PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Marillion » do feb 21, 2013 1:39 pm

Ik vind het eigenlijk altijd erg meevallen met die zogenaamde intimiderende sfeer in de Kuip. Zolang je een paar kerels opstelt i.p.v. een verzameling schoothondjes heb je daar als elftal in ieder geval geen last van. Dat de beslissing van een scheidsrechter misschien eens de verkeerde kant op valt is wel vaker zo bij een uitwedstrijd.

Ik ben van mening dat je dat als team moet kunnen hebben. Wat niet weg neemt dat het natuurlijk bijzonder vervelend kan zijn als je een onterechte kaart of strafschop tegen krijgt. Dat kan uiteraard invloed hebben op de uitslag. Zeker als het op een ongelukkig moment gebeurd. Maar de manier waarop je daar als team mee om gaat bepaald voor een belangrijk deel de kans op een goed resultaat.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do feb 21, 2013 1:41 pm

Rishi schreef:Het is niet dat je geen verstand van voetbal hebt! Zag pas later dat je het van voetbalzone had :blush.gif:
Dat heb je ervan als iemand geen bron vermeldt! :1evil.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 2:06 pm

Duke schreef:
Rishi schreef:Het is niet dat je geen verstand van voetbal hebt! Zag pas later dat je het van voetbalzone had :blush.gif:
Dat heb je ervan als iemand geen bron vermeldt! :1evil.gif:
Ik zou hem bannen :hypocrite.gif: :666.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yo

Bericht door Yo » do feb 21, 2013 5:55 pm

Marillion schreef:Ik vind het eigenlijk altijd erg meevallen met die zogenaamde intimiderende sfeer in de Kuip. Zolang je een paar kerels opstelt i.p.v. een verzameling schoothondjes heb je daar als elftal in ieder geval geen last van. Dat de beslissing van een scheidsrechter misschien eens de verkeerde kant op valt is wel vaker zo bij een uitwedstrijd.

Ik ben van mening dat je dat als team moet kunnen hebben. Wat niet weg neemt dat het natuurlijk bijzonder vervelend kan zijn als je een onterechte kaart of strafschop tegen krijgt. Dat kan uiteraard invloed hebben op de uitslag. Zeker als het op een ongelukkig moment gebeurd. Maar de manier waarop je daar als team mee om gaat bepaald voor een belangrijk deel de kans op een goed resultaat.
Het is een kwestie van ervaring bij de spelers. Als je al tig topwedstrijden gespeeld hebt, word je niet meer warm of koud van de Kuip. Bij ons zie je dat al jaren bij Real Madrid in de Arena, zij bewaren de rust, scoren een paar doelpunten en weg (kolkende) sfeer.

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 22, 2013 7:44 am

wimpey schreef:Ik lach me echt een breuk wanneer psv met Bouma als rechtsback komt aankakken. Daar schijnt serieus over nagedacht te worden.
Hoe kom je hierbij?
Bouma was een optie als linksback, zodat Willems dan als rechtsback kan gaan spelen.
Aangezien Willems de snelheid heeft om Boëtius bij te houden en omdat Boëtius veel gevaarlijker is met zijn rechterbeen.

Maar het zal hoogstwaarschijnlijk Zanka gaan worden als rechtsback.
Teveel kasplantjes in die ploeg om in een intimiderende sfeer overeind te blijven.
Die sfeer in de Kuip wordt nogal overdreven, evenals het presteren van Boëtius (toptalent, maar nog verre van stabiel).
Als PSV haar niveau haalt, dan domineert men de wedstrijd en kan de Kuip heel stil worden. PSV moet zorgen dat de toevoer naar Pelle en de buitenspelers minimaal is, zoals dat eerder lukte tegen Twente en de 1e helft tegen Vitesse. Al zou het prettig zijn als dit lukt, dat PSV het voorin dan wel afmaakt. Zodat Feyenoord niet in de wedstrijd blijft en een scenario als tegen Vitesse voorkomen wordt.

PSV heeft al 2 keer gewonnen van Feyenoord en dat was beide keren terecht, het moet dus nog een keer lukken.
Aan de andere kant is dit een erg belangrijke wedstrijd, dus zou het in dit seizoen passen om te verliezen.

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 22, 2013 8:07 am

Baseman schreef: Als PSV haar niveau haalt,
Ik noemde ze kasplantjes, jij wijven. En daarom wint Feyenoord dus.

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 22, 2013 8:17 am

:icon_biggrin.gif:
Afgelopen weekend tegen Utrecht waren het mannen, het zou alleen fijn zijn als ze dat vaker lieten zien.

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 22, 2013 8:23 am

Baseman schreef:Afgelopen weekend tegen Utrecht waren het mannen, het zou alleen fijn zijn als ze dat vaker lieten zien.
De week daarvoor bij Vitesse waren het faggots. Geen peil op te trekken dus.

Eens kijken of Dickie die ploeg in De Kuip met cojones durft te laten spelen. Inzakken als tegen 10 man van Vitesse en bij Ajax is natuurlijk vragen om problemen... Ik zou als fan trouwens niet echt happy zijn met een opmerking als: "ik heb geen betere". Niet echt bevorderlijk voor het zelfvertrouwen binnen een toch al labiele groep spelers.

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 22, 2013 8:56 am

wimpey schreef:De week daarvoor bij Vitesse waren het faggots.
In de 2e helft heeft Vitesse maar liefst 1 hele kans gekregen, ondanks dat ze veel op de helft van PSV speelden.
Dus dat viel reuze mee.
Eens kijken of Dickie die ploeg in De Kuip met cojones durft te laten spelen. Inzakken als tegen 10 man van Vitesse en bij Ajax is natuurlijk vragen om problemen...
Helemaal waar.
Sowieso is inzakken tegen Feyenoord niet slim, door Pelle. Maar hou Pelle verder van de goal af en Feyenoord heeft een groot probleem.

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 22, 2013 9:19 am

Baseman schreef: In de 2e helft heeft Vitesse maar liefst 1 hele kans gekregen, ondanks dat ze veel op de helft van PSV speelden.
Dus dat viel reuze mee.
Ja, toen vond ik psv goed spelen. In e 2e helft riepen ze de problemen over zichzelf af. psv is net zo labiel als Ajax. Goed en slecht spel wisselt zich binnen een en dezelfde wedstrijd af.
Sowieso is inzakken tegen Feyenoord niet slim, door Pelle. Maar hou Pelle verder van de goal af en Feyenoord heeft een groot probleem.
De mythe Pelle is net als de mythe Guidetti een eigen leven gaan leiden. Maar psv mist Bommel en Hutch. Dan hou je in je defensieve organisatie op het middenveld erg weinig over. Zeker met CVs als Derijck en Marcelo.

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 22, 2013 11:00 am

PSV speelde niet goed in die 2e helft tegen Vitesse en ze liepen veel te veel achteruit, maar ze gaven desondanks nauwelijks kansen weg. Wat al een hele verbetering was. Maar ja, als je CV's hebt die op cruciale momenten hun man niet kort dekken wordt het lastig.
wimpey schreef:De mythe Pelle is net als de mythe Guidetti een eigen leven gaan leiden. Maar psv mist Bommel en Hutch. Dan hou je in je defensieve organisatie op het middenveld erg weinig over. Zeker met CVs als Derijck en Marcelo.
Klopt, met name Van Bommel is ontzettend belangrijk als PSV onder druk wordt gezet.
Dus PSV moet vooruit voetballen en van de eigen goal af verdedigen, anders wordt het erg lastig tegen Feyenoord.

PS: Pelle wordt inderdaad groter gemaakt dan hij is, maar het is wel knap hoe effectief hij is.
Ik ben benieuwd of hij dat kan volhouden...voor Feyenoord maakt dat heel veel verschil.

generaal

Bericht door generaal » vr feb 22, 2013 11:21 am

Ik ben benieuwd hoe Hiljemark zich manifesteert in De Kuip.

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 22, 2013 12:28 pm

generaal schreef:Ik ben benieuwd hoe Hiljemark zich manifesteert in De Kuip.
Ik naar Strootman. Hij zal bij ontbreken van Bommel en Hutch de kar moeten trekken. Van Wijnaldum, Matavz en Mertens verwacht ik het gebruikelijke in topwedstrijden 'uit': niets, bleu, bruin broekje. Daarom verwacht ik dat de kakkies relatief eenvoudig zullen winnen. Ook al omdat Dickie weer te defensief ingesteld zal laten spelen.

Ben wel benieuwd naar wat Feest van deze pot verwacht eigenlijk. Hopelijk meldt ie zich...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 22, 2013 12:30 pm

Heeft Feyenoord dan het niveau om het PSV moeilijk te maken? Tegen Ajax hadden ze geen schijn van kans. :confused.gif:

Hiljemark roept Come on, boys in de kleedkamer, alleen daarom al is hij een enorme aanwinst. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 22, 2013 12:33 pm

wimpey schreef:
generaal schreef:Ik ben benieuwd hoe Hiljemark zich manifesteert in De Kuip.
Ik naar Strootman. Hij zal bij ontbreken van Bommel en Hutch de kar moeten trekken. Van Wijnaldum, Matavz en Mertens verwacht ik het gebruikelijke in topwedstrijden 'uit': niets, bleu, bruin broekje. Daarom verwacht ik dat de kakkies relatief eenvoudig zullen winnen. Ook al omdat Dickie weer te defensief ingesteld zal laten spelen.

Ben wel benieuwd naar wat Feest van deze pot verwacht eigenlijk. Hopelijk meldt ie zich...
Geen idee eigenlijk wat ik van deze wedstrijd moet verwachten. 010 moet er ook bovenop knallen. Die kunnen ook niet dat countervoetbal van ze spelen..
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr feb 22, 2013 12:37 pm

010 moet er ook bovenop knallen. Die kunnen ook niet dat countervoetbal van ze spelen..
Feyenoord maakt het niet uit hoe er gespeeld wordt, het publiek ook niet en Koeman wil altijd winnen, al is het met countervoetbal tegen tien man.

Kun je bij Unibet ook inzetten op de schwalbes van Boëtius?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 22, 2013 12:45 pm

Yopi schreef:Heeft Feyenoord dan het niveau om het PSV moeilijk te maken? Tegen Ajax hadden ze geen schijn van kans. :confused.gif:
psv ook niet. Tegen Zanka, Derijck, Marcelo valt voor iedere eredivisieploeg wat te halen.

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 22, 2013 12:53 pm

wimpey schreef:Van Wijnaldum, Matavz en Mertens verwacht ik het gebruikelijke in topwedstrijden 'uit': niets, bleu, bruin broekje.
Mertens hoort sinds de blamage bij PEC wekelijks bij de beste spelers...hij is belangrijk met goals en assists, werkt keihard en verdedigt zelfs consequent mee.
De laatste 5 wedstrijden van PSV heeft hij iedere keer minimaal 1 goal gemaakt, dus ook Vitesse, Utrecht en Feyenoord (voor de beker).

Matavz is nog steeds bleu, maar hij is wel veel meer een teamspeler en hardere werker geworden.
Wijnaldum zit de laatste wedstrijden in een betere fase en scoort eindelijk ook belangrijke goals.

Kijk jij eigenlijk wel wedstrijden/samenvattingen van PSV?
wimpey schreef:Tegen Zanka, Derijck, Marcelo valt voor iedere eredivisieploeg wat te halen.
Vervang deze namen door de verdedigers van een willekeurige Eredivisieploeg en je kunt hetzelfde zeggen...

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 22, 2013 1:17 pm

Baseman schreef: Kijk jij eigenlijk wel wedstrijden/samenvattingen van PSV?
Geen samenvattingen. Laatste pot die ik gezien heb was dus Vitesse. Is dat een topper, want toen vond ik Mertens sterk spelen? :smallgrin.gif:

Vorig seizoen in toppers 'uit' en dit seizoen in de Arena was het niets. Hopelijk voor jou zondag in De Kuip wel.
wimpey schreef: Vervang deze namen door de verdedigers van een willekeurige Eredivisieploeg en je kunt hetzelfde zeggen...
Ik zou de defensie van Ajax niet willen ruilen tegen die van psv.

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 22, 2013 1:26 pm

wimpey schreef:Vorig seizoen in toppers 'uit' en dit seizoen in de Arena was het niets.
Klopt, maar vorig seizoen is niet dit seizoen.
En uit tegen Ajax dit seizoen was heel PSV niets...
Ik zou de defensie van Ajax niet willen ruilen tegen die van psv.
Dat snap ik, maar dat maakt de verdediging van Ajax niet veel sterker.

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 22, 2013 1:35 pm

Baseman schreef: En uit tegen Ajax dit seizoen was heel PSV niets...
Heeft psv al een lastige uitwedstrijd goed doorstaan dit seizoen?
Dat snap ik, maar dat maakt de verdediging van Ajax niet veel sterker.
Moisander zou bij psv de beste opbouwer zijn en Alderweireld de beste verdediger. Klaar. Dat psv een betere aanval heeft staat buiten kijf. Voor mij tenminste. Alleen is de defensie doorslaggevend in een titelrace.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 25, 2013 7:54 am

Chris van Nijnatten in het AD
Niks emotie, niks opwinding in een wedstrijd, niks vlaag van verstandverbijstering. Hier was in alle rust over nagedacht en uiteindelijk de conclusie getrokken dat Mathijsen geïntimideerd moest worden. Een zware straf van de KNVB is daarom op zijn plaats.

Daarnaast moeten ze zich bij PSV eens gaan afvragen waar al die verkeerde emoties vandaan komen. Erik Pieters verwondde zichzelf en vernielde eigendommen van PSV toen hij onlangs rood kreeg, Lens gedraagt zich als de eerste beste hooligan en de clubleiding stelde afgelopen week het niveau van de arbitrage ter discussie zonder daarbij ook maar de steun van één Eredivisieclub te krijgen. Ze moeten in Eindhoven maar eens met zichzelf in gesprek.
YNWA

Baseman

Bericht door Baseman » ma feb 25, 2013 9:19 am

Wat een wissel van Advocaat...achteraf is het natuurlijk makkelijk praten, maar ik vond het toen al meteen onbegrijpelijk en ik begrijp het nu nog steeds niet.
Wat er ook gebeurt, in een fysiekere wedstrijd is Engelaar volkomen nutteloos (als hij überhaupt nog nut heeft).

PSV speelde niet geweldig, maar men stond voor en Feyenoord had eigenlijk nog geen kans gehad.
Dat Boëtius een paar keer voorbij Zanka zou komen was normaal, dat had men in kunnen calculeren. De voortzetting van Boëtius was ook drama.
Toen kwam de wissel en was het over en uit voor PSV. Het middenveld van PSV kon geen druk meer vooruit zetten, wat tegen dit Feyenoord vragen om problemen is. Helemaal als Marcelo zich zo kinderlijk weg laat zetten door eerst Schaken en daarna Pelle (typisch dat Derijck een hele aardige wedstrijd speelde, het zou fijn zijn als ze dat allebei eens tegelijk deden). Daarbij was de aanval van PSV meteen uitgeschakeld, aangezien het aanspeelpunt voorin was verdwenen.

Ik vind een Advocaat een hele goede coach, maar hij maakte een enorme blunder gister.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 25, 2013 9:27 am

Inderdaad een opmerkelijke wissel. In de winterstop moest hij toch nog met Jong PSV meetrainen? Nu was dat ongetwijfeld een ultieme poging om hem weg te krijgen maar dan is het toch vreemd om hem in zo'n cruciale wedstrijd ineens weer te brengen. Hij heeft zich nog nooit positief kunnen onderscheiden. De kans dat hij dat nu ineens wel ging doen was dus nihil.

En wat was die Marcelo nou weer aan het doen? Bij de eerste treffer laat hij zich wegzetten en vergeet hij een sliding te maken waarmee hij gewoon nog zou kunnen corrigeren. En Pelle krijgt gewoon meters ruimte om aan te leggen voor de 2-1. Je zou bijna gaan denken dat het doorgestoken kaart was. Het is dat hij vaker staat te schutteren.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » ma feb 25, 2013 9:30 am

Marillion schreef:Je zou bijna gaan denken dat het doorgestoken kaart was. Het is dat hij vaker staat te schutteren.
Wat hij gister deed leek op matchfixing ja...
Ongelooflijk :excited.gif:

Bij de 1e goal deed hij niets en verliest hij zich uiteindelijk zelfs een fysiek duel van Schaken, bij de 2e goal laat hij zich eerst wegzetten door Pelle en daarna loopt hij ineens naar links waardoor Pelle alle ruimte krijgt om open te draaien en te schieten. Te achterlijk voor woorden.
Ik snap het ook niet, aangezien hij in de eerdere wedstrijden tegen Feyenoord Pelle juist heel aardig onder controle had. Dat is precies het type spits dat Marcelo goed ligt...behalve gister blijkbaar...

Plaats reactie