Champions League 2012-2013

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door InnerHarbour » do feb 21, 2013 11:51 am

Rishi schreef:Mee eens DT. Ik snap niet hoe mensen die van voetbal houden het leuk vinden dat Barca verliest als de tegenstander met 11 man verdedigt. Ik ben een Barca-fan maar voornamelijk een voetballiefhebber. Van Madrid kan ik ook echt genieten. Hoe ze Manchester bij vlagen zoekspeelden was echt genieten. Maar als ik ze dan tegen Barca zie spelen. Daar kan toch niemand blij van worden?
Probeer eens te begrijpen dat voetbal meer is dan het zaalvoetbal dat Barcelona speelt. Probeer eens te begrijpen dat je ook van voetbal houdt als je gek ben van het ouderwetse kick en rush, van het catanatcio zoals Italianen dat konden/kunnen spelen, het countervoetbal dat in de Bundesliga gespeeld werd/word.

Voetbal is veel meer dat wat jij onder (mooi) voetbal verstaat en het waarderen van ander voetbal dan die zaalvoetballers van Barcelona spelen maakt je niet een mindere voetbaliefhebber.
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » do feb 21, 2013 11:54 am

Das nou het mooie van voetbal. Dat de op (papier) sterkste niet altijd wint. Porto 2004 was ook lelijk, maar wel effectief.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

zeux

Bericht door zeux » do feb 21, 2013 12:01 pm

beelzebub schreef:Das nou het mooie van voetbal. Dat de op (papier) sterkste niet altijd wint. Porto 2004 was ook lelijk, maar wel effectief.
Heeft Porto ooit 'mooi' gespeeld?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 21, 2013 12:06 pm

Natuurlijk wel. Heb je ze onder Villas-Boas gezien?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Le T.

Bericht door Le T. » do feb 21, 2013 12:13 pm

Rishi schreef:Ze spelen met 2 backs die alleen maar aanvallen en jij vindt ze verdedigend?
Ja, dat leg ik uit. Balbezit is de beste verdediging, en hun aanvals'drift' mag niet ten koste gaan van het balbezit, van de verdediging dus. Op balbezit spelen was altijd een kenmerk van aanvallende ploegen omdat die dan dat balbezit gebruikten om de goal op te zoeken, met alle risico's vandien.
Barca heeft in de afgelopen 6 jaar 3x de CL gewonnen en daarnaast iedere keer minimaal de halve finale gehaald. Dat vind ik toch best een knappe reeks. Daarnaast is het merendeel van de spelers Europees en Wereldkampioen. En daarna nog een keer Europees kampioen. Hoeveel heerschappij wil je hebben? Iets teveel als je het mij vraagt.
Dat laatste is hier niet van belang. Verder is die reeks tot stand gekomen met een aantal heel krappe overwinningen tegen niet zulke grote ploegen waarbij essentieel was dat het niet tegenzat met de scheidsrechter. Dan moet je niet elke keer weer doen alsof ze elke keer weer huizenhoog favoriet zijn en er iets heel bijzonders aan de hand is als ze het moeilijk krijgen. Ze voetballen nu ook nog eens een stuk minder goed dan een aantal jaar geleden, terwijl 2006 gewoon een andere generatie en een ander Barcelona is. Natuurlijk, ze zijn altijd een van de favorieten, maar niet meer dan dat.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 12:18 pm

InnerHarbour schreef:
Rishi schreef:Mee eens DT. Ik snap niet hoe mensen die van voetbal houden het leuk vinden dat Barca verliest als de tegenstander met 11 man verdedigt. Ik ben een Barca-fan maar voornamelijk een voetballiefhebber. Van Madrid kan ik ook echt genieten. Hoe ze Manchester bij vlagen zoekspeelden was echt genieten. Maar als ik ze dan tegen Barca zie spelen. Daar kan toch niemand blij van worden?
Probeer eens te begrijpen dat voetbal meer is dan het zaalvoetbal dat Barcelona speelt. Probeer eens te begrijpen dat je ook van voetbal houdt als je gek ben van het ouderwetse kick en rush, van het catanatcio zoals Italianen dat konden/kunnen spelen, het countervoetbal dat in de Bundesliga gespeeld werd/word.

Voetbal is veel meer dat wat jij onder (mooi) voetbal verstaat en het waarderen van ander voetbal dan die zaalvoetballers van Barcelona spelen maakt je niet een mindere voetbaliefhebber.
Oh dat snap ik heel erg goed hoor. Maar als een team staat te voetballen zoals Milan dat doet... daar kan jij toch niet van genieten of wel soms?

Als een ploeg bijvoorbeeld kick and rush zou spelen en ze zouden daarmee Barca verslaan vind ik het prima. Dan heb je een eigen identiteit, een eigen speelplan. Maar wat Milan aan het doen was.....?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 21, 2013 12:21 pm

beelzebub schreef:Das nou het mooie van voetbal. Dat de op (papier) sterkste niet altijd wint. Porto 2004 was ook lelijk, maar wel effectief.
Hand van de trainer. Van de meeste spelers van dat elftal hebben we weinig meer vernomen. Geldt ook voor de "sterren" van die ploeg. Deco bijv. was nogal gehyped.
InnerHarbour schreef: Voetbal is veel meer dat wat jij onder (mooi) voetbal verstaat en het waarderen van ander voetbal dan die zaalvoetballers van Barcelona spelen maakt je niet een mindere voetbaliefhebber.
:biggthumpup.gif:

Milan voetbalde gisteren natuurlijk veel beter dan Barcelona. Voetbal is meer dan de bal op 93 meter van het vijandelijke doel over 2 meter van de een naar de ander verplaatsen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 21, 2013 12:26 pm

Rishi schreef:
InnerHarbour schreef:

Oh dat snap ik heel erg goed hoor. Maar als een team staat te voetballen zoals Milan dat doet... daar kan jij toch niet van genieten of wel soms?

Als een ploeg bijvoorbeeld kick and rush zou spelen en ze zouden daarmee Barca verslaan vind ik het prima. Dan heb je een eigen identiteit, een eigen speelplan. Maar wat Milan aan het doen was.....?
Nou die indruk kreeg ik anders niet uit jouw post, maar goed. Nee ik kijk zo min mogelijk naar Italiaans voetbal maar dat is mijn punt niet, ik kijk ook niet naar Barcelona met zijn zaalvoetbal en toch zijn de vele die wel van Italiaans voetbal houden voetballiefhebbers. Zij en ik houden alleen van ander voetbal.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 12:27 pm

Hoezo voetbalde Milan dan beter? Ik kan dat echt onmogelijk beter voetbal noemen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 21, 2013 12:40 pm

Rishi schreef:Hoezo voetbalde Milan dan beter? Ik kan dat echt onmogelijk beter voetbal noemen.
Jij niet, nee. Milan leverde een uitstekende teamprestatie. Barcelona leverde een belabberde teamprestatie. Geen doelpoging tussen de palen in 90 minuten.

Milan was fysiek, tactisch en mentaal kilometers beter dan Barcelona. Uitstekend voorbereid, zeer sterk in de duels. Barcelona werd gewoon afgebluft. Maar dat wil jij niet zien / toegeven.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 12:44 pm

Ik vind het echt teveel eer voor Milan hoor. Ik vond Barca echt heel erg slecht. Dat ben ik met je eens. Maar bij Milan wisten ze vaak genoeg ook niet wat ze moesten doen.

Naarmate de goal/kansen van Barca uitbleef kreeg Milan wel meer vertrouwen. Maar de 1-0 bijvoorbeeld is toch gewoon 100% geluk. Een bal die richting de Sagrada wordt geschoten komt tegen de arm van eerst een Barca speler en daarna tegen die van een Milan speler voor de voeten van KVP. Die schoot hem daarna wel goed binnen.

Barca was arrogant en dat is afgestraft. Als je zag hoe ze KVP verdedigden bij de corner na een paar minuten :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 21, 2013 12:49 pm

Rishi schreef: Barca was arrogant en dat is afgestraft.
Barca bakte er niets van, dat is afgestraft. Het veel betere team won.

Jij doet het voorkomen alsof Barcelona enkel kan verliezen wanneer men arrogant is. Dat is totale onzin.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 12:56 pm

Dat zeg ik toch niet? Ik geloof er wel in dat Barca arrogant was en daardoor niet 100% gefocust. Ik had ook wel een makkelijke overwinning verwacht. En dat hadden ze bij Barca ook. En bij Milan trouwens ook. Reageren is natuurlijk altijd makkelijker dan ageren. Bleek ook gisteren. Milan speelde met 11 man achter de bal en deed dat bovendien ook vrij aardig. Maar om zo een speelwijze nou knap te vinden?

Ik vond Milan dus ook helemaal niet beter hoewel ze, gezien de kansen, het wel verdienden. Barca was slecht. Wanneer je er combinerend niet doorheen komt moet je misschien wat anders proberen. Zoals Peter al aangaf, dan moeten ze gaan schieten. Dat deden ze niet en dan kan het voorkomen dat je een keer verliest. Big deal.

In de thuiswedstrijd verwacht ik een directer Barca op een groter en beter veld. Cesc in de punt en Messi eromheen. Iniesta ook vanaf het middenveld.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 21, 2013 12:58 pm

Barcelona kan heel arrogant en slecht voetballen en toch Ajax met 5-0 naar huis toe sturen. De kwaliteiten van AC Milan waar Wimpey het over heeft hebben er alles mee te maken dat Milan won. Ik vind dat leuk, Milan mag van mij door.
YNWA

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 21, 2013 12:58 pm

Messi zag een dame op de derde ring haar tong uitsteken en vervolgens wist hij haar precies te raken bij een vrije trap. Stuitende arrogantie. ;)

De 1-0 was geluk en die 2-0 ook, want wie heeft Muntari ooit zo'n bal zien afwerken. Dat lukt 'm anders nooit.

Overigens denk ik nog altijd dat Barca het klusje klaart, hoor.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 1:01 pm

InnerHarbour schreef:Barcelona kan heel arrogant en slecht voetballen en toch Ajax met 5-0 naar huis toe sturen. De kwaliteiten van AC Milan waar Wimpey het over heeft hebben er alles mee te maken dat Milan won. Ik vind dat leuk, Milan mag van mij door.
Natuurlijk hebben die gasten kwaliteiten. Maar met 11 man verdedigen is ook niet zo interessant. Ambrosini kan er geen hout van. Die werd op een vierkante centimeter omspeelt door Messi alsof hij er niet stond. Gelukkig voor hem stonden er achter hem nog twee slagers.

Die vrije trap was inderdaad om te huilen. Ongeinteresseerd genomen!

Ik denk ook dat Barca wint. En dat is niet alleen omdat ik het hoop.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » do feb 21, 2013 1:27 pm

Ik verwacht geen evenwichtig geleide wedstrijd in Barcelona.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 1:28 pm

Je bedoelt dat het schoppen gewoon bestraft gaat worden?
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 21, 2013 1:37 pm

Zag gisterenavond in die andere wedstrijd in de eerste helft een scheidsrechter die iedereen die om een gele kaart voor de tegenstander vroeg er zelf een krijgen. Moeten ze eens bij Barcelona gaan doen, staan ze iedere wedstrijd na 15 minuten met 8 man in het veld. :smallgrin.gif:
YNWA

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 21, 2013 1:46 pm

Rishi schreef: Ambrosini kan er geen hout van. Die werd op een vierkante centimeter omspeelt door Messi
Ambrosini heerste. Messi kwam er niet aan te pas en liep als een frusti rond. Wegwerpgebaartjes richting de scheids en dat soort tafereeltjes. Messi moest op een gegeven moment de ballen uit de middencirkel ophalen omdat Ambrosini er telkens tussen zat.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do feb 21, 2013 1:56 pm

Peter schreef:Overigens denk ik nog altijd dat Barca het klusje klaart, hoor.

Ik niet. Barcelona vliegt eruit.

bryan

Bericht door bryan » do feb 21, 2013 2:01 pm

Iedereen heeft het over het systeem van Barcelona. Maar het systeem van Barcelona houdt blijkbaar in dat ze a) een clown op doel moeten hebben en b) verdedigers hebben die niet echt goed zijn. Ze hebben verdomme Mascherano gekocht en dan een jaar lang als centrumverdediger opgesteld. Waarom in godsnaam?

Barcelona is succesvol geweest omdat ze de beste speler ooit hebben (Messi), en misschien de beste duo in het middenveld ooit (Xavi & Iniesta). Daarom hebben ze het goed gedaan. Dat hele gedoe over dat Guardiola systeem geloof ik niet zo. Ik denk dat ze eerder ondanks dat systeem winnen dan dankzij dat systeem.

Barcelona had Vincent Kompany in 2008 gewoon van Hamburg kunnen overnemen. En afgelopen zomer Vertonghen van Ajax. Verdedigers die kunnen verdedigen, zullen we maar zeggen. Dan stond er een verdediging waar je "U" tegen zegt. En dat zijn ook nog gasten die kunnen voetballen, beter dan een Puyol of Piquet zelfs, dus goed met Xavi/Iniesta konden omgaan.

Maar nee, ze willen Victor Valdes, een duizend jaar oude Puyol en Piquet. Omdat ze het leuk voor die jongens vinden of zo. Is gewoon een vriendjesteam.

Echt, geef Messi, Xavi en Iniesta aan Alex Ferguson en Man Utd wint vijf jaar op rij met twee vingers in de neus de Champions League.

Inter en Chelsea hebben al eerder de zwakke schakels van Barca aan de wereld laten zien maar Barca doet er niets aan. Ze krijgen wat ze verdienen.
Laatst gewijzigd door bryan op do feb 21, 2013 2:12 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 2:06 pm

Ze hebben in 6 jaar tijd drie x de CL gewonnen. En Puyol en Pique zijn Europees en Wereldkampioen. Zonder Messi.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 21, 2013 2:14 pm

Yopi schreef:
Peter schreef:Overigens denk ik nog altijd dat Barca het klusje klaart, hoor.
Ik niet. Barcelona vliegt eruit.
Wanneer een objectieve scheidsrechter wordt aangesteld, vliegt Barcelona eruit.

Eens met Le T. dat het niet de eerste keer zou zijn dat de referee ervoor zorgt dat Barcelona door mag. M.n. Chelsea-uit in 2009 was te genant voor woorden.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 21, 2013 2:17 pm

Ik denk dat Barca over de afgelopen jaren vaker is benadeeld dan bevoordeeld. Chelsea schopte er die wedstrijd(en) op los. Logisch dat je dan de scheids 'tegen' je krijgt.

Zielig om het daarop te gooien :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie