Zoals van Gaal in die documentaire zegt: Litmanen is een Ajax icoon en zal altijd een Ajax icoon blijvenMarillion schreef:Drie van de vier voorstellingen zijn inmiddels uitverkocht. Goed om te zien dat Jari nog altijd populair is.

Moderator: mods
Zoals van Gaal in die documentaire zegt: Litmanen is een Ajax icoon en zal altijd een Ajax icoon blijvenMarillion schreef:Drie van de vier voorstellingen zijn inmiddels uitverkocht. Goed om te zien dat Jari nog altijd populair is.
Ja. Ikke.Ajax Rules schreef:Heeft iemand 'm al gezien?
Voor mij ook... favoriete speler aller tijden!Marillion schreef: want Litmanen is mijn ultieme voetbalheld.
Minder dan van Ajax, natuurlijk, om begrijpelijke redenen. Hij speelde er amper. Maar ze zitten erin, ja. In redelijke verhouding tot Ajax, qua speelminuten en impact bij die clubs.Ajax Rules schreef:Goed om te horen!
Ook behoorlijk wat beelden van Barcelona, Liverpool en Hansa Rostock?
Hmm, tussen die twee zie ik nou juist weinig overeenkomst.Rednose schreef:Grappig, als ik Eriksen zie spelen denk ik aan Jari, alleen Eriksen heeft niet die drive die Jari had en heeft. Als hij dat gaat snappen wordt Eriksen heel erg groot denk ik.
Je hebt helemaal gelijk, ze zijn heel anders qua stijl, maar op een of andere manier denk ik bij hem wel:" Had ie maar de drive van Jari", en bij andere spelers heb ik dat niet (terwijl de meeste ook wel een scheutje Jari nodig hebben). Kortom, mijn voetbalratio is niet altijd logischKowalczyk schreef:Hmm, tussen die twee zie ik nou juist weinig overeenkomst.Rednose schreef:Grappig, als ik Eriksen zie spelen denk ik aan Jari, alleen Eriksen heeft niet die drive die Jari had en heeft. Als hij dat gaat snappen wordt Eriksen heel erg groot denk ik.
Eriksen is licht en lichtvoetig: een ballerina op het voetbalveld. Litmanen had dat gracieuze niet: hij was bonkiger, had een verkeerde houding en O-benen.
Toch was Jari op zijn eigen onconventionele manier wel een stilist: een mooie speler om naar te kijken, maar om de schoonheid te zien moest je wel echt naar de bal kijken en wat hij daarmee deed. Die lichamelijke gratie had hij niet. Eriksen wel: dat is ook een grazieuze speler als je de bal wegdenkt en alleen naar zijn lichaam kijkt. Zoals dat ook bij Bergkamp zo was.
Jari was véél doelgerichter dan Eriksen. Veel meer geneigd om, zodra hij op de juiste positie de bal had gekregen, meteen naar de goal te draaien en te schieten.
Allebei zijn ze briljante technici, maar Jari's techniek was functioneler, doelmatiger. Bij Eriksen is het soms 'schoonheid om de schoonheid'.
Wél allebei een geweldig oog voor de steekpass, trouwens. Dat hebben ze wel gemeen.
K.
Dat vond ik persoonlijk wel leuk. Die beelden uit zijn Ajax tijd gaan natuurlijk nooit vervelen maar uit die Finse periode had ik tot op heden niet of nauwelijks wat gezien.bryan schreef: ...Ze concentreren wel veel op z'n blessures en zijn wedstrijden bij Finland....
Zo raar dat ze er dan geen Engelse ondertiteling bijdoen???? Dan cover je meteen de hele wereld. En zelfs Nederlands zou in dit geval toch logisch zijn? Ik gok dat er ongeveer 20 keer meer Nederlandse dan Zweedse kopers zullen zijn (al zijn er minder vertalers voorhanden wellicht)bryan schreef:Heb hem kunnen bestellen vanuit Finalnd:
http://www.levykauppax.fi/movie/kuningas_litmanen/#dvd
Er zullen veel interviews in het Finns zijn, maar hij heeft Finnse en Zweedse ondertiteling volgens de website. Dus alleen voor diegene die Finns kunnen verstaan of Zweeds lezen (in mijn geval).
Ajax Rules schreef:Voor mij ook... favoriete speler aller tijden!Marillion schreef: want Litmanen is mijn ultieme voetbalheld.