Christian D. Eriksen
Moderator: mods
Re: Christian D. Eriksen
Praet is het nu te laat voor. Is net doorgebroken bij Anderlecht.
Ajax heeft hem al geprobeerd te halen toen hij bij Genk zat en toen koos die jongen voor Anderlecht. Ik betwijfel sterk dat men bij Ajax nu opeens denkt hem wel over te kunnen halen, nu hij zich in het elftal heeft gespeeld en nog meer status, aandacht en geld bij Anderlecht krijgt. Die jongen ligt nog tot 2015 vast en verdient rond de 8 ton.
Laatst gewijzigd door Frisse op do nov 15, 2012 12:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Natuurlijk is hij voor dat soort wedstrijden scherper, zoals iedereen. Ik denk dat het vooral te maken heeft met het tempo, hij krijgt minder tijd, moet sneller beslissen, terwijl hij doordat de tegenstander tactisch niet op dat positiespel is ingericht wel ruimte krijgt. Dan moet hij snel wat met de bal, en dan gaat het meestal wel goed. In zo'n statische toestand van Ajax op de helft van de tegenstander en die tegenstander staat goed, moet hij echt iets verzinnen, een aanvalsopzet bedenken.Demosthenes schreef:Scouts komen niet kijken als hij tegen VVV speelt, maar tegen City zit "iedereen" er en ik kan me herinneren dat hij zich in de kijker speelde in een interland tegen Engeland.
Een beetje tikken, derde man zoeken, doorbewegen en dan de bal terugkrijgen met tijd en ruimte, en van daaruit pas echt gevaarlijk worden. Het inzicht om uit het niets tot gevaar te komen heeft hij volgens mij dan weer niet. Wat dat betreft is het meer een passgever dan een spelmaker, lijkt hij qua spelinzicht meer op Sneijder dan op VdV.
Wollt ihr den totalen Mensch?
De T.Zaakwaarnemer Eriksen: transfer totaal niet aan de orde, na winterstop beslissing over toekomst
15 november 2012
De zaakwaarnemer van Christian Eriksen laat in De Telegraaf weten dat de middenvelder na de winterstop aan Ajax zal laten weten of hij voor het einde van het seizoen wil praten over het openbreken van zijn contract. Eriksen wil daarvoor de tijd nemen. Hij zegt het te betreuren dat er een sfeer wordt gecreëerd waarbij de indruk wordt gewekt dat hij met een vertrek bij Ajax bezig is. Ook de zaakwaarnemer van Eriksen, de Nederlander Martin Schoots, zegt dat een transfer ’totaal niet aan de orde is’.
Volgens Schoots is het ook onzin dat Eriksen aanbiedingen van Ajax heeft afgewezen. "Christian heeft geen nee gezegd, omdat er helemaal geen onderhandelingen zijn gevoerd. Hij heeft alleen tegen Marc Overmars gezegd dat dit het moment niet is om met dingen bezig te zijn. Hij richt zich helemaal op Ajax en zal in de toekomst ook alleen op sportieve gronden een beslissing nemen over zijn contract bij de club”, aldus Schoots,
Mmmh, is Overmars een transfer aan het forceren ... Afijn, die Overmars wordt dus beticht van het verspreiden van leugens ? ...
Blij met de punten ...
2017 volgens homepage RSCA.Frisse schreef: Die jongen ligt nog tot 2015 vast en verdient rond de 8 ton.
Ah, je hebt gelijk. Logisch ook. Dat zal die opwaardering naar 800.000 per jaar geweest zijn.
Opmerkelijke reactie van Schoots wel. Je zou haast zeggen dat Overmars Eriksen in de etalage probeert te zetten.

Opmerkelijke reactie van Schoots wel. Je zou haast zeggen dat Overmars Eriksen in de etalage probeert te zetten.

Schoots en Overmars zeggen ongeveer hetzelfde. Eriksen wil op dit moment niet praten over verlengen en wellicht aan het einde van het seizoen wel. Het zou me niets verbazen als het verschil puur in de interpretatie van de journalist zit.
Nil volentibus arduum
Je bent flink aan het overdrijven, Frisse. Natuurlijk wil Ajax het contract van Eriksen wel verlengen. Alsof men niet wil profiteren van een constant presterende Eriksen.
In 2011 wilde Ajax al om tafel met City en Zenit. De enige reden dat er toen niet is onderhandeld naar aanleiding van die boden van rond de 10 miljoen, is dat Eriksen zelf niet wilde.
Waarmee ik niet zeg dat Ajax per se van Eriksen af wil en z'n contract niet wil verlengen. Het blijft een goede voetballer. Maar als de mogelijkheid zich voordoet om hem voor een dergelijk bedrag te verkopen, dan doet Ajax dat volgens mij zonder al teveel moeite.
Waarmee ik niet zeg dat Ajax per se van Eriksen af wil en z'n contract niet wil verlengen. Het blijft een goede voetballer. Maar als de mogelijkheid zich voordoet om hem voor een dergelijk bedrag te verkopen, dan doet Ajax dat volgens mij zonder al teveel moeite.
Ongetwijfeld. Voor het juiste bedrag worden spelers verkocht, maar dat is iets nieuws onder de zon.
Ook als je zijn contract verlengt is Eriksen nog verkoopbaar. Het een sluit het ander niet uit.

Ook als je zijn contract verlengt is Eriksen nog verkoopbaar. Het een sluit het ander niet uit.
Lijkt me stug dat Ajax met een bedrag van 10 M happy zal zijn. We hebben het niet over Toivonen.Frisse schreef: Maar als de mogelijkheid zich voordoet om hem voor een dergelijk bedrag te verkopen, dan doet Ajax dat volgens mij zonder al teveel moeite.
Le T. denkt: kom, ik herhaal dezelfde poppycock voor de 314e keer nog maar eens. Daar wordt het echter niet méér waar door...Le T. schreef: Het inzicht om uit het niets tot gevaar te komen heeft hij volgens mij dan weer niet. Wat dat betreft is het meer een passgever dan een spelmaker, lijkt hij qua spelinzicht meer op Sneijder dan op VdV.

Jöhnk schreef:Ongetwijfeld. Voor het juiste bedrag worden spelers verkocht, maar dat is iets nieuws onder de zon.![]()
Ik zeg dus nergens dat Ajax het contract van Eriksen niet wil verlengen of dat men Eriksen niet goed genoeg vindt voor Ajax 1. Slechts dat men al een tijdje uit is op een verkoop. En dan gaat het niet om de Sneijder-achtige bedragen die men ook wel eens heeft genoemd.
Ajax heeft naar buiten toe (logischerwijs) altijd gedaan alsof men in Eriksen het grote supertalent zag. Afgelopen seizoen zei De Boer bij VI nog dat hij beter kon worden dan Özil. En ondertussen bij een bod van 10 miljoen om tafel willen gaan.

Ajax wil wel wat meer, maar voor 12-15 miljoen heb je Eriksen wel binnen, denk ik.wimpey schreef:Lijkt me stug dat Ajax met een bedrag van 10 M happy zal zijn. We hebben het niet over Toivonen.Frisse schreef: Maar als de mogelijkheid zich voordoet om hem voor een dergelijk bedrag te verkopen, dan doet Ajax dat volgens mij zonder al teveel moeite.
En dan? Dat is toch veel geld? Het is niet zo dat Eriksen 30 miljoen op kan brengen omdat Marcel Brands denkt dat Toivonen en Manolev 10 miljoen waard zijn.
Ozil ging voor 15 miljoen naar Madrid.
Ajax is financieël gezien nu eenmaal niet de grootste vis in de vijver. Wanneer clubs met een concreet bod van 10 miljoen of meer komen voor één van onze spelers dan is dat serieus. Dat we hopen op een groter bedrag zal duidelijk zijn. Net zoals het duidelijk is dat talenten uiteindelijk moeten worden verkocht om de zaak draaiende te houden.
Nil volentibus arduum
Jöhnk schreef:En dan? Dat is toch veel geld? Het is niet zo dat Eriksen 30 miljoen op kan brengen omdat Marcel Brands denkt dat Toivonen en Manolev 10 miljoen waard zijn.
Wie heeft het over Toivonen en Manolev?

Geef alleen maar aan dat Ajax zelf die hype heeft geprobeerd te creëren, waarbij Eriksen alleen voor Sneijder-achtige bedragen de deur uit zou mogen. Dan is 12-15 miljoen wat zuinig, niet?
Laatst gewijzigd door Frisse op do nov 15, 2012 12:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee hoor, dat zijn geen zuinige bedragen. Echt niet. Je bent compleet los van de realiteit als je een bod van 10 miljoen weglacht.
Ajax heeft in de afgelopen jaren Sneijder, Huntelaar en Suarez voor megabedragen verkocht. En zelfs verdedigers als Heitinga en Vermaelen gingen voor 10 miljoen.Jöhnk schreef:Nee hoor, dat zijn geen zuinige bedragen. Echt niet. Je bent compleet los van de realiteit als je een bod van 10 miljoen weglacht.
Ik vind het weldegelijk interessant dat men bij Ajax ook al snel teleurgesteld raakte over de ontwikkeling van Eriksen. Jij niet. Ok.
Laatst gewijzigd door Frisse op do nov 15, 2012 1:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Da's al 20 tot 50% meer.Frisse schreef: Ajax wil wel wat meer, maar voor 12-15 miljoen heb je Eriksen wel binnen, denk ik.

Denk niet dat de club veel te willen heeft. Eriksen barst van het potentieel, maar hij scoort te weinig en kiest de wedstrijden waarin hij schittert te zorgvuldig uit. Ergens tussen de 12 en 15 is dan een reeel bedrag.
Maar je zal zien dat hij elders tot een van de grote meneren in het europese voetbal uitgroeit. Omringen met betere spelers doet zo'n jongen goed. Vergelijk Özil bij S04 en Bremen voor de gein eens met Özil bij Madrid en Duitsland. Heeft Hazard meer pure klasse dan Eriksen? M.i. niet.
Verlengen bij ons is niet in Eriksen's interesse, gezien einde contract in 2014. Vraag is waarom er niet eerder een poging is gewaagd. Maar goed, diverse TDs en TMs hadden blijkbaar wat beters te doen. Ligeon tot 2016 vastleggen ofzo...
Wie zegt dat het niet is geprobeerd? Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat er intern diverse keren is gesproken maar dat hij geen interesse had. Die jongen is ook gewoon met carrièreplanning bezig en heeft alle belang bij een aflopend contract.
Nil volentibus arduum
Dat is jouw conclusie. Op basis van jouw veronderstelling dat 1) 10 miljoen weinig is en 2) men door te onderhandelen uit dacht te kunnen komen op 12-15 miljoen.Frisse schreef:Ik vind het weldegelijk interessant dat men bij Ajax ook al snel teleurgesteld raakte over de ontwikkeling van Eriksen. Jij niet. Ok.
Ik ben het er ten eerste niet mee eens dat 10 mijloen weinig is. En ten tweede is het ook nog mogelijk dat men op een hoger bedrag (dan 12-15 miljoen) dacht uit te komen als men ging onderhandelen. City en Zenit zitten niet bepaald op een houtje te bijten. Je bent wel gek als je niet met die lui gaat onderhandelen.
Terzijde: de ontwikkeling van Eriksen valt mij ook niet heel erg mee. Maar er is al zo vaak met dit bijltje gehakt. Opeens valt het kwartje bij zo'n speler en dat hoop je als Ajax natuurlijk mee te maken.
Dan komt zoiets wel naar buiten, omdat er altijd wel een partij belang bij heeft om zo'n proces openbaar te maken.Marillion schreef:Wie zegt dat het niet is geprobeerd? Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat er intern diverse keren is gesproken maar dat hij geen interesse had. Die jongen is ook gewoon met carrièreplanning bezig en heeft alle belang bij een aflopend contract.
Nu zullen kamp-Eriksen en Ajax elkaar de zwarte piet toeschuiven. Aan het eind van het liedje wordt er natuurlijk niet verlengd, waardoor Eriksen in Januari of komende zomer verkocht zal (moeten) worden.
Hopelijk komende zomer. Hij moet ons dit seizoen nog effe de titel bezorgen, zodat hij bij een topclub aan de slag kan. En dan profiteren wij in de tussentijd sportief nog effe van hem.
Zeker. Maar als men in 2011 al bereid was om voor een niet bepaald astronomisch bedrag om tafel te gaan, dan achtte men de kans dus niet al te groot dat dat bij Ajax nog zou gaan gebeuren. Nogmaals, Ajax heeft in de afgelopen jaren megatransfers gedaan met de verkoop van Sneijder, Huntelaar en Suarez. En ook een modale verdediger als Heitinga ging voor 10 miljoen de deur uit.Jöhnk schreef:Dat is jouw conclusie. Op basis van jouw veronderstelling dat 1) 10 miljoen weinig is en 2) men door te onderhandelen uit dacht te kunnen komen op 12-15 miljoen.Frisse schreef:Ik vind het weldegelijk interessant dat men bij Ajax ook al snel teleurgesteld raakte over de ontwikkeling van Eriksen. Jij niet. Ok.
Ik ben het er ten eerste niet mee eens dat 10 mijloen weinig is. En ten tweede is het ook nog mogelijk dat men op een hoger bedrag (dan 12-15 miljoen) dacht uit te komen als men ging onderhandelen. City en Zenit zitten niet bepaald op een houtje te bijten. Je bent wel gek als je niet met die lui gaat onderhandelen.
Terzijde: de ontwikkeling van Eriksen valt mij ook niet heel erg mee. Maar er is al zo vaak met dit bijltje gehakt. Opeens valt het kwartje bij zo'n speler en dat hoop je als Ajax natuurlijk mee te maken.
Volgens mij probeer ik juist aan te geven dat ze bij Ajax ook niet gek zijn. Die zien ook wel dat Eriksen hardheid en mentale weerbaarheid tekort komt. Dat hij niet genoeg scoort en niet dwingend genoeg speelt.
Nee, daar gaat het niet om. Wanneer er binnenkort 10 miljoen op Fischer wordt geboden, dan ga je ook gewoon rond de tafel. Je kan simpelweg niet anders als je binnen korte tijd 1000 procent winst kunt maken op een investering. Dat wil zeker niet zeggen dat men niet in zo'n jongen gelooft. Het wil wel zeggen dat je in het voetbal geen enkele zekerheid hebt.Frisse schreef:Zeker. Maar als men in 2011 al bereid was om voor een niet bepaald astronomisch bedrag om tafel te gaan, dan achtte men de kans dus niet al te groot dat dat bij Ajax nog zou gaan gebeuren.
Eriksen gaat met een 1-jarig contract niet meer opbrengen dan 12 a 13 miljoen. Verlengt hij zijn contract met minimaal een jaar, dan komt daar zeker 7 a 8 miljoen bij. Maak dus een deal met hem dat hij 50% krijgt van het transferbedrag boven de 12 miljoen.
Dan krijg je een "Larsson"-scenario. Eriksen vertelt aan de koper dat hij voor 12 miljoen gekocht kan worden en strijkt de extra euro's (die de club boven de 12 miljoen zou willen betalen) op als tekengeld.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!