De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Bert
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » za nov 17, 2012 3:19 pm

Ik heb nooit gezegd dat Cruijff zich alleen met de opleiding zou bezighouden. Cruijff zelf ook niet trouwens.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za nov 17, 2012 3:21 pm

Maak Van Gaal en Sturkie ad en het gaat direct weer de andere kant op met de jeugdopleiding (Jonk zijn derde gele en andries HO?).

999

Bericht door 999 » za nov 17, 2012 3:45 pm

Zo kun je aan de gang blijven natuurlijk ... Mocht het over een jaar nog niet goed gaan geven we gewoon die van " vroeger " weer de schuld ...
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za nov 17, 2012 3:49 pm

Ik bedoel te zeggen dat de keuze voor de AD directe invloed heeft op wat er op de Toekomst gebeurt. In tegenstelling tot sommige anderen denk ik namelijk niet dat een AD alleen het geld moet tellen onder het bezigen van enkele bedrijfskundige zekerheden.

Cruijff is natuurlijk niet achterlijk. Die beseft als geen ander dat alles binnen no time weer omslaat als je de organisatie niet goed dichttimmert.

999

Bericht door 999 » za nov 17, 2012 4:15 pm

Tja, ik weet dat niet.In mijn tijd, en natuurlijk was dat op een heel ander nivo, hadden wij een bestuur van drie keer niks, maar liep de jeugd opleiding en de andere elftallen als een tierelier.En die tijd zag je ook veelbelovende talenten na x-jaren volledig door hun knieen zakken.Komen vlug, maar de top-grens was dan ook bereikt na die x-jaar.En zag je spelers die in de eerste x-jaren veel moeite moesten doen nadien wel de stap maken.En af en toe een talent wat wel constant het bracht en kon brengen.

Als, wat je eigenlijk ook nu ziet gebeuren, AJAX de " pech " heeft dat om welke redenen dan ook het volgend seizoen enkele sterkhouders ziet vertrekken en er staat niks achter klaar om te vervangen, c.q. men valt door de hoeven, dan kan JC wel alles op de jeugd willen gooien maar dan kom je te kort.Dan kun je zoals nu gebeurt wel wat heel jeugdig talent weghalen bij je concurren(ten).Maar dat droogt natuurlijk ook heel vlug op.

Dan ontkom je er niet aan om flink met de geldbuidel te rammelen want anders ben ik bang dat je jaar in jaar uit naar hetzelfde gepriegel op het veld moet gaan zitten kijken zoals we nu ook al weer vanaf begin dit seizoen doen .. En op een gegeven moment pikt het publiek dat ook niet meer ...
Blij met de punten ...

Iniesta

Bericht door Iniesta » za nov 17, 2012 4:44 pm

999 schreef:Ach, Bergkamp en Jonk zijn goede maatjes, en zo is de cirkel weer rond :smallgrin.gif: ...

Over een tijdje ( nu en binnen een half/jaar ) zullen we het wel ( moeten ) gaan zien of al wat JC heeft gedaan ook daadwerkelijk pareltjes gaat opleveren ... Maar na ongeveer 2 jaar is er nog weinig verandering de zien op welk veld dan ook ...
Zie je werkelijk geen verschil in de hele beleving rondom Ajax? Twee jaar geleden vroeg ik me vaak genoeg af waarom ik fan was van Ajax. Zowel in spel als uitstraling deed het aan niets denken aan de club waar ik fan van geworden ben.
Dat is voor mij nu echt100% ten goede gekeerd.

999

Bericht door 999 » za nov 17, 2012 4:50 pm

Iniesta schreef:
999 schreef:Ach, Bergkamp en Jonk zijn goede maatjes, en zo is de cirkel weer rond :smallgrin.gif: ...

Over een tijdje ( nu en binnen een half/jaar ) zullen we het wel ( moeten ) gaan zien of al wat JC heeft gedaan ook daadwerkelijk pareltjes gaat opleveren ... Maar na ongeveer 2 jaar is er nog weinig verandering de zien op welk veld dan ook ...
Zie je werkelijk geen verschil in de hele beleving rondom Ajax? Twee jaar geleden vroeg ik me vaak genoeg af waarom ik fan was van Ajax. Zowel in spel als uitstraling deed het aan niets denken aan de club waar ik fan van geworden ben.
Iedereen zijn mening.Maare, Poulsen die 2 meter voor zijn verdediging speelt, twee buitenspelers die nog steeds naar binnen komen twee centrale verdedigers die nooit van hun lijn afkomen om maar wat te noemen.Dat kun je toch niet het AJAX spel noemen.
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » za nov 17, 2012 5:36 pm

Iniesta schreef: Zowel in spel als uitstraling deed het aan niets denken aan de club waar ik fan van geworden ben.
Meen jij serieus dat je geniet van het spel in de competitie?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za nov 17, 2012 6:36 pm

wimpey schreef:
Dubbel schreef: Wel teleurstellend dat ook een Gerbrands wordt genoemd. Die past dus nul bij Ajax. Geeft me een beetje de indruk dat de RVC maar wat doet.
Leg eens uit...
Gerbrands dat is voor mij toch Scheringa z'n maatje. Klappers en zo. Heel degelijk figuur maar niet met de flair die we graag bij Ajax zien.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za nov 17, 2012 7:29 pm

Zeux schreef:
Iniesta schreef: Zowel in spel als uitstraling deed het aan niets denken aan de club waar ik fan van geworden ben.
Lang niet altijd, maar met De Boer aan het roer straal je wel ontzettend veel 'AJAX' uit. Wat dat betreft deel ik het gevoel van Iniesta absoluut.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

jabu

Bericht door jabu » za nov 17, 2012 7:57 pm

Dubbel schreef:
wimpey schreef:
Dubbel schreef: Wel teleurstellend dat ook een Gerbrands wordt genoemd. Die past dus nul bij Ajax. Geeft me een beetje de indruk dat de RVC maar wat doet.
Leg eens uit...
Gerbrands dat is voor mij toch Scheringa z'n maatje. Klappers en zo. Heel degelijk figuur maar niet met de flair die we graag bij Ajax zien.
Gelukkig maar dat Vd Sar nu komt....Afbeelding

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za nov 17, 2012 10:12 pm

Dat zegt die poster inderdaad; de een houdt van snel, aanvallend spel, de intentie om te scoren, een ander houdt van zonder zichtbare beleving elkaar de bal op eigen helft toespelen in een tempo dat eredivisie-onwaardig is, kwestie van smaak.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo nov 18, 2012 8:40 am

Van der Sar wordt directeur
Geweldig om te zien hoe de aanhangers van die achterbakse doorgeleerde professor hun pennen weer in het azijn dopen. :hypocrite.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 18, 2012 10:18 am

Dubbel schreef: Gerbrands dat is voor mij toch Scheringa z'n maatje. Klappers en zo. Heel degelijk figuur maar niet met de flair die we graag bij Ajax zien.
De flair die vd Sar wél heeft. :smallgrin.gif:

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo nov 18, 2012 10:36 am

Demosthenes schreef:
Dat zegt die poster inderdaad; de een houdt van snel, aanvallend spel, de intentie om te scoren, een ander houdt van zonder zichtbare beleving elkaar de bal op eigen helft toespelen in een tempo dat eredivisie-onwaardig is, kwestie van smaak.
Als je iets doet aan begrijpend lezen zul je zien dat ik iets meer benoem dan het huidige spel.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 18, 2012 10:36 am

Was Van der Sar niet degene die riep, toen Balkenende in de kleedkamer kwam in Zuid Afrika om de ploeg te feliciteren, dat de belasting omlaag moest? Heb je een loaded milionair die zit te kneuzen om een paar centjes terwijl ie tonnen per week binnenharkte. Het meest erge is dat ie zelf ook denkt dat ie verstand van heeft. Dat is echt gevaarlijk.
Whitey on the moon.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo nov 18, 2012 11:22 am

Keuze Bazoer voor Ajax uitvloeisel van aanpak Cruijff

De aanwezigheid van voormalige topvoetballers in de trainersstaven en de directie van Ajax woog volgens zijn management zwaar voor het zestienjarige talent Riechedly Bazoer in zijn keuze de overstap te maken van PSV naar de club in Amsterdam. Dit is indirect een overwinning voor Johan Cruijff die sinds vorig jaar met zijn fluwelen revolutie streefde naar meer prominente ex-Ajacieden in de jeugdopleiding en de directie.

Zo kwam de jeugdopleiding in handen van Wim Jonk en werd Dennis Bergkamp als assistent toegevoegd aan de selectie. Op De Toekomst moest het hoofd opleidingen Jan Olde Riekerink en verschillende andere trainers het veld ruimen.

De A1 junioren worden sinds 22 oktober getraind door Alfons Groenendijk met Kenneth Perez als zijn assistent. De B1 heeft Orlando Trustfull als coach. John Bosman werd bij Jong Ajax assistent van Gery Vink. Ajax geeft daarmee aan te willen investeren in (dure) ex-spelers voor de jeugdopleiding. Verdediger Bazoer is overigens qua leeftijd nog een tweedejaars B-junior.

Onder invloed van Cruijff (op foto rechts naast Sjaak Swart) werd naar het model van Bayern München oud-international Marc Overmars aangesteld als technisch directeur, terwijl Edwin van der Sar over een paar jaar, als zijn 'stage' erop zit, als algemeen directeur het roer in handen krijgt.

Na gesprekken met clubs in binnen- en buitenland koos de Utrechtse jeugdinternational Bazoer, die tevens belangstelling genoot van het kapitaalkrachtige Manchester City, ook om sportieve redenen voor Ajax. Dat is evenmin verrassend. Ajax trad zaterdagavond bijvoorbeeld tegen VVV-Venlo ondanks de zieke doelman Kenneth Vermeer met acht spelers aan die ooit deel uit maakten van de Amsterdamse kweekvijver.

De landskampioen geeft eigen jeugd veel meer voorrang en dus kansen dan PSV en Manchester City die zich vooral bedienen van dure aankopen. Ook dat past precies in het beleid van Cruijff. (Erik Oudshoorn)

Vi.nl

jabu

Bericht door jabu » zo nov 18, 2012 11:46 am

Vd Sar gaat dus een paar jaar stagelopen? Als dat klopt kan je eigenlijk dus stellen dat Kinsbergen de komende jaren de nieuwe AD is en we nog maar moeten zien of Vd Sar dat ooit zelfstandig gaat worden. Dan heb je dus meer een bestuurder met een oud-topvoetballer als bliksemafleider dan een oud-topvoetballer met een bestuurder als bliksemafleider. In dat geval is het relevanter te beoordelen wat Kinsbergen geschikt maakt dan wat Vd Sar op die positie toevoegt.

Le T.

Bericht door Le T. » zo nov 18, 2012 11:47 am

Iniesta schreef:
Demosthenes schreef:
Als je iets doet aan begrijpend lezen zul je zien dat ik iets meer benoem dan het huidige spel.
Maar waar gaat het je dan eigenlijk om? Het uithangbord maakt een kroeg niet leuk, een boegbeeld een schip niet zeewaardig. Staat de inhoud dan helemaal los van de verpakking en is het je alleen om de buitenkant te doen?
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 18, 2012 11:52 am

GangstaRiB schreef:Was Van der Sar niet degene die riep, toen Balkenende in de kleedkamer kwam in Zuid Afrika om de ploeg te feliciteren, dat de belasting omlaag moest?
Lijkt me stug: vd Sar was in 2010 al lang en breed als international gestopt.

Maakt ook niet uit: feiten zijn niet belangrijk. In deze discussie al helemaal niet.

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo nov 18, 2012 12:25 pm

Le T. schreef:
Iniesta schreef:
Demosthenes schreef: Dat zegt die poster inderdaad; de een houdt van snel, aanvallend spel, de intentie om te scoren, een ander houdt van zonder zichtbare beleving elkaar de bal op eigen helft toespelen in een tempo dat eredivisie-onwaardig is, kwestie van smaak.
Maar waar gaat het je dan eigenlijk om? Het uithangbord maakt een kroeg niet leuk, een boegbeeld een schip niet zeewaardig. Staat de inhoud dan helemaal los van de verpakking en is het je alleen om de buitenkant te doen?
Het gaat mij zeer sterk om de inhoud. En de inhoud is wat mij betreft dat er weer gewerkt en gedacht wordt vanuit de Ajax filosofie en niet vanuit de gedachte van wat jongens die het erg interessant vinden om bij Ajax te zitten en geen probleem hebben het geld en de waarden van Ajax te verkwanselen.

Dat de transformatie nu een jaar oplevert waarin de kwaliteit van het spel zo nu en dan zeer slecht is, neem ik dan wel op de koop toe.
Overigens heb ik dit jaar wel drie maal kunnen genieten in de Champions league, wat me in voorgaande jarenniet is overkomen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 18, 2012 12:29 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef:Was Van der Sar niet degene die riep, toen Balkenende in de kleedkamer kwam in Zuid Afrika om de ploeg te feliciteren, dat de belasting omlaag moest?
Lijkt me stug: vd Sar was in 2010 al lang en breed als international gestopt.

Maakt ook niet uit: feiten zijn niet belangrijk. In deze discussie al helemaal niet.
Dan was het 2 jaar eerder, maar het tekent de persoonlijkheid. Ik vind Sar maar een naar typje. Niet sympathiek, zoals half Nederland dat wel vindt. Hij is net zo zuinig op zijn imago als Dollar Dirk.
Whitey on the moon.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo nov 18, 2012 12:56 pm

Balkenende kwam de ploeg feliciteren na de uitschakeling tegen Rusland? :confused.gif:

Verder ook totaal geen schokkend verhaal, mocht het waar zijn. Ik vind dat altijd zo potsierlijk, die policiti die denken dat sporters op hun felicitaties zitten te wachten.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo nov 18, 2012 1:09 pm

Nee was na de wedstrijd tegen Frankrijk (4-1) waarna van der Sar lachend na diens felicitaties tegen Balkenende zei: "Belasting omlaag", doelend op de belasting die over de premies geheven werd. Mag je natuurlijk niet vinden of zeggen, zelfs niet als uit een geintje anders ben je eng. :excited.gif:

Zal wel net zoiets zijn dat je niets mag zeggen van de persoonsgebonden zorgpremie tenzij je een zwaargehandicaptebijstandsmoedermet10kinderenendooralhaarmannenen vrouwenindesteekgelaten bent. :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op zo nov 18, 2012 1:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 18, 2012 1:10 pm

InnerHarbour schreef:Nee was na de wedstrijd tegen Frankrijk (4-1) waarna van der Sar lachend na diens felicitaties tegen Balkenende zei: "Belasting omlaag", doelend op de belasting die over de premies geheven werd. Mag je natuurlijk niet vinden of zeggen, zelfs niet als uit een geintje aangezien je dondersgoed weet dat zoiets toch niet gaat gebeuren anders ben je eng. :excited.gif:

Zal wel net zoiets zijn dat je niets mag zeggen van de persoonsgebonden zorgpremie tenzij je een zwaargehandicaptebijstandsmoedermet10kinderenendooralhaarmannenen vrouwenindesteekgelaten bent. :hypocrite.gif:
Psies, echte rechts VVD rukkers zijn homo en krijgen geen kinderen.
Whitey on the moon.

Plaats reactie