De nieuwe Bondscoach
Moderator: mods
Re: De nieuwe Bondscoach
Die Kuyt kan dus ook echt niet meer. En De Vrij zet zich als echt kakkie op het laatst nog even tweemaal te kakken.
Wel een goede wedstrijd van Ned. als je kijkt naar de selectie.
Wel een goede wedstrijd van Ned. als je kijkt naar de selectie.
Italië deed er in totaal drie minuten iets aan. Genoeg voor twee dikke kansen en een doelpunt.Jabu schreef:Precies. Italië bakt er tegen Feyenoord met Strootman als aanvoerder niets van. Het talent dat Peter in Italië ziet heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Oneens. Italië was slecht, niet omdat ze er weinig aan deden.
Eens met Jabu. Alle spelers van Italië, zie ook Balotelli voor zijn wissel, baalden er gigantisch van dat ze 85 minuten niet in het spel voorkwamen. Na 85 minuten kwam die verbetenheid naar buiten via een aantal gevaarlijke aanvallen en uiteindelijk het doelpunt, maar Italië heeft er voor die tijd geen moment met de pet naar gegooid.
Ik heb zojuist maar even de poll ingevuld en voor Van Gaal gestemd. Ik heb hier vaak gepleit voor de vakman in het algemeen, maar dit is meesterschap. In zo'n korte zulke jonge onervaren spelers in zo'n korte tijd zo laten voetballen, er is er echt maar één die dat kan. Vroeger had hij daar zelf ook nog meer tijd voor nodig.
Van Blind t/m De Vrij en Maher, ze speelden allemaal blakend van het zelvertrouwen, ze wisten precies wat ze in welke situatie moesten doen, en ze speelden alsof ze al 2 seizoenen met elkaar spelen.
Van Blind t/m De Vrij en Maher, ze speelden allemaal blakend van het zelvertrouwen, ze wisten precies wat ze in welke situatie moesten doen, en ze speelden alsof ze al 2 seizoenen met elkaar spelen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
-
Viel me ook op. Als je naar de spelers luistert, zeggen ze het zelf ook. De bondscoach geeft ze het vertrouwen en geeft ze een aantal tactische aanwijzingen mee waardoor Oranje dominant kan voetballen tegen een topteam. Verdedigend stond het als een huis bij Oranje. Dit is echt in het straatje van Van Gaal. Ruwe diamanten die hij precies in zijn tactisch plan kan slijpen. Ze gaan voor elkaar door het vuur. Mooi om te zien dat er zo snel een kentering te zien is.Le T. schreef:Ik heb zojuist maar even de poll ingevuld en voor Van Gaal gestemd. Ik heb hier vaak gepleit voor de vakman in het algemeen, maar dit is meesterschap. In zo'n korte zulke jonge onervaren spelers in zo'n korte tijd zo laten voetballen, er is er echt maar één die dat kan. Vroeger had hij daar zelf ook nog meer tijd voor nodig.
Moet toch zeggen dat ze bij Feyenoord de toekomst hebben met Martins Indi, De Vrij en Clasie... die gaan enorme stappen maken. Ajax steekt daar op dit moment schril bij af, als het om potentiele Oranje klanten gaat.
Whitey on the moon.
- InnerHarbour
Al het Italiaanse gevaar in de slotfase kwam van de Blind kant, staat te ver te dekken, laat zich buitenom passeren, haalt de voorzet er niet uit, verdedigend hopeloos.
YNWA
Maar Pirlo is wel de beste speler aan hun zijde 

Wij moeten het meer van de klanten voor het Deense elftal hebbenGangstaRiB schreef: Ajax steekt daar op dit moment schril bij af, als het om potentiele Oranje klanten gaat.

Tegen welk topteam speelde Nederland dan?GangstaRiB schreef:Viel me ook op. Als je naar de spelers luistert, zeggen ze het zelf ook. De bondscoach geeft ze het vertrouwen en geeft ze een aantal tactische aanwijzingen mee waardoor Oranje dominant kan voetballen tegen een topteam. Verdedigend stond het als een huis bij Oranje. Dit is echt in het straatje van Van Gaal. Ruwe diamanten die hij precies in zijn tactisch plan kan slijpen. Ze gaan voor elkaar door het vuur. Mooi om te zien dat er zo snel een kentering te zien is.Le T. schreef:Ik heb zojuist maar even de poll ingevuld en voor Van Gaal gestemd. Ik heb hier vaak gepleit voor de vakman in het algemeen, maar dit is meesterschap. In zo'n korte zulke jonge onervaren spelers in zo'n korte tijd zo laten voetballen, er is er echt maar één die dat kan. Vroeger had hij daar zelf ook nog meer tijd voor nodig.
Moet toch zeggen dat ze bij Feyenoord de toekomst hebben met Martins Indi, De Vrij en Clasie... die gaan enorme stappen maken. Ajax steekt daar op dit moment schril bij af, als het om potentiele Oranje klanten gaat.
IK GELOOF!!!!!!
-
Italie?Rishi schreef:Tegen welk topteam speelde Nederland dan?GangstaRiB schreef:Viel me ook op. Als je naar de spelers luistert, zeggen ze het zelf ook. De bondscoach geeft ze het vertrouwen en geeft ze een aantal tactische aanwijzingen mee waardoor Oranje dominant kan voetballen tegen een topteam. Verdedigend stond het als een huis bij Oranje. Dit is echt in het straatje van Van Gaal. Ruwe diamanten die hij precies in zijn tactisch plan kan slijpen. Ze gaan voor elkaar door het vuur. Mooi om te zien dat er zo snel een kentering te zien is.Le T. schreef:Ik heb zojuist maar even de poll ingevuld en voor Van Gaal gestemd. Ik heb hier vaak gepleit voor de vakman in het algemeen, maar dit is meesterschap. In zo'n korte zulke jonge onervaren spelers in zo'n korte tijd zo laten voetballen, er is er echt maar één die dat kan. Vroeger had hij daar zelf ook nog meer tijd voor nodig.
Whitey on the moon.
Jöhnk schreef:Italië deed er in totaal drie minuten iets aan. Genoeg voor twee dikke kansen en een doelpunt.Jabu schreef:Precies. Italië bakt er tegen Feyenoord met Strootman als aanvoerder niets van. Het talent dat Peter in Italië ziet heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Italie is helemaal niet zo goed. Op het EK hadden ze een makkelijke poule. Tegen Duitsland hadden ze geluk dat Mario er twee inkegelt. Tegen Spanje kregen ze een ongelooflijk pak slaag. Het team dat ze nu hebben is stukken minder dan op het EK.
Een voorhoede met El-Sharaawy en Mario gaat geen potten breken. Bleek gisteren tegen de verdediging van 010.
IK GELOOF!!!!!!
Niemand was ook aan het zoeken naar een medespeler, iedereen wist al waar zijn medespeler moest zijn, dan kun je onder de druk uit voetballen, maar voorin gold dat ook. En dan moest dat ook allemaal scherper en sneller dan ze gewend zijn en dan gaat dat gewoon goed en durven ze dat ook langs de zijlijn te doen terwijl de ruimte eigenlijk te klein is.GangstaRiB schreef:Viel me ook op. Als je naar de spelers luistert, zeggen ze het zelf ook. De bondscoach geeft ze het vertrouwen en geeft ze een aantal tactische aanwijzingen mee waardoor Oranje dominant kan voetballen tegen een topteam. Verdedigend stond het als een huis bij Oranje. Dit is echt in het straatje van Van Gaal. Ruwe diamanten die hij precies in zijn tactisch plan kan slijpen. Ze gaan voor elkaar door het vuur. Mooi om te zien dat er zo snel een kentering te zien is.Le T. schreef:Ik heb zojuist maar even de poll ingevuld en voor Van Gaal gestemd. Ik heb hier vaak gepleit voor de vakman in het algemeen, maar dit is meesterschap. In zo'n korte zulke jonge onervaren spelers in zo'n korte tijd zo laten voetballen, er is er echt maar één die dat kan. Vroeger had hij daar zelf ook nog meer tijd voor nodig.
Het zal de oplettende AT-er niet ontgaan zijn dat ik Van Gaal hoog had zitten, maar de snelheid waarmee hij werkt verrast me nu al voor de tweede keer sinds augustus. De meeste trainers mogen zichzelf op de borst kloppen als ze een clubteam waarmee ze dagelijks werken met behulp van de nodige routiniers ergens in maart of april zo goed op elkaar ingespeeld hebben. Als je dit dan met een paar voorbereidingsdagen laat zien dan heb je ongelooflijk hard, goed en efficient gewerkt op de training.
Als we Maher alvast even bij Ajax rekenen dan is het weer gelijk verdeeld. Dat gaat een echt grote worden als er niks geks gebeurt. En als ik vooruitloop op het talent van Denswil dan is de natuurlijke orde der dingen zelfs weer enigzins hersteld. Waar het precies aan ligt weet ik niet, ook als Ajax zijn achterland goed ontgint kan het zo zijn dat een ander meer talent voortbrengt, er zit namelijk altijd een toevalsfactor in, daar is het talent voor. Maar ik denk dat een club met financiele problemen ook ideaal is voor een talentvolle generatie, die lage verwachtingen en wanhoop kun je niet namaken, maar daarin gedijt het natuurlijk wel heel goed.Moet toch zeggen dat ze bij Feyenoord de toekomst hebben met Martins Indi, De Vrij en Clasie... die gaan enorme stappen maken. Ajax steekt daar op dit moment schril bij af, als het om potentiele Oranje klanten gaat.
Een Italiaanse ploeg is natuurlijk lekker om tegen te spelen.
IK GELOOF!!!!!!
Vraag maar aan Vlaar.Rishi schreef:Een Italiaanse ploeg is natuurlijk lekker om tegen te spelen.
Waarom? Die kan gewoon niet voetballen.
Dat de spelers wisten wat ze moesten doen komt ook omdat ze bij hun clubs ook al goed opbouwen. Het is natuurlijk onzin om te doen alsof Louis het voor elkaar krijgt om ze in een paar dagen tijd goed te leren voetballen.
Daley Blind liet zich op het einde een paar keer makkelijk uitspelen. Waarom leert Louis hem dat niet te voorkomen dan? Bij 010 en bij Ajax leren de spelers al om verzorgd te voetballen van achteruit. Met een tegenstander die amper druk zet is het makkelijk voetballen. Dan had je zelfs de door IH geliefde Bram Nuytinck kunnen opstellen, maar dan nog was de opbouw prima geweest.
Dat de spelers wisten wat ze moesten doen komt ook omdat ze bij hun clubs ook al goed opbouwen. Het is natuurlijk onzin om te doen alsof Louis het voor elkaar krijgt om ze in een paar dagen tijd goed te leren voetballen.
Daley Blind liet zich op het einde een paar keer makkelijk uitspelen. Waarom leert Louis hem dat niet te voorkomen dan? Bij 010 en bij Ajax leren de spelers al om verzorgd te voetballen van achteruit. Met een tegenstander die amper druk zet is het makkelijk voetballen. Dan had je zelfs de door IH geliefde Bram Nuytinck kunnen opstellen, maar dan nog was de opbouw prima geweest.
IK GELOOF!!!!!!
-
Ja, we weten het nu wel.Rishi schreef:Een Italiaanse ploeg is natuurlijk lekker om tegen te spelen.
Whitey on the moon.
Ik zou sowieso niet zoveel waarde hechten aan prestaties in een vriendschappelijk potje. Natuurlijk is het voor het vertrouwen prettig als het een beetje loopt. Maar je hebt pas een echte indicatie hoe een elftal er voor staat als er ook daadwerkelijk iets op het spel staat.
Nil volentibus arduum
-
De kwalificatie heeft natuurlijk al het nodige vertrouwen gegeven. Zware uitwedstrijden tegen Turkije en Roemenie zijn gewonnen en in andere wedstrijden is ook geen slippertje gemaakt.Marillion schreef:Ik zou sowieso niet zoveel waarde hechten aan prestaties in een vriendschappelijk potje. Natuurlijk is het voor het vertrouwen prettig als het een beetje loopt. Maar je hebt pas een echte indicatie hoe een elftal er voor staat als er ook daadwerkelijk iets op het spel staat.
Whitey on the moon.
Ik refereer even aan een andere oefenwedstrijd tegen Italie en hoe een trainer het dan ook neer kan zetten.Rishi schreef:Waarom? Die kan gewoon niet voetballen.
Ook onder druk kwamen ze er goed uit. Natuurlijk heeft dat te maken met selecteren op basistechniek en inzicht, maar dat werkt niet als spelers niet weten wat ze in elke situatie moeten doen en niet weten waar hun medespelers staan. Dit zag eruit als een goed ingespeeld elftal, en dat is bijzonder in zo'n korte tijd met zoveel wisselingen en zo weinig routine. BvM moest daartoe een vast team hebben en dat bij elkaar houden, en dat heeft zo zijn nadelen zoals bleek. MvB kon dat helemaal niet en kan dat nog steeds niet. Dan krijg je altijd van die twijfelende naar afspeelmogelijkheden zoekende spelers, en dan duurt het allemaal te lang. Ook in de verdedigende acties om een schietkans te voorkomen zag je volle overtuiging en geen angst om een eigen goal te maken of een strafschop te veroorzaken.Dat de spelers wisten wat ze moesten doen komt ook omdat ze bij hun clubs ook al goed opbouwen. Het is natuurlijk onzin om te doen alsof Louis het voor elkaar krijgt om ze in een paar dagen tijd goed te leren voetballen.
Klopt, het resultaat was dan ook tamelijk teleurstellend, en een tegengoal krijgen in slotfase zou ook een heel groot punt van kritiek zijn als er daadwerkelijk iets op het spel staat. Ik hecht dan ook vooral waarde aan het vertoonde voetbal. Dat was goed genoeg om een heel aardig voetballand als Italie te frustreren, die waren niet messcherp, maar wel scherp genoeg en goed genoeg om een hoog baltempo en hoge handelingssnelheid noodzakelijk te maken.Marillion schreef:Ik zou sowieso niet zoveel waarde hechten aan prestaties in een vriendschappelijk potje. Natuurlijk is het voor het vertrouwen prettig als het een beetje loopt. Maar je hebt pas een echte indicatie hoe een elftal er voor staat als er ook daadwerkelijk iets op het spel staat.
Louis van Gaal selecteert 4 spelers van 010. Drie in de verdediging en eentje ervoor. Dan is het logisch dat ze redelijk ingespeeld zijn. Maar met die 4 gaan we geen prijzen pakken hoor. Leuk dat we gelijk hebben gespeeld tegen Italie en van Turkije en Roemenie hebben gewonnen. Die landen waren ook fantastisch op het afgelopen EK en WK 

IK GELOOF!!!!!!
Jöhnk schreef:Italië deed er in totaal drie minuten iets aan. Genoeg voor twee dikke kansen en een doelpunt.Jabu schreef:Precies. Italië bakt er tegen Feyenoord met Strootman als aanvoerder niets van. Het talent dat Peter in Italië ziet heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Italiaanse teams gaan pas los als er iets op het spel staat.
Ik heb niet gekeken, dit gaat toch nergens over?

Volgens mij gaan Italiaanse teams zeer zelden los.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Volgens mij liet voor De Vrij zich een paar keer verrassen. Van Hanegem vond De Vrij overigens de beste man aan de kant van Oranje....InnerHarbour schreef:Al het Italiaanse gevaar in de slotfase kwam van de Blind kant, staat te ver te dekken, laat zich buitenom passeren, haalt de voorzet er niet uit, verdedigend hopeloos.
Aan jou dan, net als wimpey, de vraag; wie zou jij opstellen?Rishi schreef:Louis van Gaal selecteert 4 spelers van 010. Drie in de verdediging en eentje ervoor. Dan is het logisch dat ze redelijk ingespeeld zijn. Maar met die 4 gaan we geen prijzen pakken hoor. Leuk dat we gelijk hebben gespeeld tegen Italie en van Turkije en Roemenie hebben gewonnen. Die landen waren ook fantastisch op het afgelopen EK en WK
Je hebt niet gekeken maar weet wel al dat het vooral niet de verdienste van het Nederlands elftal is?Yopi schreef:Jöhnk schreef:Italië deed er in totaal drie minuten iets aan. Genoeg voor twee dikke kansen en een doelpunt.Jabu schreef:Precies. Italië bakt er tegen Feyenoord met Strootman als aanvoerder niets van. Het talent dat Peter in Italië ziet heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Italiaanse teams gaan pas los als er iets op het spel staat.
Ik heb niet gekeken, dit gaat toch nergens over?