De plannen van Bergkamp en Jonk

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Demosthenes

Re: De plannen van Bergkamp en Jonk

Bericht door Demosthenes » vr feb 08, 2013 5:02 pm

Is Van Basten dan eigen jeugd? Dat hangt van je definitie af. Ik vind het zó PSV-erig om daar een halszaak van te maken. De essentie is: heeft Ajax de speler zo begeleid dat hij het optimale uit zijn mogelijkheden kon halen? In het geval van Van Basten, Kieft, Bosman, Bergkamp, De Boertjes en uiteindelijk ook Rijkaard luidt het antwoord ja. Blijkbaar deden ze in die tijd iets goed bij Ajax.
Oké, Ajax streeft naar niveau-Kieft, Bosman en spits De Boer (Ik neem aan dat je Ronald bedoelt). Ik voorspel zelden, maar met dat niveau zie ik Ajax niet de CL-finale halen en dat belooft het plan-JC/plan Jongkind of is dat plan bijgesteld?

Ik dacht eerlijk gezegd dat we Europees weer mee zouden gaan doen, typisch NRC om die woorden te verdraaien!

Staat dat plan al integraal ergens online?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 08, 2013 5:10 pm

Ga je ons ook nog vertellen waarom Bergkamp geen echte top was als speler?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr feb 08, 2013 5:15 pm

wimpey schreef:Ga je ons ook nog vertellen waarom Bergkamp geen echte top was als speler?
Geflopt bij Inter, niet veel gewonnen bij Arsenal of het NL elftal. (niet mijn mening overigens)

Overigens is er geen Arsenal fan of speler die zal beweren dat Bergkamp geen absolute wereldtop was.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr feb 08, 2013 6:36 pm

Ik zag een filmpje over de b2 op ajax.nl. Maar who the fuck is Frank Peereboom?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 08, 2013 7:03 pm

De trainer. :hypocrite.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 09, 2013 7:50 am

wimpey schreef:Ga je ons ook nog vertellen waarom Bergkamp geen echte top was als speler?
Blijft stil he...... :hypocrite.gif:
YNWA

roelf

Bericht door roelf » za feb 09, 2013 8:32 am

Yopi schreef:De trainer. :hypocrite.gif:
Was Peter van der Veen niet van Sparta overgenomen om de B2 te trainen?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za feb 09, 2013 9:19 am

Voor jou zal hij een topspeler zijn, wat is jouw definitie van top? Lid TH, aanhanger JC?

Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Dennis_Bergkamp#Titels staat zijn erelijst, topscorer van Nederland, was Bas Dost dat ook niet? Vlemininx? Kuyt? Is dat topniveau, dan is Bergkamp dat ook.

Kampioen van Engeland geworden met Arsenal? Dat is een teamprestatie, maar jij hebt het recht om te zeggen dat dat alleen door Bergkamp kwam.

De beker gewonnen met Ajax?

Top zijn spelers die belangrijk zijn in een finale van de CL, WK, EK, die niveau Messi, Iniesta, Xavi, vroeger een Di Stefano, niveau-Pele, Puskas, Cruyff, Van Basten, Romario, Maradona, Beckenbauer etc. etc. Soms heeft iemand pech dat zijn land niet sterk genoeg is om op een EK of WK uit te blinken, Ronaldo, maar Bergkamp hoort in het rijtje "Di Stefano" niet thuis. Ronald Koeman maakt daar veel meer kans op, Gullit beste speler van Europa, volgens mij zelfs met Van Basten de enige Nederlander die het tot beste speler van de wereld heeft geschopt.

Mag Wimpey Bergkamp als nog groter rekenen o.i.d. natuurlijk, ik las zelfs ergens dat zelfs John Bosman nu tot een groot talent werd verheven, niveau KV Mechelen, maar iedereen is vrij om te denken dat Maradona "nog niet de schoenen van John Bosman mag poetsen".

@IH,

Het was stil? Geen bijdrage leveren scheelt vaak maar één woord met jouw bijdrage of een keer twee letters als bijdrage. Komt misschien door een selectief geheugen, daar zitten niet altijd alle letters in. Beantwoord zelf eens de vragen van een ander.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » za feb 09, 2013 9:30 am

Raymon schreef:
Geflopt bij Inter, niet veel gewonnen bij Arsenal of het NL elftal. (niet mijn mening overigens)

Overigens is er geen Arsenal fan of speler die zal beweren dat Bergkamp geen absolute wereldtop was.
Criteria komen en gaan, afhankelijk van wie ermee de hoogte in (na)gepraat kan worden. Ik vind het ongekend wat Bergkamp heeft gepresteerd, maar als je het 'beslissend zijn', 'prijzen pakken' en gedrevenheid uitstralen dmv stampvoeten en slagen bij Inter als criterium van top neemt dan blijft er van Bergkamp weinig over. Als je ziet welke criteria er voor een spits worden aangelegd dan staat Van Basten er ineens wat bleekjes op, en is Jimmy Floyd Hasselbaink met afstand de grootste Nederlandse voetballer ooit en speelde het Barcelona van Kluivert voetbal van een andere planeet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 09, 2013 10:56 am

Demosthenes schreef:@IH,

Het was stil? Geen bijdrage leveren scheelt vaak maar één woord met jouw bijdrage of een keer twee letters als bijdrage. Komt misschien door een selectief geheugen, daar zitten niet altijd alle letters in. Beantwoord zelf eens de vragen van een ander.
O jee, “meneertje het glas is altijd half leeg” is weer eens op zijn ultra lange teentjes getrapt. :smallgrin.gif:

BTW, Dennis, God, Bergkamp was een absolute topspeler. Nuff said
YNWA

LucaS

Bericht door LucaS » za feb 09, 2013 11:23 am

Als we de criteria die 'bewijzen' dat van Gaal geen absolute toptrainer is, loslaten op Bergkamp, dan is Bergkamp natuurlijk geen absolute topspeler geweest. Wat mij betreft was Bergkamp een geweldige voetballer, die het nooit in de absolute top heeft (kunnen) laten zien. Maar misschien is kampioen worden met Arsenal als belangrijkste speler, wel net zo'n grote prestatie als als trainer met AZ kampioen worden.
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 09, 2013 11:41 am

Demosthenes schreef:
Voor jou zal hij een topspeler zijn, wat is jouw definitie van top? Lid TH, aanhanger JC?

Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Dennis_Bergkamp#Titels staat zijn erelijst, topscorer van Nederland, was Bas Dost dat ook niet? Vlemininx? Kuyt? Is dat topniveau, dan is Bergkamp dat ook.

, maar iedereen is vrij om te denken dat Maradona "nog niet de schoenen van John Bosman mag poetsen".
Oef. Prima om te discussieren over de 'grootsheid' van Bergkamp, maar kom dan niet met deze rotzooi aan zetten. Dit raakt natuurlijk allemaal weer kant noch wal en dat weet je zelf ook wel.

Bergkamp is geen Di Stefano. Voor mij is hij echter wel Top-5 voetballers die we hier hebben gehad. En ja dan ben je een topvoetballer in mijn ogen. Cruijff, van Basten, Rijkaard, Gullit en dan Bergkamp.

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 09, 2013 11:44 am

Raymon schreef:

Op AT is het dan zo dat je 'abolute' - en 'echte' top moet gaan definieren. Tot de 1e categorie hoort Bergkamp niet. Kluivert trouwens ook niet. Die is vanaf z'n 20e immers alleen maar minder gaan presteren en eindigde op de bank in Eindhoven en Noord-Frankrijk.

Bergkamp heeft 10 jaar op zeer hoog niveau gespeeld bij Arsenal en Oranje. Dan ben je m.i. echte top. Maar goed, hij behoort tot het TH, dus dan zijn andere criteria op hem (zelfs als speler) van toepassing.

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 09, 2013 11:57 am

LucaS schreef: Wat mij betreft was Bergkamp een geweldige voetballer, die het nooit in de absolute top heeft (kunnen) laten zien.
Dit is wel heel stellig. WK'98?
Maar misschien is kampioen worden met Arsenal als belangrijkste speler, wel net zo'n grote prestatie als als trainer met AZ kampioen worden.
Van Gaal weet als geen ander dat Bergkamp echte top was. Hij was namelijk nét als international gestopt en meteen kwalificeerde Oranje zich niet voor het WK. Ondanks het feit dat Kluivert (van wie Demo me probeert wijs te maken dat hij wél echte top was) er nog bij was. 'Echte top' trainer Van Gaal had er trouwens part noch deel aan dat Oranje dat WK miste. :hypocrite.gif:
Peter schreef: Oef. Prima om te discussieren over de 'grootsheid' van Bergkamp, maar kom dan niet met deze rotzooi aan zetten. Dit raakt natuurlijk allemaal weer kant noch wal en dat weet je zelf ook wel.
Je begeeft je op glad ijs. :smallgrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za feb 09, 2013 12:05 pm

Bergkamp is mijn all time favoriete voetbalspeler. Een topspeler ook. Fabelachtige techniek. Briljante goals. Veel assists. Exponent van de nummer 10 positie. Zowel bij Ajax als bij Arsenal.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za feb 09, 2013 12:25 pm

Nu we toch retro uit de kast komen; ik had een bloedhekel aan Stefan Petterson omdat ie zo weing scoorde. :thomas.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » za feb 09, 2013 1:17 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef:

Op AT is het dan zo dat je 'abolute' - en 'echte' top moet gaan definieren. Tot de 1e categorie hoort Bergkamp niet. Kluivert trouwens ook niet. Die is vanaf z'n 20e immers alleen maar minder gaan presteren en eindigde op de bank in Eindhoven en Noord-Frankrijk.
Hij was anders wel beslissend. Verder vind ik zijn carriere en talent best veel overeenkomsten vertonen met die van Van Basten. Beide zeer behendig, de ene een betere afmaker, de ander een betere voorbereider, de een met meer goede clubjaren en naast een goed een heel slecht en een vrij matig toernooi, de ander met 3 sterke toernooien maar minder goede clubjaren, beide vanaf hun 24e sukkelend met een gewricht.
Bergkamp heeft 10 jaar op zeer hoog niveau gespeeld bij Arsenal en Oranje. Dan ben je m.i. echte top. Maar goed, hij behoort tot het TH, dus dan zijn andere criteria op hem (zelfs als speler) van toepassing.
Aangezien voetbal een teamsport is gaat het er volgens mij om in welke mate spelers een team beter maken. Bergkamp maakte een team veel beter, maar maakte zelfs de club veel beter en de hele competitie beter. Ik vind het echt een grootheid met een enorme impact. Dat kun je niet vatten in statistiekjes en prijzen. En dan heeft hij ook nog eens meer dan 20 goals gemaakt die niet zomaar briljant zijn, maar die totaal onnavolgbaar zijn, geen enkele andere voetballer heeft maar iets gedaan wat er op lijkt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za feb 09, 2013 2:03 pm

Over Kluivert:
van wie Demo me probeert wijs te maken dat hij wél echte top was
Nee, jij wilt anderen laten geloven dat ik dat geschreven heb? Ik heb hem een grote aanvallende, zelf opgeleide speler genoemd, dat is totaal anders dan "echte top", al kunnen we van mening verschillen wat echte top is. Hij past in ieder geval niet in het rijtje Di Stefano, Puskas, JC, Maradona, Messi, Romario, Pele, Beckenbauer, Platini, enz. net zoals Bergkamp volgens mij niet in dat rijtje thuishoort.

Wat de plannen van Bergkamp en Jonk betreft: waar kan ik die online vinden?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo feb 10, 2013 11:37 am

Roelf schreef:
Yopi schreef:De trainer. :hypocrite.gif:
Was Peter van der Veen niet van Sparta overgenomen om de B2 te trainen?

Nee, hij traint de C1.

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 10, 2013 11:52 am

Demosthenes schreef:Wat de plannen van Bergkamp en Jonk betreft: waar kan ik die online vinden?
Die staan toch in rapport Jongkind?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo feb 10, 2013 12:24 pm

LucaS schreef:
Demosthenes schreef:Wat de plannen van Bergkamp en Jonk betreft: waar kan ik die online vinden?
Die staan toch in rapport Jongkind?
Dat rapport kan ik ergens online vinden?

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 10, 2013 12:57 pm

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo feb 10, 2013 1:34 pm

LucaS schreef:'Op weg naar georganiseerde chaos'

http://udoc.nl/docs/969a2b/cruijff-rapp ... rce=search
Bedankt.

Weet jij waarom aan het eind een deel van de tekst (in de samenvatting) zwart is gemaakt?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo feb 10, 2013 1:36 pm

Daar stond dat Coronel, VDB, Blind en al hun medestanders dood moesten. :hypocrite.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo feb 10, 2013 1:38 pm

Yopi schreef:Daar stond dat Coronel, VDB, Blind en al hun medestanders dood moesten. :hypocrite.gif:
Jij hebt die tekst dus wel gelezen, waar kan ik die tekst vinden?

Plaats reactie