Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door wimpey » ma feb 25, 2013 2:08 pm

Le T. schreef: Het pleit juist voor hem dat hij gewoon wacht. Het moet in principe natuurlijk ook gewoon kunnen dat de ene speler de ander nog even wil spreken na de wedstrijd over een voorval. Als dan de een snel wil doorlopen en de ander daar geen genoegen meeneemt hoeft ook nog geen echt probleem te zijn.
Lens lijkt me een leuke gozer, maar dit heeft ie heel dom aangepakt. Douchen, biertje en dán ga je op die Joris af, je neemt hem even terzijde en praat het uit.

Hij pakt die Joris bij z'n shirt. Zo ga je geen discussie in. Ik heb tenminste nog nooit een collega bij z'n hemd gepakt, wanneer ik een meningsverschil had. Maar goed, ik ben ook geen straatvechter... Lens pakt het fysiek aan, gek he, dat daar van beide kanten fysiek op wordt gereageerd?! De KNVB zal Lens (terecht) een douw geven, want hij ageerde.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 25, 2013 2:09 pm

Spelers van 010 hoeven natuurlijk niet geschorst te worden.
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma feb 25, 2013 2:13 pm

Is het trouwens zo dat scheidsrechters 30 minuten voor en 30 minuten na het beeindigen van een wedstrijd nog gele en rode kaarten kan geven? Weet niet of het hier al gezegd is en kan het ook niet zo snel vinden in de reglementen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 25, 2013 2:30 pm

Raymon schreef:Is het trouwens zo dat scheidsrechters 30 minuten voor en 30 minuten na het beeindigen van een wedstrijd nog gele en rode kaarten kan geven? Weet niet of het hier al gezegd is en kan het ook niet zo snel vinden in de reglementen.
Volgens Kuijpers niet, als hij het gezien had was de enige mogelijkheid om het voorval op het wedstrijdformulier te vermelden.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 25, 2013 2:31 pm

Rishi schreef:Spelers van 010 hoeven natuurlijk niet geschorst te worden.
Natuurlijk wel. Lens was de initiator, dus die krijgt een flinke douw. Iedereen die reageerde komt er met een mildere schorsing vanaf.

Van puntenaftrek zal natuurlijk geen sprake zijn. Dat durft de KNVB niet.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 25, 2013 2:38 pm

Lens liegt ook nog, natuurlijk is er wél iets gebeurd.

Ander onderwerp:
‘Hij zei: ‘Je moet gaan, kapot lopen die Mertens, hij wil niet achter je aan’’

Dries Mertens is een uitstekende voetballer, maar in de topwedstrijden geeft de kleine PSV’er zelden thuis. Zondag speelde de Belg tegen Feyenoord (2-1 verlies) ook weer een zwakke wedstrijd: hij werd compleet overlopen door Daryl Janmaat. De Feyenoorder speelde een uitstekende tweede helft en Mertens ging vaker niet dan wel achter zijn opponent aan.

Volgens Janmaat werd er in de rust door trainer Ronald Koeman gezegd dat hij vaker mee naar voren moest. “Hij zei: ‘Je moet gaan, kapot lopen die Mertens. Want daar ligt de ruimte en hij wil gewoon niet achter je aan’”, zegt de rechtsachter in gesprek met het Algemeen Dagblad.

De 25-jarige Mertens speelde dit seizoen 21 competitiewedstrijden voor PSV en de international van België maakte twaalf treffers. In zijn hele carrière scoorde de van FC Utrecht overgenomen Mertens echter slechts een keer tegen Feyenoord, Ajax, FC Twente of PSV.
VOL

Koe is niet gek. :biggthumpup.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 25, 2013 2:39 pm

Inmiddels heeft de aanklager bekend gemaakt dat hij een vooronderzoek start. Alle partijen moeten voor morgen 11 uur een verklaring sturen.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 25, 2013 2:43 pm

Yopi schreef: Koe is niet gek. :biggthumpup.gif:
Gaf het in een ander topic al aan: Janmaat MOTM. Met dank aan Mertens idd. Ik vind dat trouwens een naar mannetje.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 25, 2013 2:58 pm

wimpey schreef:
Gaf het in een ander topic al aan: Janmaat MOTM. Met dank aan Mertens idd. Ik vind dat trouwens een naar mannetje.
Liet zich steeds theatraal vallen maar de scheids trapte er niet in. Waarvoor hulde. :biggthumpup.gif:

Strootman viel me ook tegen, niet voor het eerst in een topwedstrijd. Van een middenvelder die 20 miljoen waard zou zijn mag je verwachten dat hij meer doet dan gefrustreerd bekken trekken.

PSV betaalde gisteren de rekening voor een zwak transferbeleid: amateurs achterin, mooiweervoetballers voorin en daar tussenin invaller Engelaar die over een groenstrook van 20 meter breedte schaatste zonder iets bij te dragen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 25, 2013 3:08 pm

@Yopi: tja, daar sta je dan met al die aankopen van 4 - 8 miljoen. :smallgrin.gif:

Punt is: zulke aankopen kun je in de eredivisie doen, maar garantie op succes heb je niet. En in de meeste buitenlanden halen spelers in die categorie hun neus op voor Ajax en psv. Ik kan ze geen ongelijk geven.

Waarom zou je vanuit CH of Oostenrijk naar Holland gaan? Liever wacht je nog effe totdat een Duitse of Italiaanse club komt.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma feb 25, 2013 3:45 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Spelers van 010 hoeven natuurlijk niet geschorst te worden.
Natuurlijk wel. Lens was de initiator, dus die krijgt een flinke douw. Iedereen die reageerde komt er met een mildere schorsing vanaf.

Van puntenaftrek zal natuurlijk geen sprake zijn. Dat durft de KNVB niet.
Ik heb de KNVB al een mail gestuurd. Omdat Feijenoord nu 8 punten teveel heeft dankzij arbitraal falen is 8 punten voor hen een logische straf. PSV krijgt er 4 meer omdat zij het zaakje in gang zetten. Dus 8 om 12 er af. Lijkt me heel redelijk.

Nieuwe Stand:
1 Ajax 24 -48
2 Vitesse 24 -45
3 FC Twente 24 -44
4 FC Utrecht 24 -42
5 Feyenoord 24 -39
6 PSV 24 -38

De KNVB heeft het voorstel nog in beraad.
Laatst gewijzigd door Dubbel op ma feb 25, 2013 3:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 25, 2013 3:49 pm

@Wimpey: daarom moet je er vroeg bij zijn. De Nederlandse opleiding staat wél hoog aangeschreven.
De Nederlandse subtoppers zijn niet gek. Als ze een echt goede speler hebben verkopen ze die meteen naar het buitenland. Zie Ola John, broertje De Jong en binnenkort Maher en Chadli. Ajax en PSV mogen de tweede keus kopen, die in het buitenland derde keus zou zijn of helemaal geen keus. Dan raak je dus opgescheept met een zogenaamd talent als Wijnaldum, of met Driesje de Duikelmuis.

Mertens wordt dit jaar al 26, dit is zijn niveau. In een grote competitie zouden ze over hem heen denderen, daar kan hij na een half uur aan de zuurstof.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 25, 2013 4:13 pm

Yopi schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Volgens mij hoorde ik Lens op de beelden tegen Willems zeggen: "kom, ik pak hem zo wel". Dat gecombineerd met Mathijssen bij zijn shirt beetpakken kun je met de beste wil van de wereld niet als het opzetten van een "rustig gesprek" zien.

Nee, dit was niet het begin van een theekransje.

Aan die Willems heb je ook niets. Die had Lens wel eens mogen tegenhouden.
Willems is nu niet meteen de slimste van het stel. Sterker nog: hij is volgens mij een stuk dommer dan de gemiddelde voetballer. Verder lijkt hij in dat filmpje het schoothondje van Lens te zijn. Een meelopertje dus.

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma feb 25, 2013 4:15 pm

Koe doet het gewoon fantastisch bij Feyenoord. Respect. :biggthumpup.gif:
15 mei 2011.

Le T.

Bericht door Le T. » ma feb 25, 2013 4:25 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Het pleit juist voor hem dat hij gewoon wacht. Het moet in principe natuurlijk ook gewoon kunnen dat de ene speler de ander nog even wil spreken na de wedstrijd over een voorval. Als dan de een snel wil doorlopen en de ander daar geen genoegen meeneemt hoeft ook nog geen echt probleem te zijn.
Lens lijkt me een leuke gozer, maar dit heeft ie heel dom aangepakt. Douchen, biertje en dán ga je op die Joris af, je neemt hem even terzijde en praat het uit.
Hij wacht even tot hij klaar is met de plichtplegingen op het veld en spreekt hem dan aan, na het douchen is het immers maar de vraag of je elkaar nog spreekt.
Hij pakt die Joris bij z'n shirt. Zo ga je geen discussie in. Ik heb tenminste nog nooit een collega bij z'n hemd gepakt, wanneer ik een meningsverschil had. Maar goed, ik ben ook geen straatvechter... Lens pakt het fysiek aan, gek he, dat daar van beide kanten fysiek op wordt gereageerd?! De KNVB zal Lens (terecht) een douw geven, want hij ageerde.
Iemand aan zijn jasje trekken is anders een hele normale uitdrukking, dasje zelfs, als je het echt meent. Maar de omgangsvormen zijn anders in een minder fysieke omgeving, ik neem aan dat je collega's ook niet op de billen tikt als ze je komen aflossen of in de armen springt en wild knuffelt bij een succesje. Ik voetbal zelf tegenwoordig tamelijk gezapig op een veldje en zonder scheids, en daar ik ook wel eens iemand aan zijn shirt getrokken omdat hij het blessurerisico onnodig aan het vergroten was en daar niet op aangesproken wilde worden. Dat is nou eenmaal anders, als je op je werk dezelfde dingen doet als op een voetbalveld dan heb je binnen de kortste keren gedonder omdat het daar veel ernstiger overkomt. Als je in de lift even iemand een schouderduw geeft dan voelt die zich geintimideerd, begrijpelijk, maar het is dus totaal niet vergelijkbaar.

Lens maakt de keuze om Mathijsen aan te spreken, dus hij heeft maar te zorgen dat het niet uit de hand loopt. Maar anderzijds, als die Feijenoorders er niet bovenop duiken is er nog steeds niets aan de hand.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 25, 2013 4:28 pm

Was er toen wel wat aan de hand dan? En zo ja: wanneer is er precies iets aan de hand?

Lens komt Mathijsen pakken, zoals hij het zelf noemt. Is daarmee voor 100 procent de aanstichter van het opstootje.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 25, 2013 5:04 pm

Jöhnk schreef: Lens komt Mathijsen pakken, zoals hij het zelf noemt. Is daarmee voor 100 procent de aanstichter van het opstootje.
Le T. leeft in een wat andere belevingswereld dan ik. Lens is de initiator, hij wacht Mathijsen op en pakt hem bij zijn shirt. Oorzaak.

Wat daarna gebeurt is het gevolg van hetgeen Lens startte. Dus zal Lens (terecht) een douw krijgen. Een prof moet tot 10 kunnen tellen, Lens reageerde impulsief en primitief.

Wanneer de KNVB dit door de vingers ziet, krijg je ieder weekend een "nabespreking" in de catacomben.

zeux

Bericht door zeux » ma feb 25, 2013 5:06 pm

Le T. schreef:
Marillion schreef:Dat was een geloofwaardig verhaal geweest als hij Mathijssen niet direct bij z'n shirt had gepakt.
Omdat hij doorloopt ja.
:biggrin.gif:

Hou toch op joh. Joris was veel te verbijsterd dat Lens agressief aan zijn shirtje stond te trekken. Die verwacht toch niet dat zo'n malloot hem op staat te wachten als hij minuten na de wedstrijd na de ereronde naar de kleedkamer sjokt. Totaal overrompeld. En dan ineens die woedende kop, vlak bij zijn gezicht.

Als dat jouw definitie van 'kalm' is...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

DelToro

Bericht door DelToro » ma feb 25, 2013 5:12 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef: Lens komt Mathijsen pakken, zoals hij het zelf noemt. Is daarmee voor 100 procent de aanstichter van het opstootje.
Le T. leeft in een wat andere belevingswereld dan ik. Lens is de initiator, hij wacht Mathijsen op en pakt hem bij zijn shirt. Oorzaak.

Wat daarna gebeurt is het gevolg van hetgeen Lens startte. Dus zal Lens (terecht) een douw krijgen. Een prof moet tot 10 kunnen tellen, Lens reageerde impulsief en primitief.

Wanneer de KNVB dit door de vingers ziet, krijg je ieder weekend een "nabespreking" in de catacomben.
Het kwalijke is juist dat hij niet impulsief reageerde. Die man heeft tijd genoeg gehad om na te denken over de manier waarop hij zijn probleem met Mathijssen op zou lossen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma feb 25, 2013 8:39 pm

Het zijn die fnoorders die geschorst moeten worden. Ik had gewild dat Lens ze allemaal in mekaar had gebeukt die kakkerlakken.

Edit: zie het nou nog een keer voorbij komen bij Voetbal Insite en idd, die kakkerlakken zijn echt verkeerd bezig.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di feb 26, 2013 10:08 am

Maar Lens ook, BZ. Lens begon.

Hopelijk schorsen ze Immers niet, zeg. :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 26, 2013 10:08 am

Het is best logisch dat die kakkerlakken reageren. Ik wil het niet goed praten maar de reactie is vrij 'normaal'. Lens moet gewoon niet aan dat shirt gaan hangen. Oppleuren. Hij heeft daar niks te zoeken.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » wo feb 27, 2013 10:44 am

Jöhnk schreef:Was er toen wel wat aan de hand dan? En zo ja: wanneer is er precies iets aan de hand?

Lens komt Mathijsen pakken, zoals hij het zelf noemt. Is daarmee voor 100 procent de aanstichter van het opstootje.
Maar als al die Feijenoorders er nou niet bovenop duiken, dan is er toch niets aan de hand of wel? Geen nieuws, geen selectieve verontwaardiging, geen woord als 'pakken' om uit zijn verband te trekken. Niks.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 27, 2013 10:50 am

Le T. schreef: Maar als al die Feijenoorders er nou niet bovenop duiken, dan is er toch niets aan de hand of wel?
Als Lens nou gewoon in die kleedkamer blijft...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo feb 27, 2013 11:34 am

Lens is een stomkop, hij zoekt het op. Hij wordt terecht gestraft.

Voetballers hebben een voorbeeldfunctie, wat zijn doen doen jongetjes na. Van planking tot agressief gedrag. Je kunt niet steeds roepen dat mensen zich op en rond het voetbalveld normaal moeten gedragen en dan dit soort uitspattingen door de vingers zien.

Plaats reactie