PSV
Moderator: mods
Re: PSV 2012-2013
Neem je ook even mee in je beschouwing tegen wie psv de laatste 7 wedstrijden heeft gespeeld, Frisse? En hoeveel uitwedstrijden er onder die 7 waren en tegen wie die uitwedstrijden waren?
Verschil in programma tot dusver tussen psv enerzijds en Ajax en Vitesse anderzijds is namelijk enorm. Dat neemt niet weg dat psv een knappe serie neerzet. Maar als je tegen Willem II en PEC enorm in de problemen komt en 2 keer niet van Solna kan winnen...
Verschil in programma tot dusver tussen psv enerzijds en Ajax en Vitesse anderzijds is namelijk enorm. Dat neemt niet weg dat psv een knappe serie neerzet. Maar als je tegen Willem II en PEC enorm in de problemen komt en 2 keer niet van Solna kan winnen...
Eens wat het programma betreft. De komende weken wordt PSV pas echt flink getest. Toch vind ik ze niet zo kansloos voor de titel als jij. Die aanval is voor Nederlandse begrippen kwalitatief en in de breedte erg goed, met Mertens, Lens, Narsingh, Matavz, Depay en Locadia. Nou weet ik dat jij geen Matavz-fan bent en Jöhnk bijvoorbeeld niet zo'n Lens-fan, maar ik zie dat toch wat minder zwart-wit. Vind Lens zelfs een uitstekende speler. En vanuit het middenveld komen er ook genoeg doelpunten. Zelfs Wijnaldum, toch niet in grootse doen en regelmatig op de bank, heeft er al vier in liggen.
Je wordt met dié defensie geen kampioen. Onmogelijk. Middenmoot eredivisie qua niveau.
Ik zie Ajax ook wel van psv winnen, wanneer we niet met de categorie Veltman / Dijks aan de bak hoeven. Strootman kwam vorig seizoen handen en voeten tekort tegen 'loper' Eriksen. En Siem is tactisch slim genoeg om als 'spits' Van Bommel te laten verdedigen en de positioneel dramatische Marcelo te laten opbouwen.
psv heeft tot dusver een programma van niets gehad. De stand op de ranglijst geeft een vertekend beeld, wanneer je het programma van Vitesse en Ajax erbij pakt. Voor mij is Ajax nog kanidaat uno, zeker gezien de voorbije seizoenen, waarin we steeds van ver kwamen en als enige ploeg niét verkrampten. I.t.t. m.n. psv.
Ik zie Ajax ook wel van psv winnen, wanneer we niet met de categorie Veltman / Dijks aan de bak hoeven. Strootman kwam vorig seizoen handen en voeten tekort tegen 'loper' Eriksen. En Siem is tactisch slim genoeg om als 'spits' Van Bommel te laten verdedigen en de positioneel dramatische Marcelo te laten opbouwen.
psv heeft tot dusver een programma van niets gehad. De stand op de ranglijst geeft een vertekend beeld, wanneer je het programma van Vitesse en Ajax erbij pakt. Voor mij is Ajax nog kanidaat uno, zeker gezien de voorbije seizoenen, waarin we steeds van ver kwamen en als enige ploeg niét verkrampten. I.t.t. m.n. psv.
Ajax heeft een iets moeilijker programma gehad, maar naast punten verspeeld tegen de nummers 3 (thuis), 5, 6 (thuis), dat ook gedaan tegen de nummers 8, 9, 12 (thuis) en 13. Dat houdt nou ook niet bepaald over.
Middenmoot Eredivisie vind ik wat overdreven. Blind-Moisander-Alderweireld-Van Rhijn is nou ook niet bepaald geweldig. En als er iets wegvalt is Ajax zelfs toegewezen op spelers als Dijks en Veltman. Ik vind de defensie van PSV niet schrikbarender dan de aanval waar Ajax het de laatste weken mee heeft moeten doen, met Babel (op de flank)/Boerrigter (in huidige doen)/Sana op de flanken.
Maar goed, ook dit Ajax gaat thuis wel winnen van PSV, denk ik. Ik zie ze dit seizoen alleen niet genoeg kwaliteit in huis hebben om kampioen te worden. Daarvoor spelen spelers als Blind, Dijks, Poulsen, Babel, Boerigter, Sana vooralsnog teveel. Het zal voor Ajax uit de hoek Fischer, Andersen, Denswil, Boccara moeten komen. Je kan wel vergelijken met de voorbije seizoenen, maar Ajax is er ten opzichte van afgelopen seizoen gewoon op vier plekken op achteruit gegaan.
Middenmoot Eredivisie vind ik wat overdreven. Blind-Moisander-Alderweireld-Van Rhijn is nou ook niet bepaald geweldig. En als er iets wegvalt is Ajax zelfs toegewezen op spelers als Dijks en Veltman. Ik vind de defensie van PSV niet schrikbarender dan de aanval waar Ajax het de laatste weken mee heeft moeten doen, met Babel (op de flank)/Boerrigter (in huidige doen)/Sana op de flanken.
Maar goed, ook dit Ajax gaat thuis wel winnen van PSV, denk ik. Ik zie ze dit seizoen alleen niet genoeg kwaliteit in huis hebben om kampioen te worden. Daarvoor spelen spelers als Blind, Dijks, Poulsen, Babel, Boerigter, Sana vooralsnog teveel. Het zal voor Ajax uit de hoek Fischer, Andersen, Denswil, Boccara moeten komen. Je kan wel vergelijken met de voorbije seizoenen, maar Ajax is er ten opzichte van afgelopen seizoen gewoon op vier plekken op achteruit gegaan.
-
en niemand heeft het over (het programma van) Feyenoord:
Vier keer thuis, dat zijn ± vier strafschoppen/gele kaarten voor de tegenstander, geen echt zware wedstrijden en geen Europese verplichtingen i.t.t. Ajax, Twente en PSV. Ben benieuwd wie er met Kerstmis derde staat (na PSV en Twente, neem ik aan)zo 18/11 Feyenoord Willem II
zo 25/11 AZ Feyenoord
za 1/12 Feyenoord RKC Waalwijk
zo 9/12 NAC Breda Feyenoord
zo 16/12 Feyenoord ADO Den Haag
zo 23/12 Feyenoord FC Groningen
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ik denk dat AJAX aan PSV een hele zware dobber gaat krijgen, mits Psv compleet is ..
Blij met de punten ...
Evident dat Van Bommel zaterdag geel gaat pakken tegen Ado. Mist hij Vitesse thuis maar is hij er tegen Ajax sowieso bij.
15 mei 2011.
Ik denk dat PSV Van Bommel tegen Vitesse toch zeker niet zo goed kan gebruiken als tegen Ajax. 

Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Eens. Maar Vermeer vs Waterman, Rhijn vs Hutch, Toby vs Marcelo, Moisander vs Derijck en Daley vs Willems valt momenteel m.i. unaniem in Ajax' voordeel uit.Frisse schreef: Blind-Moisander-Alderweireld-Van Rhijn is nou ook niet bepaald geweldig.
Verder gaat het er om wie de langste adem heeft. En psv kwam in de voorbije seizoenen na de winterstop steevast in ademnood.
helaas MOETEN wij weer, en dat is in het voordeel van PSV de counterploeg
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Een counterploeg heeft wel een dichte verdediging nodig om zijn spelletje te kunnen spelen.elliquido schreef:helaas MOETEN wij weer, en dat is in het voordeel van PSV de counterploeg
Daarbij is De Boer bij uitstek een vrij voorzichtige trainer in dit soort wedstrijden.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Vorig seizoen tijdens Ajax - psv geen counter en geen dichte defensie gezien.Arthur schreef: Een counterploeg heeft wel een dichte verdediging nodig om zijn spelletje te kunnen spelen.
Wanneer Ajax z'n CL-niveau (m.u.v. die 1-4) haalt, is psv geen enkel probleem.
Het wordt denk ik pas een probleem als PSV niet gaat counteren, maar druk gaat zetten op de centrale verdedigers en Eriksen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Ik verwacht niet dat PSV dat 'durft', maar misschien heb ik nog te veel het PSV van Rutten in mijn hoofd. Ook ik zie Ajax wel winnen, als ze met een CL-mentaliteit aan de wedstrijd beginnen. Verdedigend blijft PSV echt lachwekkend.Khraa schreef:Het wordt denk ik pas een probleem als PSV niet gaat counteren, maar druk gaat zetten op de centrale verdedigers en Eriksen.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik ben alvast benieuwd naar ADO - PSV. PSV uit en thuis blijft een verschil van dag en nacht. Als wij de komende weken nou eens de volle winst pakken tegen VVV en Roda, dan zouden we er bij winst op PSV ineens helemaal niet zo slecht voor hoeven staan (waarbij ik ook wel weet dat de wens de vader van de gedachte is en dat nog wat ploegjes als Dortmund en Real staan te wachten).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Dit is wel de mentaliteit die we moeten hebben! Kom op, we hebben wel voor hetere vuren gestaan, gewoon ervoor gaan!!Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik ben alvast benieuwd naar ADO - PSV. PSV uit en thuis blijft een verschil van dag en nacht. Als wij de komende weken nou eens de volle winst pakken tegen VVV en Roda, dan zouden we er bij winst op PSV ineens helemaal niet zo slecht voor hoeven staan (waarbij ik ook wel weet dat de wens de vader van de gedachte is en dat nog wat ploegjes als Dortmund en Real staan te wachten).
Ik heb dit seizoen al meer uren PSV voetbal zitten kijken dan je als echt leuk kunt bestempelen en heb ze op het veld de meest rare fratsen uit zien halen. Er zit lekker wat scorend vermogen in die ploeg, maar op heel veel vlakken geven ze vaak totaal niet thuis. Zolang Vitesse en Twente bovenin mee blijven doen sluit ik niet uit dat de subsidieclub wederom op een 3e of 4e plaats gaat eindigen. Overigens zou het me ook niet enorm verbazen als Ajax dit seizoen slechts rond de 4e plaats eindigt, maar voorlopig moet de ambitie blijven om PSV (en die anderen) gewoon weer ff te achterhalen op de ranglijst.
Voor a.s. zaterdag: HUP ADO!
- Ajaciedjuh
Volgens de geruchten heeft Bazoer vanmiddag bekend gemaakt dat hij naar Ajax gaat.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Uit betrouwbare bronnen weet ik dat Ajax hier veel tijd in gestoken heeft. Zijn met een serieuze delegatie om de tafel gaan zitten met Bazoer en diens zaakwaarnemer.
Richairo Zivkovic kan de volgende zijn. Staat ook onder contract bij Forza Fides, die Becker, Tete en vd Boomen in hun stal hebben.
Richairo Zivkovic kan de volgende zijn. Staat ook onder contract bij Forza Fides, die Becker, Tete en vd Boomen in hun stal hebben.
Waar komen die geruchten vandaan?
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
Hard gras is de bron.Bertje schreef:Waar komen die geruchten vandaan?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Hardgras.Bertje schreef:Waar komen die geruchten vandaan?
- Ajaciedjuh
Aan zijn Facebook te zien komt dat ook wel goed.D_skilled schreef:Uit betrouwbare bronnen weet ik dat Ajax hier veel tijd in gestoken heeft. Zijn met een serieuze delegatie om de tafel gaan zitten met Bazoer en diens zaakwaarnemer.

Volgens Frisse had Ajax juist een slechte indruk gemaakt.D_skilled schreef:Uit betrouwbare bronnen weet ik dat Ajax hier veel tijd in gestoken heeft. Zijn met een serieuze delegatie om de tafel gaan zitten met Bazoer en diens zaakwaarnemer.

Moeten we hier blij mee zijn? Ik denk het niet. Het hek is nu natuurlijk van de dam. Ik verwacht dat Marcel Brands er alles aan gaat doen om spelers van Amsterdam naar Eindhoven te halen, voor zover hij dat niet al probeerde.
Dat las ik ook, maar dat is dus echt bullshit.Jöhnk schreef:Volgens Frisse had Ajax juist een slechte indruk gemaakt.D_skilled schreef:Uit betrouwbare bronnen weet ik dat Ajax hier veel tijd in gestoken heeft. Zijn met een serieuze delegatie om de tafel gaan zitten met Bazoer en diens zaakwaarnemer.![]()
Moeten we hier blij mee zijn? Ik denk het niet. Het hek is nu natuurlijk van de dam. Ik verwacht dat Marcel Brands er alles aan gaat doen om spelers van Amsterdam naar Eindhoven te halen, voor zover hij dat niet al probeerde.
Het hek was al van de dam. Al tijden. PSV is begonnen met spelers te benaderen op de Toekomst. It's payback time. Eigen schuld dikke bult.