Maar je hebt helemaal gelijk! Utrecht en Ajax hebben ook minder tegendoelpunten ondertussen

Moderator: mods
Je wilt er nog immer niet aan dat Marcelo en Zanka brandhout is?Baseman schreef: Misschien niet, maar desondanks is PSV na Twente de minst gepasseerde ploeg.
Verdedigers van een kampioensploeg dan? Ik vind ze positioneel en opbouwend erg zwak.Baseman schreef:Brandhout niet nee.
Hij heeft ook nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld.Zanka heeft trouwens nog geen fatsoenlijke kans gehad, dus hem schrijf ik nog niet af.
Marcelo is dat inderdaad, Zanka hopelijk niet.wimpey schreef: Verdedigers van een kampioensploeg dan? Ik vind ze positioneel en opbouwend erg zwak.
Dat betekent direct Ebecillio terughalen, die schiet toch vaak op doel!'Total Shots Ratio'
Welnu, de beste voorspeller is het aandeel van een ploeg in het totale aantal doelpogingen in zijn wedstrijden, en heet kortweg 'Total Shots Ratio' (TSR). Heeft tijdens bijvoorbeeld Feyenoord-FC Utrecht Feyenoord 7 keer op doel geschoten, en FC Utrecht 3 keer, dan is de Total Shots Ratio van Feyenoord 7 gedeeld door 10 (het totaal aantal schoten): 0,7. FC Utrecht heeft dan een TSR van 0,3.
Van wedstrijd op wedstrijd varieert de TSR natuurlijk, maar bekeken over een serie wedstrijden of een seizoen, blijft de TSR per ploeg opvallend constant. Deze statistische maat is komen overwaaien uit het ijshockey, en blijkt ook in het voetbal uitstekend toepasbaar. De reden dat schoten (uiteraard tellen kopballen ook mee) een betrouwbaardere maat voor kwaliteit zijn dan doelpunten of doelsaldo, is dat schoten bijna tien keer zo vaak voorkomen als doelpunten.
Van mij mag hij ze alle drie opstellen.Yopi schreef:Doet Zanka dan nog meer dit weekend? Ik heb begrepen dat Advocaat wellicht weer een beroep doet op opa Bouma of Derijck.
PNAantrekken verdediger heeft geen prioriteit voor Advocaat
Adam Maher blijft op de transfermarkt het belangrijkste doelwit van PSV. Het aantrekken van een verdediger heeft geen prioriteit, aldus trainer Dick Advocaat in De Telegraaf. "Een nieuwe verdediger moet ook weer een gewenningsperiode doormaken. Misschien is het beter om daarmee te wachten tot volgend seizoen.”
Benji zegt het ook al: aan fris bloed de voorbije 1.5 jaar geen gebrek. Ook Advocaat bakt er met psv weinig van en dekt zich alvast in. Dit seizoen valt weer eens op wat een matige en invalsloze trainer die Advocaat eigenlijk is.Jöhnk schreef:Er staat daaronder nog een interessante quote van Advocaat. PSV moet de selectie niet versterken, nee, PSV moet de selectie verversen. Met andere woorden: kopen om het kopen?
Heracles valt naief aan. psv countert die ploeg wel weg...Marillion schreef: Ik denk wel dat PSV wint dit weekend. Ondanks dat het een uitwedstrijd is en ook nog eens op kunstgras.
Hoop ik ook, de competitie is echter nog niet beslist, Ajax is nog geen kampioen.Ze mogen in Eindhoven denken dat het lek boven is.
PSV doet het daar inderdaad vaak goed, maar waarom moet Ajax niet? Wil Ajax geen kampioen worden? Voor mij is dat iets nieuws, ik heb gevoetbald en een individuele sport beoefend, maar ik wilde altijd winnen/kampioen worden.Yopi schreef:Dat zeg ik ook niet. Maar Ajax móet niet. PSV móet.
Ik had deze overwinning wel verwacht want PSV doet het meestal goed daar.
Advocaat: 'Gözübüyük laat zich leiden door vierde man'
26/01/2013 23:35
PSV-trainer Dick Advocaat is in navolging van Mark van Bommel ook teleurgesteld in de gele kaart die zijn aanvoerder kreeg. Volgens Advocaat liet de scheidsrechter, Serdar Gözübüyük, zich te veel leiden door de vierde man. Die adviseerde de leidsman de gele kaart voor Van Bommel.
'Van de vierde man kwam de gele kaart voor Mark van Bommel', constateerde Advocaat. 'Dat werd door de scheidsrechter klakkeloos overgenomen. Die jongen (Gözübüyük, red.) gaat een mooie toekomst tegemoet, zonder meer, want het is een heel goede scheidsrechter.'
'Maar over de kaart: de eerste beste actie is een gele kaart', vervolgde de trainer. 'Onnodig. Als je een grote scheidsrechter wil worden moet je op jezelf afgaan. De vierde man haalt de scheidsrechter uit het spel.'