Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » wo feb 13, 2013 9:41 pm

Storm in een glas water. Die tekent gewoon bij.

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 13, 2013 10:40 pm

Cruijff schreef:Storm in een glas water. Die tekent gewoon bij.
Breaking: Blind vertrekt.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo feb 13, 2013 10:50 pm

Lig er niet wakker van. Een waterdrager, who cares?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo feb 13, 2013 11:09 pm

wimpey schreef:
Cruijff schreef:Storm in een glas water. Die tekent gewoon bij.
Breaking: Blind vertrekt.
:smallgrin.gif:

Nee.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do feb 14, 2013 2:26 pm

Is hij verder dan zijn vader op die leeftijd?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do feb 14, 2013 2:30 pm

Volgens zijn vader wel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr feb 15, 2013 6:08 am

Oei, nou staat er in diverse media toch echt te lezen dat Ajax niet verder wil met Blind Jr. Zou het weer een gevalletje zijn van een zelfverklaarde en stellige insider die er weer helemaal langs zit? :smallgrin.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr feb 15, 2013 8:30 am

Sam schreef:Oei, nou staat er in diverse media toch echt te lezen dat Ajax niet verder wil met Blind Jr. Zou het weer een gevalletje zijn van een zelfverklaarde en stellige insider die er weer helemaal langs zit? :smallgrin.gif:
De familie Blind zat al een tijd in het betaald voetbal, de hele familie (denk ik) weet dat Daley weg moet, anders had Ajax al lang de onderhandelingen geopend. Wacht Ajax op het moment dat Blind zelf aangeeft (al) een andere club te hebben?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

zeux

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 8:39 am

Snap er geen hol van. Daley behoort met grote regelmaat tot de sterkere spelers in het veld. Hij maakt ook fouten, maar dat doen ze allemaal. Alleen worden ze bij Daley enorm uitvergroot.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 15, 2013 8:48 am

Ik snap het wel, de Boer wil net als ik een linksback die aanvallend kan voetballen, die snel is, fysiek sterk en kan verdedigen liefst nog met lengte. Blind kan alleen het eerste.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 8:53 am

InnerHarbour schreef:Ik snap het wel, de Boer wil net als ik een linksback die aanvallend kan voetballen, die snel is, fysiek sterk en kan verdedigen liefst nog met lengte. Blind kan alleen het eerste.
En wie binnen de selectie (of jeugd) voldoet daaraan?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 15, 2013 9:17 am

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 15, 2013 9:23 am

Las laatst ook dat Ajax weer wilde inzetten op Nederlandse spelers. Ze baalden dat ze amper spelers bij Oranje hebben.

Hier snap ik verder niks van. Die jongen wordt met de dag beter. Ook verdedigend. Je moet het alleen wel willen zien.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 15, 2013 9:45 am

Rishi schreef: Hier snap ik verder niks van. Die jongen wordt met de dag beter. Ook verdedigend. Je moet het alleen wel willen zien.
In dit systeem moet een back de hele flank kunnen bespelen. Kan Blind niet, door gebrek aan snelheid, explosiviteit en loopvermogen. Om daar op in te spelen, speelt Blind veel 'hoger' dan Van Rhijn aan de andere kant. M.a.w.: Blind 'staat' er als verkapte linksbuiten al i.p.v. er te komen. Waardoor het spel aan die kant vrij statisch is. Maar Blind is ook geen echte back natuurlijk. Hij is (weer) op die plek belandt door blessure Boilesen en vanwege het feit dat Blind in de JC-Schaal tegen psv als CV genadeloos door het ijs zakte.

Boilesen is wel een echte back. Maar wordt / is / blijft ie fit? Dijks kan niet voetballen. Koppers is redelijk. Dilemma dus. Wanneer Blind inderdaad op 6,5 ton zit, wordt het lastig om te verlengen. Omdat ie geen back is en als CV tekort komt. Ajax zal inzetten op Boilesen en van buitenaf nog een echte back halen, lijkt me.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 15, 2013 9:51 am

Die kant zal het wel opgaan. Want het nieuwe seizoen in en daarbij vertrouwen op Boilesen is wel een erg groot risico. Zowel kwa beschikbaarheid als kwaliteit. Wat heeft die jongen nu al heel laten zien bij Ajax?

Ik vind het toch jammer als Blind vertrekt want hij heeft dit seizoen onmiskenbaar stappen gemaakt in de goede richting. Zijn gebreken zie ik ook wel maar hij is dit seizoen toch zeker een bruikbare speler. Maar goed, als hij te duur is en er betere alternatieven zijn dan moeten we zonder hem verder. Ik ben wel benieuwd naar die alternatieven.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 9:53 am

Eén potje, helemaal aan het begin van het seizoen, zonder wedstrijdritme en het absolute oordeel is geveld. Het is symptomatisch voor de afrekencultuur.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 15, 2013 9:56 am

Tja, het AD is de spreekbuis van de familie Blind.

Dit is gewoon een optelsom, maar of de uitkomst klopt?

Ook een mogelijkheid: hij heeft iets achter de hand.

jabu

Bericht door jabu » vr feb 15, 2013 10:01 am

Het AD baseert zich op LdL.

Duke

Bericht door Duke » vr feb 15, 2013 10:04 am

Yopi schreef:

Tja, het AD is de spreekbuis van de familie Blind.
Heb je het artikel wel gelezen?
Dat werd donderdagavond gemeld in het Radio 1-programma Langs de Lijn.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 15, 2013 10:06 am

LDL, NOS, zit Arno V. daar niet? :666.gif:

Hoe dan ook, het blijft speculeren. Frank de Boer heeft duidelijk genoeg gezegd dat Daley eerst te horen krijgen wat Ajax wil en daarna pas de pers. Waarom zou de NOS dan op de hoogte zijn?

Daley zit op een fors salaris. De aarzeling van AJax kan ook betekenen dat ze wel met hem door willen, maar voor minder geld.

jabu

Bericht door jabu » vr feb 15, 2013 10:06 am

Het is toch uitermate opvallend om een jeugdspeler die het tot international schopt en die ook wekelijks speelt transfervrij te laten vertrekken nadat je jaren in hem hebt geïnvesteerd.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 15, 2013 10:10 am

Ajax heeft ook jaren in Ebecilio geïnvesteerd, of in Lukoki. Dat zegt me dus niets. En dat hij wekelijks speelt - misschien was dat niet de bedoeling, was Boilesen eigenlijk eerste keus?

Ajax moet niets.

Mocht hij vertrekken, dan ben ik benieuwd naar zijn volgende club. Zou de concurrentie zich melden? Of wordt het meteen een middenmoter ergens in Engeland of Duitsland?

Duke

Bericht door Duke » vr feb 15, 2013 10:12 am

Yopi schreef:LDL, NOS, zit Arno V. daar niet? :666.gif:
Ja, en? :confused.gif:

Maar je hoeft geen helderziende te zijn om te zien dat Ajax niet verder wil met Blind, om welke reden dan ook.

Salvador Dali

Toppie

Bericht door Toppie » vr feb 15, 2013 10:14 am

Nou Boilisen kan aan de bak, alleen de vraag is wanneer Sept 2014 :1evil.gif: ik vind dit echt wanbeleid of is onze jeugd helemaal niet zo goed, dat is toch ook een gegeven waar F de Boer als trainer rekening mee moet houden. Ach, onze lieve heer zal wel een vinger in de pap hebben

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 15, 2013 10:16 am

Yopi schreef: Mocht hij vertrekken, dan ben ik benieuwd naar zijn volgende club. Zou de concurrentie zich melden? Of wordt het meteen een middenmoter ergens in Engeland of Duitsland?
Ik ben dan eigenlijk meer benieuwd naar zijn opvolger. Het kan niet zo zijn dat we volgend seizoen inzetten op Boilesen. Die jongen heeft al in geen tijden een fatsoenlijke wedstrijd gespeeld en we moeten uberhaupt maar afwachten of hij fysiek wel sterk genoeg gaat worden.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie