De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

GangstaRiB

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » di feb 05, 2013 9:01 pm

wimpey schreef:
Bert schreef: En als vervanger van Huntelaar roept Van Gaal vervolgens Robben op. :smallgrin.gif:
Spits voor een spits, Bert. :hypocrite.gif:

LvG heeft Siem niet nodig. Hij ziet meer in het niveau Janmaat, Schaken blijkbaar.
Janmaat, is die ook aanvaller? Of wilde je alleen een punt maken over het selectiebeleid? Van Gaal's verhaal klonk logisch, alhoewel zich altijd weer laat verleiden om een sneer naar de pers uit te delen. Jammer dat ie daar niet boven kan staan, maar het tekent de professionaliteit van de man. Spelers lopen masaal met em weg. De sfeer is volgens mij geweldig bij Oranje.

De Jong is toch een beetje de vreemde eend in de bijt. Heeft een perfect neusje voor de goal en kan beter meevoetballen dan Huntelaar bijvoorbeeld. Maar toch wordt ie gezien als middenvelder waar ik em persoonlijk nooit opvallend vind spelen.
Whitey on the moon.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di feb 05, 2013 9:28 pm

Robben wordt opgeroepen op basis van ...? Laatste basisplek in november en sindsdien nog geen half uur gespeeld bij Bayern. Op zich een prima speler, maar ik dacht dat we selecteerden op basis van fitheid.

Voor de rest vind ik het allemaal prima. Hecht geen waarde aan de wedstrijd van morgen. Had van mij nog wel wat spannender mogen selecteren. Dit is een oefenduel en dan zou ik zeker niet terugvallen op jongens als Robben. Ola John en Daley Blind zijn natuurlijk wel terecht.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo feb 06, 2013 2:39 am

Peter schreef:Robben wordt opgeroepen op basis van ...? Laatste basisplek in november en sindsdien nog geen half uur gespeeld bij Bayern. Op zich een prima speler, maar ik dacht dat we selecteerden op basis van fitheid.

Voor de rest vind ik het allemaal prima. Hecht geen waarde aan de wedstrijd van morgen. Had van mij nog wel wat spannender mogen selecteren. Dit is een oefenduel en dan zou ik zeker niet terugvallen op jongens als Robben. Ola John en Daley Blind zijn natuurlijk wel terecht.
sorry hoor, maar die vent is al een jaar 'over The hill'

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo feb 06, 2013 11:16 am

John mag op eigen verzoek linksbuiten spelen

Louis van Gaal had Ola John eigenlijk op de rechtervleugel willen laten spelen, vanavond tegen Italië, maar de voetballer zelf was eerlijk in een gesprek met de bondscoach. John zei zich lekkerder te voelen aan de linkerkant. 'Bij een debutant houd ik daar rekening mee', zegt Van Gaal in AD Sportwereld.

En dus debuteert John vanavond op de positie waar in de regel Arjen Robben speelt, ter feilloze illustratie van de nieuwe verhoudingen bij Oranje. 'Als je kijkt hoeveel goede vleugelspelers Nederland heeft, dan is het wel echt een verrassing dat ik hier nu sta', aldus John.

Negen miljoen
Al helemaal in het licht van het recente verleden. Zes maanden geleden nog maar overheerste de scepsis, toen hij als nieuwe aankoop van Benfica op de tribune belandde. Was de stap naar het buitenland niet te vroeg geweest? 'Zo heb ik nooit gedacht', zegt John. 'Bovendien had ik niet zo veel keus. FC Twente wilde me per se verkopen en Benfica had negen miljoen euro voor me over.'

Twijfel
Toch worstelde hij ook wel bij de start in Lissabon. 'Natuurlijk twijfel je wel eens', zegt John. 'Je spreekt de taal niet, gaat je dingen afvragen. Maar tegelijk dacht ik: Benfica betaalt niet zomaar negen miljoen euro. Het is een opleidingsclub, ik was één van de duurste aankopen ooit. Ze wilden me geleidelijk brengen. Ik ben geduldig gebleven.'

Sensatie
Pas eind oktober maakte John zijn eerste speelminuten, maar zijn start was flitsend. 'Uit tegen Spartak Moskou in de Champions League, dat was de eerste wedstrijd dat ik dacht: dit gaat lekker. Ik merkte dat ook aan de reacties. Dat duel gaf mij het duwtje in de goede richting.' Binnen een paar maanden groeide John uit tot een sensatie in de Portugese competitie. 'Ik voel me echt thuis in Portugal', zegt John. 'Eigenlijk mis ik Lissabon nu al. Ricky van Wolfswinkel is een vriend geworden, onze vriendinnen gaan veel met elkaar om. De mediagekte is enorm, maar ik heb er geen moeite mee. Ik doe nooit gekke dingen.'
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.

Bericht door Le T. » wo feb 06, 2013 12:49 pm

GangstaRiB schreef:
wimpey schreef:
Bert schreef: En als vervanger van Huntelaar roept Van Gaal vervolgens Robben op. :smallgrin.gif:
Spits voor een spits, Bert. :hypocrite.gif:

LvG heeft Siem niet nodig. Hij ziet meer in het niveau Janmaat, Schaken blijkbaar.
Janmaat, is die ook aanvaller? Of wilde je alleen een punt maken over het selectiebeleid? Van Gaal's verhaal klonk logisch, alhoewel zich altijd weer laat verleiden om een sneer naar de pers uit te delen. Jammer dat ie daar niet boven kan staan, maar het tekent de professionaliteit van de man. Spelers lopen masaal met em weg. De sfeer is volgens mij geweldig bij Oranje.
Wat ik vooral indrukwekkend vind is hoe snel hij orde op zaken heeft gesteld. In Augustus was het land nog in zak en as over hoe het nu toch verder zou moeten met deze generatie en de interne conflicten, en een paar wedstrijden verder weet iedereen wat die moet doen in het veld, is de sfeer goed en haalt niemand het nog in zijn hoofd om een plek op te eisen of daar campagne voor te voeren en is eigenlijk alleen nog de vraag hoe jonge spelers zich het huidig en het komend seizoen ontwikkelen om tot een sterke WK-deelnemer te komen.
De Jong is toch een beetje de vreemde eend in de bijt. Heeft een perfect neusje voor de goal en kan beter meevoetballen dan Huntelaar bijvoorbeeld. Maar toch wordt ie gezien als middenvelder waar ik em persoonlijk nooit opvallend vind spelen.
Als spits vind ik hem wel voldoen, maar zo'n goeie afmaker vind ik het ook niet. Ik denk dat Luuk De Jong, Dost en Van Wolfswinkel beter zijn. Huntelaar mag nog even meehobbelen omdat Jansma geen zin heeft in overuren, maar dat lijkt me een aflopende zaak.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 06, 2013 12:52 pm

Op het EK speelden we tegen Denemarken, Duitsland en Portugal. In de kwalificatie tegen teams die zouden degraderen uit de Topklasse.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo feb 06, 2013 1:27 pm

Toch zou Bert van Marwijk moeiteloos in staat zijn om zijn elftal tegen die teams punten te laten morsen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 06, 2013 1:30 pm

En het WK dan? Die vergeten we voor het gemak. Louis van Gaal haalde het WK niet eens.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo feb 06, 2013 1:41 pm

Klopt, maar Louis heeft toch al heel duidelijk uitgelegd dat het mislopen van de kwalificatie niet aan hem lag...? Dat was de schuld van de spelersgroep en van de media...................

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo feb 06, 2013 2:07 pm

Cruijff schreef:Toch zou Bert van Marwijk moeiteloos in staat zijn om zijn elftal tegen die teams punten te laten morsen.
In die kwalificatie had Bert anders een perfecte score tot dat potje tegen de Zweden, maar toen waren wel al en breed geplaatst.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo feb 06, 2013 2:12 pm

De wedstrijden tegen Zweden waren rare potjes. In de Arena heeft Oranje een Zweden met Zlatan helemaal zoekgespeeld, in de uitwedstrijd leek Nederland die wedstrijd ook te gaan winnen maar ging de defensie schutteren en kon Ola Toivonen de winnende maken.

In de kwalificatie werd door Oranje behoorlijk leuk gespeeld, in een aanvallender concept met Van der Vaart in een sterke rol. Daarna ging men helaas weer terug naar de vrij saaie strategie met twee controleurs en werd het met de beurt stroever (de oefenpotjes vlak voor vertrek naar Polen waren ook niet om aan te zien).

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 06, 2013 2:33 pm

Met een verdediging met Joris, Willems, Heitinga en Van der Wiel (hopeloos uit vorm) kun je toch niet met Sneijder en Vaart op het middenveld spelen? Onmogelijk.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » wo feb 06, 2013 2:44 pm

Rishi schreef:En het WK dan? Die vergeten we voor het gemak. Louis van Gaal haalde het WK niet eens.
Ach ja, Van Basten verloor van Wit-Rusland, worstelde met Luxemburg, Albanië en Slovenië en verloor punten tegen Bulgarije en Roemenië, en eindigde achter die laatste, terwijl hij toch echt al een WK had opgeofferd aan de voorbereiding voor dat EK. Wat we vergeten is dat een vakman gewoon heel veel pech kan hebben, en een prutser heel veel geluk. Maar vakmanschap komt net als gepruts vanzelf weer boven drijven.

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 06, 2013 2:47 pm

Jammer alleen dat het ons een WK kostte :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » wo feb 06, 2013 2:47 pm

Rishi schreef:Met een verdediging met Joris, Willems, Heitinga en Van der Wiel (hopeloos uit vorm) kun je toch niet met Sneijder en Vaart op het middenveld spelen? Onmogelijk.
Het verschil tussen het leuke voetbal en een countervoetbal was dan ook niet zozeer 1 of 2 controleurs, maar wel of geen VdV. Met alleen Sneijder kreeg je geen combinatievoetbal, met alleen VdV wel.

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 06, 2013 2:52 pm

Inderdaad. Het is wekelijks genieten bij HSV :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » wo feb 06, 2013 3:01 pm

Rishi schreef:Inderdaad. Het is wekelijks genieten bij HSV :excited.gif:
Ik snap dat dat niet kan tippen aan Galatadinges, maar het gaat om het type speler en voor wat voor spel die zorgt.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo feb 06, 2013 6:00 pm

Zie ze onder LVG niet ver komen. Je kunt moeilijk van een spelersgroep verwachten dat ze èn twee maanden lang met Van Gaal als baas opgescheept zitten en ook nog een behoorlijk spel op de mat leggen. Louis is een goede trainer maar hij heeft iemand boven zich nodig die hem op de rails houdt. Iemand die hem en de spelers beschermt tegen 'de megalomane gek LVG'. Misschien wil Frank Rijkaard in de rol van supervisor het eindtoernooi wel doen. LVG gaat als hoofdassistent mee naar Brazilie en maakt sowieso gewoon de kwalificatie af maar Frank die doet de laatste oefenpotjes plus de wedstrijden in Brazilie. Ongeveer zoals Happel en Zwartkruis dat ooit zeer successvol deden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 06, 2013 7:05 pm

Iemand boven Van Gaal? :drecul.gif:

De wedstrijd van vanavond hoef ik niet te zien, want vriendschappelijk. Maar de interviews probeer ik wel even mee te pakken.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 06, 2013 8:18 pm

GangstaRiB schreef: Spelers lopen masaal met em weg.
Ik denk inderdaad dat al die rookies hem een prima bondscoach vinden. Oranje is prima voor het CV van knoeiers als Schaken, Janmaat e.c.
De sfeer is volgens mij geweldig bij Oranje.
Was in 1997 bij Barca, in 2000 bij Oranje en in 2009 bij Bayern aanvankelijk ook het geval. Van Gaal begint iedere klus met een charmeoffensief in de door hem vervloekte media. Je zou er bijna intuinen, maar je weet dat de echte Van Gaal na verloop van tijd weer opstaat. Zodra de eerste tegenvallende resultaten gepakt zijn of een zuchtje tegenwind ontstaat, slaat Van Gaal weer als een blad aan een boom om. Je weet als speler dat je met een tikkende tijdbom te maken hebt, die z'n spelers met een "min min" aan de hoogste boom ophangt, terwijl hij zichzelf als falend eindverantwoordelijke een "plus plus" toebedeelt.
Rishi schreef:Inderdaad. Het is wekelijks genieten bij HSV :excited.gif:
Ik zag 'm afg. vrijdag nog 90 minuten spartelen tegen Frankfurt. Die is weldra ex-international, inmiddels echt op een bedenkelijk niveau aanbeland.

Vraag is of LvG naar Ajax - psv heeft gekeken. Siem won als middenvelder in de eerste helft de slag van Strootman en in de 2e helft liep hij Bommel aan gort. Die jongen heeft wat meer toekomstperspectief dan de versleten VDV.

jabu

Bericht door jabu » wo feb 06, 2013 8:56 pm

Wie zou jij als rechtsback opstellen, wimpey?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo feb 06, 2013 8:59 pm

Zitten wij misschien te klagen over Oranje maar wat Italie laat zien is helemaal niet best...

jabu

Bericht door jabu » wo feb 06, 2013 9:02 pm

Precies. Italië bakt er tegen Feyenoord met Strootman als aanvoerder niets van. Het talent dat Peter in Italië ziet heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo feb 06, 2013 10:10 pm

Italië is wel echt ontluisterend slecht. Als je technisch verantwoordelijke van deze ploeg bent moet je je toch wel een beetje zorgen gaan maken.

Al ga ik er wel vanuit dat straks bij de nabeschouwing met de bondscoach Van Gaal gaat uitleggen dat het helemaal aan het spel van Oranje te wijten is dat Italië niets in te brengen had. En wie zijn wij dan om hem tegen te spreken? :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo feb 06, 2013 10:22 pm

Ik zie in een statistiekje dat Maher 13 foute passes heeft op een totaal van 45.

Dat zijn geen geweldige cijfers, maar toch vind ik het echt een verademing om te zien hoe hij deze rol invult. Zeker als je dat vergelijkt met Eriksen op dezelfde positie.

Plaats reactie