PSV probeert het kampioenschap te kopen. Een groot risico, want stel dat het mislukt... Eerlijk gezegd vind ik PSV niet beter dan de concurrentie.
Moderator: mods
Te veel geld? Er was toch een club bereid gevonden om 11 (of was het 15) miljoen euro neer te leggen?Baseman schreef:Alsof Toivonen transfervrij vertrekt...hij vond dat PSV afgelopen zomer te veel geld vroeg, dus dreigt hij nu even om voor komende zomer een lagere prijs af te dwingen.
Advocaat: 'was verstandiger geweest als PSV mijn wensen had ingevuld'
Dick Advocaat lijkt naast de komst van Oscar Hiljemark mogelijk alleen nog een aanvallende middenvelder te krijgen. Daar lijkt PSV de streep te trekken qua nieuwe aankopen. Advocaat stelt zich daar bij neer te leggen. 'Het was verstandiger geweest als ze mijn wensen hadden ingevuld,' aldus de coach van PSV in het Algemeen Dagblad. 'Dat was goed geweest voor de club.'
Advocaat stelt dat PSV een voorschot zou moeten nemen op spelers die komende zomer gaan vertrekken. 'We krijgen niet alles wat we willen. We vinden dat we als technische staf met redelijke eisen komen. Het is niet zo dat we om vier nieuwe spelers vragen. Maar als ze het niet willen, dan houdt het op. Ik zou creatief zijn op dit moment. Komende zomer gaan er zeker twee of drie spelers weg.'
Bron: PN
Die manier van denken is dus in zijn bovenkamer gekropen na een aantal jaren van enorme weelde, de man lijkt helemaal kwijt te zijn wat qua financiële middelen de realiteit is van clubs in de Nederlandse competitie.Yopi schreef:Advocaat heeft een manier van denken die alleen past bij een club met een rijke geldschieter. In de VI schept hij op dat hij bij Zenith zo vijf spelers kon wegsturen, dan kreeg hij meteen nieuwe. Fijn voor hem, maar als dát je referentiekader is, pas je niet bij een Nederlandse club.
Kan me ene Danny herinneren, die hij namens Zenit voor 30 miljoen kocht. Nooit meer iets van gehoord.Yopi schreef: In de VI schept hij op dat hij bij Zenith zo vijf spelers kon wegsturen, dan kreeg hij meteen nieuwe.
Even nagezocht maar bij SVV mocht hij van John van Dijk anders een fortuin uitgeven hoor. Anders waren ze ook nooit in de eredivisie terecht gekomen. Volgens mij is het daar mis gegaan met hem. Na de fusie met Dort-90 bleek Den Braven niet te willen investeren en was Dickie na 2 maanden weg. Sindsdien is hij een paladijn van allerlei foute koopclubs geweest of zat hij in een kwalijke rol bij Oranje of was hij bezig met exotische schraap projecten.Cruijff schreef:Advocaat heeft de eerste 17 jaar van zijn loopbaan in Nederland met beperkte middelen gewerkt voordat hij zijn eerste buitenlandse avontuur met Glasgow Rangers kon gaan beleven, de eerste drie clubs waar hij als trainer bij in dienst was waren in respectievelijk Pijnacker, Haarlem en Dordrecht gevestigd. Om te stellen dat het geld bij de voetbalclubs in die drie Hollandse plaatsen nooit aan de boom groeide is een groot understatement.
Mea culpa.Rishi schreef:Danny is geweldig. Zonder hem presteerde Zenith ruk. Was geblesseerd maar scoorde in de laatste CL wedstrijd dacht ik.
Bij Gladbach heeft Advocaat er een zootje van gemaakt. Hij was toen wél zo lief om Ajax van Sonck te verlossen. Hij deed een aankoop of 8 in de winterstop en degradeerde nog bijna.Dubbel schreef: Ruim 60% van Dick's profclubs (als trainer) zijn na zijn vertrek (bijna) failliet gegaan of helemaal opgeheven: Haarlem, SVV, SVV/Dort-90, AZ, Rangers. Alleen Gladbach, Zenit en Psv nog niet.