Christian D. Eriksen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

999

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door 999 » di nov 13, 2012 9:19 am

Tja, nu eens kijken of Overmars de wetten van " ik teken niet bij want ik wil nu al weg " kan breken ...
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 13, 2012 9:52 am

Hij ligt nog tot 2014 vast he. Het is niet zo dat hij in de zomer al de deur uit loopt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 13, 2012 9:58 am

Precies, dit seizoen sowieso gewoon opstellen. Als hij niet wil verlengen zou normaal gesproken komende zomer het moment moeten zijn om een transfer te maken. In de winterstop is er wat mij betreft niet te praten.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » di nov 13, 2012 9:59 am

Mwah, zou er niet al mijn geld op willen zetten ...
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » di nov 13, 2012 11:12 am

Peter schreef:Hij ligt nog tot 2014 vast he. Het is niet zo dat hij in de zomer al de deur uit loopt.
Dan wordt dus de vraag: accepteert hij in de zomer nog een extra jaartje bij Ajax (hij is nog jong), zodat hij in 2014 gratis de deur uit kan lopen en misschien een hoger salaris kan vangen, omdat de club die hem wil hebben niet heeft hoeven investeren in een hoge transfersom.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 13, 2012 11:34 am

Bij nader inzien denk ik dat het voor beide partijen goed is als Eriksen een jaartje verlengt (2015). Hij is nog niet klaar voor een stap hogerop en het zou goed zijn als hij nog 1.5 jaar bij Ajax blijft, zodat hij uitgroeit tot een bepalende speler en zo ook de stap naar een topclub kan maken. Ajax zal hem daarentegen niet voor nop laten gaan en dan is het kiezen of delen. Als je hem dan voor een mooie som in 2014 verkoopt, dan is het prima. De beste jongen is dan ook pas 22.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di nov 13, 2012 12:29 pm

Peter schreef:Bij nader inzien denk ik dat het voor beide partijen goed is als Eriksen een jaartje verlengt (2015). Hij is nog niet klaar voor een stap hogerop en het zou goed zijn als hij nog 1.5 jaar bij Ajax blijft, zodat hij uitgroeit tot een bepalende speler en zo ook de stap naar een topclub kan maken. Ajax zal hem daarentegen niet voor nop laten gaan en dan is het kiezen of delen. Als je hem dan voor een mooie som in 2014 verkoopt, dan is het prima. De beste jongen is dan ook pas 22.
Hij is klaar voor een stap hogerop als hij dat zelf vindt. Hij wil misschien iets anders dan RKC-uit, VVV-thuis en dat voor de zoveelste keer. Hij is niet naar Ajax gekomen om hier de rest van zijn leven te slijten. Hij is al twee keer kampioen geworden, kan de sterkte van het huidige Ajax goed inschatten en wil misschien zekerheid over de CL volgend jaar.

Hij vreest misschien het vertrek van Siem de Jong, Toby Alderweireld en blijft dan zitten met "misschien in zijn ogen de Sana's". Ajax houdt een speler niet tegen, het idee om aan een team te bouwen, in de veronderstelling dat de spelers blijven, is achterhaald, alleen puissant rijke clubs kunnen dat.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

zeux

Bericht door zeux » di nov 13, 2012 12:41 pm

Demosthenes schreef:
Peter schreef:Bij nader inzien denk ik dat het voor beide partijen goed is als Eriksen een jaartje verlengt (2015). Hij is nog niet klaar voor een stap hogerop en het zou goed zijn als hij nog 1.5 jaar bij Ajax blijft, zodat hij uitgroeit tot een bepalende speler en zo ook de stap naar een topclub kan maken. Ajax zal hem daarentegen niet voor nop laten gaan en dan is het kiezen of delen. Als je hem dan voor een mooie som in 2014 verkoopt, dan is het prima. De beste jongen is dan ook pas 22.
Hij is klaar voor een stap hogerop als hij dat zelf vindt. Hij wil misschien iets anders dan RKC-uit, VVV-thuis en dat voor de zoveelste keer. Hij is niet naar Ajax gekomen om hier de rest van zijn leven te slijten. Hij is al twee keer kampioen geworden, kan de sterkte van het huidige Ajax goed inschatten en wil misschien zekerheid over de CL volgend jaar.

Hij vreest misschien het vertrek van Siem de Jong, Toby Alderweireld en blijft dan zitten met "misschien in zijn ogen de Sana's". Ajax houdt een speler niet tegen, het idee om aan een team te bouwen, in de veronderstelling dat de spelers blijven, is achterhaald, alleen puissant rijke clubs kunnen dat.
Goede analyse.
Wel een kanttekening.
Een 'eindteam' bouwen, zoals Barcelona, Real, Man United of Bayern dat kunnen, is inderdaad niet meer mogelijk binnen de huidige financiële krachtsverhoudingen. Dat maakt je daarmee kansloos voor de top van de CL (alles boven kwartfinales).
Volgens mij is het echter - met goed beleid - wel degelijk mogelijk om daaronder een rol te spelen. Met een team dat in het middensegment van Europa (en zeker in de NL-competitie) een rol kan spelen en daardoor een ideale springplank kan zijn naar de 'grote jongens'.
Je hebt echter gelijk dat wanneer alle goede spelers vertrekken en deze niet op niveau vervangen worden, de totale context in een neerwaartse spiraal naar beneden gaat. Niet alleen is het voor jongens als Eriksen niet meer interessant om te blijven, het wordt straks ook steeds minder interessant om te komen.
Als de enige context straks jonge, onervaren jeugd is, dan houdt het snel op.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Frisse

Bericht door Frisse » di nov 13, 2012 5:21 pm

Het is ook geen ramp als Eriksen niet bijtekent. Z'n ontwikkeling valt toch wat tegen en het is voor Ajax nuhopen dat er alsnog een Europese subtopper komt die iets meer wil betalen dan City en Zenit in de zomer van 2011 wilden betalen. Daar wilden ze destijds immers ook best mee om tafel.

Ajax heeft altijd verschrikkelijk z'n best gedaan om de hype in stand te houden, maar stiekem weten ze daar inmiddels ook wel dat Eriksen al twee jaar te weinig stappen maakt. Het is een goede voetballer, maar ook een enorme softie. Zal zich in een andere omgeving echt moeten vermannen. Zie zelf meer in z'n beoogd opvolger: Maher.

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 13, 2012 5:29 pm

Frisse schreef: Ajax heeft altijd verschrikkelijk z'n best gedaan om de hype in stand te houden, maar stiekem weten ze daar inmiddels ook wel dat Eriksen al twee jaar te weinig stappen maakt. Het is een goede voetballer, maar ook een enorme softie. Zal zich in een andere omgeving echt moeten vermannen.
Mwah, i.m.o. is ie de beste speler in NL. 20 pas he! Z'n goal bij Feyenoord, dat doet niemand in NL hem na. Z'n steekpass (bijv. bij Heerenveen dit seizoen 2 keer) is in NL ook ongeevenaard. Plus het feit dat hij een enorm loopvermogen heeft en zelden geblesseerd (afkloppen!) is.

Hij scoort te weinig, maar het mannetje is erg begaafd. Wanneer ik TD was van Barca zou ik de gok wel durven nemen.

Frisse

Bericht door Frisse » di nov 13, 2012 5:36 pm

Het is een goede voetballer, in voetbaltechnische aanleg zelfs een topper, maar voor de top moet je ook hard zijn. Pijn kunnen lijden. Dat kan Eriksen niet. Kan zijn dat hij het nog oppikt, maar voorlopig lijkt het daar niet op. Daarnaast moet een speler met zijn status en positie in de Eredivisie inderdaad gewoon 15-20 doelpunten maken.

In 2011 was hij nog verstandig genoeg om in te zien dat hij nog niet toe was aan een hoger podium. Anders had hij waarschijnlijk al niet meer bij Ajax gespeeld, want na het eerste bod van om en nabij de 10 miljoen wilde Ajax best met City en Zenit praten. Inmiddels denkt hij blijkbaar dat hij een stuk verder is dan een jaar geleden. Ik zie dat niet zo.

En ja, het is absoluut één van de beste spelers van de Eredivisie. Toch zie ik meer in Maher, zoals ik hierboven al aangaf. Heeft meer bite.

999

Bericht door 999 » di nov 13, 2012 5:36 pm

Maar ik denk niet voor de een goede AJAX prijs, dat zie ik ze niet neertellen.Moet het nog zien, tuurlijk heel veel goede momenten, maar ook grote delen van de wedstrijd dat Eriksen flink terug valt ...
Blij met de punten ...

Frisse

Bericht door Frisse » di nov 13, 2012 5:37 pm

999 schreef:Maar ik denk niet voor de een goede AJAX prijs, dat zie ik ze niet neertellen.Moet het nog zien, tuurlijk heel veel goede momenten, maar ook grote delen van de wedstrijd dat Eiksen flink terug valt ...
Ajax neemt genoegen met 12-15 miljoen, denk ik. Die verwachten geen Sneijder-achtige bedragen voor Eriksen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di nov 13, 2012 5:38 pm

Het is ook geen ramp als Eriksen niet bijtekent. Z'n ontwikkeling valt toch wat tegen
Bij Ajax zal niemand denken dat Eriksen eeuwig blijft, juist een grote transfer maakt (de komst naar) Ajax aantrekkelijk, maar waar ligt het aan dat zijn ontwikkeling tegenvalt?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 13, 2012 5:44 pm

Frisse schreef: Toch zie ik meer in Maher, zoals ik hierboven al aangaf. Heeft meer bite.
En minder pure klasse dan Eriksen. Doe mij Eriksen maar. Hij moet ons nog effe kampioen maken om bij een europese topclub binnen te komen na dit seizoen, vind ik. :hypocrite.gif:
Demosthenes schreef: Bij Ajax zal niemand denken dat Eriksen eeuwig blijft, juist een grote transfer maakt (de komst naar) Ajax aantrekkelijk, maar waar ligt het aan dat zijn ontwikkeling tegenvalt?
Meer '10' dan halfspeler wellicht?

Baseman

Bericht door Baseman » wo nov 14, 2012 7:42 am

Eriksen kan echt geweldige dingen laten zien in balbezit, hij is slim en technisch erg begaafd. Maar hij kan ook nonchalant zijn en met name bij balverlies valt op dat hij veel te weinig doet...hij heeft geen body en geen duelkracht.

Vooralsnog is hij te veel een momentenvoetballer, met hele mooie momenten. Maar dat is niet genoeg en ik zie weinig verbetering sinds hij in het 1e van Ajax staat. Hij is inderdaad nog jong, maar hij speelt ondertussen al enkele jaren bij Ajax. Ik heb daarom sterke twijfels of hij de mentale hardheid heeft die nodig is in de top en ik mis bij hem het echte vuur.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo nov 14, 2012 9:49 am

Eriksen is in mijn ogen iemand die het met een ervaren stofzuiger achter hem geweldig gaat doen. Alleen niet bij Ajax. Let maar op, die speelt straks bij een Engelse club de steren van de hemel.

zeux

Bericht door zeux » wo nov 14, 2012 10:29 am

Ik erger me de katjes aan Eriksen.
Speelt prima tegen City, maar neemt de ploeg niet op sleeptouw in de competitie. Sterker nog, daar lijkt hij behoorlijk op de automatische piloot te spelen.

Natuurlijk is de kans behoorlijk dat hij gaat schitteren in de PL. Maar juist nu kan hij laten zien wat hij écht waard is. Helaas doet hij dat niet.

Le T.

Bericht door Le T. » wo nov 14, 2012 12:03 pm

Demosthenes schreef:
Het is ook geen ramp als Eriksen niet bijtekent. Z'n ontwikkeling valt toch wat tegen
Bij Ajax zal niemand denken dat Eriksen eeuwig blijft, juist een grote transfer maakt (de komst naar) Ajax aantrekkelijk, maar waar ligt het aan dat zijn ontwikkeling tegenvalt?
Hij hoeft niet. Hij is 2 jaar verzekerd van een basisplaats, ongeacht zijn spel. Het maakt niks uit of hij treuzelt, blijft lopen met de bal, niet goed aanspeelbaar is, dan lag het altijd aan een ander, want hij was uitgeroepen tot supertalent.

De trainer dwingt hem niet beter te worden, en pers en publiek juichen hem toe als hij door blijft modderen, en dan verbaasd zijn dat hij doormoddert. Als alle prikkels altijd helemaal uit hem zelf moeten komen dan maak je het hem moeilijker dan nodig.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 14, 2012 12:08 pm

Baseman schreef: ...hij heeft geen body en geen duelkracht.
Eens. Maarrrr... die jongen is een geweldige loper. Heeft zuurstofflessen op de rug. Een mens kan niet alles hebben, tenzij hij Messi, Iniesta of Zidane heet.

Technisch en qua inzicht in NL ongeevenaard. Het is nog een beetje zoeken naar de voor hem ideale plek. Tussen de linies i.i.g. Met zijn loopvermogen is het voor hem zaak veel meer de ruimtes te vinden en veel vaker dichter bij het vijandelijke doel te komen. Dan gaat ie ook meer scoren.

Dat zal ie dit seizoen echt moeten verbeteren, wil ie naar een absolute topclub, na dit seizoen. Qua talent kan ie het, aan hem om het om te zetten. En daarin is hij tot dusver idd tekort geschoten, hij heeft te weinig stappen gemaakt.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo nov 14, 2012 2:19 pm

Scouts komen niet kijken als hij tegen VVV speelt, maar tegen City zit "iedereen" er en ik kan me herinneren dat hij zich in de kijker speelde in een interland tegen Engeland. Ik kan me voorstellen dat hij in een andere competitie wil spelen, niet (meer) tegen PEC Zwolle, Willem II, NAC, VVV, RKC en Roda, maar tegen Engelse of Spaanse topclubs, waar hij met zijn kwaliteiten iets aan het spel kan toevoegen (Een breker achter hem staat er altijd al)

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 14, 2012 7:34 pm

Volgens VI heeft Ajax interesse in Dennis Praet (18 / Anderlecht) als opvolger van Eriksen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo nov 14, 2012 7:42 pm

Wat ik hier en daar gelezen heb is dat een toptalent.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo nov 14, 2012 7:43 pm

wimpey schreef:Volgens VI heeft Ajax interesse in Dennis Praet (18 / Anderlecht) als opvolger van Eriksen.
Heeft er al zestien wedstrijden opzitten in Anderlecht 1, waarom zou hij voor Ajax kiezen? Is zijn naam trouwens al eerder genoemd bij Ajax? Twee of drie jaar geleden? Hij komt toch niet uit de jonge jeugd van Anderlecht?

Vorig jaar op het Aegon Future Cup-toernooi is hij speler van het toernooi geworden, mooie techniek, goed overzicht, maar handelde niet sneller dan andere spelers. Hij werd toen al als toekomstig international gezien/zelfs als ster!

Frisse

Bericht door Frisse » wo nov 14, 2012 7:54 pm

wimpey schreef:Volgens VI heeft Ajax interesse in Dennis Praet (18 / Anderlecht) als opvolger van Eriksen.
Mooi spelertje. Deed in april vorig jaar nog mee aan de Aegon Future Cup en werd toen verkozen tot beste speler van het toernooi. Anderlecht heeft hem in 2010 overigens pas opgepikt uit de jeugd van Genk. Destijds heeft Ajax hem ook al geprobeerd te halen. Is dit seizoen en voornamelijk de laatste weken/maanden echt aan het doorbreken. Wordt daar ook gezien als de grote man voor de toekomst en zit al op een goed contract. Zie hem niet nu alsnog voor Ajax kiezen.

Denk overigens niet dat hij bovenaan het lijstje staat. Daar staat Maher.
Laatst gewijzigd door Frisse op wo nov 14, 2012 8:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie