SC Heerenveen
Moderator: mods
Re: SC Heerenveen 2012-2013
Over Van Gaal gaat het al in veel te veel topics, hier terug naar Heerenveen graag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Vind je nu MVB wel of geen goede trainer ?.Yopi schreef:Dat komt doordat er binnen de club een machtsstrijd aan de gang is. Het klinkt gek, maar soms is het een voordeel voor een trainer als zoiets gaande is. Dat hebben we bij Ajax ook gezien.
Bij Heerenveen hebben ze op een onhandige manier RVDV buiten de deur gezet, een man met een lange geschiedenis bij de club. Binnen de voetbalwereld kent iedereen hem en iedereen heeft een mening over hem. Dan wordt zo'n conflict al snel onderwerp van landelijke discussie. Journalisten krijgen dan medelijden met een trainer, want die moet onder moeilijke omstandigheden werken, enzovoorts.
Zoveel mensen zijn er niet meer die Van Basten een (aankomende) toptrainer vinden. Wel vindt menigeen het pijnlijk om hem te zien ploeteren.
Blij met de punten ...
-
Bij deze: LvG heeft gefaald in z'n eerste periode als bondscoach. Toch heb ik 100x liever iemand die één toernooitje heeft gemist, maar in de rest van z'n carriere louter prijzen heeft binnengehaald, dan een mazzelaar wiens resultaten onder de streep teleurstellend zijn.wimpey schreef:
Draaien. Van Gaal heeft gefaald als bondscoach. Maar dat wil je niet toegeven.
Whitey on the moon.
Wie zegt overigens dat MvB een betere trainer is of meer gepresteerd heeft dan LvG?
IK GELOOF!!!!!!
-
Het wordt tijd dat babyboomers als RVDV, Van Raaij (en Cruijff) zich gewoon zouden stilhouden. De vergrijzde pers (met Snormans voorop) kiest altijd de kant van die overjarige voorzitters omdat ze elkaar nog kennen van de jaren 60 toen spelers voor een paar voetbalschoenen een contract voor het leven tekenden. De bestuurders die ná eerder genoemden de club gingen runnen schrokken zich rot van de financiele situatie. Er moest keihard gesaneerd worden en dat gaat ten koste van de prestaties. Maar ja, dat pikt het publiek niet en in die stemming gaan die oude knarren zich weer roeren: "toen ik nog voorzitter was haalden we alleen maar goede spelers bla bla". Zum kotzen natuurlijk.Yopi schreef:Dat komt doordat er binnen de club een machtsstrijd aan de gang is. Het klinkt gek, maar soms is het een voordeel voor een trainer als zoiets gaande is. Dat hebben we bij Ajax ook gezien.
Bij Heerenveen hebben ze op een onhandige manier RVDV buiten de deur gezet, een man met een lange geschiedenis bij de club. Binnen de voetbalwereld kent iedereen hem en iedereen heeft een mening over hem. Dan wordt zo'n conflict al snel onderwerp van landelijke discussie. Journalisten krijgen dan medelijden met een trainer, want die moet onder moeilijke omstandigheden werken, enzovoorts.
Zoveel mensen zijn er niet meer die Van Basten een (aankomende) toptrainer vinden. Wel vindt menigeen het pijnlijk om hem te zien ploeteren.
Maar nog steeds geldt voor Van Basten dat hij een wanprestatie levert als hij onverhoopt mocht degraderen.
Whitey on the moon.
999 schreef:Vind je nu MVB wel of geen goede trainer ?.
Ik niet, nee.
Er is geen lobby of complot, mensen vinden het vervelend om hun helden van weleer te zien falen.
@GangstaRib: bij mijn weten hoeven we niet te kiezen. Ze hebben er als bondscoach allebei niet veel van gebakken.
Complot gaat mij ook te ver.Maar elke andere trainer ( behalve JC :) ) zou door de T. en Derksen volledig afgeschoten zijn .. En dat niet 1 keer .. En dat valt natuurlijk op.Daarbij, je kan toch niet de macht, positief of negatief, van bepaalde media en degene die in die media hun woord doen ontkennen.Yopi schreef:999 schreef:Vind je nu MVB wel of geen goede trainer ?.
Ik niet, nee.
Er is geen lobby of complot, mensen vinden het vervelend om hun helden van weleer te zien falen.
@GangstaRib: bij mijn weten hoeven we niet te kiezen. Ze hebben er als bondscoach allebei niet veel van gebakken.
Verder komt er natuurlijk ook voor MVB en Heerenveen een punt dat men stopt met elkaar .. Of alles moet vanaf de volgende wedstrijd ten goede keren ...
Blij met de punten ...
Kritiek op zijn prestaties als trainer ja, net zoals het bij Blind, Van Gaal en Adriaanse maar ook bij Cruijff, Jonk, etc. over hun zakelijke prestaties zou moeten gaan. Dat sommig gedrag invloed heeft op de zakelijke prestaties is natuurlijk stof tot discussie, maar eindeloos op de personen inhakken, zeker op mensen die (wellicht in een andere hoedanigheid) veel voor Ajax betekend hebben, begint behoorlijk te irriteren. Net zoals steeds weer Van Gaal of Blind opvoeren als de discussie over iemand anders gaat. En natuurlijk komt dat omdat zij het hebben gewaagd niet steeds blindelings Cruijff zijn dictaten op te volgen.Yopi schreef:Allemachtig, Jabu! Dit had ik niet van jou verwacht!Jabu schreef:Wie zegt dat ze iets met elkaar te maken hebben?
Van Basten zou m.i. veel meer respect moeten krijgen als één van de grootste Ajacieden en Nederlandse voetballers aller tijden. So what als hij geen geweldige trainer zou zijn? Dat maakt hem, zoals hierboven ook al door iemand anders gesteld, geen slecht mens die door de eigen Ajacieden zo met de grond moet worden gelijk gemaakt. Dat Van Bommel liefhebbers uit Eindhoven iets tegen Van Basten hebben is nog tot daar aan toe, voor mij blijft hij een held. Maar dit lijkt te gebeuren met iedereen die niet 100 % met Cruijff in één lijn marcheert of hij nou Van Basten, Blind, Van Gaal of Adriaanse heet. Niet alleen hun professionele kwaliteiten worden besproken maar ze moeten gelijk helemaal afgemaakt worden. Geheel in lijn met het huisblad.
Van Basten had ervoor kunnen kiezen om een handjesschuddende legende te worden, zoals Pele, maar hij moest zo nodig trainer worden. Dan moet hij net als elke andere trainer presteren, anders krijgt hij kritiek.
Met tussen de doelpalen staan kan je zelf AD van een beursgenoteerde onderneming worden.Rishi schreef:Daar ben ik het wel mee eens. Laat die gasten toch eerst een paar jaar ervaring opdoen.
Tot analyse is hij ook niet in staat. Hij lult maar wat over voetbal zoals we dat allemaal wel eens doen, maar dat is wat anders.wimpey schreef:Precies. Hij is geen goede trainer, lijkt dat zelf niet in de smiezen te hebben en het is doodzonde dat hij zijn enorme reputatie als speler nu als trainer te grabbel gooit. Word dan lekker analyst wanneer je het thuis niet altijd uithoudt!
Ierland was tenminste nog een ploeg die zelfs zonder zijn grote vedette de 2e ronde wist te halen. Onder Roemenië eindigen is een schande, 2 keer met de hakken over de sloot tegen Luxemburg is een schande, spelers die wanhopig een ander systeem komen eisen is een schande, een wk opofferen aan een ek is een schande, Jansma met de zaakwaarnemer van RvN laten onderhandelen over een basisplaats is een schande etc. Hij maakte er gewoon een potje van in alle opzichten, dat het uiteindelijk nog een beetje meeviel door ingrijpen door anderen doet daar niet af.Rishi schreef:Hij plaatste zich in ieder geval. Verliezen van Portugal is geen schande. Van Ierland verliezen wel.
Dan kan hij aan zichzelf gewerkt hebben, dat hij degradatievoetbal speelt met Heerenveen ligt volledig in de lijn der verwachtingen als je ziet hoe hij het niveau van Ajax omlaag wist te trekken.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Helemaal mee eens.Jabu schreef: Niet alleen hun professionele kwaliteiten worden besproken maar ze moeten gelijk helemaal afgemaakt worden.
(...)
Kritiek op zijn prestaties als trainer ja, net zoals het bij Blind, Van Gaal en Adriaanse maar ook bij Cruijff, Jonk, etc. over hun zakelijke prestaties zou moeten gaan. Dat sommig gedrag invloed heeft op de zakelijke prestaties is natuurlijk stof tot discussie, maar eindeloos op de personen inhakken, zeker op mensen die (wellicht in een andere hoedanigheid) veel voor Ajax betekend hebben, begint behoorlijk te irriteren. Net zoals steeds weer Van Gaal of Blind opvoeren als de discussie over iemand anders gaat. En natuurlijk komt dat omdat zij het hebben gewaagd niet steeds blindelings Cruijff zijn dictaten op te volgen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Jij stopt er nu dus mee op Cruijff, Jonk en anderen in te hakken??? 

Hakken? Is dat niet een beetje overdreven?
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik kom nog niet in de buurt van jullie waar het 'hakken' betreft.Yopi schreef:Jij stopt er nu dus mee op Cruijff, Jonk en anderen in te hakken???
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Oh, een 'jij-bak'.Zeux schreef: Ik kom nog niet in de buurt van jullie waar het 'hakken' betreft.

Ik wist dat ik op je kon vertrouwen.wimpey schreef:Oh, een 'jij-bak'.Zeux schreef: Ik kom nog niet in de buurt van jullie waar het 'hakken' betreft.

Het feit blijft.
Wat verwacht je dan anders als je helden Sturkenboom, Coronel, vd Boog, LVG plus een eindeloze stroom zaalvoetballers zijn? Als je overal spaanders ziet liggen dan krijg je toch vanzelf zin om te hakken?Zeux schreef:Ik kom nog niet in de buurt van jullie waar het 'hakken' betreft.Yopi schreef:Jij stopt er nu dus mee op Cruijff, Jonk en anderen in te hakken???

- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Hier is mijn nieuwe column op NUsport, over Marco van Basten. Ik post hem maar in het topic over zijn huidige werkgever...
Waarom toch weer trainer, Marco?
Hij heet 'Pleistertje', HIER LEZEN!
K.
Waarom toch weer trainer, Marco?
Hij heet 'Pleistertje', HIER LEZEN!
K.
Still alive...
Ik herken niet alleen dat shirt maar ook de poster die je beschrijft. En het is waar. Marco had er beter aan gedaan voor altijd een held te blijven. Ik kan de huidige ellende haast niet aanzien.
Nil volentibus arduum
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010

Ik weet nog dat hij naar binnen liep en iets riep van 'die kut-Belgen ook altijd!', waarna Vertonghen en Vermaelen meteen riepen 'ho ho, niet iedereen die Pol heet is een Belg!'Het stond vlak voor tijd 2-2 en het leek weer eens nergens op toen Suarez zomaar scoorde en Ajax op de valreep met 3-2 leek te winnen. De goal werd ten onrechte afgekeurd, wegens vermeend buitenspel.
Het was toen echt een verschrikkelijke avond voor Ajax maar achteraf wel een grappige opmerking.

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Overigens is het trio Van Duivenbode, Weijers, Van Wijk in het interview van deze week in de VI van mening dat Marco een prima trainer is. Ik vraag me af waar ze dat op baseren.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik zou er wel voor voelen om zijn trainerscarriere met de mantel der liefde te bedekken als hij gewoon zijn best had gedaan en het niets was geworden. Maar daarvoor heeft hij teveel zijn best gedaan om deskundigheid te veinzen, smoesjes te verzinnen, critici af te branden en misbruik te maken van zijn populariteit en zijn connecties.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- Ajaciedjuh
Omdat dat de mening van Cruijff is.Duke schreef:Overigens is het trio Van Duivenbode, Weijers, Van Wijk in het interview van deze week in de VI van mening dat Marco een prima trainer is. Ik vraag me af waar ze dat op baseren.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- InnerHarbour
Nou het is heel goed mogelijk dat van Basten alleen een trainer is voor de echte top, waar hij het inderdaad maar éénmaal aan hoeft uit te leggen, spelers die het zelf zien, zou ook maar zomaar kunnen van niet. 

YNWA
Dat denk ik dus ook. Hoop het wel.InnerHarbour schreef:Nou het is heel goed mogelijk dat van Basten alleen een trainer is voor de echte top, waar hij het inderdaad maar éénmaal aan hoeft uit te leggen, spelers die het zelf zien, zou ook maar zomaar kunnen van niet.
IK GELOOF!!!!!!
Ik betwijfel of Van Basten geschikt is voor de absolute top. Toegegeven, daar kan hij hogere eisen stellen, topspeler hoef je niet te leren voetballen, maar tegelijkertijd wordt in die ambiance van een trainer een hoog EQ gevraagd.
Jeffrey Gouweleeuw werd in het begin van dit seizoen door Van Basten gepasseerd, terwijl hij seizoen basisspeler was. Daarover zegt hij:
Jeffrey Gouweleeuw werd in het begin van dit seizoen door Van Basten gepasseerd, terwijl hij seizoen basisspeler was. Daarover zegt hij:
Als andere verdedigers beter zijn moet ik mijn mond honden, maar dit sloeg helemaal nergens op.
Van Basten zocht een zondebok en vond mij. Elke fout in de verdediging werd op mij afgeschoven, wat er ook gebeurde.
Kortom, die jongen voelde zich gepiepeld. Van Basten kan een speler van Heerenveen zo behandelen, maar ik zou hem niet aan te raden zo om te gaan met een speler in de top. Dan wordt hij geslacht.Hij had nooit echt een argument waarom ik niet speelde.