Voetbalpraatprogramma's op TV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jinne
Site Admin

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door Jinne » vr apr 20, 2012 1:20 pm

Baseman schreef:De pot verwijt de ketel inderdaad...
Nah, het is wat anders om tijdens een wedstrijd slap te lullen dan in een programma dat er speciaal voor gemaakt is.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Nihad

Bericht door Nihad » vr apr 20, 2012 3:47 pm

Rijkaard schreef:Het is al eerder gezegd, maar VI is prima TV als het aanstaat als je met je vrienden een biertje drinkt. Verwacht je echter antwoorden waarom Chelsea Barcelona WEL van scoren afhoudt ja dan valt het tegen...

Wil niet zeggen dat het slechte TV is zoals Baseman het noemt, dit is gewoon het format van het programma. Logisch ook, de doelgroep die voetbal interessant vind en van makkelijke televisie houdt is nu eenmaal groter als de hardcore voetballiefhebber die uitgebreide analyses wil.
Precies.

VI is hartstikke leuk programma. Zit goed ine lkaar, de gasten vullen elkaar goed aan en mede dankzij de VI is er altijd wel een nieuwtje. Prima. Ik word een beetje moe van al die 'analytici' die voetbal benaderen alsof het hogere wiskunde is. Studio Voetbal is af en toe zo saai. En ik ergere me dood aan mensen als Waterreus, Arno Vermeulen en die hockeyer.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Le T.

Bericht door Le T. » vr apr 20, 2012 6:18 pm

Boabdil schreef:
Rijkaard schreef:Het is al eerder gezegd, maar VI is prima TV als het aanstaat als je met je vrienden een biertje drinkt. Verwacht je echter antwoorden waarom Chelsea Barcelona WEL van scoren afhoudt ja dan valt het tegen...

Wil niet zeggen dat het slechte TV is zoals Baseman het noemt, dit is gewoon het format van het programma. Logisch ook, de doelgroep die voetbal interessant vind en van makkelijke televisie houdt is nu eenmaal groter als de hardcore voetballiefhebber die uitgebreide analyses wil.
Precies.

VI is hartstikke leuk programma. Zit goed ine lkaar, de gasten vullen elkaar goed aan en mede dankzij de VI is er altijd wel een nieuwtje. Prima. Ik word een beetje moe van al die 'analytici' die voetbal benaderen alsof het hogere wiskunde is. Studio Voetbal is af en toe zo saai. En ik ergere me dood aan mensen als Waterreus, Arno Vermeulen en die hockeyer.
Het lijkt me heerlijk, een programma waarin ze voetbal behandelen alsof het een moeilijk spel is wat je kunt analyseren en dat aan logica onderhevig is. Hogere wiskunde is nog een paar stappen verder, maar ik heb destijds altijd genoten van de wedstrijdanalyses van Cruijff met name, maar ook die van Van Gaal en Günter Netzer. Dat zijn tenminste analyses, die beginnen niet zomaar wat in het rond te lullen en zoeken wat wilekeurige dingetjes erbij die in hun straatje passen of gebruiken het discussiepunt om hun stokpaardje te bereiden, die kijken, analyseren en komen met conclusies.

VI heeft ook nog wel enige pretentie, maar ik kan daar echt niet naar kijken. Zulk goedkoop dom gelul van mensen die helemaal nergens verstand van hebben. En dan het leugenachtige en valse, het beschadigen van mensen, alsof dat er allemaal niet toe doet omdat het toch maar een programma is voor met een paar vrienden en een biertje. Ook van mijn vrienden met een biertje verwacht ik minder dom gezwets.
Wollt ihr den totalen Mensch?

gaizka

Bericht door gaizka » vr apr 20, 2012 9:11 pm

Als het echt inhoudelijk over voetbal gaat luister ik het liefste naar van Gaal en Adriaanse, hebben er beide kijk op/verstand van en kunnen er boeiend over praten. Jammer dat Co weg is bij studio voetbal.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mei 04, 2012 8:32 pm

Vi tv is van zijn geloof gevallen? Wat doet de boer daar
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mei 04, 2012 8:42 pm

De meeste voetbaltrainers bedanken vriendelijk als VI vraagt of ze willen komen, maar ze nodigen ze regelmatig uit hoor. Aanstaande maandag is Bert van Marwijk er weer en die is er al een paar keer eerder geweest.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mei 04, 2012 8:57 pm

Ik geef die trainers ook de schuld niet. Ik vind het vreemd van het programma wat hem uitnodigt
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 04, 2012 9:05 pm

Gemiste kans. Ze zouden het nog over transfers gaan hebben, maar helaas niet.

We hebben alleen gefrustreerde vd Gijp gezien en een rustige Frank. Waarschijnlijk zijn laatste keer bij VI.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mei 04, 2012 9:17 pm

Toen Harm van Veldhoven aan tafel zat was het overigens ook wel een aardige uitzending. Jammer dat de transfers niet aan bod zijn gekomen, maar Frank zou dan toch het achterste van zijn tong niet hebben laten zien. Hij is Marco van Basten niet.

columbus

Bericht door columbus » vr mei 04, 2012 10:06 pm

Vond het ook een matige aflevering. Derksen was pro Frank en zat vreselijk op de slijmstoel. Gijp had op sommige punten best wat zinnigs te melden. De discussie die dan volgde werd dan weet teniet gedaan door het geslijm van Derksen en Genee die snel door wilde naar het volgende onderwerp. Zonde, want het hadden leuke discussies kunnen worden... Jammer.

Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mei 06, 2012 9:28 pm

Ronald de Boer klinkt vanavond meer dan ooit als Edwin Evers. :smallgrin.gif:

Gelukkig geen Arno Vermeulen aan tafel bij SV.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jan 13, 2013 11:01 pm

Jaap de Groot aan tafel bij Studio Voetbal. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 13, 2013 11:03 pm

In discussie met Sjoerd Mossou, direct vuurwerk dus!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jan 13, 2013 11:06 pm

Afgekapt door Jack, en terecht. Wel leuk dat Sjoerd er in zit, prima journalist en columnist.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » do jan 31, 2013 2:30 pm

'René van der Gijp zegt DNA-test toe'

AMSTERDAM - René van der Gijp is bereid een DNA-test te doen om te onderzoeken of hij de vader is van Melissa Sneekes.

Dat beweert het fotomodel die al jaren vermoedt dat René haar vader is.

De twee hadden onlangs een afspraak in een Rotterdams restaurant, bewijst Story met foto's van Edwin Smulders. "Die afspraak met René was een van de mooiste momenten van mijn leven, want hij heeft toegezegd een DNA-test te doen. Tijdens een heel gezellig gesprek heb ik mijn verzoek gewoon op tafel gegooid", vertelt Melissa die in 2007 werd verkozen tot Miss Nederland.

De brunette is enorm blij dat de oud-voetballer wil meewerken. "Hij doet dit voor mij, zei hij. Hij wil dat ik duidelijkheid krijg over wie mijn biologische vader is. Ik waardeer het heel erg dat hij dat voor mij overheeft."
De T.
Blij met de punten ...

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma feb 04, 2013 11:29 pm

'Leroy Fer deed 13-jarig meisje'

Leroy Fer deelde het bed met een 13-jarig meisje, toen hij zelf achttien jaar oud was. Dat zei Johan Derksen zojuist in het televisieprogramma VI.

Pas vorig jaar (Fer is inmiddels 23 jaar oud) deed het meisje aangifte tegen de FC Twente-voetballer. Vorige week meldde voetbalroddelkoning Derksen al dat Fer zich bij de rechter moet melden vanwege een 'ernstig incident'. Mede daarom zou Everton op het laatste moment zijn transfer hebben afgezegd.

Powned.tv

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma feb 04, 2013 11:33 pm

Dat is in Liverpool toch heel gewoon?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za mar 02, 2013 10:35 am

O jee zou Hiddink nu ook al zijn oren naar de pers laten hangen en er geen eigen mening op na durven houden. :hypocrite.gif:
Gedrag Van Gaal stuit Hiddink tegen de borst

Door: Redactie
2-3-13 - 08:00 bron: College Tour

Trainer (66) geniet nog van elke minuut op het veld

Op de vraag of de stelling klopt dat het 'zelfingenomen' gedrag van bondscoach Louis van Gaal hem enorm tegen de borst stuit, antwoordde Guus Hiddink instemmend. 'Van Gaal en ik zijn totaal verschillende persoonlijkheden. Ik zou nooit werken zoals hij', zei Hiddink in het vrijdag uitgezonden programma College Tour.

Hiddink schoof na Cruijff en Van Gaal als derde en laatste grote - levende - Nederlandse trainer aan om in een collegazaal vragen van studenten en presentator Twan Huys te beantwoorden. Wat betreft de 'grote drie' heeft Hiddink meer met Cruijff. 'Johan is veel relaxter. Wij hebben altijd goed contact, al vanaf de periode dat ik bij Valencia werkte.'

Zuid-Korea
Wereldburger Hiddink (66) bereikte nagenoeg alles wat een trainer kan bereiken en werd, naast de vele successen van Eindhoven tot Melbourne en van Zeist tot Moskou, toch vooral een volksheld in Zuid-Korea. Als hij twee keer jaar voor zijn foundation in Seoul landt, staat het vliegveld vol op zijn kop. 'Je probeert wel eens anoniem een ticket te boeken, maar dat is onmogelijk.'

Naast succesvol trainer Hiddink geen onverdienstelijk voetballer. 'De grootste teleurstelling heb ik meegemaakt als speler. Toen ik van De Graafschap naar PSV ging en daar niet op kon boksen tegen Mister PSV Willy van der Kuijlen.'

De Graafschap
Als speler keerde Hiddink na een kort avontuur in Eindhoven terug naar De Vijverberg, waar hij bijna 400 keer het De Graafschap-shirt droeg. De liefde voor de club is nooit verdwenen. 'Achter de schermen zijn we bezig, maar dat blijft buiten de publiciteit', reageerde Hiddink op de vraag of hij ooit nog wat voor de club gaat doen.

Hiddink zuigt nog elke minuut op die hij op en rond het voetbalveld doorbrengt. De trainer van het steenrijke FC Anzhi, momenteel de nummer twee van Rusland, vindt het nog te vroeg voor een functie buiten het veld. 'Ik vraag mij af of ik daar geschikt voor ben', aldus Hiddink.

Cruijff & Ajax
Hiddink sparde meerdere malen met Cruijff over een rol in Amsterdam, waar de Varssevelder al jaren woonachtig is. 'Maar op het moment speelde het verhaal met Anzhi al. En ik sta nu nog te graag op het veld.'

'Ik kan nog genieten van de kleine dingen in het voetbal', vervolgt Hiddink. 'Roberto Carlos (technisch directeur bij Anzhi, red) is veertig, maar als hij nog wel eens met ons meetraint... daar zit nog zóveel liefde voor de bal in. Hoe hij nog trapt en passt, daar geniet ik stilletjes langs de kant van.'

Toekomst
Hiddink wil Ajax in de toekomst niet uitsluiten. 'Ik ben geen planner. Als ik nee zeg, leg ik mij vast. Als ik ja zeg, hetzelfde. En dan zijn er ook andere plekken in Nederland waar ze zeggen van: dát kan jij niet maken. Dat zijn ook allemaal sentimenten die spelen. Ik ben er nog niet uit wat ik na Anzhi wil gaan doen.'
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mar 02, 2013 11:33 am

Die hele Hiddink is overigens net zo'n ijdeltuit. Blij dat die gesprekken met Ajax nooit tot iets concreets hebben geleid.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » za mar 02, 2013 1:12 pm

InnerHarbour schreef:O jee zou Hiddink nu ook al zijn oren naar de pers laten hangen en er geen eigen mening op na durven houden. :hypocrite.gif:
Gedrag Van Gaal stuit Hiddink tegen de borst

Door: Redactie
2-3-13 - 08:00 bron: College Tour

Trainer (66) geniet nog van elke minuut op het veld

Op de vraag of de stelling klopt dat het 'zelfingenomen' gedrag van bondscoach Louis van Gaal hem enorm tegen de borst stuit, antwoordde Guus Hiddink instemmend. 'Van Gaal en ik zijn totaal verschillende persoonlijkheden. Ik zou nooit werken zoals hij', zei Hiddink in het vrijdag uitgezonden programma College Tour.
Je snapt het echt niet he? Hiddink zegt namelijk helemaal niet dat zijn gedrag hem tegen de borst stuit, hij zegt dat hij het zelf heel anders zou doen. Hij heeft het helemaal niet over zelfingenomen gedrag, dat Van Gaal dat heeft is Derksens stelling. Johan Derksen mag zijn persoonlijke rancune uitventen, het vriendje van Cruijff Hiddink keert zich daar niet uitdrukkelijk tegen, en het AD doet er tien scheppen bovenop met deze kop en IH reageert precies zoals bedoeld.

Het is dat de meeste sportjournalisten vrij dom zijn, anders zouden ze hun persoonlijke rancunes niet meer aan het publiek voorkauwen, puur omdat het te makkelijk is met zulke voetbalsupporters en het gaat vervelen.

Hiddink de perfecte peoplemanager kwam ook weer langs. Alleen met de kabel had hij moeite, die zaten immers altijd aan een aparte tafel. Je weet wel, die foto waarbij Witschge ook bij de kabel aan tafel zat, maar niet in beeld was op die foto. Toevallig had bullebak, hork en onmogelijk zelfingenomen Van Gaal helemaal geen moeite met het managen van de kabelpeople. Hiddink is geen goede trainer omdat het zo'n goede people manager is, maar omdat hij spel goed doorziet en het trainen goed beheerst. Maar aangezien Derksen van beide totaal geen verstand heeft, is het peoplemanagement heel belangrijk, want daar meent hij wel iets van te begrijpen.

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 02, 2013 2:25 pm

Le T. schreef: Hiddink de perfecte peoplemanager kwam ook weer langs.
Aangezien we allemaal people zijn, is people management in een leidinggevende functie niet geheel onbelangrijk. Ik schat Hiddink qua (sociale) intelligentie vele malen hoger in dan Cruijff en Van Gaal. Die laatste 2 schat ik qua voetbalautoriteit dan weer hoger in.

Hiddink is een pragmaticus die met Van Aerle, Heintze en Gillhaus de EC 1 wist te winnen. En met Bouma, Vogel en VOH de halve finale CL wist te bereiken. Knap.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za mar 02, 2013 3:26 pm

Marillion schreef:Die hele Hiddink is overigens net zo'n ijdeltuit. Blij dat die gesprekken met Ajax nooit tot iets concreets hebben geleid.
Hiddink mag een ijdeltuit zijn maar een zo'n walgelijke zelfingenomen achterbakse kwal zoals van gaal is hij zeker niet, wie wel trouwens.......
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » za mar 02, 2013 3:39 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Hiddink de perfecte peoplemanager kwam ook weer langs.
Aangezien we allemaal people zijn, is people management in een leidinggevende functie niet geheel onbelangrijk. Ik schat Hiddink qua (sociale) intelligentie vele malen hoger in dan Cruijff en Van Gaal. Die laatste 2 schat ik qua voetbalautoriteit dan weer hoger in.

Hiddink is een pragmaticus die met Van Aerle, Heintze en Gillhaus de EC 1 wist te winnen. En met Bouma, Vogel en VOH de halve finale CL wist te bereiken. Knap.
Ja, maar dat is gewoon specifiek voetbalvakmanschap. Als je daar dan geen verstand van hebt en er toch zonodig wat over moet zeggen dan dank je het aan 'people management'.

Derksen of zo'n andere clown aan tafel verkondigen ook doodleuk dat een goede ervaren speler Van Gaal niet serieus neemt. Ze doen alsof Van Gaals werk om henzelf draait, want dat is het enige waar ze wel verstand hebben, zichzelf. Dus omdat Van Gaal niet met dommige zelfingenomen voetbalouwehoeren om kan gaan, zou hij ook niet met spelers om kunnen gaan.

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 02, 2013 5:36 pm

Le T. schreef: Derksen of zo'n andere clown aan tafel verkondigen ook doodleuk dat een goede ervaren speler Van Gaal niet serieus neemt.
Feit is dat Van Gaal met meerdere ervaren toppers zo z'n problemen heeft gehad. Voor Van Gaal is iedereen gelijk. Met één uitzondering natuurlijk. :smallgrin.gif:

Hiddink pakt dat handiger aan. Is (sociaal) veel intelligenter. Man van de wereld, welbespraakt, spreek z'n talen, weet wat in verschillende culturen wel en not done is.

Zet Van Gaal voor Drogba, Lampard, Terry etc. neer. O.b.v. zijn tijd bij Bayern en Barcelona kun je dan problemen verwachten. Hiddink kan dat beter managen. Die werkt graag met ervaren en mondige spelers, want die kan hij verantwoordelijkheid geven en in de plicht nemen.

Van Gaal wil juist alle touwtjes zelf in handen houden. Waar de meer losse benadering van Hiddink het bij 'vedetten' goed doet, doet het strikte van Van Gaal het minder. Gevolg: fricties.

Ik wil trouwens niet 'ranten' of 'framen'. :smallgrin.gif: Want ik denk niet dat Hiddink met Ajax en AZ had klaargespeeld wat Van Gaal deed. Als trainer schat ik Van Gaal hoger in. Als coach Hiddink.

Le T.

Bericht door Le T. » za mar 02, 2013 5:50 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Derksen of zo'n andere clown aan tafel verkondigen ook doodleuk dat een goede ervaren speler Van Gaal niet serieus neemt.
Feit is dat Van Gaal met meerdere ervaren toppers zo z'n problemen heeft gehad. Voor Van Gaal is iedereen gelijk. Met één uitzondering natuurlijk. :smallgrin.gif:
Uiteraard, je hebt meerdere voetballers en één hoofdtrainer. Het idee dat die allemaal evenveel inbreng zouden moeten hebben in het nemen van beslissingen lijkt mij nogal idioot.
Hiddink pakt dat handiger aan. Is (sociaal) veel intelligenter. Man van de wereld, welbespraakt, spreek z'n talen, weet wat in verschillende culturen wel en not done is.

Zet Van Gaal voor Drogba, Lampard, Terry etc. neer. O.b.v. zijn tijd bij Bayern en Barcelona kun je dan problemen verwachten. Hiddink kan dat beter managen. Die werkt graag met ervaren en mondige spelers, want die kan hij verantwoordelijkheid geven en in de plicht nemen.

Van Gaal wil juist alle touwtjes zelf in handen houden. Waar de meer losse benadering van Hiddink het bij 'vedetten' goed doet, doet het strikte van Van Gaal het minder. Gevolg: fricties.

Ik wil trouwens niet 'ranten' of 'framen'. :smallgrin.gif: Want ik denk niet dat Hiddink met Ajax en AZ had klaargespeeld wat Van Gaal deed. Als trainer schat ik Van Gaal hoger in. Als coach Hiddink.
Het ging even om het nogal absurde idee dat een speler die de 22 gepasseerd is een trainer niet serieus zou nemen, ondanks dat die door zijn goed betalende werkgever is aangesteld als diens leidinggevende, en ondanks dat die een reeks kampioenschappen heeft behaald en CL-finales heeft gespeeld en gewonnen met elftallen die daar normaal gesproken niet voor in aanmerking zouden komen.

Als je zo'n trainer als speler niet serieus neemt ben je niet goed bij je hoofd en wil je niks winnen. Rijkaard was dat niet, Frank de Boer was dat niet, Schweinsteiger was dat niet, Sneijder is dat niet, Van Persie is dat niet, Robben is dat niet. Pseudovedettes met zelfoverschatting in de herfst van hun carriere zonder honger naar succes willen nog wel eens moeite hebben met hem.

Plaats reactie