NFL

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: NFL

Bericht door InnerHarbour » ma jan 21, 2013 7:35 am

Highlights where good, de jongens en meisjes in Balmer werden gek.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 21, 2013 9:37 pm

Ravens gaan die superbowl winnen. Aanvallend hebben ze genoeg mogelijkheden en de defensie is als vanouds. Die spelen met zoveel passie, echt heel goed. Een voorbeeld voor menig sportploeg. De eerste helft kwam het er aanvallend nog niet uit en dan houden ze de Patriots gewoon op 13 punten.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma jan 21, 2013 9:48 pm

Marillion schreef:Ravens gaan die superbowl winnen. Aanvallend hebben ze genoeg mogelijkheden en de defensie is als vanouds. Die spelen met zoveel passie, echt heel goed. Een voorbeeld voor menig sportploeg. De eerste helft kwam het er aanvallend nog niet uit en dan houden ze de Patriots gewoon op 13 punten.
Ja, de Ravens heb een sterke, fysieke ploeg. Maar ik vlak Kaepernick en zijn aanval nog niet uit. Gozer komt nog maar net kijken in de NFL en weet gewoon twee keer in een playoff-wedstrijd van een achterstand terug te komen. Ook 'uit' in een kolkende Georgia Dome. Alsof hij totaal niet onder indruk is, noch van de ambiance, noch van de achterstand. Er zit ook veel creativiteit in die aanval. Met Kaepernicks eigen vermogen om te lopen als geheim wapen achter de hand. Hij weet daarnaast ook te gooien en heeft een goed oog voor de opties die zich aandienen.

Dus Ravens, ja, maar de 49ers zijn zeker niet ongevaarlijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 21, 2013 10:02 pm

Ik verwacht zeker een mooie wedstrijd. De 49ers hebben de afgelopen wedstrijden ook indruk gemaakt. Maar ik denk dat de intensiteit van de Ravens ze de overwinning gaat brengen.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma jan 28, 2013 12:25 pm

Fouje :blush.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op ma jan 28, 2013 1:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » ma jan 28, 2013 1:02 pm

Wist niet dat Niermann in een ander leven QB was. :hypocrite.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » ma jan 28, 2013 1:22 pm

Zeux schreef:Wist niet dat Niermann in een ander leven QB was. :hypocrite.gif:
Klopt, Foutje :blush.gif: :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » zo feb 03, 2013 7:59 pm

12 uur vannacht, Super Bowl!

Ik ga voor de 49-ers zijn (young QB).

zeux

Bericht door zeux » ma feb 04, 2013 4:54 am

Wat een gestoorde wedstrijd. Ravens komen 22 punten voor aan het begin van het derde kwart door een TD-kickoff return van Jacoby Jones van 108 yards, vervolgens valt het licht uit in de Superdome en ligt het spel 36 minuten stil, waarna de 49ers terugkomen tot 31-29 (4 drives: TD-TD-FG-TD). Ravens doen vervolgens iets terug met een FG waardoor het 34-29 wordt. Met nog twee minuten te gaan, staan de 49ers op de vijf yard lijn van de Ravens, maar het lukt ze niet de TD te scoren in 4 pogingen. Ravens win.

Was echt fantastisch geweest als de 49ers de winst hadden gepakt. Nog nooit is een team in de Super Bowl teruggekomen van 22 punten achterstand.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 04, 2013 7:48 am

Zeux schreef:Ik ga voor de 49-ers zijn (young QB).

Ja jij hebt er kijk op vriend. :drecul.gif:

Mooie SB overwinning voor de Ravens en Ray Lewis, feest in Balmer maar het beste van de Super Bowl is nog altijd: Only 8 days before pitchers & catchers report. :blub.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 04, 2013 9:01 am

Gave wedstrijd. Geen verrassende winnaar natuurlijk... :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma feb 04, 2013 11:41 am

InnerHarbour schreef:

Mag je alleen voor winnaars zijn? :confused.gif:

Terwijl jij lag te ronken heb ik een mooie, spannende wedstrijd gezien, die tot 1,5 minuut voor het einde beide kanten op kon vallen. :biggthumpup.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma feb 04, 2013 11:43 am

Marillion schreef:Geen verrassende winnaar natuurlijk... :hypocrite.gif:
Daar werd door de presentatoren/analisten voor de wedstrijd anders over gedacht. Driekwart ging voor 49-ers.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 04, 2013 11:51 am

Tja, daar kan ik ook niets aan doen. :smallgrin.gif:

Ik heb alleen de wildcard games en de playoffs gezien. Op basis daarvan waren ze voor mij wel de favoriet. Al had ik ook wel een spannende wedstrijd verwacht omdat San Fransisco ook sterk voor de dag kwam. Het leek in eerste instantie niet eens spannend te worden maar na die stroomuitval waren de rollen ineens omgedraaid. Het is de laatste jaren iedere keer raak met wedstrijden die tot op de laatste seconden spannend zijn. Voor de neutrale kijker is dat natuurlijk geweldig. Ik heb weer genoten.

Als de 49'ers dit team compleet houden gaan ze de komende jaren nog wel een keer succesvol zijn. Er zit genoeg talent in die groep. Maar deze playoffs viel alles op de juiste plaats voor de Ravens.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma feb 04, 2013 12:33 pm

Marillion schreef:Tja, daar kan ik ook niets aan doen. :smallgrin.gif:

Ik heb alleen de wildcard games en de playoffs gezien. Op basis daarvan waren ze voor mij wel de favoriet. Al had ik ook wel een spannende wedstrijd verwacht omdat San Fransisco ook sterk voor de dag kwam. Het leek in eerste instantie niet eens spannend te worden maar na die stroomuitval waren de rollen ineens omgedraaid. Het is de laatste jaren iedere keer raak met wedstrijden die tot op de laatste seconden spannend zijn. Voor de neutrale kijker is dat natuurlijk geweldig. Ik heb weer genoten.

Als de 49'ers dit team compleet houden gaan ze de komende jaren nog wel een keer succesvol zijn. Er zit genoeg talent in die groep. Maar deze playoffs viel alles op de juiste plaats voor de Ravens.
Volgens mij was dit een typisch voorbeeld van een 50/50-match. Dat gaven al die analysten eigenlijk ook aan: close game, met de 'edge' dan voor 49-ers.

Ik vind Flacco een absoluut saaie QB - uitstraling ambtenaar -, maar hij gooit wel op cruciale momenten messcherpe passes onder druk. Deed hij ook al eerder in de play-offs. Razend knap. Geen flair, wel resultaat.

Wat ik weer knap vind van Kaepernick, is dat hij de hele play-offs zijn 'cool' hield. Hij komt - fors - achter tegen de Packers en wint. Hij komt fors achter tegen Falcons en wint. Hij staat aan het begin van het derde kwart in de Super Bowl achter met 22 punten (in zijn tiende NFL-wedstrijd) en gooit er na de stroomstoring met zijn aanvallers een serie drives uit die echt waanzinnig is en hem tot op 2 punten van de Ravens brengt. Onder die druk, zo onervaren, getuigt dat van grote klasse. Een belofte voor de toekomst. Gevoegd natuurlijk bij zijn vermogen om én te passen én te lopen, want in die serie drives scoort hij ook gewoon zelf een TD met een 15 yard run.
Ik hou wel van die bravoure. En daarom was ik voor de 49-ers. :-)

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 04, 2013 12:38 pm

Zeux schreef:
InnerHarbour schreef:

Mag je alleen voor winnaars zijn? :confused.gif:
Niet zo snel op je teentjes getrapt zijn :smallgrin.gif:
Daar werd door de presentatoren/analisten voor de wedstrijd anders over gedacht. Driekwart ging voor 49-ers.
De Ravens en Baltimore zijn niet populair, is al jaren zo en ook weer niet verwonderlijk. De Ravens leunen vooral op hun uitstekende defence en dat is minder leuk om naar te kijken. Verder is 80% van Balmer een criminele baggerstad waar je nog geen hond vandaan wil hebben en een boel zijn niet vergeten dat Ray Lewis eigenlijk een crimineel is met nogal wat buitenechtelijke kinderen. Telt allemaal mee in de vooral Republikeinse sportwereld, dat weet je.

San Fran is natuurlijk veel leuker en verder speelt mee dat ze een jong team hebben met een populaire QB en het sprookje van de WS en SB winnaars in een stad kan je ook niet uitvlakken.

Baltimore heeft er overigens bout aan, daar is het feest.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » ma feb 04, 2013 12:56 pm

49-ers hebben ook een goede defense (in de NFL-fantasy League eindigde SF stukje hoger in punten dan Ravens). Gekoppeld aan hun dynamische offense maakt het hen tot een gevaarlijke ploeg.

Ik heb nog niet veel verslagen gelezen, maar wordt er nog gemiauwd in San Francisco over de holding call die ze bij de 4de poging van de laatste play zouden hadden moeten krijgen?

Jim Harbaugh vindt van wel:

Afbeelding

:smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 04, 2013 12:58 pm

Toch is de aanval van de Ravens dit jaar ook gewoon ijzersterk. Kijk maar naar de scores die ze de afgelopen weken hebben neergezet. De superbowl van een paar jaar terug wonnen ze voornamelijk op hun verdediging. Deze keer was die verhouding veel meer in balans.

De tijd van dit San Francisco team komt nog wel als ze bij elkaar blijven. Ze hebben meerdere malen veerkracht getoond en een verzameling zeer talentvolle spelers. Met een QB die zichzelf op ieder gewenst moment als extra running back kan inzetten heb je sowieso al een enorm wapen. Maar hij gooit ook nog eens erg goed.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma feb 04, 2013 1:06 pm

Marillion schreef:Toch is de aanval van de Ravens dit jaar ook gewoon ijzersterk. Kijk maar naar de scores die ze de afgelopen weken hebben neergezet.
Geloof ook niet dat het een keuze is of ze goed of slecht zijn. Beide ploegen staan in de Super Bowl. Dan kun je al niet meer van een slechte of matige verdediging spreken.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 04, 2013 1:24 pm

Hoogtepuntje uit de Super Bowl. :hypocrite.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » ma feb 04, 2013 1:36 pm

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma feb 04, 2013 6:52 pm

InnerHarbour schreef:Hoogtepuntje uit de Super Bowl. :hypocrite.gif:
Als ik de keuze had voor Alicia of Beyonce, denk ik dat ik voor Alicia kies. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

zeux

Bericht door zeux » di feb 05, 2013 12:08 am

beelzebub

Bericht door beelzebub » di feb 05, 2013 12:49 am

Wat ik zelf opvallend vind, maar dat kan ook mij liggen..
Die grote dikzakken en de snelle ontvangers/lopers zijn vaak zwart, maar het binkie/de quarterback is vaak wit. Of ligt dat aan mij?

Edit: Nee, het ligt niet aan mij:
http://bleacherreport.com/articles/1089 ... -mechanics
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

zeux

Bericht door zeux » di feb 05, 2013 6:30 am

beelzebub schreef:Wat ik zelf opvallend vind, maar dat kan ook mij liggen..
Die grote dikzakken en de snelle ontvangers/lopers zijn vaak zwart, maar het binkie/de quarterback is vaak wit. Of ligt dat aan mij?

Edit: Nee, het ligt niet aan mij:
http://bleacherreport.com/articles/1089 ... -mechanics
Ja, onmiskenbaar zijn de witten oververtegenwoordigd op QB.
Maar er is wel wat aan het veranderen. Het grote 'zwarte' talent is Robert Griffin III van de Washington Redskins (de 'boy wonder' die een fantastisch debuut maakte dit seizoen, maar ook zwaar geblesseerd raakte, onder meer door zelf te koppig door te spelen terwijl hij 'hurt' was). Ook Russell Wilson van de Seattle Seahawks heeft een mooi eerste seizoen gedraaid (play offs gehaald). Interessant is wel - ook in het licht van het door jou gelinkte artikel en het daarin genoemde voorbeeld van de college-QB die alleen maar mocht rennen - dat zowel Griffin als Wilson 'read option'-QB's zijn en ook veel zelf rushen met de bal.
Een ander talent is Cam Newton van de Carolina Panthers (niet meteen een Super Bowl-team).
En dan heb je nog Mark Sanchez, een Latino, wat ook vrij bijzonder is in de NFL (maar die gaat effe niet lekker en had een dramatisch seizoen met de Jets).

De dikzakken zijn wel ook vaak wit. Ik denk dat die positie het meest gemixt is.

Plaats reactie