Ah, je bedoelt de Amerikaanse jaarkaarthouders. :-)Marillion schreef:Die MLB wedstrijden die ze in Nederland willen houden. Dat is toch competitie en niet vriendschappelijk?
Ik weet wel dat het daar wat anders werkt als hier voor wat betreft wedstrijdbezoek. Er zullen er weinig zijn die echt alle thuiswedstrijden bezoeken. Maar als je dat wel doet is dit wel een duur tripje als je ineens "thuis" speelt in Hoofddorp.
In de NFL worden twee wedstrijden op Wembley gespeeld. In Japan was vorig jaar de opening van het MLB-seizoen met ook twee wedstrijden (was ik bij :-) ).
Het is een poging van die grote bonden om de sport internationaler neer te zetten.
Ik denk dat niet heel veel Amerikanen een volledige jaarkaart hebben (weet IH denk ik meer van). Vaak gaat het om 'packages'.
En in de MLB speelt een ploeg 81x thuis. Die paar potjes in NL zullen ze niet echt missen. :-) En zeker niet, als deze wedstrijden niet tegen 'local rivals' zijn. Stel dat je inderdaad Yankees-Red Sox officieel in Hoofddorp laat spelen, dan zullen de fans inderdaad niet echt blij zijn. Dat zijn de hoogtepunten op de kalender voor die fans.
Dat twee NFL-wedstrijden op Wembley worden gespeeld is veel bijzonderder, omdat een NFL-seizoen maar uit 16 reguliere wedstrijden bestaat (en dus 8x thuis).
Dit jaar zijn dat op 29 september Vikings-Steelers en op 27 oktober Jaguars-49-ers.