NFL

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: NFL

Bericht door Marillion » zo feb 05, 2012 10:01 pm

Jawel, maar ik wist niet dat die 'm gingen uitzenden. Bedankt voor de tip!
Dat gaat dus een korte nacht worden....
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma feb 06, 2012 12:38 am

Bowmore Legend erbij. Kan niet mis gaan. Go Pats!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Feest

Bericht door Feest » ma feb 06, 2012 12:49 am

Ze krij-gen footballes, ze krijgen footballes...

:smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma feb 06, 2012 1:50 am

Feest schreef:Ze krij-gen footballes, ze krijgen footballes...

Ik zie het 9-10 voor Pats @halftime.

Kijken of ze Madonna opzetten bij ESPN.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » ma feb 06, 2012 2:02 am

:biggrin.gif:

Madonna komt op als een soort Cleopatra in een Aïda Setting.

zeux

Bericht door zeux » ma feb 06, 2012 2:03 am

Ze hebben wel in no time een mega multimediapodium opgebouwd. Respect.

zeux

Bericht door zeux » ma feb 06, 2012 2:08 am

Ik vraag me wel zeer af of het live wordt gezongen....

zeux

Bericht door zeux » ma feb 06, 2012 2:30 am

Feest schreef:Ze krij-gen footballes, ze krijgen footballes...

Oeps! 9-17...

zeux

Bericht door zeux » ma feb 06, 2012 3:47 am

Missed catch van Welker is de game breaker voor de Patriots.

Giants spelen het goed uit 21-17, 57 seconden te gaan. Zwaar favoriet nu.

zeux

Bericht door zeux » ma feb 06, 2012 3:53 am

Giants win. Well done.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 06, 2012 4:09 pm

Toch wel leuk om weer eens een potje te zien. Van de Amerikaanse sporten vind ik dit de leukste.

Alleen het blijft doodzonde dat het spel continu stil ligt. Zeker als je midden in de nacht zit te kijken en vroeg op moet. Weer een commercial break, dan een time out, een half time show waar niemand op zit te wachten. En je moet blijven kijken want je weet dat de beslissing vaak pas op het laatste moment valt. Nee, wat dat betreft kijk ik liever naar een pot rugby zoals afgelopen zondag.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo jan 06, 2013 11:48 pm

RG III gaat steeds moeilijker lopen. Zal voor de Redskins echt een groot verlies zijn. Zijn dynamische spel heeft hen toch naar de playoffs gebracht. Voorlopig nog wel (net) voor tegen de Seahawks.

Colts waren eerder vanavond geen partij voor de Ravens. De Green Bay Packers hadden geen kind aan de Vikings (die met een volstrekt onervaren QB moesten spelen). Texans-Bengals was een spannende wedstrijd. Texans on top.

Giants en Jets lagen er voor de playoffs al uit. Met name Jets een dramatisch seizoen, met allerlei gekut met de QB-positie.

Playoffs nu:

AFC:
Ravens @ Broncos
Texans @ Patriots

NFC:
Packers @ 49ers
Redskins/Seahawks @ Falcons

zeux

Bericht door zeux » ma jan 07, 2013 1:23 am

Strategische fout van Redskins-coach. Griffin was overduidelijk te geblesseerd om verder te spelen. Blijft er toch in en verliest de bal rond de eigen 10 yard lijn, omdat zijn knie het begeeft. Seahawks scoren en met 5 minuten te gaan is het een 2score-game. Einde verhaal voor Redskins.
Griffin had in het tweede kwart al gewisseld moeten worden. Cousins is minder als QB, maar RG3 kon gewoon niet verder spelen. Los daarvan riskeren ze een veel ergere blessure.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 07, 2013 10:43 am

Ik heb gisteren ook zitten kijken. Is tegenwoordig gratis te zien via de NFL website!

Washington begon nog erg goed maar na het eerste kwart was het over. Duurde nog lang voor de wedstrijd definitief richting Seattle ging want ik had verwacht dat ze na het tweede kwart door zouden stomen. Een niet fitte QB in het veld laten staan snap ik niet. Dan moet je wel heel weinig vertrouwen in je backup hebben.

Ravens had een relatief makkelijke middag. Eens kijken hoe ver Ray Lewis in zijn laatste jaar nog kan komen.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma jan 07, 2013 6:57 pm

Goed verhaal in de Huffington Post over het al dan niet hebben moeten wisselen van RG3.
"It's a simple process," Griffin told reporters after the game when asked about the decision process to keep him in the game despite being less than 100%. "Mike asked me if I was OK. I said, "Yes." I'm the quarterback of this team. My job is to be out there if I can play. The only time I couldn't play was when I went down. I took myself out the game."
Bottom line is dat Griffin bepaalde of Griffin speelde. Dat zegt ook iets over coach Shanahan van de Redskins. Het zou zijn call moeten zijn. Volgens mij moet je met een zaklampje QB's zoeken (of bijvoorbeeld in baseball pitchers) die vrijwillig gaan zitten.

Shanahan had moeten ingrijpen. Hij is de coach, dus hij moet bepalen. De blessure van Griffin hinderde overduidelijk zijn spel. Met name de tweede helft speelden de Redskins weinig meer klaar. En het is niet alsof de backup Cousins er niets van kon. Die heeft - in de wedstrijd dat Griffin wél langs de kant bleef - goed gepresteerd. Ik denk ook dat de eigenaar van de Redskins niet blij is. Het gaat ook om geld. Progressie naar de volgende ronde van de playoffs is altijd profijtelijk. Nog los van de kans dat Griffin nog zwaarder geblesseerd zou raken en hij lange tijd uit de roulatie is. Dat wil je niet met de sterspeler voor de komende jaren.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 07, 2013 7:26 pm

Het was in alle opzichten een slechte beslissing. Hij neemt het risico om de blessure erger te maken. Zijn team heeft in de resterende drie kwarten nauwelijks nog een serieuze aanval weten op te zetten. En QB nummer twee weet dat zijn coach geen enkele vorm van vertrouwen in hem heeft.

In het tweede kwart was het wel duidelijk dat Griffin niet fit was. Daar had hij zijn verlies moeten nemen en moeten wisselen. Dan was er halfweg nog niets aan de hand geweest.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma jan 07, 2013 8:02 pm

Duidelijk is wel dat een coach nooit meer op Griffin zelf moet vertrouwen over zijn toestand. Zeggen dat je ok bent, terwijl je dat overduidelijk niet bent, is niet stoer, maar dom.

zeux

Bericht door zeux » di jan 08, 2013 4:35 am

Zit de BCS Title Game te kijken. Alabama sloopt Notre Dame. Er werd een close game verwacht, maar daar is geen sprake van. 28-0 voor Alabama na de eerste helft. Notre Dame heeft totaal geen antwoord op de run game van Alabama. Verdediging van Notre Dame is nergens. Heeft ND een paar mooie drives in het begin van de tweede helft, gooit de QB een interception. Zo wordt het nooit een wedstrijd...

zeux

Bericht door zeux » di jan 08, 2013 4:38 am

35-0. 7.30 minuten te gaan in het derde kwart. Tijd om te gaan slapen.

zeux

Bericht door zeux » do jan 10, 2013 3:12 am

Griffin III scheurt ACL af, geopereerd.

Sukkel. Stoer willen zijn door geblesseerd het veld in te gaan. Negen maanden aan de kant. Als het tegenzit, mist hij het begin van het nieuwe seizoen.

Als ik eigenaar van Redskins was, zou ik woest zijn op coach Shanahan. De vraag is al of hij Griffin had moeten laten starten, maar hij had hem zeker na het eerste kwart van het veld moeten halen. Griffin moet het gezicht van de franchise zijn voor de komende jaren. Hij heeft al een geschiedenis met blessures aan z'n knie, dan moet he dus extra voorzichtig zijn. Die gozer dan laten spelen, 'omdat hij het zelf wilde' is echt een kapitale fout. Stom van Griffin, maar dat is een jonge, gretige speler die gewoon op het veld wil staan. Shanahan had veel beter moeten weten.

Kijk naar de Vikings. QB Christian Ponder kon niet voluit gooien en werd daarom voor de wildcard-game tegen de Packers vervsngen door Joe Webb, die het hele seizoen geen bal gegooid had. Totaal kansloos.
Redskins hadden in Cousins een veel beter alternatief.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jan 10, 2013 7:56 am

De fans o.a. Thomas Boswell columnist van de Washington Post vinden het geweldig.
But rarely is that quarterback 22 years old, the face of the franchise and relentlessly driven to prove his courage
Waarop ik opmerkte, vrij naar Topgun. :ajaxsmiley.gif:
Or, his ego is writing checks his body can’t cash.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op zo jan 13, 2013 7:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » zo jan 13, 2013 1:36 am

Broncos nemen waarschijnlijk een cruciale TD-voorsprong op de Ravens. Nog een minuut of zeven te gaan in het vierde kwart.

Ravens zullen gefrustreerd zijn dat (cruciale) close calls steeds net de kant van de Broncos opvallen.

Peyton Manning is een waanzinnige QB, zo methodisch, zo geduldig. Maar mijn sympathie heeft hij niet. Ravens hadden dit van mij mogen winnen.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 13, 2013 2:04 am

Wow.
Ravens op eigen 30yard-line, 0.35 seconden te gaan in 4de kwart, 3rd down & 3. En bam! Flacco gooit voor een 70yard TD. Uit het niets.

Game tied. Overtime.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 13, 2013 2:52 am

Ravens win. 2nd overtime. 47y-Field goal.

Wat een wedstrijd. Ravens paar keer near death met 3rd downs, maar winnen toch. Volstrekt niet meer gedacht. Daar gaat wel een tijdje over nagepraat worden...

Nu Packers-49ers.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jan 13, 2013 7:49 am

Net de Ravens samenvatting gekeken, geweldig. Mijn vrienden in Balmer zijn erg blij.
YNWA

Plaats reactie