Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

beelzebub

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door beelzebub » zo nov 25, 2012 11:10 pm

Vergis je niet, ADO is uit heel sterk dit seizoen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma nov 26, 2012 2:41 pm

Stiekem af en toe een klein beetje jaloers op De Vrij, Martins Indi, Clasie en Vilhena... :blush.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma nov 26, 2012 3:00 pm

De Dominee schreef:Stiekem af en toe een klein beetje jaloers op De Vrij, Martins Indi, Clasie en Vilhena... :blush.gif:
Hoeft niet; drie ervan zijn geen Ajax-voetballers in de zin van creativiteit, aanvallende intenties.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 26, 2012 3:15 pm

Clasie ipv Poulsen zou Ajax bepaald niet slechter van worden. Overigens is die Martins Indi wat mij betreft behoorlijk overschat. Ik blijf het een beperkte speler vinden.

Gezien hun programma gaan ze tot de winterstop in ieder geval bij blijven. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht omdat ik dacht dat ze met name problemen gingen krijgen met het maken van doelpunten. Voorlopig doen ze het goed. Daar moeten we direct na de winterstop maar eens een einde aan maken. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma nov 26, 2012 4:02 pm

De eerste keer dat Feyenoord 90 minuten tegen elf man moet spelen en geen strafschop meekrijgt, wordt het lastig, of ... het is een kampioenskandidaat: veel geluk, scheidsrechter durft weinig tegen Feyenoord te ondernemen, een goed team en een tactisch sterke coach.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 27, 2012 9:28 am

Nieuwe contracten Vilhena en Boëtius ver weg in De Kuip

Martin van Geel onderneemt al maanden pogingen om het contract van Tonny Vilhena open te breken. De strijd van de technisch directeur van Feyenoord om de handtekening van het 17-jarige talent leverde ook gisteren weer geen succes op. En dat terwijl de junior met de dag belangrijker wordt voor de club.

Mino Raiola, die als zaakwaarnemer van Tonny Vilhena optreedt, en Martin van Geel kwamen ook gisteren niet tot een akkoord om het tot de zomer van 2014 lopende contract open te breken. Het gesprek was een vervolgafspraak omdat beide kampen vrijdag al niet tot overeenstemming kwamen, terwijl de aanbieding al dateert van begin vorige maand. 'Een akkoord? Was het maar waar', zegt Van Geel, die verder niets kwijt wil over de gesprekken met 'het kamp Vilhena'.

Van Geel probeerde gisteren ook Jean-Paul Boëtius langer vast te leggen in de Kuip. De 18-jarige aanvaller kan zijn tot medio 2014 lopende contract openbreken en met enkele seizoenen verlengen. 'We zijn er nog niet uitgekomen', zegt Van Geel.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di nov 27, 2012 9:31 am

Tja, met Raiola als zaakwaarnemer weet je het wel.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 27, 2012 9:33 am

Doen ze jongens uit hun eigen opleiding nu echt zulke slechte aanbiedingen of hebben die jongens een verkeerd beeld van de werkelijkheid?
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 27, 2012 9:35 am

Kom er maar in Overmars. :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di nov 27, 2012 9:39 am

Kom er maar in Overmars.
Die komen echt niet, ook al zou Ajax dat willen.

Frisse

Bericht door Frisse » di nov 27, 2012 9:54 am

Jinne schreef:Tja, met Raiola als zaakwaarnemer weet je het wel.
Zijn ook genoeg spelers van Raiola die gewoon bijtekenen bij hun Nederlandse club. Raiola is wel iemand die niet gelooft in een tussenstap naar de Nederlandse top voor spelers die het in de subtop al hebben laten zien.

Feyenoord heeft z'n salarishuis gewoon overhoop gegooid door al die transfervrije jongens te halen. Als Goossens, Vormer en Verhoek dan op de bank terechtkomen en tonnen meer verdienen dan bepaalde jeugdspelers die nu belangrijk zijn of worden, dan is het niet meer dan logisch dat er hard onderhandeld wordt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 27, 2012 10:06 am

Die zogenaamde goedkope jongens is inderdaad weer ouderwets Feyenoord beleid. Twijfelgevalletjes halen omdat ze transfervrij zijn en vervolgens zit je jarenlang aan een dik salaris vast.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 27, 2012 10:14 am

Marillion schreef:Die zogenaamde goedkope jongens is inderdaad weer ouderwets Feyenoord beleid. Twijfelgevalletjes halen omdat ze transfervrij zijn en vervolgens zit je jarenlang aan een dik salaris vast.
Dat zie je bij Ajax inderdaad niet. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 27, 2012 10:19 am

Moet ik het anders typisch Van Geel beleid noemen?

Er zijn inderdaad meer clubs die daar de fout mee in gaan. Maar je zou verwachten dat Feyenoord na al die financiële ellende waakt voor nieuwe situaties die veel geld kosten. Dan kijk je toch verder dan de transfersom?
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » di dec 04, 2012 9:42 am

Verdediger wil zich met Stadionclub mengen in titelstrijd

HET JAAR VAN JANMAAT

ROTTERDAM – Voor Feyenoorder Daryl Janmaat is 2012 het mooiste jaar van zijn carrière geworden. De vleugelverdediger, die dankzij een flitsende start in Rotterdam is doorgebroken als Oranje-international, hoopt aan het eind van deze maand de champagne te kunnen ontkurken als zijn club ook nog eens in de top drie staat. Als dat lukt, zo zegt Janmaat, gaat Feyenoord ook een rol spelen in de titelstrijd.

Als één speler in zijn loopbaan deze zomer de juiste keuze heeft gemaakt, dan is het Janmaat. Als hij nu het shirt van het worstelende Heerenveen nog had gedragen, zou hij nooit in het Nederlands elftal terecht zijn gekomen en zou hij niet de status hebben die hij in recordtijd bij Feyenoord heeft verworven. Voor de komst van Marco van Basten naar Friesland had de man, die het grootste deel van zijn jeugd al voor de Stadionclub uitkwam, de knoop doorgehakt. Van Basten is een grote naam in de voetbalwereld, maar met Ronald Koeman denkt Janmaat het net zo te hebben getroffen.

De oefenmeester van Feyenoord sprak vanaf de eerste dag een groot vertrouwen uit in de rechtsback, die vanwege zijn onstuimige drang naar voren bij het legioen herinneringen oproept aan de mateloos populaire Australiër Brett Emerton. Die hielp Feyenoord onder meer de UEFA Cup te winnen. Ook Janmaat, zo zien de fans, is een winnaar. En een vleugelverdediger die speelt met zijn hart.

„De ploeg waarin ik nu speel, is het sterkste en meest aanvallende elftal waarin ik ooit heb gespeeld”, zegt Janmaat met trots. „Met Heerenveen konden we ook aanvallend voor de dag komen, maar nooit zo lang en zo stabiel als met Feyenoord. Bij Heerenveen waren we dan kwetsbaar door de ruimtes die we achterin weggaven. Bij Feyenoord staat het. Het team is in balans, iedereen vangt elkaar op en vult elkaar aan.’’

Zijn eerste maanden bij Feyenoord beantwoorden aan al zijn verwachtingen. Hij geniet ervan om elk thuisduel voor 45.000 man te spelen. „Dit jaar had niet beter gekund. Ik voel me goed, we spelen heerlijk en ik ben doorgedrongen in het Nederlands elftal. Dat moet je als speler natuurlijk zelf doen, maar Oranje heb ik ook aan Feyenoord te danken. Hier sta ik meer in de picture dan bij Heerenveen.”

Het heeft hem hongerig naar een hoofdprijs gemaakt. Met nog één uitduel (NAC) en twee optredens voor eigen publiek (ADO Den Haag en FC Groningen) lonkt voor de kerst een plaats in de top van de ranglijst. Janmaat: „Het hele team weet dat straks alles mogelijk is als we een goede serie pakken. Dan staan we bij de eerste drie of er heel dicht tegenaan. Borduren we daarop voort na de winterstop, dan doen we mee om de titel.”

Samen met Graziano Pellè en de druk scorende Lex Immers vormt Janmaat het beste trio van alle nieuwkomers. De Italiaan doet hem denken aan de boomlange Bas Dost, met wie hij in zijn Friese periode samenspeelde. „Pellè vormt een fantastisch aanspeelpunt. Wat hij doet voor Feyenoord, is ongelooflijk. Hij maakt goals, hij houdt ballen vast. Heerlijk om zo’n spits in je ploeg te hebben. Zo’n spits had Feyenoord ook keihard nodig.”

Op de vraag of Pellè beter is dan Dost, wikt en weegt Janmaat. „Het zijn dezelfde types, maar Dost is nóg meer een killer in de zestien. Dost is in het strafschopgebied een van de allerbesten. Hij heeft ook meer potentie omdat hij jonger is. Pellè is weer een beter aanspeelpunt. Met zijn fysiek, zijn kracht en lengte is hij fenomenaal voorin.”
De T.
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di dec 04, 2012 12:59 pm

Raiola: 'Het werd bijna een soap rond Tonny Vilhena'

Een week geleden zei Martin van Geel over de pogingen om Tonny Vilhena langer vast te leggen nog: 'Een akkoord? Was het maar waar!' Nu is er dan toch overeenstemming. Met het strikken van de 17-jarige linkspoot heeft Feyenoord een belangrijke pion binnen de Kuip gehouden.

De speler zelf kondigde al weken geleden aan graag bij zijn grote liefde te blijven. 'Het is heel positief dat het rond is gekomen', zegt Vilhena. 'Ik heb er alle vertrouwen in dat ik mezelf de komende jaren bij Feyenoord kan blijven ontwikkelen.'

Ook Raiola, die tevens de zakelijke belangen behartigt van topspelers als Zlatan Ibrahimovic en Mario Balotelli, was gisteren tevreden. 'Iedereen roept dat de onderhandelingen lang hebben geduurd', reageert hij. 'Ik vind juist van niet. Tonny lag nog tot de zomer van 2014 vast. Er was voor ons geen haast en bovendien speelde hij lange tijd niet. Tonny gaf altijd aan dat hij in De Kuip wilde blijven. Hij kan zich ontwikkelen onder een trainer die veel vertrouwen in hem heeft. En de voorwaarden waren nu ook zo dat wij akkoord zijn gegaan.'

Volgens Raiola wil dat niet zeggen dat het Vilhena om meer salaris was te doen, al gaat de speler er uiteraard wel op vooruit. 'Om geld ging het zeker niet', zegt Raiola. 'Als dat zo was geweest, had hij wel bij een Europese topclub getekend. Want er was interesse van grote clubs. Wij zijn vooral blij met de gedetailleerde plannen die de club met hem heeft. Iedereen gaat er alles aan doen om te zorgen dat hij zich nog sneller kan ontwikkelen. We hebben de laatste dagen wat meer vaart achter de onderhandelingen gezet, omdat het belangrijk was dat het rond Tonny eindelijk rustig werd. Iedereen vroeg maar of hij wel of niet zou bijtekenen. Het werd bijna een soap en daar is nu gelukkig een einde aan gekomen.'
www.ad.nl

Prima dat zo'n jongen in Nederland blijft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 09, 2012 3:01 pm

Rood voor Janmaat. Wat een snurker.

Rooie

Bericht door Rooie » zo dec 09, 2012 4:04 pm

1-2 Immers (pingel)

Direct gevolgd door de 2-2.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo dec 09, 2012 4:05 pm

Benji schreef: Direct gevolgd door de 2-2.
Zei hij nuchter. ;)

BAM!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo dec 09, 2012 4:06 pm

Wat is dat toch met goedkope pingels voor die kakkerlakken?
15 mei 2011.

Alexander

Bericht door Alexander » zo dec 09, 2012 4:22 pm

Mooie uitslag voor ons. Pingel weer heel makkelijk hoor, Pelle maakt eerst zelf de overtreding.

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 09, 2012 4:25 pm

Ik: die Immers kan er niets van
Mijn zoontje: waarom speelt ie dan bij Feyenoord?
Ik: :biggrin.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo dec 09, 2012 4:54 pm

wimpey schreef:Ik: die Immers kan er niets van
Mijn zoontje: waarom speelt ie dan bij Feyenoord?
Ik: :biggrin.gif:
Daarom speelt hij bij Feyenoord.

Ik neem aan dat als hij binnenkort tegen ADO scoort, hij niet zal juichen uit respect voor ADO.

jabu

Bericht door jabu » zo dec 09, 2012 7:56 pm

Zullen die andere spelers nou onder de douche over die ooievaar van hem pissen?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 09, 2012 8:42 pm

Dus wimpy... Vanavond een discussie met je vrouw over de opvoeding begrijp ik?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie