Ik heb wel eens gedacht dat ze die Verbruggen zin erevoorzitterschap moesten afpakken. Maar eigenlijk is het een prima titel voor hem. Staat symbool voor de manier van werken van de organisatie.
De Fuentes zaak gaat overigens binnenkort ook spelen. Dat gaat er ook één worden voor de liefhebber van duistere praktijken:
Ik ben benieuwd of ze al zenuwachtig worden in Madrid en Barcelona, bij de Spaanse voetbalbond en in huize Nadal.'Spanje stopte Fuentes-klanten in doofpot'
In de dopingzaak rond arts Eufemiano Fuentes zou de Spaanse overheid informatie over andere sporten dan wielrennen bewust achterhouden. Dat meldt de The Telegraph. Volgens de Britse krant heeft Fuentes, die maandag voor de rechtbank verschijnt, toegegeven dat hij ook met professionele voetballers en tennissers werkte. De Spaanse overheid besloot echter haar vizier enkel op wielrenners te richten. Dit tot grote woede van het Wereld Antidoping Agentschap (WADA). ,,We hebben onze hoofden stukgeslagen op een betonnen muur om toegang tot de verzamelde informatie te krijgen", meldt WADA-voorzitter Dave Howman aan The Telegraph. ,,Dit is niet alleen frustrerend en teleurstellend, maar het betekent ook dat veel atleten die wellicht niet schoon zijn, toestemming hebben om te sporten."
Jaksche: 'Doofpot'
Ex-renner Jörg Jaksche is één van de vele getuigen in de zaak. De Duitser gaf in 2007 toe dat hij klant was bij Fuentes en heeft sterke vermoedens dat de Spaanse overheid atleten uit andere takken van sport bewust ontziet. ,,Als je politievideo's bekijkt van de inval bij Fuentes zie je dat men een koelkast vol bloedzakken opent. Somme codenamen die je leest, komen in het rapport niet terug. Ik denk dat het een doofpotoperatie van de Spaanse overheid is. Die heeft er geen belang bij dat te veel informatie naar buiten komt." Het dopingproces tegen Fuentes en vijf anderen begint aanstaande maanden en zal naar verwachting twee maanden duren.
Bron: wielerrevue.nl