De NextGen Series (A1)
Moderator: mods
- Daily Blind
Re: De NextGen Series (A1)
Vanavond dus het vervolg tegen Aston Villa. Ben erg benieuwd wat ze gaan doen.
Ze gaan winnen.
Mag ook wel. Aston Villa kan toch geen boeiende jeugd hebben?
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Vorig jaar met onze 'top-selectie' hebben we 1 xvan gewonnen, maar ook 1 x van verloren.Rishi schreef:Mag ook wel. Aston Villa kan toch geen boeiende jeugd hebben?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Aston Villa is van oudsher wel één van de clubs met een goede jeugdopleiding in Engeland hoor. Net als bijvoorbeeld West Ham United.
Maar Engelse clubs hebben volgens mij ook nog wel eens fysiek vrij sterke ploegen. En er zijn er die allerlei talenten uit de rest van europa wegplukken (zoals Ajax nu ook aan het doen is).
Maar Engelse clubs hebben volgens mij ook nog wel eens fysiek vrij sterke ploegen. En er zijn er die allerlei talenten uit de rest van europa wegplukken (zoals Ajax nu ook aan het doen is).
Nil volentibus arduum
Zit Aston Villa er ook bij dan? Als een club die spelers wegplukt? 

IK GELOOF!!!!!!
Wordt die wedstrijd ergens uitgezonden?
-
Daar gaat het m.i. niet om. Laat de beste B-speler meedoen en a.u.b. geen dispensatiespeler. Het hoopvolle van de JC-revolutie bij de jeugd vond ik dat winnen niet meer het belangrijkste is, waarbij ik Ajax 1 daar niet onder reken en ik wel spelers wil zien die willen winnen, maar de Next-Gen is bij uitstek geschikt om de beste B-speler mee te laten doen, de beste eerstejaars-A en niet zoals vorig jaar de 20-jarige Veltman (was winnen blijkbaar toch het doel)Cruijff schreef:Ze gaan winnen.
Ik kan me de discussie van vorig seizoen nog herinneren, Barcelona speelde ook met zo'n jong team, bleek Fischer toch echt een van de jongsten te zijn! Dus vandaag a.u.b. geen Andersen, geen dispensatiespeler, wel Bazoer? (mag hij spelen) Riedewald?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Bazoer mag niet spelen volgens mij.
De A1 is een zwakke lichting. Als je vandaag tegen Aston Villa geen dispensatiespelers opstelt maar wel B-tjes, is het meteen einde verhaal.
In dit toernooi is winnen óók belangrijk. Al is het maar omdat er dan volgende wedstrijden komen waarin spelers kunnen leren.
De A1 is een zwakke lichting. Als je vandaag tegen Aston Villa geen dispensatiespelers opstelt maar wel B-tjes, is het meteen einde verhaal.
In dit toernooi is winnen óók belangrijk. Al is het maar omdat er dan volgende wedstrijden komen waarin spelers kunnen leren.
Welke spelers kunnen daar dan wat in leren? Wederom die dispensatiespelers?
Voor wie?
An sich vind ik het winnen niet zo heel erg belangrijk. Maar een bijkomend voordeel dat aan het winnen vastzit wel. Namelijk: dan komt er nog een volgende ronde. En dus weer een leerzame internationale clash. Om die reden hoop ik dat we net als vorig seizoen weer de finale halen van dit toernooitje.Demosthenes schreef:Daar gaat het m.i. niet om. Laat de beste B-speler meedoen en a.u.b. geen dispensatiespeler. Het hoopvolle van de JC-revolutie bij de jeugd vond ik dat winnen niet meer het belangrijkste is, waarbij ik Ajax 1 daar niet onder reken en ik wel spelers wil zien die willen winnen, maar de Next-Gen is bij uitstek geschikt om de beste B-speler mee te laten doen, de beste eerstejaars-A en niet zoals vorig jaar de 20-jarige Veltman (was winnen blijkbaar toch het doel)Cruijff schreef:Ze gaan winnen.
Ik kan me de discussie van vorig seizoen nog herinneren, Barcelona speelde ook met zo'n jong team, bleek Fischer toch echt een van de jongsten te zijn! Dus vandaag a.u.b. geen Andersen, geen dispensatiespeler, wel Bazoer? (mag hij spelen) Riedewald?
Voor Ajax en de uitstraling op jonge (buitenlandse) talenten. Zo een Fischer scoorde er vorig jaar op los en is nu basisspeler.Jabu schreef:Voor wie?
IK GELOOF!!!!!!
http://livetv.ru/en/eventinfo/156975_ajax_aston_villa/Yopi schreef:Wordt die wedstrijd ergens uitgezonden?
-
De A1-spelers niet, want ik lees overal dat er geen enkel talent bij zit, die hebben er dus niets aan;In dit toernooi is winnen óók belangrijk. Al is het maar omdat er dan volgende wedstrijden komen waarin spelers kunnen leren.
Voor wie heeft de volgende wedstrijd zin? De uitstraling? Scouts zien niet dat er een 20-jarige tussen loopt?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Je drijft weer lekker door.
Alsof Ajax vanavond alleen met 20-jarigen gaat spelen... 

-
Nee, de kwestie is dat sommigen (Geen idee of jij daar bij hoort, misschien is het één poster) schrijven dat er geleerd kan worden, om die reden zou ik een B-speler opstellen (17 jaar!) want ik lees alleen maar dat de A1-spelers niets voorstellen (Wie spelen er dan in de A2?), die zullen niets leren. Als je dan geen B-speler(s) opstelt, wie kan er dan iets leren in een volgende ronde.Cruijff schreef:Je drijft weer lekker door.Alsof Ajax vanavond alleen met 20-jarigen gaat spelen...
De zaak verdraaien doet een discussie geen goed. Nogmaals mijn vraag: wie leren er dan?
Wie er leren?
Andersen, Acolatse, Menig, Rosheuvel, El Hasnaoui, Becker.
En nog wel meer jongens. Misschien dat je idd Nouri vanuit de B1 kunt doorschuiven. Voor de winterstop heeft Fischer ook meegespeeld in de Next Gen. In die periode was hij de aansluiting met het eerste elftal even kwijtgeraakt. Hij is er bepaald niet slechter van geworden.
En nog wel meer jongens. Misschien dat je idd Nouri vanuit de B1 kunt doorschuiven. Voor de winterstop heeft Fischer ook meegespeeld in de Next Gen. In die periode was hij de aansluiting met het eerste elftal even kwijtgeraakt. Hij is er bepaald niet slechter van geworden.
En doelman Mickey van der Hart niet te vergeten. Voor hem is het ook fijn om zo'n wedstrijd te keepen.
Boccara speelt mee, dat is toch wel opmerkelijk te noemen. Tussenstand is 1-1.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
1-2 inmiddels.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
En verloren met 1-2. Voor wat betreft een europese prijs moeten we onze pijlen dus definitief op de Europa League richten. 

Nil volentibus arduum
-
Opstelling Ajax A1: Van der Hart; Tete. Gravenberch (45' Van den Boomen), Riedewald, Rosheuvel; Boccara, Lazic, Anderson; Bitter, El Hasnaoui, De Sa.Cruijff schreef:Wie er leren?
Rosheuvel, El Hasnaoui speelden, maar komen uit de A1 waar geen talent in zit, als ik de kenners moet geloven. Leuk dat Riedewald meedeed (uit de B1), Boccara?
Riedewald heeft iets geleerd, hoop ik en er komt geen volgende wedstrijd, ondanks Van der Hart, De Sa en Boccara.