Duitsland
Moderator: mods
Re: Duitsland
Het Roda van Stevens speelde net zo aantrekkelijk als het Willem II en AZ van Adriaanse.
En het psv van Stevens was net zo slecht als het Ajax van Adriaanse.
Dus dat argument gaat m.i. niet op, Rishi.
En het psv van Stevens was net zo slecht als het Ajax van Adriaanse.
Dus dat argument gaat m.i. niet op, Rishi.
Dan verschillen wij van mening. Het AZ van Co was een genot om naar te kijken. Het Roda van Huub was goed. Degelijk, met een paar leuke spelers.
Co was coach van Ajax waar het al jaren slecht ging. Misschien speelt dat ook een rol?
Co was coach van Ajax waar het al jaren slecht ging. Misschien speelt dat ook een rol?
IK GELOOF!!!!!!
Het wordt interessanter wanneer naarmate de aanpak van zo'n bovenmatig presterende trainer nieuwer en afwijkender is. Tuchel is een aparte.wimpey schreef:De trainers van Mainz en Freiburg zijn in zoverre 'interessant' dat hun elftallen boven verwachting presenteren. Echt 'interessant' wordt het, wanneer je zo'n man bij een grotere club neerzet. Slaat die werkwijze bij spelers van naam ook aan, of krijg je een GJV-effect als bij de kakkies of een Adriaanse-effect als bij Ajax.Le T. schreef:Interessante trainer die Tuchel.
De meningsvorming rondom een trainer is zelf ook weer een factor in het presteren, zeker wanneer die mening actief van buitenaf wordt gevormd door media die een vinger in de pap willen. Daarnaast denk ik dat succes ook deels selffullfilling prophecy is, in die zin dat als een trainer binnekomt met de status van de man die weet hoe je succesvol bent dat de kans op succes vergroot. Eenmaal een keer mislukt dan moet die trainer weer meer zijn best doen om iedereen mee te krijgen. Dan blijkt zo'n trainer feilbaar en dan kunnen spelers niet meer blind vertrouwen op wat hij zegt.Wat ik 'interessant' vind, is de meningsvorming omtrent trainers. Neem Stevens: deed het fantastisch met Roda, S04 (in z'n eerste periode), Köln en Salzburg. En had enkele mislukkingen: Hertha, psv. En vergelijk dat met Adriaanse: deed het fantastisch met Willem II, AZ, Porto en Salzburg. En had enkele mislukkingen: Ajax, Oekraine, midden-oosten.
Niettemin wordt Adriaanse als een soort goeroe gepresenteerd en Stevens als een domme boer. Waarvan dus geen reet klopt, wanneer je hun CVs naast elkaar legt. Interessant (vind ik)...
Ik vind Stevens geen domme boer maar wel een trainer die vooral uitblonk in degelijkheid. Een goeie trainer, maar niet eentje met iets extra's. Als je zoals Adriaanse Willem II met prachtig voetbal de CL laat halen dan ontstijg je de beperkingen van de club volledig, dat vind ik een grootse trainersprestatie. Net als het met Ajax winnen en meerdere jaren meedoen om de CL terwijl de concurrenten 4 tot 8 keer zoveel geld te besteden hebben. Dat lukt niet met uitblinken in degelijkheid.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Het Roda van Stevens zou met prachtig voetbal landskampioen zijn geworden, ware het niet dat er het in 94/95 oppermachtige Ajax van LvG was... Ajax kwam dat seizoen tot 2 keer een 1-1 tegen Roda.
Ik veeg dat 'argument' dus van tafel. Het is gewoon bon ton om Adriaanse cool te vinden en Stevens een kolenboer.
Ik veeg dat 'argument' dus van tafel. Het is gewoon bon ton om Adriaanse cool te vinden en Stevens een kolenboer.
Roda was ook goed, Wimpey. Alleen speelde AZ veel mooier voetbal. En bovendien speelden die Europees ook schitterende wedstrijden.wimpey schreef:Het Roda van Stevens zou met prachtig voetbal landskampioen zijn geworden, ware het niet dat er het in 94/95 oppermachtige Ajax van LvG was... Ajax kwam dat seizoen tot 2 keer een 1-1 tegen Roda.
IK GELOOF!!!!!!
Cassius Clay is alweer geblesseerd: http://www.parool.nl/parool/nl/11/SPORT ... ookiecheck
Afellay ligt er ook weer 2 maanden uit. Spierblessure.
- Jinne
- Site Admin
Sahin weer terug op het oude nest op huurbasis. Het kwam er niet uit bij Real en Liverpool.
Hoe doet zijn oude teamgenoot Kagawa het trouwens bij Man United?
Hoe doet zijn oude teamgenoot Kagawa het trouwens bij Man United?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Jinne
- Site Admin
Guardiola nieuwe coach van Bayern volgens Bild.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Van Gaal copycat
.

Pprofiteren van het briljante voorwerk van van Gaal. Want dat duurt altijd 4 tot 8 jaar.
I think I lost my fucking headache
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Volgens mij is hij helemaal niet zo goed als iedereen beheer. Iedereen trainer van Barça zijn.
Bild! Lederhose! Frau Pep in Dirndl!Jinne schreef:Guardiola nieuwe coach van Bayern volgens Bild.
Heel tof. Bij Bayern kan hij rustig werken en worden ze niet meteen gek na een nederlaag.
Ik vind het wel een beetje een 'makkelijke' keuze. Ben benieuwd welke Spanjaarden naar Bayern gaan.
Ik vind het wel een beetje een 'makkelijke' keuze. Ben benieuwd welke Spanjaarden naar Bayern gaan.
IK GELOOF!!!!!!
Makkelijke keuze? Dit kan ook faliekant misgaan. Ik vind zijn Engels al vrij beroerd, ik denk dat het nogal grappig gaat worden om te zien hoe hij zich in Duitsland verstaanbaar probeert te maken.
Met makkelijk bedoel ik dat het bij Bayern makkelijk werken is. Club is megarijk, de beste selectie van Duitsland.. Met City de treble winnen en mooi voetbal spelen lijkt me een stuk lastiger.
IK GELOOF!!!!!!
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=180549InnerHarbour schreef:
Van Gaal: 'Guardiola hangt de filosofie van Louis van Gaal aan'
Leek me wel een bericht voor jou, IH

IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour

Rishi schreef:http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=180549InnerHarbour schreef:
Van Gaal: 'Guardiola hangt de filosofie van Louis van Gaal aan'
Leek me wel een bericht voor jou, IH

YNWA
Iemand de beelden van dit interview gisteren bij van Gelder gezien?
Ik. Op zich zegt hij niks raars, alleen zou iemand die de gave van (valse) bescheidenheid wel heeft het net iets anders formuleren, of iemand die wat handiger is met de media, zodat het niet uitgemolken kan worden.Alexander schreef:Iemand de beelden van dit interview gisteren bij van Gelder gezien?
Wollt ihr den totalen Mensch?
Van Gaal meent het gewoon. Zulke woorden kunnen niet anders gezegd worden.
IK GELOOF!!!!!!
Van Gaal is een megalomaan. Die man denkt dat ie God in Voetballand is. Dat ie al 15 jaar amper iets presteert moeten we collectief gewoon vergeten.