PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » vr feb 01, 2013 8:35 am

Baseman schreef: Het uiteindelijk bod van PSV bedroeg bijna 7 miljoen, wat een uitstekend bedrag is voor een binnenlandse transfer.
Niet wanneer je al tijden weet dat er 10 miljoen gevraagd wordt. Daarom zeg ik: gisteren deed psv een doorzichtige poging tot 'damage control'. 2 transferperiodes brengen ze die jongen het hoofd op hol, zonder met een serieus bod te komen voor AZ. Zoals Ajax het afg. zomer probeerde met Moisander.

Dus wordt een bevriend journalist ingeschakeld die bericht over een ultiem bod. En dat ultieme bod is nog steeds mijlenver verwijderd van de vraagprijs. Je weet dat AZ dat bod niet aanneemt. Dat theater had psv zich kunnen besparen, dat werd enkel opgevoerd om de achterban de indruk te geven dat er nog wat speelde.
AZ wilde minimaal 10 miljoen, onrealistisch natuurlijk.
Wanneer psv dat onrealistisch vindt, moet men bij Maher uit de buurt blijven i.p.v. iedere transferperiode weer met een slap bod te komen. De Duitse club die interesse heeft in Maher tikt zonder blikken of blozen 12 M voor die jongen neer.

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 01, 2013 8:48 am

wimpey schreef:Niet wanneer je al tijden weet dat er 10 miljoen gevraagd wordt.
Tuurlijk, alle clubs staan er ook om bekend dat ze altijd de vraagprijs neerleggen...waarom onderhandelen als je gewoon te veel kan betalen?
Wanneer psv dat onrealistisch vindt, moet men bij Maher uit de buurt blijven i.p.v. iedere transferperiode weer met een slap bod te komen.
Bijna 7 miljoen een slap bod noemen...en dat van iemand die altijd het hardst roept om het ontslag van Slop :excited.gif:
De Duitse club die interesse heeft in Maher tikt zonder blikken of blozen 12 M voor die jongen neer.
Leuk dat die club graag te veel betaalt, moeten ze zelf weten.
Wat dat met PSV te maken heeft is mij trouwens een raadsel, maar het zal wel.

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 01, 2013 9:06 am

Baseman schreef: Tuurlijk, alle clubs staan er ook om bekend dat ze altijd de vraagprijs neerleggen...waarom onderhandelen als je gewoon te veel kan betalen?
2 transferperiodes een hoop theater maken, maar niet in de buurt komen van een akkoord. Die 2 miljoen voor die Zweed (die niet op het lijstje van Dickie stond) had het verschil v.w.b. Maher kunnen maken. Kwestie van prioriteiten dus...
Bijna 7 miljoen een slap bod noemen...en dat van iemand die altijd het hardst roept om het ontslag van Slop :excited.gif:
Wanneer je 7 M betaalt voor Strootman, 6 M voor Mertens en 5 M voor Wijnaldum met 1 jaar contract, dan wordt een bod van 7 M voor Maher niet geaccepteerd. Maher heeft meer voetballend potentieel dan die jongens. En ja, 7 M is een slap bod wanneer AZ vasthoudt aan 10 M.
Wat dat met PSV te maken heeft is mij trouwens een raadsel, maar het zal wel.
Dat lijkt me nogal logisch: AZ verkoopt Maher liever aan een andere club dan psv. Een club die wel de daad bij het woord voegt en wil dokken.

Anyway, psv is trouwens lekker bezet op de backposities nu. Hutch is geen back, Manolev is weg. Willems is regelmatig geblesseerd, Pieters ook. :smallgrin.gif: En Bouma is aftands. CVs en keeper zijn shaky at best. Gaat 'm weer niet worden dit seizoen, vrees ik voor je.

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 01, 2013 10:22 am

wimpey schreef:Die 2 miljoen voor die Zweed (die niet op het lijstje van Dickie stond) had het verschil v.w.b. Maher kunnen maken.
Dus als Ajax een grens trekt wat betreft een transfersom is het klasse, maar als PSV het doet dan maken ze een hoop herrie om niets en is het wanbeleid?
Tuurlijk Wim...en als PSV 10 miljoen had betaald, dan had je ongetwijfeld geroepen dat subsidieclub PSV er weer eentje heeft gekocht :excited.gif:
En ja, 7 M is een slap bod wanneer AZ vasthoudt aan 10 M.
Zonder fatsoenlijk bod had PSV nooit geweten wat AZ ermee wilde doen.
PSV heeft een uitstekend bod gedaan en AZ heeft dit geweigerd, allemaal prima. Ik zie het probleem niet.
Een club die wel de daad bij het woord voegt en wil dokken.
Oh, daarom speelt Maher nog bij AZ...hij is ondertussen verkocht, maar niemand die het weet?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 01, 2013 10:32 am

Baseman schreef:Tuurlijk, alle clubs staan er ook om bekend dat ze altijd de vraagprijs neerleggen...waarom onderhandelen als je gewoon te veel kan betalen?

Kom op, Baseman. Een paar uur voor het sluiten van de transferwindow een openingsbod neerleggen als begin van onderhandelingen slaat nergens op. Onderhandelen kost tijd en die jongen moet ook nog gekeurd worden.

AZ had trouwens nadrukkelijk om een schriftelijk bod gevraagd. Dat kwam er niet. Dat telefoontje van Brands was bedoeld als afleidingsmanoeuvre. De tactiek van PSV (Maher inzetten om de vraagprijs omlaag te krijgen) heeft gefaald, nu zit Maher met de gebakken peren. Niet sjiek allemaal.

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 01, 2013 10:37 am

Baseman schreef: Dus als Ajax een grens trekt wat betreft een transfersom is het klasse, maar als PSV het doet dan maken ze een hoop herrie om niets en is het wanbeleid?
Ik vind het amateuristisch om 2 transferperiodes achter een speler aan te jagen die je als club niet kunt / wilt betalen.
Tuurlijk Wim...en als PSV 10 miljoen had betaald, dan had je ongetwijfeld geroepen dat subsidieclub PSV er weer eentje heeft gekocht :excited.gif:
Nee. Heb gister nog aangegeven dat ik hoopte dat psv 10 miljoen voor die jongen zou lappen. De pijnpunten bij psv liggen immers elders. Ben v.w.b. deze transferperiode prima over je club te spreken. Niets aan de defensie gedaan en zelfs nog een defensieve back-up speler laten gaan. Men is nogal hardleers bij psv. Uitstekend. :biggthumpup.gif:
PSV heeft een uitstekend bod gedaan en AZ heeft dit geweigerd, allemaal prima. Ik zie het probleem niet.
AZ vindt het geen prima bod. En dat vonden ze afg. zomer ook al niet.
Oh, daarom speelt Maher nog bij AZ...hij is ondertussen verkocht, maar niemand die het weet?
Doe niet zo simplistisch aub. Die Duitse club ageerde op een mogelijk vertrek van een Duits international naar Engeland. Dat ging niet door.

Maher is AZ's goudmijn. Die club heeft geen enkele reden om hem voor 7 M aan psv te verpatsen. Alleen wil men daar in Eindhoven niet aan.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr feb 01, 2013 10:39 am

AZ had trouwens nadrukkelijk om een schriftelijk bod gevraagd. Dat kwam er niet.
De discussie op AT gaat dus eigenlijk over iets dat er niet was?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

jabu

Bericht door jabu » vr feb 01, 2013 10:48 am

Baseman schreef:
wimpey schreef:Die 2 miljoen voor die Zweed (die niet op het lijstje van Dickie stond) had het verschil v.w.b. Maher kunnen maken.
Dus als Ajax een grens trekt wat betreft een transfersom is het klasse, maar als PSV het doet dan maken ze een hoop herrie om niets en is het wanbeleid?
Of de gemeente Eindhoven had zich op realistischere spelers moeten richten. Maher is momenteel te duur voor andere Nederlandse clubs. Claesie, Erikesen, Strootman en Chadli koop je ook niet zo maar even weg bij hun club.

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 01, 2013 10:59 am

Demosthenes schreef:
AZ had trouwens nadrukkelijk om een schriftelijk bod gevraagd. Dat kwam er niet.
De discussie op AT gaat dus eigenlijk over iets dat er niet was?
:biggthumpup.gif:

Voor de 2e opeenvolgende transferperiode.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 01, 2013 11:14 am

Misschien moet we ons hier dan ook wat minder druk om maken. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 01, 2013 11:17 am

Yopi schreef:Een paar uur voor het sluiten van de transferwindow een openingsbod neerleggen als begin van onderhandelingen slaat nergens op.
Het was dan ook geen openingsbod, het was het definitieve bod van PSV.
Hoger wilde men niet gaan.
Tuurlijk, als Brands telefonisch 15 miljoen geboden had dan had AZ dit zeker geweigerd want het was niet via de fax gegaan :smallgrin.gif:
wimpey schreef:Niets aan de defensie gedaan en zelfs nog een defensieve back-up speler laten gaan.
PSV schuift jeugdspeler Brenet door als vervanger van Manolev, dat zou jij als Ajacied juist moeten waarderen.
Maar blijkbaar is het doorschuiven van talent alleen positief als het Ajax betreft?
Die Duitse club ageerde op een mogelijk vertrek van een Duits international naar Engeland. Dat ging niet door.
Jij bent degene die het als een feit brengt dat een niet nader genoemde Duitse club maar liefst 12 miljoen wilde betalen voor Maher, wat nergens te lezen valt en in het geruchtencircuit nooit gemeld is. En dan ben ik simplistisch als ik daar vraagtekens bij heb? Helemaal omdat AZ 10 miljoen wilde hebben voor Maher.
Die club heeft geen enkele reden om hem voor 7 M aan psv te verpatsen. Alleen wil men daar in Eindhoven niet aan.
Wat een onzin zeg...PSV heeft een uitstekend bod gedaan en AZ heeft dit geweigerd.
Niemand die daarover zeurt, behalve jij. Maar dat het PSV betreft heeft er natuurlijk niets mee te maken...

Arthur

Bericht door Arthur » vr feb 01, 2013 11:53 am

Wat denk jij van de bewering dat er sowieso geen tijd meer was geweest om Maher te keuren, Base?

999

Bericht door 999 » vr feb 01, 2013 12:00 pm

Baseman heeft gewoon gelijk.Als het daadwerelijk 7 miljoen is dan is dat gewoon een goed bod, zeker gezien de tijd waarin we leven.Tijd genoeg om te keuren, die jongen speelt gewoon in AZ 1, daarnaast worden er weer veel geruchten als feiten gepresenteerd.

En AZ heeft het recht om te zeggen dat ze het te laag vinden.Simpel ..
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 01, 2013 12:21 pm

Baseman schreef:Het was dan ook geen openingsbod, het was het definitieve bod van PSV.
Hoger wilde men niet gaan.

Waarom had je het dan over onderhandelen? :confused.gif:

Jabu heeft gelijk, Maher is onhaalbaar geworden voor Nederlandse clubs. Het verschil tussen zijn nationale en zijn internationale marktwaarde is domweg te groot. Maher zal komende zomer dus naar een rijke buitenlandse club vertrekken. Brands weet dat ook wel, hij heeft een mooi toneelstukje opgevoerd. Zo van: kijk eens hoe ambitieus wij zijn. :aai.gif:

Tenzij PSV dan bereid is de miljoenen voor Strootman (als die komen) op de bankrekening van AZ te parkeren. In dat geval lacht AZ zich helemaal dood.

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 01, 2013 12:22 pm

Baseman schreef: PSV schuift jeugdspeler Brenet door als vervanger van Manolev, dat zou jij als Ajacied juist moeten waarderen.
Maar blijkbaar is het doorschuiven van talent alleen positief als het Ajax betreft?
Ah, dus Brenet en niet Arias is de "verversing" die Advocaat zo graag wilde! :hypocrite.gif:
Jij bent degene die het als een feit brengt dat een niet nader genoemde Duitse club maar liefst 12 miljoen wilde betalen voor Maher, wat nergens te lezen valt en in het geruchtencircuit nooit gemeld is. En dan ben ik simplistisch als ik daar vraagtekens bij heb? Helemaal omdat AZ 10 miljoen wilde hebben voor Maher.
Prijs binnenland vs. prijs buitenland. Ik weet in deze toevallig precies hoe de vork in de steel zit. Bron is dezelfde persoon die me vertelde dat Sar AD van Ajax zou worden. Hetgeen ik hier al dropte ruim voordat het openbaar werd.
Wat een onzin zeg...PSV heeft een uitstekend bod gedaan en AZ heeft dit geweigerd.
Nogmaals, voor AZ was "Maher naar psv" een hoax. In de zomer en nu weer. Het kamp-Maher en psv hadden er belang bij om dit non-thema in de media in leven te houden.
Niemand die daarover zeurt, behalve jij.
Maher niet naar psv of Maher voor 10 M naar psv is me om het even. psv moet alleen effe niet meer zeuren over een "gentlemen's agreement" of over ronselpraktijken.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 01, 2013 12:36 pm

Zou Milan moeten doen... Een miljoentje of acht voor Strootman bieden en die jongen het hoofd op hol brengen. Dan zou je Baseman moeten horen.

999

Bericht door 999 » vr feb 01, 2013 12:43 pm

Zoals AJAX deed bij Bas Dost .. Zoiets ? .. :) ...
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr feb 01, 2013 12:58 pm

999 schreef:Zoals AJAX deed bij Bas Dost .. Zoiets ? .. :) ...
Nee dat is anders, Ajax hoefde hem een half jaar later niet meer (Hij zal z'n Ajax-pyjama wel hebben verscheurd). Nooit gesnapt waarom er een half jaar later een totaal ander type spits moest komen, los van het feit wie het beste is/het beste bij Ajax past.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 01, 2013 12:58 pm

Dat verdiende de schoonheidsprijs niet, maar Ajax onderhandelde toen wél serieus met Heerenveen. Het is dat VDB een happie Chinees...

In het geval van Maher heeft PSV een spelletje gespeeld.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr feb 01, 2013 1:00 pm

Yopi schreef:Dat verdiende de schoonheidsprijs niet, maar Ajax onderhandelde toen wél serieus met Heerenveen. Het is dat VDB een happie Chinees....
Ajax kiest een half jaar later voor een totaal andere spits, met dank aan de Chinees? :ajaxsmiley.gif:

999

Bericht door 999 » vr feb 01, 2013 1:01 pm

Yopi schreef:Dat verdiende de schoonheidsprijs niet, maar Ajax onderhandelde toen wél serieus met Heerenveen. Het is dat VDB een happie Chinees...

In het geval van Maher heeft PSV een spelletje gespeeld.
Mwah, AJAX liet het klappen op 0.75 miljoen ( na de arbitragezaak te hebben verloren ) .Als AJAX echt Dost had willen hebben hadden ze die 0.75 miljoen ook wel neer moeten tellen.Verder kwam dat laatste bod ook pas net voor het sluiten van de markt .. In mijn beleving is dat gewoon het zelfde scenario ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 01, 2013 1:07 pm

999 schreef: Mwah, AJAX liet het klappen op 0.75 miljoen ( na de arbitragezaak te hebben verloren ) .Als AJAX echt Dost had willen hebben hadden ze die 0.75 miljoen ook wel neer moeten tellen.Verder kwam dat laatste bod ook pas net voor het sluiten van de markt .. In mijn beleving is dat gewoon het zelfde scenario ..
In mijn beleving ook. Niet netjes gedaan door Rick Sanders en Danny Brands. :smallgrin.gif:

Klein verschil is wel dat psv al een half jaar bezig is met wat-dan-ook v.w.b. Maher.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 01, 2013 1:11 pm

Dost was zelfs al gekeurd. Ajax speelde toen geen spelletje zoals PSV nu, denk ik.

Het kan zijn dat ze bij Ajax koudwatervrees kregen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het gewoon knoeiwerk was van Rikkie en Danny.

PSV laat Maher in de kou staan, die jongen steekt zijn nek uit en PSV doet NIETS.

999

Bericht door 999 » vr feb 01, 2013 1:15 pm

Voor mij doet er dat niet toe.Psv doet toch gewoon wat elke club ook doet, proberen voor een zo laag mogelijk bedrag een speler te kopen.Of dat nu met geld van de Gemeente Eindhoven ( hadden die maar niet zo gek moeten zijn ) of eigen vermogen doet.En Az wil het maximale er uit halen en wil een x-bedrag.Niks mis mee.Doet AJAX ook nu nog gewoon.En last minute transfers weten wij als AJAX supporters toch ook alles vanaf :) .. ( of we ze nu zelf binnenhaalde of ze vlak voor het sluiten van de transfer markt bij AAX vertrokken ) ..
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » vr feb 01, 2013 1:16 pm

Of Ajax hield toen voet bij stuk mbt de vraagprijs zoals nu ook bij Narsingh het geval was. Bij Narsingh wordt het echter als een positief iets gezien en bij Dost was het zogenaamd knoeiwerk.

Plaats reactie