Champions League 2012-2013

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Le T.

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Le T. » do feb 21, 2013 2:21 pm

bryan schreef: Ik denk dat ze eerder ondanks dat systeem winnen dan dankzij dat systeem.
Verdedigend is het dus wel sterk. Als de tegenstander moet scoren en je kunt maar blijven rondtikken, dan doof je die ambities gewoon uit.
Inter en Chelsea hebben al eerder de zwakke schakels van Barca aan de wereld laten zien maar Barca doet er niets aan. Ze krijgen wat ze verdienen.
Klopt. Guardiola haalde Zlatan ook niet voor niks natuurlijk, dat was nodig omdat ze er niet doorheen kwamen tegen Chelsea, de ruimtes waren dicht te lopen als alles maar over de grond naar vrijlopende speler moest. Alleen al de optie dat een bal door de lucht kan of dat je iemand in de dekking kunt aanspelen maakt dat die ruimtes niet meer dicht te lopen zijn. Dat werkte dan om andere redenen niet en Messi besloot toen dat hij doelpuntenrecords moest gaan breken en daartoe in de spits moest staan, en dan krijg je een spel waarbij alles om hem draait.

In aanvallend voetbal zet je Messi of op een vleugel of achter de midvoor, en heb je vleugelspelers die met of zonder bal lopen in de ruimtes bij de cornervlag, snel voordat iedereen weer op zijn plek staat. Barcelona wacht tot iedereen weer op zijn plek staat want dan is de kans op balverlies het kleinst.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 2:22 pm

Hoe verzin je dit allemaal?
IK GELOOF!!!!!!

bryan

Bericht door bryan » do feb 21, 2013 2:23 pm

Wat heeft Spanje nou mee te maken, ik heb het over Barca.

De Barca team die in 2006 en 2009 de CL won was goed gebalanceerd, dat is een andere dan nu. Sinds toen zijn ze langzaam hun eigen bullshit gaan geloven, dat alle spelers van buiten het groepje per definitie slechter zijn. Een vriendjesteam zijn ze geworden, geinspireerd door Cruijff zeker.

De team die in 2009 won had een degelijke linksback (Sylvinho), Puyol was nog jong en voorin had je de de hardwerkende en zeer slimme Eto'o die veel slimme loopacties maakte waardoor Messi vrijkwam. Daarbij had je ook Yaya Toure. Dat was de piek van het Barca elftal, vond ik.

Maar wat doen ze daarna? Een hoop geld neerleggen + Eto'o om Zlatan te kopen. Inter krijgt Eto'o voor niets en met de transfer geld koopt Mourinho Sneijder en Milito. Resultaat: Inter wint de CL in 2010. Daarna gaat Pep ook nog Yaya Toure verkopen omdat ie hem niet nodig denkt te hebben. Te gek voor woorden. Dan kopen ze Mascherano, die minder is dan Yaya Toure, maar stellen hem op als centrumverdediger. Nu hebben ze Fabregas gekocht, een van de beste middenvelders ter wereld, maar hij is vaak bankzitter daar of speelt in de spits of zo. En daarvoor heeft ie ook nog genoegen met minder salaris dan Arsenal hem bood om in Londen te blijven.

bryan

Bericht door bryan » do feb 21, 2013 2:31 pm

Le T. schreef:
bryan schreef: Ik denk dat ze eerder ondanks dat systeem winnen dan dankzij dat systeem.
Verdedigend is het dus wel sterk. Als de tegenstander moet scoren en je kunt maar blijven rondtikken, dan doof je die ambities gewoon uit.
Dat wel, maar wanneer je onder druk staat omdat Plan A niet meer werkt, wat is dan Plan B?

Koop dan degelijke verdedigers/keepers die ook nog kunnen rondtikken. Nogmaals, Kompany and Vertonghen zouden vandaag achterin kunnen staan bij Barca. Die jongens kunnen wel degelijk rondtikken - beter dan Puyol en Piquet misschien zelfs. Maar het lijkt alsof ze denken dat alleen in Barcelona geboren verdedigers kunnen rondtikken. Daar ligt voor mij de arrogantie.
Laatst gewijzigd door bryan op do feb 21, 2013 2:39 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 21, 2013 2:31 pm

Rishi schreef:Ik denk dat Barca over de afgelopen jaren vaker is benadeeld dan bevoordeeld. Chelsea schopte er die wedstrijd(en) op los. Logisch dat je dan de scheids 'tegen' je krijgt.
Rishi, een beetje objectiviteit schaadt echt niet. Je lijkt wel een psv-er wanneer het over Barcelona gaat. :1evil.gif:

Chelsea - Barcelona werd toen 1-1 dankzij die Noor. Hiddink was toen manager van Chelsea. Die ploeg werd echt opzichtig genaaid.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 2:33 pm

Ik weet het, Wimpey. Maar het is niet zo dat ze bij Chelsea lieverdjes waren. Net zoals met Inter een jaartje later. Motta kreeg toen rood dacht ik?

Het kan best dat Chelsea die wedstrijd genaaid is hoor. Maar de afgelopen jaren... al die aanslagen op Messi etc.. Wonder dat hij nog heel is.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do feb 21, 2013 2:37 pm

Le T. schreef:Guardiola haalde Zlatan ook niet voor niks natuurlijk, dat was nodig omdat ze er niet doorheen kwamen tegen Chelsea, de ruimtes waren dicht te lopen als alles maar over de grond naar vrijlopende speler moest. Alleen al de optie dat een bal door de lucht kan of dat je iemand in de dekking kunt aanspelen maakt dat die ruimtes niet meer dicht te lopen zijn.
Zlaten en bal door de lucht? Die man kan niet koppen.

Het werkte niet omdat een speler op die positie zich moet willen opofferen voor (met name) Messi.

bryan

Bericht door bryan » do feb 21, 2013 2:37 pm

Ik keek ooit een paar jaar geleden FC Copenhagen tegen Barca. Copenhagen speelde pressie voetbal en Barcelona had enorme moeite mee. Ze hadden twee rode kaarten moeten krijgen. Ten eerste kreeg Valdes niet eens geel voor dit: http://www.youtube.com/watch?v=H2p7fTl6c1k

Later ging Alves ook nog meerdere keren op zijn man staan maar dat mocht ook wel.

Hele wedstrijd hebben ze verziekt, de concentratie van FC Copenhagen verkloot en dan het winnende doelpunt gemaakt. Wat was Solbakken boos: http://www.youtube.com/watch?v=9KD72UToprA

En die keer toen Inter won in de Nou Camp en hebben ze de sproeiers aangezet. Onsportief...
Laatst gewijzigd door bryan op do feb 21, 2013 2:39 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

bryan

Bericht door bryan » do feb 21, 2013 2:38 pm

Yopi schreef:
Le T. schreef:Guardiola haalde Zlatan ook niet voor niks natuurlijk, dat was nodig omdat ze er niet doorheen kwamen tegen Chelsea, de ruimtes waren dicht te lopen als alles maar over de grond naar vrijlopende speler moest. Alleen al de optie dat een bal door de lucht kan of dat je iemand in de dekking kunt aanspelen maakt dat die ruimtes niet meer dicht te lopen zijn.

Het werkte niet omdat een speler op die positie zich moet willen opofferen voor (met name) Messi.
En dat deed de hardwerkende Eto'o dus prima.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 21, 2013 2:40 pm

Rishi schreef:Ik weet het, Wimpey. Maar het is niet zo dat ze bij Chelsea lieverdjes waren. Net zoals met Inter een jaartje later. Motta kreeg toen rood dacht ik?
Omdat hij genaaid werd door Busquets, ja.

Lieverdjes hebben trouwens niets op een voetbalveld te zoeken. Daar moet Barcelona zich maar tegen wapenen. Hetgeen ze gisteren dus niet konden... Bayern had easy gewonnen van Milan, die zijn wel effe wat beter dan dit Barcelona.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 2:44 pm

Je hebt lieverdjes en je hebt viezerikken. Motta is gewoon een viezerik, naast dat hij een goede speler is. Maar tegen Barca krijgen sommige spelers gewoon een rode lap. Zeker teams van Mourinho.

Ik denk niet dat Bayern easy had gewonnen van Barca. Bayern voetbalt. En daar weet Barca wel raadt mee hoor. En Barca is voetballend beter dan Bayern. Denk wel dat Bayern dit Milan had geslacht. Real Madrid had dit Milan ook geslacht.
IK GELOOF!!!!!!

elliquido

Bericht door elliquido » do feb 21, 2013 2:45 pm

de ruimte lag gisteren op de vleugels... echter daar is geen grasprietje gekrenkt door de geel/oranje hemden
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

bryan

Bericht door bryan » do feb 21, 2013 2:47 pm

Rishi schreef:Ik denk niet dat Bayern easy had gewonnen van Barca. Bayern voetbalt. En daar weet Barca wel raadt mee hoor. En Barca is voetballend beter dan Bayern. Denk wel dat Bayern dit Milan had geslacht. Real Madrid had dit Milan ook geslacht.
Wat is dat, "voetballend"? Sinds wanneer hoort degelijk verdedigen en keepen niet meer bij voetbal?

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 2:48 pm

Sinds Ierland een wedstrijd op een eindronde won :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 21, 2013 3:15 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Ik weet het, Wimpey. Maar het is niet zo dat ze bij Chelsea lieverdjes waren. Net zoals met Inter een jaartje later. Motta kreeg toen rood dacht ik?
Omdat hij genaaid werd door Busquets, ja.
Afbeelding

:excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 3:18 pm

Zelfbescherming.
IK GELOOF!!!!!!

bryan

Bericht door bryan » do feb 21, 2013 3:58 pm

Rishi schreef:Sinds Ierland een wedstrijd op een eindronde won :hypocrite.gif:
Nu heb je het weer fout, want Italie won in 2006 het WK met een goede keeper en een goede verdediging, en was ook op het middenveld in in de aanval sterk.

En dat was nadat Ierland voor het laatst een wedstrijd won op een eindronde.

Dus heb je het weer gewoon fout, ook wanneer je gewoon irritant doet.

bryan

Bericht door bryan » do feb 21, 2013 4:04 pm

Deze is mijn favo Barca schwalbe trouwens: http://www.youtube.com/watch?v=8FgKM9FPFt4

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 4:06 pm

In een ploeg die vol op de aanval speelt lijken verdedigers altijd slechter dan ze zijn. Laat de verdedigers van Milan op de middenlijn verdedigen i.p.v. met 11 man hangen voor de 16 en ze verliezen met 0-39.
IK GELOOF!!!!!!

bryan

Bericht door bryan » do feb 21, 2013 4:10 pm

Ja, door het systeem kunnen ze een bal niet gewoon wegkoppen en door het systeem kan Victor Valdes niet degelijk een corner pakken, dat zal het wel zijn.

Hoe kan het zijn dan dat het Ajax lukte in 1995 om degelijk aanvalland te spelen en ook goed verdedigen? Zal het liggen aan het feit dat Van der Sar, Frank de Boer en Rijkaard gewoon degelijk konden keepen/verdedigen?

Nog meer leuke Barca schwalbes: http://www.youtube.com/watch?v=ygmGIFz_EP0

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 4:11 pm

Overdrijven is een vak zeg. Alsof ze helemaal niet kunnen verdedigen en keepen bij Barca. Ronaldo is best vaak onschadelijk gemaakt door Dani Alves met rugdekking van Pique. Om maar een voorbeeld te geven.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 21, 2013 4:18 pm

bryan schreef:Deze is mijn favo Barca schwalbe trouwens: http://www.youtube.com/watch?v=8FgKM9FPFt4
Wel een effectieve aanpak om zo'n ventje weer even recht te zetten. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 4:22 pm

Jammer dat ik geen schwalbes kan posten van Ierse spelers in deze topic :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 21, 2013 4:26 pm

Rishi schreef:In een ploeg die vol op de aanval speelt lijken verdedigers altijd slechter dan ze zijn. Laat de verdedigers van Milan op de middenlijn verdedigen i.p.v. met 11 man hangen voor de 16 en ze verliezen met 0-39.
Mogen tegenstanders zich eigenlijk wapenen om een goed resultaat tegen Barcelona neer te zetten? Of moeten ze bij voorbaat de witte vlag hijsen?

Een ploeg die zooooo goed is als Barcelona moet toch van Milan kunnen winnen, ongeacht welke middelen Milan gebruikt! :hypocrite.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » do feb 21, 2013 4:34 pm

Yopi schreef:

Er kan ook gewoon een keer bal overheen, het hoeft niet meteen een kopkans te zijn, maar als je een speler erbij hebt die het duel opzoekt en aankan dan heb je veel meer ruimte dan wanneer je alles over de grond moet en ook alleen dat verdedigd hoeft te worden.

Daarnaast leidt het opofferen voor Messi er vooral toe dat Messi ook bewierookt kan worden zonder dat je de beeldrechten hebt. Sterker wordt Barca er niet van. Het is natuurlijk niet voor niks dat Spanje overtuigender en sterker is dan Barca.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie