevend.wimpey schreef:Je kunt met 30 miljoen heel wat doen.Rishi schreef:Als die drie vertrekken is het armoedig hoor.
Wollt ihr den totalen Mensch?
God verhoede dat ze 30 miljoen in één transferperiode gaan uitgeven. Dat is meer iets voor Danny Blind en Marcel Brands.
Geen idee wat die Dijks bij Ajax-1 te zoeken heeft. 3 dagen eerder speelde Koppers namens ADO een veel betere pot dan Dijks tegen AZ.Jöhnk schreef: Het lijkt me trouwens ook sterk dat Denswil een zwakkere back is dan Dijks.
Met Lukoki en Serero heb ik het ook wel gezien. Net als Dijks spelers die de basics al niet beheersen... In Ligeon en Sporkslede zie ik ook niets.
Het TH zal het latje hoger moeten leggen. Wanneer een Narsingh voor te duur wordt bevonden, moet je natuurlijk óók heel kritisch kijken naar de spelers die je in huis hebt.
- Ajaciedjuh
Het is volgens mij een fabeltje dat Ajax de portemonnee niet meer wil trekken. Filosofie is om de opvolging vanuit de eigen jeugdopleiding te halen, maar als deze niet voorhanden is, zijn ze wel degelijk bereid om aankopen te doen. Dit heeft Overmars ook in een interview aangegeven. Ook dat ze een 'oorlogkas' willen hebben, zodat ze kunnen toeslaan als een talent 'te koop' is. Financieel is e.e.a. weer behoorlijk op orde. Daarnaast zal er behoorlijk wat geld binnenkomen als Eriksen, Siem en Toby verkocht gaan worden (toch gauw 25 miljoen). Alles heeft natuurlijk een prijs.
Ik heb sterk het gevoel gezien de reacties van Maher en de teksten in de Telegraaf, dat Maher in de zomer naar Ajax komt. En dat zal toch gauw 6-7 miljoen gaan kosten. Prima opvolger voor Eriksen (als is die een stuk verder vind ik).
Ik heb sterk het gevoel gezien de reacties van Maher en de teksten in de Telegraaf, dat Maher in de zomer naar Ajax komt. En dat zal toch gauw 6-7 miljoen gaan kosten. Prima opvolger voor Eriksen (als is die een stuk verder vind ik).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ik maak een onderscheid tussen de tijd van Boog ("het lijstje van Frank is ons lijstje") en vanaf Overmars. Dat lijstje van Frank en Boog (oftewel een voortzetting van het smijten met miljoenen via "bord op schoot") is geen succes geweest. Persoonlijk vind ik dat Overmars heel behoorlijk heeft ingekocht. Paniekaankoop Sana, nadat Ajax Narsingh misliep, is een uitzondering.Le T. schreef: Maar kan het TH dat ook? Wat ze tot nu toe met de miljoenen hebben gedaan is niet erg hoopgevend.
Ik snap wel dat Koppers is verhuurd. Die jongen is 1 of 2 jaar ouder dan Dijks toch? Die moest gewoon spelen. Een Dijks zou nooit bij de selectie hebben gezeten als onze Deense Jari een keer fit zou zijn en blijven.wimpey schreef:Geen idee wat die Dijks bij Ajax-1 te zoeken heeft. 3 dagen eerder speelde Koppers namens ADO een veel betere pot dan Dijks tegen AZ.Jöhnk schreef: Het lijkt me trouwens ook sterk dat Denswil een zwakkere back is dan Dijks.
Met Lukoki en Serero heb ik het ook wel gezien. Net als Dijks spelers die de basics al niet beheersen... In Ligeon en Sporkslede zie ik ook niets.
Het TH zal het latje hoger moeten leggen. Wanneer een Narsingh voor te duur wordt bevonden, moet je natuurlijk óók heel kritisch kijken naar de spelers die je in huis hebt.
Verder verwacht ik ook dat Ajax Maher haalt. Moet gewoon. Ze zullen bij Ajax toch niet achterlijk zijn en het vertrek van Eriksen en Siem willen opvangen met Schone/Meleg/ Andersen/Klaassen/Serero?
IK GELOOF!!!!!!
Maher zou mijn 'prime target' zijn. Viergever beviel me afg. woensdag ook zeer goed.Jöhnk schreef:God verhoede dat ze 30 miljoen in één transferperiode gaan uitgeven. Dat is meer iets voor Danny Blind en Marcel Brands.
Overmars gaat geen 30 M kapot slaan. Maar je kunt een vertrek van Toby, Siem, Eriksen (Blind, Babel) niet intern opvangen. Vertrek Vertonghen (Moisander), Anita (Poulsen) en Janssen (Schöne) is trouwens extern opgelost. Ik zie de starheid die velen bij het TH zien dan ook niet. Ze hebben geen trek om de eredivisie te subsidiëren. Prima. Laat psv dat maar doen, Ajax heeft dat lang genoeg gedaan.