Sterke tekst, 999!999 schreef:Bijja. lul maar weer recht wat krom is ...
Leg jij in foutloos Nederlands dan effe uit hoe de vork in de steel zit?

Moderator: mods
Sterke tekst, 999!999 schreef:Bijja. lul maar weer recht wat krom is ...
Zo doe je dat, Thijs! Vanaf nu open ik de wedstrijdtopic tegen de kakkerlakkkkkkkkkkuhhhhhhhh!Thijs schreef:Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo m'n streak van 28 geopende wedstrijdtopics op rij waarin we slechts enkele keren wat puntjes verloren!
De T.Vermeer houdt Ajax op beslissende momenten op been in klassieker
AMSTERDAM – Met de twee doelpunten van de Deen in de klassieker leek Frank de Boer niet om Viktor Fischer heen te kunnen. De trainer van Ajax bepaalt hoogstpersoonlijk wiens naam enkele minuten voor tijd door het stadion schalt als man van de wedstrijd, maar koos tegen Feyenoord (3-0) meer dan terecht voor Kenneth Vermeer. Onder het oog van bondscoach Louis van Gaal hield de doelman Ajax op twee cruciale momenten op de been. „Ik heb niet veel te doen gehad, maar wat ik deed, was goed”, straalde de reddende engel. „Het voelt lekker om belangrijk te zijn.”
Bij afwezigheid van Maarten Stekelenburg kreeg Vermeer in november het vertrouwen van Van Gaal in de oefeninterland tegen Duitsland. Dat beschaamde hij niet en tegen Feyenoord onderstreepte de Amsterdammer zijn komeetachtige ontwikkeling. Als Van Gaals adagium dat internationals bij hun club moeten spelen overeind blijft, is het aannemelijk dat Vermeer op 6 februari in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Italië – nu Stekelenburg op het tweede plan is geraakt bij AS Roma – weer onder de lat staat. „Maar daar ben ik niet mee bezig”, zei de Nederlandse Surinamer. „Natuurlijk weet ik dat deze wedstrijd in Nederland onder een vergrootglas ligt. Ik wilde echter vooral genieten van de sfeer en mijn bijdrage leveren aan de drie punten.”
Daarin slaagde hij met verve. Eén minuut na de 1-0 van Viktor Fischer (uit een perfecte pass Niklas Moisander) moest Vermeer voor het eerst in actie komen. „Lex Immers speelde de bal te ver voor zich uit en gaf mij de kans uit het doel te komen”, klonk het bescheiden. De Feyenoorder gaf de keeper wel de credits die hij verdiende. „Ik liep goed door, nam de bal met mijn borst mee en zag in een mum Vermeer voor me staan.” Die redde door zich heldhaftig voor de bal te werpen. „Ik denk wel dat dit mijn beste actie van de wedstrijd was”, zei de Amsterdammer, die nogmaals een hoofdrol vertolkte nadat Fischer (fout Joris Mathijsen) en Christian Eriksen (vrije trap in één keer binnen) het verschil op drie hadden bepaald.
Met nog 26 minuten op de klok leek Ricardo van Rhijn zich aan Jean-Paul Boëtius te vergrijpen. De beslissing van de slecht fluitende en met kaarten strooiende Pol van Boekel om de bal op de strafschopstip te leggen en Van Rhijn met zijn tweede prent weg te sturen, was veel te zwaar en leek Ajax’ tiental een zwaar slot te bezorgen. „Met 3-1 was alles weer mogelijk, zeker als er een balletje verkeerd zou vallen. Dan was het billenknijpen”, wist de goalie. „Daarom moest ik die penalty stoppen.”
En hij bleek zijn huiswerk te hebben gedaan. „Immers schoot zijn vorige penalty ook in die hoek. Daarom dacht ik dat hij voor de andere kant zou kiezen, maar aan zijn aanloop zag ik dat hij ‘op zeker’ ging. Al had ik wel geluk dat Immers de rebound zo wild over schoot. Ik lag op de grond en hij had de bal voor het intikken.”
Vermeer schreeuwde het uit en de sterk spelende Daley Blind was er als eerste bij om de sluitpost te feliciteren. Met zijn safe smoorde hij het Feyenoord-offensief voordat het was begonnen en redde hij ook scheidsrechter Van Boekels eerste klassieker. Al blijft het zuur voor Van Rhijn dat hij door toedoen van de leidsman volgende week tegen Vitesse moet toekijken. Ook de eerste gele kaart was – net als de prenten voor Siem de Jong en Tonny Vilhena – overdreven.
Het kon de pret van Vermeer niet drukken. „Ik denk dat het op basis van de eerste helft een verdiende overwinning is. Na de misstappen van PSV, FC Twente en Vitesse wisten we dat we een goede slag konden slaan. We blaken van vertrouwen, moeten dat koesteren en zo lang mogelijk zien vast te houden. Natuurlijk zullen we nu weer kampioenskandidaat nummer één worden genoemd. Maar dat zijn we toch altijd? Ajax moet altijd kampioen worden en dat willen we ook…”
Ajax - Feyenoord 3-0 (2-0). 7. Fischer 1-0, 40. Fischer 2-0, 62. De Jong 3-0. Scheidsrechter: Van Boekel . Toeschouwers: 53.052. Rode kaart: 65. Van Rhijn (Ajax/ 2x geel). Gele kaart: De Jong, Alderweireld (Ajax), Janmaat, Vilhena (Feyenoord).
De T.FISCHER: „NIET TE VERGELIJKEN MET PSV”
AMSTERDAM – Viktor Fischer velde begin december PSV (3-1) met een doelpunt en een assist, maar zijn aandeel in de overwinning op Feyenoord (3-0) smaakte nóg zoeter. „Dit valt niet te vergelijken met PSV”, zei het Deense wonderkind, dat voor rust de 1-0 en 2-0 aantekende. „Dit was mijn eerste klassieker. De sfeer was geweldig, onbeschrijflijk zelfs.” Het betekende niet dat de 18-jarige Fischer tevreden was. „Dit was beslist geen goede wedstrijd van me. Ik kan heel veel beter en dat moet ook. Ik heb bijna geen goede dingen gedaan en als ik niet twee keer had gescoord, was het gewoon slecht. Daarnaast had ik ook de derde treffer kunnen maken.” Na eventjes nadenken: „De wissel was terecht.” Vanzelfsprekend sprak Fischer over een uitstekende dag. „Dit was een heel goede speelronde, prima. Voor Ajax is de klassieker de belangrijkste wedstrijd van het jaar. Dus we hebben het super gedaan. Maar dat is nu klaar, we moeten door, want we willen meer.”
De T.„Misschien had Van Boekel ook last van zenuwen”
Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM – Ricardo van Rhijn stond na afloop van AjaxFeyenoord (3-0) met gemengde gevoelens de pers te woord. „Ik ben blij met de overwinning, maar baal dat ik mijn eerste klassieker in de ArenA niet heb kunnen uitspelen”, doelde hij op zijn tweede gele en dus rode kaart in de 64e minuut.
Van Rhijn stak allereerst de hand in eigen boezem.
„Na de uitwedstrijd was ik erop gebrand om goed te spelen tegen Jean-Paul Boëtius. En dat ging in het begin ook redelijk. In de tweede helft had ik het twee keer wat handiger moeten doen”, stipte hij ook het penaltymoment aan. „Misschien had de scheidsrechter ook last van de zenuwen. Het was een onterechte tweede gele kaart, er was op dat moment geen contact. Ik had ook niet het gevoel dat hij voor een strafschop floot, dacht aan een schwalbe. Ik had de schijn tegen, omdat ik in de achtervolging moest. Boëtius viel en dat heeft hij goed gedaan…”, zei Van Rhijn. De rechtsback was sowieso niet te spreken over Van Boekel. „Hij voelde de wedstrijd niet aan, gaf veel te snel en veel te veel kaarten en dat pakte niet goed voor ons uit. Ik was blij dat mijn ploeggenoten de overwinning eruit sleepten.” En dus kon hij lachend de ArenA verlaten. „Ik heb de uitspraken van Boëtius ook gelezen”, was het hem niet ontgaan dat de Feyenoorder hem wilde ‘laten shaken als een milkshake’. „Ik ben gek op milkshake en ga misschien wel even langs McDonald’s”, aldus Van Rhijn.
De T.„Misschien had Van Boekel ook last van zenuwen”
Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM – Ricardo van Rhijn stond na afloop van AjaxFeyenoord (3-0) met gemengde gevoelens de pers te woord. „Ik ben blij met de overwinning, maar baal dat ik mijn eerste klassieker in de ArenA niet heb kunnen uitspelen”, doelde hij op zijn tweede gele en dus rode kaart in de 64e minuut.
Van Rhijn stak allereerst de hand in eigen boezem.
„Na de uitwedstrijd was ik erop gebrand om goed te spelen tegen Jean-Paul Boëtius. En dat ging in het begin ook redelijk. In de tweede helft had ik het twee keer wat handiger moeten doen”, stipte hij ook het penaltymoment aan. „Misschien had de scheidsrechter ook last van de zenuwen. Het was een onterechte tweede gele kaart, er was op dat moment geen contact. Ik had ook niet het gevoel dat hij voor een strafschop floot, dacht aan een schwalbe. Ik had de schijn tegen, omdat ik in de achtervolging moest. Boëtius viel en dat heeft hij goed gedaan…”, zei Van Rhijn. De rechtsback was sowieso niet te spreken over Van Boekel. „Hij voelde de wedstrijd niet aan, gaf veel te snel en veel te veel kaarten en dat pakte niet goed voor ons uit. Ik was blij dat mijn ploeggenoten de overwinning eruit sleepten.” En dus kon hij lachend de ArenA verlaten. „Ik heb de uitspraken van Boëtius ook gelezen”, was het hem niet ontgaan dat de Feyenoorder hem wilde ‘laten shaken als een milkshake’. „Ik ben gek op milkshake en ga misschien wel even langs McDonald’s”, aldus Van Rhijn.
F. had meer balbezit dan de meeste tegenstanders in de Arena, waarschijnlijk dat je daardoor die indruk kreeg.Ajax Rules schreef:In het stadion had ik echter de indruk dat het een behoorlijk evenwichtige wedstrijd was, en vond ik Feyenoord sowieso veel sterker dan in heel veel andere klassiekers die ik heb gezien.
Dat kan alleen bij directe rode kaarten. (Vraag me niet waarom.)beelzebub schreef:Waarom zou de rode kaart van Van Rhijn niet geseponeerd worden?
Pardon, je hebt zeker de samenvatting gezien ?.De commentator bij eredivisie live had veel meer met Feyenoord dan met AJAX.Vond elke overtreding op een Feyenoorder terecht, maar twijfelde bij elke Feyenoord overtreding op een AJAX speler.Droop er gewoon vanaf ...Ajax Rules schreef:Het valt me op dat ik de wedstrijd in het stadion anders zag dan de mensen thuis op tv. Op tv vond de commentator het een fris Ajax, titelkandidaat nummer 1, etc. En op het Feyenoord forum hebben ze geen goed woord over voor hun ploeg.
In het stadion had ik echter de indruk dat het een behoorlijk evenwichtige wedstrijd was, en vond ik Feyenoord sowieso veel sterker dan in heel veel andere klassiekers die ik heb gezien.
Ik had het idd over de samenvatting. Het live-verslag heb ik niet gezien, aangezien ik dus in de ArenA zat.999 schreef:Pardon, je hebt zeker de samenvatting gezien ?.De commentator bij eredivisie live had veel meer met Feyenoord dan met AJAX.Vond elke overtreding op een Feyenoorder terecht, maar twijfelde bij elke Feyenoord overtreding op een AJAX speler.Droop er gewoon vanaf ...
Dat deden ze vorig jaar al, nadat ze met een man meer een voorsprong hadden weggegeven in de Arena en maar liefst met 1-1 gelijkspeelden.Marillion schreef: Daar zouden ze bij een omgekeerde wedstrijd een week de polonaise lopen.
Er moet inderdaad speciale aandacht komen voor Boerrigter, want nu zwemt hij maar een beetje. Dit komt niet goed als je hem gewoon laat dobberen.Rishi schreef:Hij was echt dramatisch. Om te huilen gewoon. Geef die jongen de komende maanden een aangepast schema net als Hoesen. Laat hem maar mentaal en fysiek aan zichzelf werken. En dan zien we het wel in het nieuwe jaar. Want dit schiet niet op.